Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MG sa nevzdáva myšlienok o kupé

Dvojdverový koncept E-Motion má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov, jeho označenie naznačuje elektrický pohon.
23 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Dlhé roky bola automobilka MG známa svojimi ľahkými športovo orientovanými modelmi, popri rôznych kupé sa do histórie zapísali najmä jej roadstery. Doba sa však zmenila. Britská značka spadla do rúk Číne, ktorá otočila kormidlo. Dnes s jej logom vyrába hatchback s označením MG3 a kompaktné SUV známe pod písmenami GS. No ako sa zdá, myšlienok o čomsi dvojdverovom sa nevzdáva.

MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta 23 fotografií v galérii MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta Zdroj: MG

Počas šanghajského autosalóna predstavila „domáca“ spoločnosť koncept E-Motion. Ide o atraktívny elektromobil, ktorý má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov. So sériovou verziou sa neráta. Štylisticky však nie je toto kupé ktovieako originálne: vďaka červenému laku a línii diódových predných svetiel vyzerá spredu ako súčasná Mazda6, siluetou pripomína šesť rokov starý prototyp Ford Evos a zadná časť evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Vision G Coupe.

MG GS: Turbobenzín a dvojspojka

Anglické vozidlo sa prakticky nelíši od konceptu. Jeho motor sa bude môcť kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou, pre značku ide o prvotinu.

Napriek základným rysom pochádzajúcim z troch rôznych zdrojov možno povedať, že výsledný vzhľad je harmonický. MG pôsobí veľmi dravo. Vizuálnu dynamiku zdôrazňujú veľké disky kolies a nárazníky vybavené karbónovými dielcami, výrazný je najmä zadný difúzor. Zásadným prvkom sú krídlové dvere. Skrýva sa za nimi štvormiestny luxusne zhotovený kožený interiér, v ktorom hrajú prvé husle displeje. Okrem prístrojového panela obrazovka tvorí aj takmer celý centrálny tunel.

Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai 23 fotografií v galérii Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Zdroj: MG

Použité označenie E-Motion už poznáme, nedávno po ňom totiž siahol Fisker. Ide o slovnú hračku. Meno hovorí o emóciách a zároveň naznačuje elektrický pohon. Konkrétne technické riešenie nepoznáme. MG však hovorí o disciplíne 0-100 km/h zdolanej za menej než štyri sekundy a dojazde 500 kilometrov na jedno nabitie, čo sú skutočne pekné čísla.


Najnovšie články
Škoda prekvapuje: V Bratislave aj Vision X

Kórejská dcéra koncernu General Motors dlhodobo zápasí s problémami, ktoré ju dostali na pokraj bankrotu. Nateraz sa firme podarilo hrozbu bankrotu odvrátiť.

GM Korea sa tesne vyhol bankrotu

Firma slávneho konštruktéra a jazdca F1 prešla vďaka jeho synovi oživením, momentálne chystá výrobu poriadne ostrého kupé.

Brabham BT62 má mať 730 koní na tonu

Pohon všetkých kolies sa nikdy nespájal len so segmentom SUV a inak tomu nie ani dnes. Okrem športovo-úžitkových vozidiel sa štyrmi hnanými kolesami môžu...

Veľký prieskum: 20 naj štvorkoliek roka

Koncern PSA vyvíja na svoju novú dcéru Opel čoraz väčší tlak s cieľom čo najskôr obnoviť jeho ziskovosť. Okrem konsolidácie siete predajcov teraz požaduje...

Opel by mal prepustiť tisíce ľudí

Identitu štúdie pripravenej pre autosalón v Pekingu prezradili uniknuté fotografie, na technické detaily si ešte musíme počkať.

Maybach chystá kríženca SUV a limuzíny

Minulý týždeň bol pre Porsche mimoriadne ťažký. Automobilka zažila nielen sériu razií, ale jeden z manažérov skončil za mrežami.

Manažér Porsche skončil vo väzení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×