Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes E220d: Demonštrácia pokroku

Aktuálny Mercedes-Benz triedy E sme už vyskúšali v dvoch nadupaných verziách. Do tela sme dali variantu E350d i E400. Tentokrát prišiel rad na umiernenejšie, no podstatne praktickejšie kombi s motorizáciou E220d.
66 3 príspevky 15.04.2017 / Filip Kadlečík

Piata generácia triedy E je v súčasnosti autom superlatívov. Mercedes-Benz je na ňu právom hrdý, reálne totiž predstavuje špičku toho, čo dnešné automobilky dokážu vyprodukovať. Našimi rukami už prešli varianty E350d i E400, o ktorých toto tvrdenie platí absolútne.

AMG paket robí nenápadne kombi podstatne výraznejším 66 fotografií v galérii AMG paket robí nenápadne kombi podstatne výraznejším

Tentokrát sa nám do rúk trieda E dostala vo verzii 220d kombi. Tá na prvý pohľad v porovnaní s nadupanými sedanmi poriadne stráca. V interiéri mu okrem iného chýba digitálna prístrojová doska či audiosústava Burmester. Skutočne sa však bez nich nezaobídete? Praktické kombi nám dalo jednoznačnú odpoveď.

Koktejl štýlu a elegancie

Pri pohľade spredu by ste kombi od sedanu prakticky nerozoznali. Svetlá s označením Multibeam LED vyzerajú, no najmä svietia rovnako excelentne. V našom prípade bol exteriér naviac okorenený paketom AMG Line. Mohutná čelná maska s dvomi chrómovými pásmi a agresívne tvarovaný nárazník rodinnú povahu vozidla neprezrádzajú ani náhodou.

Prednú časť zdobí okrem Multibeam LED svetiel aj upravená čelná maska 66 fotografií v galérii Prednú časť zdobí okrem Multibeam LED svetiel aj upravená čelná maska

Prítomnosť kozmetických vylepšení s cenovkou 2 800 eur je zrejmá aj pri pohľade z profilu. Ozdobou sú najmä 19” disky nesúce logo AMG. Hanbu triede E nerobia ani línie karosérie, subjektívne sa nám páči najmä presklených plôch a maskované stĺpiky strechy. Vďaka nim a výraznému chrómovému lemovaniu auto pôsobí takmer ako štýlový shooting brake.

Od sedanu sa najviac odlišuje zadná časť, ktorá dostala kompletne prepracované koncové svetlá. Vyzerajú výborne, auto opticky rozširujú a takpovediac tlačia viac k zemi. Práve zadok testovaného vozidla však obsahuje element, ktorý je pre nás doslova tŕňom v oku.

Z profilu by ste si kombi mohli pokojne pomýliť so štýlovým shooting brakeom 66 fotografií v galérii Z profilu by ste si kombi mohli pokojne pomýliť so štýlovým shooting brakeom

Na vozidle, ktoré so všetkými príplatkami stojí 71 682 eur by sme ani náhodou nechceli mať napodobneniny športových koncoviek výfukov, ktoré nemajú žiadny funkčný zmysel. Uznávame, ide o moderný prvok, ktorý používa čoraz viac výrobcov, no Mercedesu sa nehodí. Niežeby nevyzerali efektne, no ich prítomnosť podľa nášho názoru vozidlo zbytočne degraduje. Auto, ktorého interiér pokrýva prevažne kvalitná koža, chróm či drevo by si takýto lacný výstrelok mohlo odpustiť.

Test Mercedes E350d: Špičkový manažér

Nový sedan trieda E je priestrannejší, má luxusný interiér s množstvom prvkov vybavenia a úspornejší šesťvalec. Podvozok vyniká úrovňou pohodlia.

Karosérska verzia sedan je odjakživa vnímaná ako reprezentatívnejší variant a na bežné manažérske účely by sa mala hodiť lepšie než kombi. V tomto prípade však tento predpoklad neplatí. Praktickejšie vyhotovenie triedy E si zachováva poriadnu dávku šarmu, ktorá vzniká vďaka vkusnej kombinácii moderného štýlu a elegancie. Obrovský batožinový priestor je teda len bonusom. Malou škvrnou na inak bezchybnom imidži sú z nášho pohľadu len spomínané koncovky výfukov.

