Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Ford Kuga: S naftou a štvorkolkou do terénu

VIDEO
Ford Kuga prednedávnom absolvoval modernizáciu, okrem iného sa pri nej skloňoval aj inteligentný systém 4x4, ktorým sú vybavené niektoré verzie. Zaujímalo nás, ako sa správa v realite. Dokáže z Kugy spraviť viac než len “rozmaznané mestské” SUV?
35 31.03.2017 / Filip Kadlečík

Modernizovaný Ford Kuga už v našej redakcii poznáme pomerne dobre. Inovované SUV americký výrobca svetu ukázal už vo februári roka 2016, my sme sa s ním naživo po prvýkrát zoznámili počas novembrového dobrodružstva v Pobaltí. Auto na nás už vtedy zanechalo veľmi dobrý dojem, najmä vďaka jazdnému komfortu.

Ford Kuga 2.0 TDCi Duratorq M6 AWD Titanium 35 fotografií v galérii Ford Kuga 2.0 TDCi Duratorq M6 AWD Titanium

Prednedávnom u nás týždeň parkovala Kuga s 1,5-litrovým motorom EcoBoost a výkonom 88 kW (120 k). Tentokrát sa nám SUV do rúk dostalo s agregátom 2.0 TDCi Duratorq, výbavou Titanium, no najmä inteligentným pohonom AWD. Rozhodli sme sa preto, že Kugu vyskúšame aj v teréne. Stačila snehová pokrývka, šikmé stúpanie a o výzvu pre toto SUV bolo postarané.

Budí rešpekt a dôveru

V porovnaní s dosluhujúcou verziou vyzerá opticky novinka vďaka šikovným zásahom dizajnérom ako väčšie vozidlo. Napomáha tomu veľká lichobežníková maska chladiča podporená LED trubicami inštalovanými v predných svetlometoch. Drobné zmeny prispeli k tomu, že Kuga teraz budí oveľa väčší rešpekt.

Pri pohľade z profilu odhalíte, že tam všetko zostalo na svojom mieste. Zadná časť prešla len drobným kozmetickým liftingom. Koncové svetlomety využívajú LED technológiu, mierne upravené je aj veko batožinového priestoru. Športovo pôsobiaca dvojica koncoviek výfukového potrubia zostala aj po facelifte na svojom mieste.

Profil zostal nezmenený - odlišuje sa len tvarom predných a koncových svetiel 35 fotografií v galérii Profil zostal nezmenený - odlišuje sa len tvarom predných a koncových svetiel

Inovovanú verziu by laik možno neodlíšil ani v interiéri, no v skutočnosti sa tu odohrali veľmi podstatné zmeny. Ich pozitívny dopad spozná vodič najmä na trojramennom volante, ktorý je ergonomicky tvarovaný a obohnaný kvalitnou kožou. Z hľadiska funkčnosti však má jeden nedostatok - nepáči sa nám umiestnenie tempomatu. Ak s ním chcete pracovať, musíte zmeniť štandardnú polohu rúk. Škoda, že mu Ford nevedel nájsť lepšie miesto.

V našom prípade bolo auto vybavené príplatkovými sedadlami, ktorým ťažko niečo vyčítať. V podstate, kabíne Kugy ako celku je veľmi ťažké niečo vyčítať. Všetko pôsobí príjemne a kvalitne. Ak exteriér novinky vzbudzuje rešpekt, potom interiér navodzuje pocit dôvery voči vozidlu.

Interiér sa niekomu páči a iným zasa nie, kvalita sa mu ale uprieť nedá 35 fotografií v galérii Interiér sa niekomu páči a iným zasa nie, kvalita sa mu ale uprieť nedá

Značke robí veľmi dobré meno aj na poli technológií. Infotainment s označením SYNC 3 je vynikajúci. Má veľmi sympatickú grafiku, veľké políčka na ktoré sa prstom trafíte bez problémov a dokonca môže byť pripojený na internet. Veľmi oceňujeme dobrú spoluprácu systému a mobilného telefónu.

Páčia sa nám šablóny SMS, ktoré možno jednoducho odosielať za pomoci veľkého dotykového displeja. Sú v češtine, je ich naozaj mnoho a hodia sa takmer na každú príležitosť. Obsahujú najmä jednoduché, ale aj komplikovanejšie oznamovacie vety. Ďalšou vychytávkou je možnosť jednoduchého vypnutia centrálneho displeja hardvérovým tlačidlom DISP.

