Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jeep Compass: Zažiaril hlavne mimo asfaltu

VIDEO
PRVÁ JAZDA Jeep si od tohto auta veľa sľubuje. Je umiernenejšie a menej výrazné ako iné modely. Zachoval si ale vôbec niečo z drsného genofondu značky?
56 2 príspevky 02.04.2017 / Filip Kadlečík

Druhá generácia Jeepu Compass absolvovala svoju európsku výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve, no my sme mali možnosť vyskúšať si ju už o týždeň skôr. Okrem bežných cestných komunikácií sme si novinku užili aj v poriadnom teréne. Podarilo sa zachovať off-roadovú dušu značky alebo sa Compass zaradí medzi ostatné, v teréne skôr nevýrazné, moderné SUV?

Dizajn je podarený - naživo auto pôsobí veľmi sviežo a moderne 56 fotografií v galérii Dizajn je podarený - naživo auto pôsobí veľmi sviežo a moderne

Hneď pri prvom zoznámení nám do oka udrela neprehliadnuteľná dizajnová zmena vozidla. Dosluhujúca generácia bola škaredým káčatkom, našťastie sa však zmenilo v oslnivú labuť. Vzhľad americkej novinky je teraz inšpirovaný predovšetkým modelom Grand Cherokee. Tento fakt prezrádza najmä predná časť – svetlomety či charakteristická čelná maska odkazujú na väčšieho brata.

Oceňujeme, že sa podarilo spojiť identitu Jeepu so zjavom, ktorý osloví nielen tradičných zákazníkov značky. Koniec-koncov, práve to bolo cieľom dizajnového tímu. Navyše, robustné oplastovanie karosérie a svalnaté blatníky podčiarkujú skutočný charakter auta. V interiéri je situácia odlišná.

Test Jeep Wrangler: Výsmech všetkým SUV

Slávny americký off-road je na dnešnú dobu hlučný a surový, no má to svoje nezameniteľné čaro. Mimo asfaltu ide o lahôdku.

Koncepciou ide o klasického zástupcu segmentu SUV. Páči sa nám volant, ktorý je známy z iných modelov aliancie Fiat-Chrysler. Menej spokojní sme boli s funkčnosťou infotainmentu. Navigáciu sme pri prvej jazde potrebovali niekoľkokrát, no spoľahnúť sa na ňu príliš nedalo. Sklamaním bolo aj jej hlasové ovládanie. Takmer nikdy nerozpoznala adresu, ktorú sme jej diktovali.

Priestorová ponuka v interiéri je adekvátna. Akékoľvek možné negatíva vozidla však zatienia terénne schopnosti vyhotovenia Trailhawk. V porovnaní s bežnou verziou (v našom prípade Latitude) má odolnejší podvozok a prepracovanejší systém pohonu všetkých kolies. Elektronickým ovládačom môžete aktivovať funkciu Active Drive Low, teda redukčný prevod.

Výkony off-roadu v teréne nás príjemne prekvapili 56 fotografií v galérii Výkony off-roadu v teréne nás príjemne prekvapili

Vďaka nemu bol drsný Trailhawk na náročnej off-roadovej trati nezastaviteľný. Absolútne žiadny problém mu nerobilo kríženie náprav či výjazd na veľmi prudký kopec. V technicky náročných úsekoch nám vhod padla deväťstupňová samočinná prevodovka. Radí sebaisto a bez zbytočných zmätkov, vodič má vďaka nej k dispozícii poriadnu dávku krútiaceho momentu takmer v každej situácii.

Nastavenie systému pohonu všetkých kolies sme preverili aj na skalnatom povrchu, kde sa elektronika opäť zachovala suverénne. V režime Rock možno preniesť až 100 % výkonu na zadnú nápravu. Asistenti vám pomôžu aj pri zjazde. Bez zásahu vodiča Compass zdolal aj prekvapivo strmé klesanie.

Interiér je podarený. Pôsobí robustne a moderne,  proti rozloženiu ovládačov nemáme žiadne výhrady. Dobrý dojem podčiarkuje  volant. 56 fotografií v galérii Interiér je podarený. Pôsobí robustne a moderne, proti rozloženiu ovládačov nemáme žiadne výhrady. Dobrý dojem podčiarkuje volant.

Je veľká škoda, že americká verzia Trailhawk sa od tej európskej okrem iného odlišuje jedným podstatným detailom. Kvôli bezpečiu chodcov musia v rámci EÚ z predného nárazníka zmiznúť háky určené na prípadné vyťahovanie zo šlamastiky. Celkovo nás Compass v teréne nadchol.

Mimochodom, medzinárodná prezentácia sa konala v Texase, preto sme si na cestách zatiaľ vyskúšali len americkú špecifikáciu vozidla. Popravde – na naše pomery bola hrozná. Auto bolo mäkké a takmer vôbec nemalo chuť zatáčať. Pre Európu je, našťastie, nachystaná lepšie vyladená verzia. Odlišovať sa bude aj ponuka motorov. Testovaný 2,4 l benzín sa u nás vôbec neobjaví.

Test Jeep Renegade: Najmenší zálesák

Malému SUV seknú bronzové doplnky i zelená farba, s naftovým motorom a pohonom všetkých kolies ide o pomerne všestranné vozidlo.

Celkovo sa nám však novinka Jeepu páči. Okrem atraktívneho dizajnu prináša komfortný interiér. Najviac nám prekážalo fungovanie navigácie. Za srdce nás Compass chytil najmä v drsnej verzii Trailhawk. Tá je skutočným univerzálom. Model spravil obrovský medzigeneračný skok. Našťastie, správnym smerom. Okrem dizajnu sa výrazne zlepšil aj interiér. Sme zvedaví na jazdné vlastnosti európskej verzie, v teréne nás však auto presvedčilo už teraz. Mimo cesty je naozaj vynikajúce.


Najnovšie články
Mégane R.S. prezrádza ďalšie detaily

Balík zvyšujúci schopnosti svalovca zlepšil hodnotu pôvodnej verzie o vyše trinásť sekúnd, za výsledok 7:16,04 sa hanbiť určite nemusí.

Camaro ZL1 1LE: Super čas na Nordschleife

Dizajnér navrhol dynamicky tvarované vozidlo hodné označenia Shooting Brake. Využil charakteristické rysy, no zároveň priniesol vlastné nápady.

Maserati: Dočkáme sa kombi s trojzubcom?

Do sveta štvorkolesových vozidiel jednoznačne patria aj poľnohospodárske traktory. Často stoja na okraji záujmu, napriek tomu však ide o fascinujúce stroje,...

Najextrémnejšie traktory sveta: Výkon cez 600 k

Zamestnávateľ ponúka zvýšenie tarifných tried o 4,5 % od 1. júna do 31. decembra tohto roka a o ďalších 4,5 % od 1. januára 2018 do konca budúceho roka...

Štrajk vo VW SK pokračuje po víkende

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 24. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Aj superhrdinovia si musia robiť vodičské preukazy. Populárnemu Spidermanovi však pri skúške pomohlo inteligentné Audi A8, ktorého oficiálna premiéra je...

Spiderman v autoškole jazdí na novom Audi A8
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×