To najlepšie z histórie aj súčasnosti

Exteriér limuzíny je orientovaný skôr elegantným smerom a na ceste vám oči určite nevypichne. Ak je dizajn karosérie zmesou štýlu a elegancie, potom interiér je umnou kombináciou histórie a súčasnosti. Najdôležitejšie je, že v kabíne sa už éčko na eleganciu a nenápadnosť nehrá, laickým pasažierom doslova vybije dych. Dokonca aj bez plného technologického arzenálu.

Interiér zdobil paket Exclusive - nám sa páčil najmä volant odetý v koži Napa 66 fotografií v galérii Interiér zdobil paket Exclusive - nám sa páčil najmä volant odetý v koži Napa

Testovanému kombi totiž chýbal jeden z poznávacích prvkov piatej generácie - obrovská plocha ukrývajúca dve digitálne zobrazovacie jednotky. V prípade tohto auta sa vodič pozerá na analógový prístrojový panel s menším displejom. Niežeby jeho technologicky vyšperkovaný nástupca bol zlý, ale v podstate nám vôbec nechýbal. V prípade potreby by sme ho oželeli bez problémov.

Elektricky ovládané sedadlá sú pohodlné, to isté platí aj o zadnej lavici. Pasažieri v druhom rade sa okrem komfortu môžu tešiť z bohatej priestorovej ponuky. V prípade modelu E kombi to potvrdzuje aj objem batožinového priestoru. Jaskyňa rozkladajúca sa za dvomi radmi sedadiel má základný objem 640 l, zväčšiť sa dá až na 1 820 l.

K dotykovým plôškam na volante sme najskôr pristupovali rezervovane, nakoniec sme sa s nimi zohrali už po niekoľkých hodinách 66 fotografií v galérii K dotykovým plôškam na volante sme najskôr pristupovali rezervovane, nakoniec sme sa s nimi zohrali už po niekoľkých hodinách

Na základe skúseností s testovaným modelom môžeme jednoznačne odporučiť príplatkový paket Exclusive, ktorý okrem štýlového obloženia z jaseňového dreva zahŕňa predovšetkým multifunknčný volant čalúnený kožou Napa. Hlavný pracovný nástroj vodiča do rúk padne výborne, dobre sa nám pracovalo aj s dotykovými plôškami, ktoré nahrádzajú bežné tlačidlá. Oceňujeme, že volant ide proti dnešným trendom a má neštandardne veľký priemer.

Mimochodom, dotykové plochy sa presunuli aj na hlavný ovládač infotainmentu. Najskôr sme k tomuto riešeniu pristupovali rezervovane, no po krátkom zoznámení bola práca s multimediálnym systémom veľmi intuitívna. Rýchlejšej navigácii v ňom pomáhajú aj klasické tlačidlá umiestnené pod panelom ovládania klimatizácie.

Treba povedať, že tieto budíky v kombinácii s prehľadným centrálnym displejom sú výbornou voľbou 66 fotografií v galérii Treba povedať, že tieto budíky v kombinácii s prehľadným centrálnym displejom sú výbornou voľbou

Samotný infotainment jednoznačne patrí k tomu najlepšiemu, čo dnes v autách môžete nájsť. Vďaka dotykovej konzole umiestnenej na centrálnom tuneli je práca s ním jednoduchá a v podstate je len vecou zvyku. Menu je usporiadané prehľadne a logicky. Oceňujeme, že služby Mercedesu zahŕňajú aj online aplikácie, vďaka ktorým nie je problém prehliadať internet, čítať správy či sledovať aktuálnu predpoveď počasia.

Zamykanie aj na diaľku

Najlepšie pritom je, že toto zďaleka nie je všetko, čo manažérsky Nemec dokáže. Stuttgart totiž s autom ponúka aj viacero zaujímavých služieb. Jednou z nich je balík Mercedes me. Pozostáva z viacerých podúrovní, naozaj praktické sú “me assist” a hlavne “me connect”. Prvá z dvojice umožňuje majiteľovi plánovať servis vozidla prostredníctvom aplikácie. Telefonáty či nebodaj osobné návštevý autorizovaného pracoviska teda pred samotným servisným úkonom nie sú potrebné.

