Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MG sa nevzdáva myšlienok o kupé

Dvojdverový koncept E-Motion má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov, jeho označenie naznačuje elektrický pohon.
23 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Dlhé roky bola automobilka MG známa svojimi ľahkými športovo orientovanými modelmi, popri rôznych kupé sa do histórie zapísali najmä jej roadstery. Doba sa však zmenila. Britská značka spadla do rúk Číne, ktorá otočila kormidlo. Dnes s jej logom vyrába hatchback s označením MG3 a kompaktné SUV známe pod písmenami GS. No ako sa zdá, myšlienok o čomsi dvojdverovom sa nevzdáva.

MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta 23 fotografií v galérii MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta Zdroj: MG

Počas šanghajského autosalóna predstavila „domáca“ spoločnosť koncept E-Motion. Ide o atraktívny elektromobil, ktorý má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov. So sériovou verziou sa neráta. Štylisticky však nie je toto kupé ktovieako originálne: vďaka červenému laku a línii diódových predných svetiel vyzerá spredu ako súčasná Mazda6, siluetou pripomína šesť rokov starý prototyp Ford Evos a zadná časť evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Vision G Coupe.

MG GS: Turbobenzín a dvojspojka

Anglické vozidlo sa prakticky nelíši od konceptu. Jeho motor sa bude môcť kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou, pre značku ide o prvotinu.

Napriek základným rysom pochádzajúcim z troch rôznych zdrojov možno povedať, že výsledný vzhľad je harmonický. MG pôsobí veľmi dravo. Vizuálnu dynamiku zdôrazňujú veľké disky kolies a nárazníky vybavené karbónovými dielcami, výrazný je najmä zadný difúzor. Zásadným prvkom sú krídlové dvere. Skrýva sa za nimi štvormiestny luxusne zhotovený kožený interiér, v ktorom hrajú prvé husle displeje. Okrem prístrojového panela obrazovka tvorí aj takmer celý centrálny tunel.

Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai 23 fotografií v galérii Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Zdroj: MG

Použité označenie E-Motion už poznáme, nedávno po ňom totiž siahol Fisker. Ide o slovnú hračku. Meno hovorí o emóciách a zároveň naznačuje elektrický pohon. Konkrétne technické riešenie nepoznáme. MG však hovorí o disciplíne 0-100 km/h zdolanej za menej než štyri sekundy a dojazde 500 kilometrov na jedno nabitie, čo sú skutočne pekné čísla.


Najnovšie články
Kia Stinger GT: Prvý seriózny tuning v USA

Päťdverové kupé si ponechalo dynamickú siluetu i základné proporcie, no ergonómiu interiéru a množstvo technológií prebralo od á-osmičky.

Audi A7 ide po stopách vlajkovej lode

Už začiatkom októbra sa zistilo, že finálne kontroly vozidiel robili v niektorých prípadoch inšpektori bez osvedčenia. Teraz sa problém ešte rozšíril...

Nissan pozastaví výrobu áut pre japonský trh

Americký tuner naznačuje, že jeho Venom F5 možno dosiahne 300 míľ za hodinu. Hyperšport bude mať premiéru na výstave SEMA.

Hennessey opäť vyzýva Bugatti na duel

Severský automobil vhodne kombinuje eleganciu s imidžom zálesáka a ponúka dobrú priechodnosť terénom len s časťou nevýhod triedy SUV.

Test Volvo V90 CC: Luxusný kompromis

Podľa výrobcu z Wokingu pôjde o najextrémnejšie cestné vozidlo z jeho dielne a prioritne bude zamerané na okruhovú prevádzku.

McLaren pripravuje ďalší hyperšport

Z jednotlivých štátov výrazne klesol najmä predaj vo Veľkej Británii, a to o 9,3 %. Klesol aj predaj v Nemecku (3,3 %).

Predaj áut v Európskej únii v septembri klesol
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×