Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Odborári v trnavskom Peugeote sa rozštiepili

Časť zamestnancov trnavského Peugeotu nebola spokojná s prácou odborov, preto sa rozhodli založiť novú podnikovú organizáciu. A možno je za tým aj niečo viac než len nespokojnosť.
1 4 príspevky 20.03.2017 / TASR

Nespokojnosť časti zamestnancov trnavského závodu PSA Groupe Slovakia s činnosťou základnej organizácie (ZO) Odborového zväzu (OZ) Kovo v podniku vyústila do založenia novej odborovej organizácie – Moderné odbory (MO) PSA Trnava.

Nespokojnosť sa odvíjala podľa MO najmä od dlhodobo slabej aktivity a akcieschopnosti ZO. „Základná organizácia OZ Kovo nedokázala čeliť a zamedziť výrazne sa zhoršujúcim podmienkam práce zamestnancov. Dôvodom pre založenie novej odborovej organizácie bolo takisto nedostatočné tlmočenie rastúcej nespokojnosti zamestnancov smerom k vedeniu podniku,“ uviedol predseda prípravného výboru MO Tomáš Kútik.

Ilustračná snímka. Zdroj: TASR

Kolektívnu zmluvu, ako dodal, v podniku nahradila dočasná rámcová dohoda na dva roky s podstatne slabšou záväznosťou a horšími podmienkami pre pracovníkov podniku, ako by zabezpečovala kolektívna zmluva. „Časť zamestnancov preto dospela k záveru, že ZO neplní dostatočne svoju základnú funkciu dôsledne presadzovať zlepšovanie pracovných a platových podmienok zamestnancov,“ konštatoval predseda prípravného výboru MO.

Pri zakladaní novej odborovej organizácie popri ZO požiadali nespokojní zamestnanci trnavskej automobilky o podporu a poradenstvo odborovú organizáciu MO Volkswagen, ktorá vznikla tiež odčlenením od OZ Kovo a je dnes najväčšou odborovou organizáciou na Slovensku. Zakladajúci členovia MO PSA Trnava sú presvedčení, že nová odborová organizácia bude výrazne aktívnejšie a efektívnejšie presadzovať požiadavky a potreby zamestnancov. Prednostným cieľom je dosiahnutie adekvátneho finančného ohodnotenia.

Pracovníci Škody: Tešia sa z rekordných odmien

Výborné hospodárske výsledky Škody pocítia zamestnanci na svojich výplatných páskach. V priebehu tohto roka sa celkové odmeny vyšplhajú na desaťtisíce českých korún.

Podpredseda ZO OZ Kovo v automobilke František Gajdoš pre TASR v reakcii na vznik MO uviedol, že založenie ďalšej odborovej organizácie v závode nie je dobrá správa pre zamestnancov. Ak vládla u časti ľudí nespokojnosť, členovia MO mali podľa neho vlani možnosť kandidovať vo voľbách do orgánov ZO, a tak presadzovať svoje postupy v odborovej práci.

„Považujeme to za úder pod pás, veľa energie sa minie na súperenie. Mrzí nás najmä, že podnet na vznik MO v závode prišiel zvonku, nie z vnútra,“ konštatoval Gajdoš. Doplnil, že ich ZO vidí za založením nových odborov v Trnave osobné ambície predsedu MO vo Volkswagene, ktorý takýmito krokmi podľa Gajdoša smeruje k založeniu nového odborového zväzu a že podobný scenár ako v PSA, má čakať aj ďalšie väčšie podniky, ktorých odborári sú v OZ Kovo. Početnosti členskej základne sa vznik MO podľa Gajdoša zatiaľ nedotkol.

(TASR)


Najnovšie články
Test Ford Edge: Splnený americký sen

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Podľa spravodajského servera portfolio.hu kabinet už pracuje na príprave zákona o tzv. e-mobilite i jeho vykonávacích predpisoch.

Maďarská vláda nakúpi 200 elektromobilov

Temperamentný taliansky sedan, v ktorého DNA by sa dal vystopovať aj vplyv Ferrari, sa postavil proti ostrému nemeckému kupé. Kto zvíťazí v pretekoch na úplne...

Giulia QV vs. C 63 S Coupé: Súboj na okruhu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×