Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MG sa nevzdáva myšlienok o kupé

Dvojdverový koncept E-Motion má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov, jeho označenie naznačuje elektrický pohon.
23 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Dlhé roky bola automobilka MG známa svojimi ľahkými športovo orientovanými modelmi, popri rôznych kupé sa do histórie zapísali najmä jej roadstery. Doba sa však zmenila. Britská značka spadla do rúk Číne, ktorá otočila kormidlo. Dnes s jej logom vyrába hatchback s označením MG3 a kompaktné SUV známe pod písmenami GS. No ako sa zdá, myšlienok o čomsi dvojdverovom sa nevzdáva.

MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta 23 fotografií v galérii MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta Zdroj: MG

Počas šanghajského autosalóna predstavila „domáca“ spoločnosť koncept E-Motion. Ide o atraktívny elektromobil, ktorý má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov. So sériovou verziou sa neráta. Štylisticky však nie je toto kupé ktovieako originálne: vďaka červenému laku a línii diódových predných svetiel vyzerá spredu ako súčasná Mazda6, siluetou pripomína šesť rokov starý prototyp Ford Evos a zadná časť evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Vision G Coupe.

MG GS: Turbobenzín a dvojspojka

Anglické vozidlo sa prakticky nelíši od konceptu. Jeho motor sa bude môcť kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou, pre značku ide o prvotinu.

Napriek základným rysom pochádzajúcim z troch rôznych zdrojov možno povedať, že výsledný vzhľad je harmonický. MG pôsobí veľmi dravo. Vizuálnu dynamiku zdôrazňujú veľké disky kolies a nárazníky vybavené karbónovými dielcami, výrazný je najmä zadný difúzor. Zásadným prvkom sú krídlové dvere. Skrýva sa za nimi štvormiestny luxusne zhotovený kožený interiér, v ktorom hrajú prvé husle displeje. Okrem prístrojového panela obrazovka tvorí aj takmer celý centrálny tunel.

Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai 23 fotografií v galérii Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Zdroj: MG

Použité označenie E-Motion už poznáme, nedávno po ňom totiž siahol Fisker. Ide o slovnú hračku. Meno hovorí o emóciách a zároveň naznačuje elektrický pohon. Konkrétne technické riešenie nepoznáme. MG však hovorí o disciplíne 0-100 km/h zdolanej za menej než štyri sekundy a dojazde 500 kilometrov na jedno nabitie, čo sú skutočne pekné čísla.


Najnovšie články
VW Chrobák má dnes výročie

Dynamicky tvarovaná štúdia Q Inspiration je schopná plne samostatného fungovania, má luxusný interiér a revolučný motor VC-Turbo.

Infiniti odhalilo v USA futuristický sedan

Zástupca trendovej vlny spája nemecké gény s francúzskymi, navyše stojí kdesi medzi kategóriami SUV a MPV. Ako funguje tento kríženec?

Test Opel Crossland X: Kašle na segmenty

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa...

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Predpokladané uvedenie dvojlitrového prepĺňaného benzínu sa naplnilo. Na európskych trhoch pravdepodobne vyradí atmosférický šesťvalec Pentastar.

Jeep Cherokee prichádza s tromi motormi

V titule nie je chyba, automobil skutočne môže byť schopný neptretržite jazdiť bokom aj stovky kilometrov. BMW to dokázalo s novým ostrým modelom M5, ktorý...

Šialené BMW M5: Drift dlhý stovky kilometrov?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×