Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kia Rio: Boduje najmä interiérom

Štvrtá generácia kórejského hatchbacku má solídne vyhotovenú i priestrannú kabínu a so špičkovým trojvalcom dokáže byť príjemne svižná.
41 22 príspevkov 05.04.2017 / Marek Pokrývka

Štatistikám odbytu na starom kontinente vládnu malé automobily, pričom hlavné slovo v ňom majú produkty európskych značiek. Reprezentanti iných častí sveta dlhodobo bojujú o lepšie pozície v predajných rebríčkoch. Jedným z nich je Kia Rio, druhý najmenší automobil kórejskej značky. V súčasnosti spúšťa útok na zákazníkov v celkom novej forme.

Kia Rio štvrtej generácie vo verzii 1.0 T-GDI Platinum 41 fotografií v galérii Kia Rio štvrtej generácie vo verzii 1.0 T-GDI Platinum

Krátko pred vlaňajším frankfurtským autosalónom debutovala štvrtá generácia hatchbacku, začiatkom tohto roka sme sa s ňou osobne zoznámili na zahraničnej pôde. Teraz dozrel čas na domáce rande. Podrobili sme mu variant s najvyššou úrovňou vybavenia Platinum a najsilnejším motorom, ktorým je prepĺňaný litrový trojvalec naladený na maximálny výkon 88 kW (120 k).

Vnútorný priestor sa podarilo nafúknuť

Kia recept na svojho reprezentanta segmentu B upravila v mnohých ohľadoch a súčasťou tohto posunu bol aj svieži dizajn. Venovali sme sa mu už dvakrát. Test na našich dojmoch nič nezmenil: Rio pôsobí v aktuálnej verzii dospelejšie než jeho predchodca, v čom zohrala hlavnú úlohu výmena jeho prívetivej tváričky za mierne agresívny výraz prednej časti. Nám sa táto zmena páči. No vypočuli sme si tiež názor, ktorý hovorí o strate charakteristickej vizáže. Novinka vyzerá akosi anonymnejšie.

Navonok pôsobí hatchback robustnejšie než predchodca 41 fotografií v galérii Navonok pôsobí hatchback robustnejšie než predchodca

Dynamickejší vzhľad hatchbacku spôsobil, že opticky sú preň ideálnou veľkosťou diskov kolies sedemnástky. Nami skúšaný exemplár mal o palec menšie ráfiky. Okrem toho bol vybavený prednými LED linkami pre denný režim, no koncové svetlá boli tentokrát klasické. Čierny lak skryl viacero kontrastných prvkov. No nepodarilo sa mu zamaskovať fakt, že oproti predchodcovi pôsobí štvrtá generácie navonok robustnejšie. Reálne pritom rozmery jej karosérie narástli len mierne.

Nová Kia Rio: Na prahu dospelosti

PRVÁ JAZDA Kórejský hatchback pôsobí vyzretejšie než predchodca, ponúka dostatok priestoru a vybavením drží krok s dobou.

Ako sme si už všimli pri prvej jazde, napriek drobným číselným zmenám sa konštruktérom podarilo vnútorný priestor opäť nafúknuť. V tomto smere patrí Kia k najlepším v triede. Štyroch bežne vysokých dospelých pojme bez akýchkoľvek problémov, pasažier s výškou mierne presahujúcou 180 centimetrov môže vzadu rátať s niekoľkými extra centimetrami v oblasti kolien i hlavy.

Vnútorným priestorom patrí Kia k najlepším v triede 41 fotografií v galérii Vnútorným priestorom patrí Kia k najlepším v triede

K špičke segmentu sa Rio radí aj vzdušnosťou kufra. Za piatymi dverami skrýva veľmi slušných 325 litrov, ktorým sa môže rovnať málokto. Triedny rekordér Fabia má iba päť navyše. Veľkosťou batožinový priestor určite uspokojí, fajn je tiež jeho pravidelný tvar. Menším mínusom je akurát vyššia nakladacia hrana. Po sklopení zadných sedadiel sa objaví ďalšie negatívum: operadlá nejdú do roviny a zostáva za nimi výrazný schod. V tejto konfigurácii je k dispozícii objem 980 litrov.

Hodnotné vyhotovenie i slušné vybavenie

Interiér testovaného vozidla nás oslovil dvojfarebným vyhotovením. Fádnu čiernu značne rozjasnili červené časti, pričom okrem čalúnenia umelou kožou a nite použitej na jeho prešívanie mal túto farbu aj dekoratívny panel na palubnej doske. Jej súčasťou bol mierne vytŕčajúci displej. Nešlo však o známu sedempalcovú verziu spojenú s navigáciou, ale jednoduchší päťpalcový kúsok.