Systém SYNC 3 je výborný, na fotke je nevýrazný kvôli polarizačnému filtru fotoaparátu 35 fotografií v galérii Systém SYNC 3 je výborný, na fotke je nevýrazný kvôli polarizačnému filtru fotoaparátu

Túto funkcionalitu už majú poväčšine aj iné automobilky, vo Forde sa vám však vypne aj podsvietenie displeja a spustíte ho až opätovným stlačením tlačidla DISP. Nerozsvieti ho ani prichádzajúci hovor či zmena hlasitosti. Výborná a extrémne praktická funkcia - oceníte ju najmä pri cestovaní potme. Najväčšou slabinou celého systému je zvláštne vymyslené umiestnenie displeja. Jeho malú časť z pohľadu vodiča prekrýva výduch klimatizácie.

Ford Kuga: Komfortný spoločník na cesty

PRVÁ JAZDA O modernizácii modelu Kuga sa hovorilo už dlhší čas. Po prvý krát sme sa s autom stretli na jar tohto roka. Teraz sme ho však poriadne preverili v náročných podmienkach. Ako sa Kuga...

Na oplátku však treba spomenúť aj najsilnejšiu vlastnosť, ktorou je jednoznačne ropoznávanie hlasu v českom jazyku. Takto ďaleko funkciu voice recognition zatiaľ dotiahla len máloktorá automobilka. SYNC 3 rozozná viac než 60 rôznych povelov. Majiteľ k autu dostane ich zoznam, ktorý si môžete pozrieť aj v našej galérii.

Hlasom viete ovládať takmer všetky dôležité funkcie vozidla, my sme vyskúšali približne 90% z nich a Kuga nezaváhala. Jediné, čo v porovnaní s drahšími modelmi, napr. Mondeom či Edge, nezvládne, je hlasové ovládanie klimatizácie. To nám však vôbec nechýbalo - teplotu či intenzitu fúkania si v tomto kompaktnom SUV nastavíte hardvérovým tlačidlom.

Povelov pre infotainment je skutočne veľa 35 fotografií v galérii Povelov pre infotainment je skutočne veľa

Testované vozidlo malo dvojzónovú klimatizáciu, no svoje výduchy dostali aj pasažieri na zadných sedadlách. Tam sa sedelo veľmi pohodlne, priemerne vysoký vodič si za seba sadne s veľkou rezervou. Na šírku Kuga nie je vozidlom, kde by chceli sedieť traja dospelí ľudia stovky kilometrov, no kratšie úseky nebudú žiadnym problémom.

Kompaktné SUV pojme aj ich batožinu, so sadou na opravu pneumatiky objem batožinového priestoru dosahuje hodnotu 456 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1 653 l. Túto hodnotu považujeme vzhľadom na rozmery auta za adekvátnu. Naviac, čo sa vám nezmestí do kufra, môžete naložiť na brzdený príves s maximálnou hmotnosťou na úrovni 2 100 kg.

Suverén na cestách, čierny kôň mimo nich

Pod kapotou testovanej Kugy pracoval radový štvorvalec s označením 2.0 TDCi Duratorq. Prepĺňaný diesel produkuje výkon na úrovni 110 kW (150 k) a krútiaci moment 370 Nm. Ten sa na všetky štyri kolesá dostáva prostredníctvom manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Ku kombinácii nemáme žiadne výhrady, s prevodovkou sa pracuje dobre, motor má dostatok krútiaceho momentu v každej situácii.

Motor sa nám páčil, do tohto SUV sa nám naftový agregát hodí 35 fotografií v galérii Motor sa nám páčil, do tohto SUV sa nám naftový agregát hodí

Možno aj vďaka správnemu sprevodovaniu je auto veľmi tiché takmer v každej situácii. Motor začujete v podstate len pri prudkej akcelerácii, nebude vás rušiť ani pri rýchlosti 130 km/h. Okrem odhlučnenia prispieva ku komfortu aj výborne naladený podvozok. Určite nie je vhodný na agresívnu či športovú jazdu, ale poskytuje nadpriemerný komfort. Niekomu však môžu prekážať jemné náklony pri prejazde zákrutami.