Potrebujete servis? Vybavíte ho cez server Mercedesu 66 fotografií v galérii Potrebujete servis? Vybavíte ho cez server Mercedesu

Druhá z menovaných, me connect, umožňuje kontrolovať vozidlo na diaľku. Majiteľ auta môže taktiež sledovať aktuálnu hladinu paliva, dojazd či iné ukazatele stavu automobilu. Ak si nie je istý, či svoje auto zamkol, resp. ho potrebuje otvoriť na diaľku, me connect mu to umožní. Páči sa nám, že po akomkoľvek úkone s vozidlom vám príde SMS, ktorá informuje o zmene stavu vozidla.

Samozrejme, aplikácia zatiaľ nie je v takom stave, aby bola ultimátnym dôvodom na kúpu Mercedesu, no výborne demonštruje technologický pokrok. Zároveň načŕta budúcnosť, v ktorej budeme vo veľkej miere schopní vozidlo kontrolovať na diaľku v bežnom smartfóne. Dnes slúži skôr ako zaujímavá vychytávka. Medvediu službu však môže urobiť ľuďom, ktorí spravujú veľký vozový park.

Údaje sa aktualizujú pomerne často a v provnaní s realitou majú spravidla len niekoľkominútové omeškanie 66 fotografií v galérii Údaje sa aktualizujú pomerne často a v provnaní s realitou majú spravidla len niekoľkominútové omeškanie

Mercedes me má len jeden výrazný nedostatok - natívna aplikácia zatiaľ funguje len pre iOS. Ak ste majiteľom telefónu s iným operačným systémom, budete musieť na prístup využiť štandardný internetový prehliadač. Podobne je to aj s parkovaním pomocou mobilného zariadenia - využijete ho v podstate len s produktom Apple, čo je veľká škoda.

Komorníka máte poruke kedykoľvek

Bez ohľadu na platformu však môže šofér využívať službu Concierge, ktorú Stuttgart prezentuje ako osobného komorníka dostupného kedykoľvek a kdekoľvek. Do spojenia s ním sa dostanete pomocou tlačidla umiestneného neďaleko vnútorného spätného zrkadla. Pohotovosť komorníka sme otestovali aj v reálnej premávke.

Takto vás zasa informuje o akejkoľvek zmene stavu vášho vozidla - to aby ste ho mali pod kontrolou napríklad aj pri ceste v zahraničí 66 fotografií v galérii Takto vás zasa informuje o akejkoľvek zmene stavu vášho vozidla - to aby ste ho mali pod kontrolou napríklad aj pri ceste v zahraničí

V sobotu doobeda sme cestovali po diaľnici D1, nachádzali sme sa medzi Trenčínom a Dubnicou nad Váhom. Bolo už tesne pred časom obeda, keď sme dostali chuť na pizzu. Daný región zhodou okolností veľmi dobre poznáme, rozhodli sme sa však zistiť, ako dobre sa v ňom zorientuje náš Concierge.

Dovolali sme sa mu po stlačení spomínaného tlačidla, operátor sa nás opýtal ako nám môže pomôcť. Vysvetlili sme mu čo potrebujeme a on začal robiť svoju prácu. Opýtal sa nás na mesto, kde by sme si chceli spraviť prestávku a či vyžadujeme aj bezprostrednú prítomnosť parkovacieho miesta.

Ak stlačíte tlačidlo s vyobraznám slúchadla s malým 66 fotografií v galérii Ak stlačíte tlačidlo s vyobraznám slúchadla s malým "i", vozidlo zatelefonuje vášmu osobnému komorníkovi

Po chvíli nám telefonický asistent ponúkol niekoľko reštaurácií pripravujúcich pizzu v Dubnici nad Váhom i neďalekej Nemšovej, zoradené boli podľa hodnotení zákazníkov. Concierge nám dokonca ponúkol možnosť priamej objednávky jedla, ktorú sme však nevyužili. Keď sme si zvolili podnik podľa našich preferencií, operátor na diaľku importoval jeho adresu do našej navigácie. S fungovaním služby sme boli maximálne spokojní.

Test Mercedes E400: Svalovec v smokingu

Preverili sme konzervatívne pôsobiacu limuzínu triedy E so slušnou náložou pod kapotou: silným šesťvalcom poháňajúcim obe nápravy.

