Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

NIO Eve: Prioritou je relax posádky

Koncept autonómneho elektromobilu sa ponáša na produkt konkurenčnej spoločnosti, jeho súčasťou je umelá inteligencia.
11 2 príspevky 20.03.2017 / Marek Pokrývka

V novembri sa čínskemu start-upu NextEV podarilo vyvolať veľký rozruch, firma totiž svoju prvotinu menom NIO EP9 odhalila spolu s ohlásením rekordu na okruhu Nürburgring. Nad výrobou tohto elektrického superšportu však zostal visieť otáznik. Namiesto bližších detailov o ňom sme v uplynulých dňoch dostali informácie o druhom projekte, ktorý nesie označenie Eve.

NIO Eve je druhým projektom čínskej firmy 11 fotografií v galérii NIO Eve je druhým projektom čínskej firmy

Toto meno dostalo koncepčné vozidlo, ktoré nie je jednoduché zaradiť do mantinelov súčasných segmentov. Tvarom karosérie je kdesi medzi minivanom a limuzínou. Ako poznamenali predstavitelia konkurenčnej spoločnosti Faraday Future, základnými rysmi sa až príliš ponáša na ich produkt FF 91 prezentovaný o dva mesiace skôr. Pomerne nahlas sa tu hovorí o plagiátorstve.

Čína postavila najrýchlejší elektromobil

NIO EP9 vyzerá takmer ako pretekársky špeciál, má štyri samostatné elektromotory a výkon jeden megawatt.

Dvojicu autonómnych elektromobilov spájajú základné línie, ale tiež charakter zadnej časti či diskov kolies. No nájdeme aj viacero rozdielov. Tvár modelu Nio Eve je kompletne odlišná, dizajnovo vychádza z modelu EP9. Vďaka tomu pôsobí podstatne agresívnejšie. Vozidlo má okrem toho splývajúce bočné okná a namiesto páru dverí na každej strane iba jedny. Tie sa posúvajú dopredu.

Čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej 11 fotografií v galérii Čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej

Interiér je prispôsobený schopnosti samostatného šoférovania, aj keď akýsi volant či pedále v ňom stále môžeme nájsť. No prioritou je tu relax posádky. Kabína preto obsahuje sedadlá gaučového typu, vrátane jedného miesta umožňujúcemu úpravu na ležadlo. Vnútornému priestoru vládne koža a textil. Samozrejmosťou sú moderné technológie, čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej. Súčasťou konceptu je umelá inteligencia Nomi schopná ovládať množstvo palubných funkcií.


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×