Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pod kapotou má turbínu: Hybridný koncept H600

ZO ŽENEVY
Ženevský autosalón je vo veľkej miere aj o fascinujúcich konceptoch. Jeden z nich predviedol dizajnérsky dom Pininfarina. Luxusná hybridná limuzína H600 dostala nekonvenčný pohon. Okrem elektromotora pod kapotou má aj mikroturbínu.
18 1 príspevok 18.03.2017 / Filip Kadlečík

Dizajnérske štúdio Pininfarina bolo v minulosti známe najmä vďaka športovým vozidlám. Tento fakt už neplatí, dnes svoje portfólio firma stavia aj na úplne odlišných produktoch. Dôkazom je luxusná hybridná limuzína s označením H600, ktorá vznikla vďaka spolupráci s ázijskou spoločnosťou HKG.

Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou 18 fotografií v galérii Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou Zdroj: Filip Kadlečík

Po dizajnovej stránke ide o koncept elegantnej limuzíny, ktorá sa vonkajšími rozmermi môže porovnávať s vlajkovými loďami európskych prémiových automobiliek. Interiér určený pre štyroch pasažierov je veľmi futuristický. Štúdia sa, až na drobné výnimky, ovláda pomocou mnohých dotykových displejov rozmiestnených po celej palubnej doske.

V prípade H600 je však oveľa dôležitejšia technická stránka, než vzhľad či technologické vybavenie. Ide totiž o hybrid, ktorý prioritne poháňa elektromotor s výkonom presahujúcim 588 kW (800 k), vďaka ktorému na stovku vyšprintuje v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť konceptu je stanovená na 250 km/h.

V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje 18 fotografií v galérii V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje Zdroj: Filip Kadlečík

Fascinujúcim prvkom je predovšetkým tzv. Range Extender. Ide o malý spaľovací agregát, ktorý slúži ako generátor elektrického prúdu a v prípade potreby je schopný čiastočne dobiť akumulátor. Zo sériovo vyrábaných vozidiel ho používa napríklad BMW i3. Pininfarina a HKG však prekvapili tým, že ako generátor slúži pomerne nekonvečnený motor.

Čína opäť kopíruje: Spoznávate BMW i3?

Kopírovanie európskych automobiliek tými čínskymi je vo východnej Ázii už takpovediac folklórom. Ktoré auto si na mušku zobrali tentokrát?

Je ním mikroturbína, ktorá sa vyznačuje vysokou efektivitou a pomerne jednoduchou konštrukciou, teda aj nízkymi nákladmi na servis a vyššou spoľahlivosťou. S takýmto riešením už koketoval napríklad britský Jaguar, konkrétne v prípade hybridného superšportu C-X75. Ten však dostal červenú a do výroby sa nikdy nedostal. Otáznik sa vznáša aj nad budúcnosťou štúdie H600. Tvorba konceptu je jedna vec, predstavenie skutočného auta druhá. Len čas ukáže, či sa skutočne podarí peknú myšlienku pretaviť do reality.


Najnovšie články
Volvo S60: Krásavec bojkotujúci naftu

Volkswagen len tento týždeň zaplatil miliardovú pokutu v súvislosti s dieselgate a už si na časť z tohto koláča robia zálusk viaceré spolkové krajiny. Aké sú...

VW zaplatil miliardu, každý ju chce

Vzácne vozidlo pravdepodobne vzbĺklo vinou chybného ventilu palivového systému, zachovaná zostala iba jeho predná časť.

Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie

Zatýkanie vysoko postavených manažérov veľkých firiem nebýva častým zvykom. V prípade šéfa Audi Ruperta Stadlera však hrozilo ovplyvňovanie svedkov a marenie...

Šéf Audi sa snažil ovplyvňovať svedkov

Volkswagen reaguje na čoraz prísnejšie emisné normy snahou o vytvorenie aliancií a partnerstiev. Jedno také chce navrhnúť Fordu a malo by sa týkať zlúženia...

VW chce s Fordom vyrábať dodávky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×