Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MG sa nevzdáva myšlienok o kupé

Dvojdverový koncept E-Motion má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov, jeho označenie naznačuje elektrický pohon.
23 20.04.2017 / Marek Pokrývka

Dlhé roky bola automobilka MG známa svojimi ľahkými športovo orientovanými modelmi, popri rôznych kupé sa do histórie zapísali najmä jej roadstery. Doba sa však zmenila. Britská značka spadla do rúk Číne, ktorá otočila kormidlo. Dnes s jej logom vyrába hatchback s označením MG3 a kompaktné SUV známe pod písmenami GS. No ako sa zdá, myšlienok o čomsi dvojdverovom sa nevzdáva.

MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta 23 fotografií v galérii MG so sériovou verziou elektromobilu E-Motion neráta

Počas šanghajského autosalóna predstavila „domáca“ spoločnosť koncept E-Motion. Ide o atraktívny elektromobil, ktorý má slúžiť ako dizajnová inšpirácia budúcich produktov. So sériovou verziou sa neráta. Štylisticky však nie je toto kupé ktovieako originálne: vďaka červenému laku a línii diódových predných svetiel vyzerá spredu ako súčasná Mazda6, siluetou pripomína šesť rokov starý prototyp Ford Evos a zadná časť evidentne čerpala zo štúdie Hyundai Vision G Coupe.

MG GS: Turbobenzín a dvojspojka

Anglické vozidlo sa prakticky nelíši od konceptu. Jeho motor sa bude môcť kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou, pre značku ide o prvotinu.

Napriek základným rysom pochádzajúcim z troch rôznych zdrojov možno povedať, že výsledný vzhľad je harmonický. MG pôsobí veľmi dravo. Vizuálnu dynamiku zdôrazňujú veľké disky kolies a nárazníky vybavené karbónovými dielcami, výrazný je najmä zadný difúzor. Zásadným prvkom sú krídlové dvere. Skrýva sa za nimi štvormiestny luxusne zhotovený kožený interiér, v ktorom hrajú prvé husle displeje. Okrem prístrojového panela obrazovka tvorí aj takmer celý centrálny tunel.

Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai 23 fotografií v galérii Zadná časť vozidla evidentne čerpala zo štúdie Hyundai

Použité označenie E-Motion už poznáme, nedávno po ňom totiž siahol Fisker. Ide o slovnú hračku. Meno hovorí o emóciách a zároveň naznačuje elektrický pohon. Konkrétne technické riešenie nepoznáme. MG však hovorí o disciplíne 0-100 km/h zdolanej za menej než štyri sekundy a dojazde 500 kilometrov na jedno nabitie, čo sú skutočne pekné čísla.


Najnovšie články
GT-R vs. Aventador: 2 400 koní v šprinte

Pick-upy v Európe začínajú byť čoraz viac v móde. Podstatne väčšiemu záujmu sa však stále tešia v USA. Dodge sa rozhodol zaplniť dieru na trhu a prišiel...

Ram Tungsten: Ultimátny americký luxus

PRVÁ JAZDA Ochutnali sme omladenú verziu ostrého španielskeho kompaktu a okrem nej sme si mohli vyskúšať aj ďalšie dve novinky.

Seat: Športovať vie Leon, Ateca aj Ibiza

Luxusné anglické kupé je oblečené do čierno-bielej kamufláže, má strešný nosič, prídavné reflektory a výkon 596 kW (810 k).

Jon Olsson dokončil výstredný Rolls-Royce

Segment crossoverov, resp. malých SUV začína obsadzovať čoraz viac veľkých hráčov. K nedávno predstaveným kórejským dvojičkám sa teraz pridáva Seat Arona...

Arona: Malé SUV Seatu sme si prezreli naživo

Zmena hlavného partnera britskej značky znamená časový odklad. Základom elektromobilu bude sériový typ, na cesty sa má dostať 155 vozidiel.

Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×