Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Superšporty sa nikdy nepredávali lepšie

Vyhliadky výrobcov luxusných superšportov sú lepšie než kedykoľvek predtým. Napriek prísnejším normám a obmedzeniam rýchlosti sa potenciálna klientela neustále rozrastá.
1 4 príspevky 18.03.2017 / TASR

Byť rýchly je málo, superrýchly je lepšie. To si zrejme mysleli stratégovia Ferrari, keď vyberali meno nového modelu. Nový Bolide radu 812, ktorý príde na trh toto leto, má vskutku jednoduché meno Superfast (superrýchly) a maximálnu rýchlosť 340 km/h. S podobnými trhačmi asfaltu však má úspech nielen Ferrari, ale aj Porsche a Maserati. Predajné čísla rastú, o ich maržách môžu manažéri ostatných automobiliek iba snívať.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: „Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami.“ Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. „Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá,“ hovorí Fuss.

Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. „Z veľkej časti je to myšlienkové kino,“ myslí si Fuss. „Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože.“

Auto za státisíce hnije na parkovisku českej polície

Súdnictvo v našej domovine zďaleka nepatrí medzi tie najrýchlejšie na svete. Zdá sa, že naši susedia sú na tom podobne. SLR McLaren hnije kvôli súdom na policajnom parkovisku už šesť rokov.

Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. „Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie.“ Klient hľadá predovšetkým uspokojenie „emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka“.

Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že „takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu“.

(TASR)


Najnovšie články
Elektromobily budú čoskoro lacnejšie než bežné autá

Vyšetrovanie emisného škandálu zasiahlo už štvrtú automobilku a vo všetkých prípadoch figuruje ako spoluobvinený aj Bosch, ktorý je najväčším automobilovým...

Dieselgate: Bosch obvinený so štvrtou automobilkou

Bavorská automobilka má podľa kuloárnych informácií tendenciu vrátiť sa k výrobe dvojmiestneho roadsteru. Dočkáme sa ešte veľkého comebacku radu Z?

Znovuzrodenie legendy: Dočkáme sa BMW Z5?

Čítajte najpredávanejší motoristický magazín na Slovensku a tankujte zadarmo! AUTO BILD sa chce odmeniť novým predplatiteľom a ponúka hneď dve možnosti, vďaka...

Čítajte AUTO BILD a tankujte úplne zadarmo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 27. mája 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Niektoré priestupky policajti riešia nekompromisne – uložia pokutu, alebo aj zadržia vodičský preukaz. Sú však aj prípady, kedy môžu situáciu riešiť tzv...

Bez pokuty: Čo policajt vie riešiť napomenutím?

Tesla Model S v konfigurácii P100D je dôstojným súperom aj pre superšportové vozidlá. Niet sa čomu diviť, že si trúfa aj na McLaren MP4-12C. Ako dopadne ich...

Šprint Tesly Model S P100D proti McLarenu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×