Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nové Audi A8: Vlajková loď prezradená

VIDEO
Budúca generácia á-osmičky dostane obrovskú masku chladiča, interiér vychádzajúci z konceptov Q8 a údajne aj motor 5.0 V10 TDI.
3 30.03.2017 / Marek Pokrývka

V triede luxusných limuzín je vcelku rušno. Mercedes-Benz triedy S čaká počas apríla facelift, jeho bavorský konkurent dostal vlani šiestu generáciu a najstaršou vlajkovou loďou spomedzi veľkej nemeckej trojky tak zostalo Audi A8. No táto situácia nebude trvať dlho. Štvrté vydanie špičkového produktu má mať premiéru 11. júla v Barcelone a verejnosti sa ukázať naživo vo Frankfurte.

Audi A8 štvrtej generácie na vizualizácii Peisert Design 3 fotografie v galérii Audi A8 štvrtej generácie na vizualizácii Peisert Design Zdroj: Peisert Design

Do oficiálneho debutu novej á-osmičky teda zostávajú vyše tri mesiace. Napriek tomu už dnes vieme, ako bude viac-menej vyzerať. Budúci vrchol štyroch kruhov je prezradená vďaka vizualizácii Peisert Design. Tá nevznikla v hlave grafika. Založená je na fotografii vývojového prototypu a využíva viacero prvkov charakteristických pre aktuálne produkty Ingolstadtu. Od skutočnosti preto nebude ďaleko.

Audi Q8 Sport: Stovka za 4,7 sekundy

Ostro rezaná štúdia luxusného SUV si na ženevskom autosalóne obliekla oranžový lak, pod kapotu sa nasťahoval elektrický kompresor.

Reálnosť renderu je podporená čerpaním z uniknutej skice, ktorá naznačuje vzhľadové odlišnosti medzi prednými časťami nasledujúcej generácie typov A6, A7 a A8. Týka sa najmä masky chladiča so svetlami. V prípade vrcholu portfólia majú spolu tieto dva prvky tesne susediť, pričom plocha grilu s vertikálnymi priečkami bude skutočne obrovská.

Uniknutá skica naznačuje odlišnosti medzi typmi A6, A7 a A8 3 fotografie v galérii Uniknutá skica naznačuje odlišnosti medzi typmi A6, A7 a A8 Zdroj: L’Argus

Aj vďaka tomuto dizajnovému náčrtu mohol Jan Peisert pomocou svojich počítačových zručností pomerne presne zobraziť, ako bude veľký sedan vyzerať. Svoju prácu zverejnil aj na videu. Proces zrýchlený na približne päť minút odhaľuje napríklad to, že svetlomety majú architektúru z Audi Q5. Najčastejšie využívaným zdrojom použitých dielcov však boli koncepty zo série Prologue.

Výsledok detailnej práce grafika ukazuje limuzínu s množstvom hrán. Štedré proporcie podporené dôrazom na geometriu jej dávajú majestátny vzhľad, ktorý betónuj dominantná maska chladiča. Diódové svetlomety sú samozrejmosťou. Audi pravdepodobne na karosérii nebude šetriť kovovými detailmi, pričom miesto na nej dostanú aj početné snímače slúžiace na čiastočne samostatnú jazdu.

Okrem autonómnych prvkov má byť á-osmička natlačená aj množstvom ďalších moderných technológií, ktoré zabezpečia posádke bezpečnosť a maximálny komfort. Interiér limuzíny má byť skutočne luxusný. Jeho základné črty nie sú tajomstvom, vo veľkej miere majú vychádzať z konceptov Q8. Evidentne teda môžeme očakávať minimum fyzických tlačidiel a dôraz na dotykové ovládanie.

O budúcej generácii vlajkovej lode Audi už poznáme aj niektoré bližšie informácie. Jej technickým základom má byť modulárna platforma MLB Evo, vďaka ktorej dôjde k citeľnému úbytku kilogramov. Zákulisné informácie momentálne hovoria o piatich pohonných jednotkách.

Základné črty interiéru majú vychádzať z konceptov Q8 3 fotografie v galérii Základné črty interiéru majú vychádzať z konceptov Q8 Zdroj: Audi

Základom ponuky má byť trojlitrový naftový šesťvalec (200 kW/272 k), nad ktorý sa postaví o liter väčšia vé-osmička (300 kW/408 k) a návrat údajne zažije motor 5.0 V10 TDI (368 kW/500 k). Benzín má reprezentovať štvorlitrový osemvalec (338 kW/460 k) spolu s agregátom 6.3 W12 (415 kW/565 k). Celoplošným štandardom bude osemstupňový automat, chýbať nemá pohon quattro. Potvrdenie alebo vyvrátenie týchto zákulisných informácii môžeme čakať s blížiacou sa premiérou.


Najnovšie články
Dieselgate: Bosch musí zverejniť dokumenty

Hoci tradične je česká Škoda na Slovensku najpopulárnejšia, v kategórii SUV vyzerá rebríček inak. Na prvom mieste v júni aj za celý prvý polrok boduje Suzuki...

Vitara si udržiava popularitu

Woking prezradil, že zrýchlenie z pokoja na stovku zaberie novinke 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť ostrého Angličana je 328 km/h.

McLaren 600LT sa vyrovná svojmu bratovi

Alfa Romeo je vnímaná najmä ako značka s bohatou pretekárskou históriou, ktorá dokáže vyrobiť štvorkolesové nálože emócií. Aj Taliani však musia byť racionálni...

Alfa Romeo prekvapuje: Sedemmiestne SUV

Zamestnanci martinskej fabriky VW spolu s odbormi žalujú vedenie Volkswagen Slovakia za diskrimináciu v súvislosti s finančnými benefitmi.

Martinskí zamestnanci VW žalujú vedenie

Marek Slobodník sa so svojou partiou dobrodruhov vydal do obrovských nadmorských výšok. Na počiatku cesty ani netušili, aké ťažké skúšky vôle na nich v horách...

Na motorke v Ázii: Štyri skúšky pevnej vôle

Na sedany rýchle ako superšporty sme už takmer zvyknutí. Výkon od výrobcu však nikdy úpravcom nestačí, čo si myslí aj Manhart o novej em-päťke.

BMW M5: Manhart pridáva karbón i výkon
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×