Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Superšporty sa nikdy nepredávali lepšie

Vyhliadky výrobcov luxusných superšportov sú lepšie než kedykoľvek predtým. Napriek prísnejším normám a obmedzeniam rýchlosti sa potenciálna klientela neustále rozrastá.
1 4 príspevky 18.03.2017 / TASR

Byť rýchly je málo, superrýchly je lepšie. To si zrejme mysleli stratégovia Ferrari, keď vyberali meno nového modelu. Nový Bolide radu 812, ktorý príde na trh toto leto, má vskutku jednoduché meno Superfast (superrýchly) a maximálnu rýchlosť 340 km/h. S podobnými trhačmi asfaltu však má úspech nielen Ferrari, ale aj Porsche a Maserati. Predajné čísla rastú, o ich maržách môžu manažéri ostatných automobiliek iba snívať.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: „Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami.“ Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. „Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá,“ hovorí Fuss.

Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. „Z veľkej časti je to myšlienkové kino,“ myslí si Fuss. „Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože.“

Auto za státisíce hnije na parkovisku českej polície

Súdnictvo v našej domovine zďaleka nepatrí medzi tie najrýchlejšie na svete. Zdá sa, že naši susedia sú na tom podobne. SLR McLaren hnije kvôli súdom na policajnom parkovisku už šesť rokov.

Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. „Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie.“ Klient hľadá predovšetkým uspokojenie „emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka“.

Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že „takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu“.

(TASR)


Najnovšie články
Loeb drtil konkurenciu na aute z roku 1999

Do zameriavača vyšetrovateľov dieselgate sa dostal manažér Porsche. Ten má pomáhať pri riešení kauzy, no v skutočnosti vedel o softvéri dávno pred prevalením...

Vyšetrovateľ dieselgate dávno vedel o softvéri

Z fotografie zadných partií plug-in hybridu je evidentné, že rozdiely medzi koncernovými modelmi sa popri označeniach dotknút len detailov.

Buick Velite 5 bude dvojčaťom typu Volt

Reklama je väčšinou vnímaná negatívne a pôsobí otravne. Bentley ju však posunulo na vyššiu úroveň, zhotovilo extrémne detailnú fotku Dubaja. Dokážete na nej...

Geniálna reklama: Nájdite Bentley v Dubaji

Volvo XC90 sa po náraze iného automobilu prevrátilo na bok. Spoločnosť po havárii všetky ďalšie testy svojej technológie prerušila.

Autonómne vozidlo Uber malo nehodu

Vodiči sa popri šoférovaní neraz zaoberajú všeličím. Ak by sme však zákon o premávke vzali doslovne, vodič nesmie okrem riadenia vozidla robiť nič, v podstate...

Viete, čo všetko nesmiete robiť za volantom?

Česká vláda nariadila, aby štvrtina všetkých vozidiel pre štátne inštitúcie jazdila na alternatívny pohon. Vhodné sú pohony na CNG a LNG, hybridy aj...

České úrady musia kupovať aj „zelené“ autá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×