Jazdený Ford Kuga: Auto, ktorému sa dá veriť

Ford Kuga je auto vhodné do mesta, aj na výlety do ľahšieho terénu, navyše je spoľahlivé. Pozrite sa, na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného exemplára.

V porovnaní s verziou vybavenou agregátom 1.5 EcoBoost sa tento variant neodlišuje len motoricky, ale najmä spôsobom, akým prenáša krútiaci moment na vozovku. Testovaná Kuga je totiž vybavená avizovaným inteligentným systémom pohonu všetkých kolies, ktorému sme sa na zúbok pozreli veľmi detailne.

Koncové svetlá dostali novú architektúru a modernejšie technológie 35 fotografií v galérii Koncové svetlá dostali novú architektúru a modernejšie technológie

Pred praktickou ukážkou si však treba naštudovať trochu teórie. Z používateľského hľadiska sa od niektorých iných systémov 4x4, ktoré sa nachádzajú v moderných autách, odlišuje najmä tým, že šofér sa nemusí zaťažovať voľbou jazdných režimov. Auto sa jednoducho samo rozhodne o tom, čo je v danej situácii pre zachovanie optimálnej trakcie najlepšie.

Sleduje totiž nielen mieru preklzu kolies, ale aj aktuálne zošliapnutie plynového pedála, natočenie volantu či množstvo iných premenných. Na základe nich rozdeľuje krútiaci moment pre každé koleso individuálne podľa aktuálnej situácie. Môže sa teda stať, že tri kolesá z neho dostanú po 30% a jedno, ktoré je v preklze, len 10%. V bežnej prevádzke, na spevnenej cestnej komunikácii, je však Kuga takmer vždy na 100% prednokolkou. Zadné kolesá sa pripájajú len v prípade šmyku či prudkej akcelerácie.

Papier znesie veľa a preto nás zaujímalo, aká je realita. V prvej časti terénneho výletu sme pri výjazde na vyššiu úroveň cesty testovali ako dobre dokáže systém krútiaci moment distribuovať v realite. Mierne kríženie náprav a šmykľavý povrch Kuge nič neuľahčili. Po vypnutí ESP sa však správala vynikajúco. Je doslova čiernym koňom, od ktorého nič nečakáte, no nakoniec vás príjemne prekvapí.

V druhej časti nás zaujímalo, čo všetko Kuga zvládne prejsť. Príjemne nás prekvapila, presvedčiť sa o tom môžete sami na priloženom videu. Na záver terénnej vložky by sme priložili ešte jeden tip. Trakčná kontrola je síce za istých okolností príťažou, no pri rozbiehaní v snehu je nenahraditeľným pomocníkom. Ak sa dostanete do problémov, určite sa ju oplatí mať zapnutú.

Dokáže byť aj úsporná

Ford Kuga je poriadny kus auta, svedčí o tom aj jej pohotovostná hmotnosť, ktorá ďaleko presahuje 1 600 kg. Napriek tomu však vašu peňaženku zbytočne nezaťaží. Automobilka uvádza, že v meste si na 100 km jazdy vypýta 6,0 l paliva, mimo mesta zasa 4,7 l. Spotreba v kombinovanom cykle by sa teda mala ustáliť na hodnote 5,2 l/100 km.

Všestrannosť tohto auta nám imponuje - nie je to SUV len preto, aby to bolo SUV 35 fotografií v galérii Všestrannosť tohto auta nám imponuje - nie je to SUV len preto, aby to bolo SUV

Ako to už býva, realita je o niečo menej priaznivá. Počas nášho testu dosiahla spotreba v mestských podmienkach hodnotu 7,8 l/100 km, na diaľnici 6,7 l/100 km a na vidieku si Kuga vystačila s 5,3 litrami nafty na každých 100 km. Suma-sumárum sa teda reálna kombinovaná spotreba pohybuje na úrovni 6,6 l/100 km. Vzhľadom na pohon 4x4 a hmotnosť automobilu je takýto apetít akceptovateľný.

Za kvalitu sa platí

Kompaktné SUV amerického výrobcu na nás celkovo pôsobilo veľmi solídnym dojmom. Je cítiť, že Ford si na ňom dal záležať a auto sa javí byť veľmi kvalitné. Nič však nie je zadarmo, ponuku Kugy na našom trhu otvára cenovka 20 480 eur.

