Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi finalizuje dynamické SUV na batérie

Predobraz sériového modelu sa výrazne odlišuje od svojho predchodcu, k čomu prispel dynamickejší dizajn a skosená línia strechy.
14 19.04.2017 / Marek Pokrývka

Vzhľadom na aktuálne trendy nie je prekvapením, že čoraz viac značiek zvažuje vývoj elektrického SUV. Patrí medzi ne aj Audi. Možnosť realizácie takéhoto produktu naznačilo ešte predvlani, odvtedy bolo vozidlo viackrát vecou klebiet. Nemci potvrdili akurát miesto výroby. Projekt sa medzičasom posunul, čo v Šanghaji prezentoval koncept e-tron Sportback.

Audi e-tron Sportback zodpovedá na 90% finálnemu produktu 14 fotografií v galérii Audi e-tron Sportback zodpovedá na 90% finálnemu produktu

Toto označenie nesie verný predobraz sériového modelu. Ako povedal našim nemeckým kolegom šéfdizajnér štyroch kruhov Marc Lichte, automobilka ho finalizuje. Podľa jeho slov štúdia zodpovedá hotovému produktu na 90%. Dáva nám tak dobrú predstavu o základných proporciách, ale tiež technických riešeniach použitých v tomto dôležitom aute.

Audi načrtlo súpera pre Teslu Model X

Štúdia e-tron quattro sa na stovku rozbehne za 4,6 sekundy a má akčný rádius vyše 500 kilometrov. Sériový model by sa mal predávať od roku 2018.

Šanghajský debutant sa výrazne odlišuje od svojho predchodcu prezentovaného pred dvomi rokmi vo Frankfurte. Na jeho karosérii nájdeme podstatne menej ostrých hrán, tvorcovia zjemnili masku chladiča či tvar svetlometov. Vďaka tomu má vozidlo viac elegancie. Okrem toho pôsobí aj podstatne dynamickejšie, pričom hlavnú rolu v tom zohrala skosená línia strechy zakončená nápadným krídlom. Tvar karosérie stavia novinku priamo proti podobne dimenzovaným konkurenčným typom BMW X6 a Mercedes GLE Coupé.

Šanghajský elektrický koncept meria na výšku iba 153 centimetrov 14 fotografií v galérii Šanghajský elektrický koncept meria na výšku iba 153 centimetrov

Audi e-tron Sportback má dĺžku 490 centimetrov. Svojou šírkou 198 cm len tesne podlieza dvojmetrovú hranicu, pričom výška 153 cm je na vozidlo tejto kategórie netradične malá. Prispieva to k atraktívnemu vzhľadu konceptu. Ten podčiarkuje dlhý rázvor náprav, vzdialené sú od seba 2,93 metra. Na oboch osiach nájdeme disky kolies s priemerom až 23 palcov.

Interiér štúdie obsahuje kvarteto sedadiel. Podobne ako dizajn karosérie je komplexne prepracovaný, no množstvo dotykových plôch zostalo zachované. Na brušká prstov reagujú všetky ovládače na volante. Obdobne je na tom displej patriaci klimatizácii, ktorému robí spoločnosť väčšia obrazovka multimediálneho systému. Táto dvojica dominuje centrálnej časti palubnej dosky natočenej smerom k vodičovi. Priamo pred ním sídli digitálny prístrojový panel, na strane spolujazdca je zase tenká informačná linka.

Centrálna časť palubnej dosky je natočená smerom k vodičovi 14 fotografií v galérii Centrálna časť palubnej dosky je natočená smerom k vodičovi

Technika dynamického SUV na batérie sa nijak zásadne nemenila. Na scéne sú opäť tri elektromotory (jeden vpredu a dva vzadu) a rovnaké sú tiež základné parametre. Štandardné maximum 320 kW (435 k) sa krátkodobo dokáže zvýšiť na 370 kW (503 k). Audi e-tron Sportback vďaka tomu zrýchli na stovku už za 4,5 sekundy. Šťavu čerpá z akumulátora s kapacitou 95 kWh, ktorý poskytuje na jedno nabitie akčný rádius vyše 500 kilometrov.

Prakticky nezmenené čísla napovedajú, že obdobné hodnoty môžeme očakávať aj pri sériovom produkte. Ten bol pôvodne avizovaný na budúci rok. Evidentne však došlo k odkladu, keďže momentálne Ingolstadt hovorí o spustení elektromobilu s dátumom 2019.


Najnovšie články
GT-R vs. Aventador: 2 400 koní v šprinte

Pick-upy v Európe začínajú byť čoraz viac v móde. Podstatne väčšiemu záujmu sa však stále tešia v USA. Dodge sa rozhodol zaplniť dieru na trhu a prišiel...

Ram Tungsten: Ultimátny americký luxus

PRVÁ JAZDA Ochutnali sme omladenú verziu ostrého španielskeho kompaktu a okrem nej sme si mohli vyskúšať aj ďalšie dve novinky.

Seat: Športovať vie Leon, Ateca aj Ibiza

Luxusné anglické kupé je oblečené do čierno-bielej kamufláže, má strešný nosič, prídavné reflektory a výkon 596 kW (810 k).

Jon Olsson dokončil výstredný Rolls-Royce

Segment crossoverov, resp. malých SUV začína obsadzovať čoraz viac veľkých hráčov. K nedávno predstaveným kórejským dvojičkám sa teraz pridáva Seat Arona...

Arona: Malé SUV Seatu sme si prezreli naživo

Zmena hlavného partnera britskej značky znamená časový odklad. Základom elektromobilu bude sériový typ, na cesty sa má dostať 155 vozidiel.

Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×