Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Superšporty sa nikdy nepredávali lepšie

Vyhliadky výrobcov luxusných superšportov sú lepšie než kedykoľvek predtým. Napriek prísnejším normám a obmedzeniam rýchlosti sa potenciálna klientela neustále rozrastá.
1 4 príspevky 18.03.2017 / TASR

Byť rýchly je málo, superrýchly je lepšie. To si zrejme mysleli stratégovia Ferrari, keď vyberali meno nového modelu. Nový Bolide radu 812, ktorý príde na trh toto leto, má vskutku jednoduché meno Superfast (superrýchly) a maximálnu rýchlosť 340 km/h. S podobnými trhačmi asfaltu však má úspech nielen Ferrari, ale aj Porsche a Maserati. Predajné čísla rastú, o ich maržách môžu manažéri ostatných automobiliek iba snívať.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: „Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami.“ Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. „Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá,“ hovorí Fuss.

Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. „Z veľkej časti je to myšlienkové kino,“ myslí si Fuss. „Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože.“

Auto za státisíce hnije na parkovisku českej polície

Súdnictvo v našej domovine zďaleka nepatrí medzi tie najrýchlejšie na svete. Zdá sa, že naši susedia sú na tom podobne. SLR McLaren hnije kvôli súdom na policajnom parkovisku už šesť rokov.

Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. „Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie.“ Klient hľadá predovšetkým uspokojenie „emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka“.

Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že „takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu“.

(TASR)


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×