Klimatizácia sa ovláda klasicky - hardvérovými tlačidlami 35 fotografií v galérii Klimatizácia sa ovláda klasicky - hardvérovými tlačidlami

Základná cena testovanej verzie, teda s výbavou Titanium, je určená na 28 880 eur. Naše vozidlo však okrem toho bolo vybavené príplatkovým zabezpečovacím systémom, elektricky nastaviteľnými sedadlami, zadnou parkovacou kamerou a najmä adaptívnymi Bi-Xenónovými svetlometmi s LED trubicou denného svietenia.

Test Ford Kuga: Stačí mu 120 žrebcov?

Omladená verzia vozidla prichádza s najslabším naladením 1,5-litrového motora EcoBoost, ktoré sme podrobili skúške.

Spolu s ďalšími príplatkami tieto prvky výbavy konečnú cenu nafúkli na 34 035 eur. My by sme ju vedeli okresať približne o 2 000 eur, nepotrebovali by sme napríklad pokročilý parkovací asistent za takmer 1 000 eur či napríklad elektricky nastaviteľné sedadlá a alarm. Naopak, cúvaciu kameru a adaptívne bi-xenóny by sme vo výbave určite nechali. Najmä svetlomety robia svoju prácu vynikajúco.

Nemusíte sa ničoho báť

Ako celok nás Kuga veľmi potešila. Ide o komfortné vozidlo, ktoré vás takmer za každých podmienok dostane do cieľa vašej cesty. Dokáže sa vysporiadať so snehom i blatom a mimo spevnených komunikácií takmer vždy zvládne viac, než na koľko si trúfne bežný šofér či šoférka. Nespornou výhodou je fakt, že okrem štandardných asistenčných systémov nad vašou bezpečnosťou bdie aj naozaj inteligentný pohon všetkých kolies.

Podstatne väčšia čelná maska robí svoje - auto vyzerá oveľa robustnejšie 35 fotografií v galérii Podstatne väčšia čelná maska robí svoje - auto vyzerá oveľa robustnejšie

Páči sa nám, že s týmto autom sa jednoducho nemusíte prispôsobovať počasiu. Na chatu či lyžovačku vás dovezie bez problémov. Naviac vám na diaľnici či v meste dopraje pohodovú a tichú jazdu s adekvátnymi nákladmi. Menšie nedostatky sme objavili len v interiéri, mnohých možno odradí vyššia cena. V prípade Kugy by sme ju však určite neoznačili za neoprávnenú či prestrelenú.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3 500/min
Max. krútiaci moment
370 Nm
pri otáčkach
2 000-2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 531 mm
Šírka
1 838 mm
Výška
1 703 mm
Rázvor náprav
2 690 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 627 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 702 kg
Užitočná hmotnosť
623 kg
Celková hmotnosť
2 250 kg
Objem batožinového priestoru
456/1 603 l
Objem palivovej nádrže
60 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
192 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,2 l/100 km
Mesto - počas testu
7,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
135 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 20 480 €
Základná cena verzie
od 28 880 €
Cena testovaného exemplára
34 035 €

 


Najnovšie články
Pohotová reakcia: Toto prepadnutie nevyšlo

Oficiálna premiéra konceptu BMW Z4, ktorý definitívne potvrdzuje návrat obľúbeného roadstera, sa odohrá až o niekoľko hodín. My však poznáme detailné...

BMW Z4 je späť: Toto sú prvé informácie

O výhaňanie diabla sa v krátkom čase pokúsil už druhý veľký hráč na automobilovom trhu. Dodge Demon jednoducho mnohým nedá spávať. My sa tomu nečudujeme.

Reklama ako má byť: Demon driftuje mestom

Vodík ako zdroj energie je pre automobilky čoraz atraktívnejšou možnosťou. Hyundai patrí medzi tie, ktoré nezaspali dobu a takýmito elektrickými vozidlami...

Hyundai FCEV: Prototyp vodíkového SUV

Zahmlené svetlá sú problémom, ktorý dlhodobo trápi vodičov. Pritom ho bez väčšej námahy dokážete odstrániť aj v domácom prostredí. Prinášame detailný postup.

Zahmlenie svetiel: Ako sa ho zbaviť nadobro?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 17. augusta 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Škoda Superb nepatrí práve k obľúbeným projektovým automobilom nadšencov tuningu. O to cennejšie sú však jej úpravy. Brit do nej vložil kus srdca, no...

Upravená Škoda Superb má výkon superšportu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×