Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

NIO Eve: Prioritou je relax posádky

Koncept autonómneho elektromobilu sa ponáša na produkt konkurenčnej spoločnosti, jeho súčasťou je umelá inteligencia.
11 2 príspevky 20.03.2017 / Marek Pokrývka

V novembri sa čínskemu start-upu NextEV podarilo vyvolať veľký rozruch, firma totiž svoju prvotinu menom NIO EP9 odhalila spolu s ohlásením rekordu na okruhu Nürburgring. Nad výrobou tohto elektrického superšportu však zostal visieť otáznik. Namiesto bližších detailov o ňom sme v uplynulých dňoch dostali informácie o druhom projekte, ktorý nesie označenie Eve.

NIO Eve je druhým projektom čínskej firmy 11 fotografií v galérii NIO Eve je druhým projektom čínskej firmy

Toto meno dostalo koncepčné vozidlo, ktoré nie je jednoduché zaradiť do mantinelov súčasných segmentov. Tvarom karosérie je kdesi medzi minivanom a limuzínou. Ako poznamenali predstavitelia konkurenčnej spoločnosti Faraday Future, základnými rysmi sa až príliš ponáša na ich produkt FF 91 prezentovaný o dva mesiace skôr. Pomerne nahlas sa tu hovorí o plagiátorstve.

Čína postavila najrýchlejší elektromobil

NIO EP9 vyzerá takmer ako pretekársky špeciál, má štyri samostatné elektromotory a výkon jeden megawatt.

Dvojicu autonómnych elektromobilov spájajú základné línie, ale tiež charakter zadnej časti či diskov kolies. No nájdeme aj viacero rozdielov. Tvár modelu Nio Eve je kompletne odlišná, dizajnovo vychádza z modelu EP9. Vďaka tomu pôsobí podstatne agresívnejšie. Vozidlo má okrem toho splývajúce bočné okná a namiesto páru dverí na každej strane iba jedny. Tie sa posúvajú dopredu.

Čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej 11 fotografií v galérii Čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej

Interiér je prispôsobený schopnosti samostatného šoférovania, aj keď akýsi volant či pedále v ňom stále môžeme nájsť. No prioritou je tu relax posádky. Kabína preto obsahuje sedadlá gaučového typu, vrátane jedného miesta umožňujúcemu úpravu na ležadlo. Vnútornému priestoru vládne koža a textil. Samozrejmosťou sú moderné technológie, čelné sklo slúži ako obrovský head-up displej. Súčasťou konceptu je umelá inteligencia Nomi schopná ovládať množstvo palubných funkcií.


Najnovšie články
Volkswagen Polo: Golf má vážného konkurenta

SUV vyšľachtené pre Spojené štáty boduje vnútorným priestorom i výborným podvozkom, slabinou je vysoká základná cena a úzka ponuka motorov.

Test Ford Edge: Splnený americký sen

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Podľa spravodajského servera portfolio.hu kabinet už pracuje na príprave zákona o tzv. e-mobilite i jeho vykonávacích predpisoch.

Maďarská vláda nakúpi 200 elektromobilov

Temperamentný taliansky sedan, v ktorého DNA by sa dal vystopovať aj vplyv Ferrari, sa postavil proti ostrému nemeckému kupé. Kto zvíťazí v pretekoch na úplne...

Giulia QV vs. C 63 S Coupé: Súboj na okruhu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×