Jednoduchší multimediálny systém pôsobí menej moderne 41 fotografií v galérii Jednoduchší multimediálny systém pôsobí menej moderne

S menšou obrazovkou pôsobí palubovka menej moderne, ale z funkčného hľadiska nejde o nejaké obrovské mínus. Multimediálny systém disponuje okrem iného aj kvalitnou parkovacou kamerou. Kabínu so slušným vybavením musíme opäť pochváliť za vyhotovenie, ktoré pôsobí na segment B hodnotne. Kia zvolila vhodnú kombináciu plastov. Materiál použitý na čalúnenie sa mnohým môže priečiť, ale pocitovo sme s ním nemali problém. Problémom môže byť akurát trvácnosť.

Palec hore dávame ergonómii ovládania i odkladacím priestorom, medzi ktorými vyniká centrálny tunel vybavený dvomi „poličkami“ umiestnenými nad sebou. Toto riešenie sme pri každodennom používaní ocenili. Veľký smartfón je dnes bežným vybavením a Rio pokojne zhltne viacero týchto mobilných zariadení. Potešili nás aj predné dvere schopné v pohode pojať 1,5-litrovú fľašu.

Odkladacím priestorom v hatchbacku dávame palec hore 41 fotografií v galérii Odkladacím priestorom v hatchbacku dávame palec hore

Z hľadiska odhlučnenia je novinka jemne nad triednym priemerom. Pohonná jednotka je odizolovaná dobre, ani obtekajúci vzduch nie je prehnane rušivý. Do interiéru však citeľne preniká odvaľovanie pneumatík. V našom prípade k tomu prispel fakt, že obutie bolo zimné.

Trojvalec výhradne v silnejšom naladení

Počas ostatných rokov sa akýmsi štandardom segmentu B stal prepĺňaný litrový trojvalec, ktorý nechýba ani v ponuke kórejskej značky. Vlani sme ho skúšali v koncernovom príbuznom Hyundai i20. Tento zážihový turbomotor poznáme v dvoch naladeniach, Kia však vo svojom malom hatchbacku nakoniec ponúka výhradne to silnejšie. Reč je teda o maximálnom výkone na úrovni 88 kW (120 k).

Kia ponúka len silnejšie naladenie prepĺňaného trojvalca 41 fotografií v galérii Kia ponúka len silnejšie naladenie prepĺňaného trojvalca

S týmto stádom je Rio celkom živé. Stovka je oficiálne vecou 10,2 sekundy, naše subjektívne pocity zodpovedajú tomuto číslu. Pohonná jednotka sa najlepšie cíti v strednom pásme otáčok. Pod plynom vydáva charakteristický zvuk vychádzajúci z nepárneho počtu piestov, no mechanický hluk je pomerne slušne potlačený. Pri ustálenej rýchlosti počuť prácu agregátu len minimálne.

Kórejský výrobca kombinuje prepĺňaný trojvalec výhradne s manuálnou prevodovkou, ktorej šesť stupňov je celkom dobre naskladaných. Pri mestskej päťdesiatke a zaradenej štvorke však točí motor trochu málo. Nízke pracovné tempo môžeme naopak pochváliť pri diaľničnom maxime, so zaradenou šestkou ide o zhruba 2 900 otáčok. Kulisa radenia patrí k tým presnejším.

Turbomotor sa najlepšie cíti v strednom pásme otáčok 41 fotografií v galérii Turbomotor sa najlepšie cíti v strednom pásme otáčok

Vzhľadom na predchádzajúcu skúsenosť s rovnako poháňanou í-dvadsiatkou sme mali dobrú predstavu o reálnom apetíte vozidla. Test naše predpoklady potvrdil, v meste si litrový motor pýtal priemerne 6,3 litra benzínu na 100 km. Pri jazde po diaľnici apetít stúpol o štyri decilitre. Brázdenie okresných ciest Kia zvládla so 4,5-litrovým výsledkom, čo je pekné číslo.

Pri jazde zaujme úrovňou komfortu

Podvozok štvrtej generácie kórejského automobilu je zaužívanou klasikou segmentu B. Žiadne módne výstrelky nečakajte, hatchback má zavesenie typu MacPherson vpredu a vlečenú zadnú nápravu. Rio možno postaviť na ráfiky s priemerom pätnásť až sedemnásť palcov. Testovaný exemplár obúval šestnástky, ktoré možno označiť za zlatú strednú cestu.

Zlatou strednou cestou sú šestnásťpalcové disky kolies 41 fotografií v galérii Zlatou strednou cestou sú šestnásťpalcové disky kolies

Vyššia bočnica pneumatík prispela k pohodlnému charakteru auta. Svojou úrovňou komfortu Kia pri jazde zaujme, na auto tejto kategórie dokáže nerovnosti filtrovať pomerne kvalitne. Dobrú prácu odvádzajú najmä predné kolesá. Z hľadiska tlmenia nerovností jednoduchá zadná náprava zaostáva, niektoré rázy od jej kolies vo vnútri cítiť i jasne počuť. Uživilo by sa tu pruženie s dlhšou dráhou.

