Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault sa pozerá do budúcnosti F1

Koncept uzatvoreného monopostu má hybridný pohonný systém s výkonom 1 MW a hmotnosť iba 600 kilogramov.
32 1 príspevok 19.04.2017 / Marek Pokrývka

V šampionáte Formuly 1 patrí Renault k dôležitým hráčom. Tím francúzskej automobilky sa momentálne pozerá do budúcnosti a predstavuje si vývoj kráľovnej motoršportu počas najbližšej dekády. Na šanghajskom autosalóne predviedol prototyp RS 2027 Vision. Toto pretekárske náradie uchvacuje nielen futuristickým dizajnom, ale najmä svojimi parametrami.

Renault RS 2027 Vision má nad kokpitom presklenú kupolku 32 fotografií v galérii Renault RS 2027 Vision má nad kokpitom presklenú kupolku

O desaťročie budú podľa Paríža v F1 súťažiť uzatvorené monoposty. Presklená kupolka na hydraulických vzperách prospeje aerodynamike, ktorá bude okrem toho ťažiť z aktívnych prvkov. Tým najvýraznejším je vysúvateľné zložené prítlačné krídlo. Štúdia púta pozornosť aj diódovým osvetlením zapusteným do tvarov karosérie, zaujímavé sú tiež priehľadné vonkajšie panely či nízkoprofilové obutie.

Ako zo sci-fi filmu: Toto je štúdia novej formule

Formula 1 sa dlhodobo trápi s klesajúcou popularitou. Medzičasom na cvengu naberá nový druh pretekov plný elektrických strojov. Na atraktivite by im čoskoro mohol pridať futuristický monopost.

Konštrukcia pozostávajúce prevažne z karbónu, pričom použité boli mnohé moderné riešenia. Príkladom je šesťuholníková štruktúra okolo kokpitu. Vozidlo vďaka tomu dosahuje hmotnosť iba 600 kilogramov, aj napriek množstvu palubnej techniky. Pretekársky stroj je okrem toho relatívne ekologický. Francúzi ho totiž vyrobili pomocou trojrozmernej tlače, na ktorú použili recyklované materiály.

Výkon jednotlivých segmentov pohonu monopostu je identický 32 fotografií v galérii Výkon jednotlivých segmentov pohonu monopostu je identický

Podobne ako súčasné monoposty má Renault RS 2027 Vision hybridný pohon. Pozostáva z prepĺňaného benzínového šesťvalca a dvojfázového systému KERS, pričom výkon jednotlivých segmentov je identický. Dodávať majú zhodne po 500 kW (680 k). Znamená to, že celkovo disponuje Formula 1 budúcnosti porciou 1 MW (1 360 k). So šiestimi stovkami kíl ide o brutálnu kombináciu...


Najnovšie články
BAC Mono: Cestné formuly na ostrove Man

Lamborghini má techniku bez zmien a kompletne novú karosériu, ktorou Okuyama vzdáva hold Marcellovi Gandinimu.

Kode 0 je Aventador s nádychom 70. rokov

V drobnom Luxembursku nastúpi do služby dvojica elektromobilov, ktoré sa majú využívať najmä diaľnici počas minimálne dvoch rokov.

Tesla Model S opäť v policajnom mundúre

Repliky slávnych superšportov nie sú na automobilovom trhu ničím výnimočným. Väčšinou ide o diela, ktoré sú od originálu doslova na nerozoznanie. Tentokrát...

Jazdené Bugatti Veyron? Stojí menej než tisícku

Honosný koncept prichádza v otvorenej verzii, ktorá má strechu zo špeciálnej tkaniny a jej pohon zabezpečuje štvorica elektromotorov.

Maybach: Najluxusnejší kabriolet sveta?

Vydať chýbajúce stavebné povolenia k pozemkom pod obchvat pomohla štátu novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb...

Práce na obchvate BA sa čoskoro začnú

Špičková verzia nemeckého vozidla vyššej strednej triedy má štylistiku, ktorá sa ubrala klasickou cestou. Po novom budú poháňané všetky kolesá.

BMW M5: Únik fotiek tesne pred debutom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×