Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Superšporty sa nikdy nepredávali lepšie

Vyhliadky výrobcov luxusných superšportov sú lepšie než kedykoľvek predtým. Napriek prísnejším normám a obmedzeniam rýchlosti sa potenciálna klientela neustále rozrastá.
1 4 príspevky 18.03.2017 / TASR

Byť rýchly je málo, superrýchly je lepšie. To si zrejme mysleli stratégovia Ferrari, keď vyberali meno nového modelu. Nový Bolide radu 812, ktorý príde na trh toto leto, má vskutku jednoduché meno Superfast (superrýchly) a maximálnu rýchlosť 340 km/h. S podobnými trhačmi asfaltu však má úspech nielen Ferrari, ale aj Porsche a Maserati. Predajné čísla rastú, o ich maržách môžu manažéri ostatných automobiliek iba snívať.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dreamstime

Prečo sú tieto výkonné vozidlá žiadané tak, ako ešte nikdy predtým, a to aj napriek klimatickým zmenám, čoraz prísnejším emisným normám a obmedzeniam rýchlosti všade vo svete? Odborník konzultačnej spoločnosti Ernst & Young (EY) Peter Fuss má jednoduché vysvetlenie: „Je to symbol postavenia: ukážem všetkým, že si takéto športové auto môžem zaparkovať pred dverami.“ Perspektívy pre tento segment sú ružovejšie než v minulosti. „Na svete je čoraz viac bohatých ľudí, či už v Číne, alebo Rusku. Potenciálna klientela sa rozrastá,“ hovorí Fuss.

Podľa odborníkov je kľúčom k úspechu týchto automobiliek renomé ich značiek. „Z veľkej časti je to myšlienkové kino,“ myslí si Fuss. „Je to podobné ako u dámskych kabeliek. Značkový exemplár je niekoľkonásobne drahší než kabelka od menej známej firmy, hoci sú vyrobené z rovnakej kože.“

Auto za státisíce hnije na parkovisku českej polície

Súdnictvo v našej domovine zďaleka nepatrí medzi tie najrýchlejšie na svete. Zdá sa, že naši susedia sú na tom podobne. SLR McLaren hnije kvôli súdom na policajnom parkovisku už šesť rokov.

Profesor marketingu Stefan Hencke považuje za jeden z dôvodov aj menšiu citlivosť zákazníkov na ceny. Sú skrátka ochotní siahnuť hlbšie do peňaženky. V luxusnej triede cena nehrá veľkú úlohu, preto sa tu neodohráva taká tvrdá cenová vojna. „Sila značky vyvoláva pozitívne asociácie.“ Klient hľadá predovšetkým uspokojenie „emocionálnej potreby, ktorú vyvoláva práve značka“.

Pod rastúci počet predávaných luxusných športiakov sa podpisuje aj priaznivý hospodársky vývoj. Problém nastane, ak sa tento ekonomický motor zadrhne. Predaj začne klesať, nie však preto, že by si boháči nemohli dovoliť drahé luxusné auto. Podľa Fussa sa tak stane skôr preto, že „takúto kúpu považujú za neprimeranú s ohľadom na chudobnejších susedov, ktorí sa v ekonomicky ťažších časoch musia obávať o prácu“.

(TASR)


Najnovšie články
Mustang Bullitt ožíva na 50. narodeniny

V pokračovaní titulu Ant-Man od štúdia Marvel sa kórejský automobil predstaví ako špeciál disponujúcim prvkami kategórie hot-rod.

Veloster je pripravený na filmovú úlohu

Kupé-sedan disponuje vo verzii 53 šesťvalcom s dvomi formami prepĺňania a elektrickým dopingom, identické vnútornosti sa dostali aj do triedy E.

Mercedes-AMG: Silné medvede s iskrou

Slovenskí motoristi si v minulom roku mohli v autobazároch vyberať z ponuky až pol milióna ojazdených vozidiel. V rámci krajín V4 boli v ponuke nielen...

Slováci si vyberali z pol milióna jazdeniek

Hmotnosť pick-upu klesla o zhruba 200 kilogramov. Disponovať bude aj motormi V8, ktoré môžu teoreticky pracovať len na jeden valec.

Chevrolet Silverado podstúpil veľkú diétu

GR Super Sport Concept vo veľkej miere vychádza z vytrvalostného pretekára, okrem dizajnu bol motoršport aj zdrojom pohonu.

Toyota odhalila kupé s výkonom 1 000 koní

Podľa predbežných údajov sme aj vlani prekonali miliónovú hranicu vozidiel vyrobených na Slovensku. Z hľadiska počtu vyrobených áut na 1 000 obyvateľov sme aj...

Vlani sa u nás vyrobilo vyše milióna áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×