V porovnaní s koncernovým príbuzným značky Hyundai je napriek tomu evidentné, že konštruktéri sa snažili urobiť krok vpred z hľadiska jazdných vlastností. Ako celok pôsobí vozidlo tuhšie než typ i20. Pri dynamickej jazde v nás vyvolávalo viac sebavedomia, s rýchlejším rezaním zákrut nemá problém. Podľa predpokladov sa v tempe ozývajú nedotáčavé chúťky podporené sezónnym obutím.

Zábavný charakter kórejskému hatchbacku chýba 41 fotografií v galérii Zábavný charakter kórejskému hatchbacku chýba

S letnými pneumatikami sa Kia bude nepochybne správať lepšie, napriek slušnému prejavu na ceste to však na nejaký triedny trón nevidíme. Vyslovene zábavný charakter novému kórejskému hatchbacku chýba. Rolu v tom zohralo riadenie: presnosť mu síce nechýba, ale komunikatívnosť áno. Brzdové ústrojenstvo je naopak dimenzované veľmi dobre.

Turbomotor dostupný len v úrovni Platinum

Rio teda prešlo mnohými zlepšeniami, no tie sprevádza mierne zvýšenie cien. Základ stojí na našom trhu štandardne 10 740 eur. V prípade akciových súm možno hovoriť o štartovacej priečke presne 9 990 eur, pričom výška zľavy závisí od modelu. Litrový trojvalec je dostupný len v najvyššej úrovni Platinum. Bežne stojí 14 650 eur, resp. 14 150 eur o odrátaní spomínaného bonusu.

Úroveň Platinum zahŕňa okrem iného aj zadnú kameru 41 fotografií v galérii Úroveň Platinum zahŕňa okrem iného aj zadnú kameru

Vrcholné vybavenie zahŕňa okrem iného šestnásťpalcové disky, LED denné svietenie, zadné parkovacie senzory, automatickú klimatizáciu či zadnú kameru. Nechýba ani tempomat.  Nami testovaný exemplár disponoval okrem toho metalízou a umelým koženým čalúnením, ktoré dopĺňalo vyhrievanie predných sedadiel a volantu. Vinou príplatkových položiek stúpla celková cena auta na 15 640 eur.

Solídny konkurent pre európske modely

Kia opäť útočí na segment B, ktorý je na starom kontinente doménou prevažne domácich produktov. Štvrtá generácia kórejského reprezentanta prešla zásadnou úpravou receptu. Navonok pôsobí hatchback dospelejšie, aj keď mu možno vyčítať miernu stratu charakteru. V porovnaní s predchodcom je však v mnohom lepší. Boduje najmä interiérom, ktorého vzdušnosť ho radí medzi triednu špičku. Okrem toho možno pochváliť jeho ergonómiu, rozvrhnutie odkladacie priestorov i vyhotovenie.

Nový typ Rio je v mnohom lepší než jeho predchodca 41 fotografií v galérii Nový typ Rio je v mnohom lepší než jeho predchodca

So špičkovým trojvalcom je Rio celkom živé, ale z tohto hľadiska rekordy netrhá. Ani jazdnými vlastnosťami nie je na vrchole. Pri dynamickej jazde v nás vyvolávalo viac sebavedomia než jeho koncernový príbuzný, ale zábavný charakter mu aj vinou nekomunikatívneho riadenia chýba. Komfort je na slušnej úrovni. Výsledkom spomínaných vlastností je solídny konkurent pre európske modely, ktorý môže odkrojiť z ich predajných čísel. Škoda Fabia sa môže báť ich poklesu v prospech kórejskej novinky. Veľký strach však mať nemusí, minimálne u nás Kia lídra segmentu ohroziť nemôže.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
998 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
172 Nm
pri otáčkach
1 500-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 065 mm
Šírka
1 725 mm
Výška
1 450 mm
Rázvor náprav
2 580 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 153 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 228 kg
Užitočná hmotnosť
392 kg
Celková hmotnosť
1 620 kg
Objem batožinového priestoru
325/980 l
Objem palivovej nádrže
45 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,7 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
107 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 10 740 €
Základná cena verzie
od 14 650 €
Cena testovaného exemplára
15 640 €

Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Aston Martin oslavuje otvorenie novej továrne vo veľkom štýle. V bývalom vojenskom hangári dal dokopy 28 áut, ktorých súhrnná cena dosahuje astronomické...

77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×