Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pod kapotou má turbínu: Hybridný koncept H600

ZO ŽENEVY
Ženevský autosalón je vo veľkej miere aj o fascinujúcich konceptoch. Jeden z nich predviedol dizajnérsky dom Pininfarina. Luxusná hybridná limuzína H600 dostala nekonvenčný pohon. Okrem elektromotora pod kapotou má aj mikroturbínu.
18 1 príspevok 18.03.2017 / Filip Kadlečík

Dizajnérske štúdio Pininfarina bolo v minulosti známe najmä vďaka športovým vozidlám. Tento fakt už neplatí, dnes svoje portfólio firma stavia aj na úplne odlišných produktoch. Dôkazom je luxusná hybridná limuzína s označením H600, ktorá vznikla vďaka spolupráci s ázijskou spoločnosťou HKG.

Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou 18 fotografií v galérii Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou

Po dizajnovej stránke ide o koncept elegantnej limuzíny, ktorá sa vonkajšími rozmermi môže porovnávať s vlajkovými loďami európskych prémiových automobiliek. Interiér určený pre štyroch pasažierov je veľmi futuristický. Štúdia sa, až na drobné výnimky, ovláda pomocou mnohých dotykových displejov rozmiestnených po celej palubnej doske.

V prípade H600 je však oveľa dôležitejšia technická stránka, než vzhľad či technologické vybavenie. Ide totiž o hybrid, ktorý prioritne poháňa elektromotor s výkonom presahujúcim 588 kW (800 k), vďaka ktorému na stovku vyšprintuje v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť konceptu je stanovená na 250 km/h.

V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje 18 fotografií v galérii V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje

Fascinujúcim prvkom je predovšetkým tzv. Range Extender. Ide o malý spaľovací agregát, ktorý slúži ako generátor elektrického prúdu a v prípade potreby je schopný čiastočne dobiť akumulátor. Zo sériovo vyrábaných vozidiel ho používa napríklad BMW i3. Pininfarina a HKG však prekvapili tým, že ako generátor slúži pomerne nekonvečnený motor.

Čína opäť kopíruje: Spoznávate BMW i3?

Kopírovanie európskych automobiliek tými čínskymi je vo východnej Ázii už takpovediac folklórom. Ktoré auto si na mušku zobrali tentokrát?

Je ním mikroturbína, ktorá sa vyznačuje vysokou efektivitou a pomerne jednoduchou konštrukciou, teda aj nízkymi nákladmi na servis a vyššou spoľahlivosťou. S takýmto riešením už koketoval napríklad britský Jaguar, konkrétne v prípade hybridného superšportu C-X75. Ten však dostal červenú a do výroby sa nikdy nedostal. Otáznik sa vznáša aj nad budúcnosťou štúdie H600. Tvorba konceptu je jedna vec, predstavenie skutočného auta druhá. Len čas ukáže, či sa skutočne podarí peknú myšlienku pretaviť do reality.


Najnovšie články
Dieselgate: Bosch obvinený so štvrtou automobilkou

Bavorská automobilka má podľa kuloárnych informácií tendenciu vrátiť sa k výrobe dvojmiestneho roadsteru. Dočkáme sa ešte veľkého comebacku radu Z?

Znovuzrodenie legendy: Dočkáme sa BMW Z5?

Čítajte najpredávanejší motoristický magazín na Slovensku a tankujte zadarmo! AUTO BILD sa chce odmeniť novým predplatiteľom a ponúka hneď dve možnosti, vďaka...

Čítajte AUTO BILD a tankujte úplne zadarmo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 27. mája 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Niektoré priestupky policajti riešia nekompromisne – uložia pokutu, alebo aj zadržia vodičský preukaz. Sú však aj prípady, kedy môžu situáciu riešiť tzv...

Bez pokuty: Čo policajt vie riešiť napomenutím?

Tesla Model S v konfigurácii P100D je dôstojným súperom aj pre superšportové vozidlá. Niet sa čomu diviť, že si trúfa aj na McLaren MP4-12C. Ako dopadne ich...

Šprint Tesly Model S P100D proti McLarenu

V žilách Subaru koluje z pohľadu motoristického nadšenca modrá krv získaná mnohými víťazstavmi v rely. Tentokrát však prím nehrajú pretekárske vlohy,...

Test Subaru Outback: Synonymum komfortu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×