Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MG sa nevzdáva myšlienok o kupé

Dvojdverový koncept E-Motion má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov, jeho označenie naznačuje elektrický pohon.
23 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Dlhé roky bola automobilka MG známa svojimi ľahkými športovo orientovanými modelmi, popri rôznych kupé sa do histórie zapísali najmä jej roadstery. Doba sa však zmenila. Britská značka spadla do rúk Číne, ktorá otočila kormidlo. Dnes s jej logom vyrába hatchback s označením MG3 a kompaktné SUV známe pod písmenami GS. No ako sa zdá, myšlienok o čomsi dvojdverovom sa nevzdáva.

MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta 23 fotografií v galérii MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta

Počas šanghajského autosalóna predstavila „domáca“ spoločnosť koncept E-Motion. Ide o atraktívny elektromobil, ktorý má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov. So sériovou verziou sa neráta. Štylisticky však nie je toto kupé ktovieako originálne: vďaka červenému laku a línii diódových predných svetiel vyzerá spredu ako súčasná Mazda6, siluetou pripomína šesť rokov starý prototyp Ford Evos a zadná časť evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Vision G Coupe.

MG GS: Turbobenzín a dvojspojka

Anglické vozidlo sa prakticky nelíši od konceptu. Jeho motor sa bude môcť kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou, pre značku ide o prvotinu.

Napriek základným rysom pochádzajúcim z troch rôznych zdrojov možno povedať, že výsledný vzhľad je harmonický. MG pôsobí veľmi dravo. Vizuálnu dynamiku zdôrazňujú veľké disky kolies a nárazníky vybavené karbónovými dielcami, výrazný je najmä zadný difúzor. Zásadným prvkom sú krídlové dvere. Skrýva sa za nimi štvormiestny luxusne zhotovený kožený interiér, v ktorom hrajú prvé husle displeje. Okrem prístrojového panela obrazovka tvorí aj takmer celý centrálny tunel.

Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai 23 fotografií v galérii Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai

Použité označenie E-Motion už poznáme, nedávno po ňom totiž siahol Fisker. Ide o slovnú hračku. Meno hovorí o emóciách a zároveň naznačuje elektrický pohon. Konkrétne technické riešenie nepoznáme. MG však hovorí o disciplíne 0-100 km/h zdolanej za menej než štyri sekundy a dojazde 500 kilometrov na jedno nabitie, čo sú skutočne pekné čísla.


Najnovšie články
BAC Mono: Cestné formuly na ostrove Man

Lamborghini má techniku bez zmien a kompletne novú karosériu, ktorou Okuyama vzdáva hold Marcellovi Gandinimu.

Kode 0 je Aventador s nádychom 70. rokov

V drobnom Luxembursku nastúpi do služby dvojica elektromobilov, ktoré sa majú využívať najmä diaľnici počas minimálne dvoch rokov.

Tesla Model S opäť v policajnom mundúre

Repliky slávnych superšportov nie sú na automobilovom trhu ničím výnimočným. Väčšinou ide o diela, ktoré sú od originálu doslova na nerozoznanie. Tentokrát...

Jazdené Bugatti Veyron? Stojí menej než tisícku

Honosný koncept prichádza v otvorenej verzii, ktorá má strechu zo špeciálnej tkaniny a jej pohon zabezpečuje štvorica elektromotorov.

Maybach: Najluxusnejší kabriolet sveta?

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb...

Práce na obchvate BA sa čoskoro začnú

Špičková verzia nemeckého vozidla vyššej strednej triedy má štylistiku, ktorá sa ubrala klasickou cestou. Po novom budú poháňané všetky kolesá.

BMW M5: Únik fotiek tesne pred debutom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×