Objavili sme však aj dva drobné nedostatky. Prvým z nich je, že operátor mal pravdepodobne nekvalitný mikrofón, miestami mu totiž nebolo dobre rozumieť a kvalita prenášaného zvuku bola veľmi slabá. Druhou chybou bol fakt, že sme sa s ním zhovárali v angličtine. Mercedes deklaruje, že slovenskí či českí klienti budú mať vždy možnosť s telefonistom komunikovať v slovenčine, resp. češtine.

Materiály použité v tomto aute sú naozaj kvalitné a efektné 66 fotografií v galérii Materiály použité v tomto aute sú naozaj kvalitné a efektné

Preto sme s našou skúsenosťou konfrontovali samotný Mercedes-Benz. Vysvitlo, že operátori majú zo zvyku tendenciu hovor automaticky začínať v angličtine a až keď na nich vodič prehovorí po slovensky, prepnú do svojho rodného jazyka. Ak teda niekedy budete využívať službu Concierge, nebojte sa na operátora hovoriť našou rodnou rečou.

Služba sa rozdeľuje na dve úrovne. Základná, pomocou ktorej kontrolujete stav vozidla, je v kombinácii s príplatkom za systém Command Online k dispozícii zdarma na tri roky. Za výhody geolokácie si treba platiť už od kúpy vozidla. Poplatok za tri roky užívania neprekročí hranicu sto eur, čo vzhľadom na protihodnotu považujeme za rozumnú ponuku.

Adekvátny výkon a rozumná spotreba

Testované kombi triedy E bolo vybavené agregátom s označením 220d, ide teda o silnejšiu verziu základného naftového dvojlitra. Papier prezrádza, že napriek štvorvalcovej koncepcii agregátu by kombíku výkon chýbať nemal. Maximálny výkon sa zastaví na hodnote 143 kW (195 k), krútiaci moment dosiahne 400 Nm.

Menší diesel s výkonom 195 koní auto rozhýbe adekvátne 66 fotografií v galérii Menší diesel s výkonom 195 koní auto rozhýbe adekvátne

Prepĺňaná vznetová jednotka ho dokáže rozhýbať veľmi slušne, na stovku vyšprintuje v priebehu 7,7 sekundy a zrýchlovať prestane pri tempe 235 km/h. Sľubné čísla sa z papiera preniesli aj do reality. Auto určite nie je športové, dynamika je však adekvátna prémiovej povahe éčka a zaručuje komfortnú jazdu aj pri plnom obsadení.

S ohľadom na pohodlie posádky je naladená aj 9-stupňová prevodovka a výborný podvozok. Napriek veľkým 19” diskom kolies je príjemne mäkký a plavný, bez problémov vyžehlí aj typické nerovnosti slovenských ciest. Ozdobou triedy E je okrem neho tichý chod, pasažieri sa môžu nezmenenou intenzitou rozprávať aj pri diaľničnom tempe.

Elegantný a štýlový - táto kombinácia vlastností najviac vystihuje dizajn nového éčka 66 fotografií v galérii Elegantný a štýlový - táto kombinácia vlastností najviac vystihuje dizajn nového éčka

Vzhľadom na výkon vozidla považujeme spotrebu pohonnej jednotky za adekvátnu. Prepĺňaný diesel by si podľa oficiálnych údajov na 100 kilometrov jazdy v kombinovanom cykle mal vypýtať 4,6 l nafty. V realite je tento údaj o niečo vyšší, počas nášho testovania sa spotreba za kombinovanej prevázdky ustálila na 5,8 l/100 km.

BMW radu 5: Ako anjel s diablom v tele

PRVÁ JAZDA Pod kapotou 340 burácajúcich koní, no okrem dynamickej jazdy sme si užili aj komfort a moderné technológie. Aká je nová bavorská päťka?

Automobilka ďalej uvádza, že mestská spotreba dosiahne úroveň 4,9 l/100 km, v našom prípade to bolo o dva litre viac. Mimo mesta má apetít klesnúť na 4,4 l/100 km, reálna premávka odhalila, že na okreskách je auto ešte úspornejšie. Vystačí si s 3,8 l nafty na 100 kilometrov. Na diaľnici je údaj takmer totožný s mestskou premávkou, pri tempe 130 km/h potrebuje motorizácia 220d na každých 100 kilometrov 6,8 litra nafty.

Cenovka hodná prémie

Základná cena triedy E vo verzii kombi je aktuálne stanovená na 48 300 eur. S pohonným ústrojenstvom skrytým za označením 220d stojí v základnej konfigurácii 50 910 eur. Cenovka testovaného vozidla poskočila ešte o 20 000 eur, konkrétne na 71 682 eur. V porovnaní s E400 či E350d, ktoré sme v redakčnej garáži mali nedávno, je teda podstatne lacnejšia.

Koncové svetlá sú naozaj pekné a zadnú časť dotvárajú vkusne, 66 fotografií v galérii Koncové svetlá sú naozaj pekné a zadnú časť dotvárajú vkusne, "fejkové" koncovky výfukov nám však vyslovene vadia

Napriek tomu však má čo ponúknuť. Ak nepatríte medzi technologických nadšencov, nebude vám chýbať ani moderný displej nahrádzujúci prístrojovú dosku. Zaobísť by sa teoreticky dalo aj bez interéru Exclusive a exteriéru AMG Line, ktoré cenu zdvíhajú o niekoľko tisíc eur. Týmto úsporným opatrením komfort vodiča a pasažierov až tak neutrpel, auto by však stratilo časť svojej exkluzivity.

Excelentná konfigurácia

Na kombi Mercedes-Benz E220d sa chyby hľadajú len ťažko. Konzervatívne orientovaným vodičom v ňom možno chýba šesťvalec, prax však ukázala, že štvorvalec ho zastúpi viac než adekvátne. Interiér je doslova vynikajúci, jazdný komfort nadpriemerný, vysokú úroveň a funkčnosť dosahujú aj použité technológie.

Mercedes-Benz E220d je vynikajúci, chyby sa na ňom hľadajú veľmi ťažko 66 fotografií v galérii Mercedes-Benz E220d je vynikajúci, chyby sa na ňom hľadajú veľmi ťažko

Jedinou škvrnou na inak bezchybnom vysvedčení praktickej triedy E sú z nášho pohľadu v podstate len nevkusné napodobeniny športových koncoviek výfukov. Takto kvalitnému a vypiplanému vozidlu vôbec nesvedčia. Odhliadnuc od drobného zaváhania je však veľké kombi demonštráciou pokroku v automobilovom priemysle a zároveň technickej vyspelosti Stuttgartskej trojcípej hviezdy.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 950 cm3
Max. výkon
143 kW/195 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 600 - 2 800/min
Palivo
nafta
Pohon
zadné kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 933 mm
Šírka
1 852 mm
Výška
1 475 mm
Rázvor náprav
2 939 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 780 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 855 kg
Užitočná hmotnosť
670 kg
Celková hmotnosť
2 450 kg
Objem batožinového priestoru
640 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
235 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,7 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
4,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,6 l/100 km
Mesto - počas testu
6,9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
3,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
120 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 48 300 €
Základná cena verzie
od 50 910 €
Cena testovaného exemplára
71 682 €

Najnovšie články
Mégane R.S. prezrádza ďalšie detaily

Balík zvyšujúci schopnosti svalovca zlepšil hodnotu pôvodnej verzie o vyše trinásť sekúnd, za výsledok 7:16,04 sa hanbiť určite nemusí.

Camaro ZL1 1LE: Super čas na Nordschleife

Dizajnér navrhol dynamicky tvarované vozidlo hodné označenia Shooting Brake. Využil charakteristické rysy, no zároveň priniesol vlastné nápady.

Maserati: Dočkáme sa kombi s trojzubcom?

Do sveta štvorkolesových vozidiel jednoznačne patria aj poľnohospodárske traktory. Často stoja na okraji záujmu, napriek tomu však ide o fascinujúce stroje,...

Najextrémnejšie traktory sveta: Výkon cez 600 k

Zamestnávateľ ponúka zvýšenie tarifných tried o 4,5 % od 1. júna do 31. decembra tohto roka a o ďalších 4,5 % od 1. januára 2018 do konca budúceho roka...

Štrajk vo VW SK pokračuje po víkende

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 24. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Aj superhrdinovia si musia robiť vodičské preukazy. Populárnemu Spidermanovi však pri skúške pomohlo inteligentné Audi A8, ktorého oficiálna premiéra je...

Spiderman v autoškole jazdí na novom Audi A8
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×