Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pod kapotou má turbínu: Hybridný koncept H600

ZO ŽENEVY
Ženevský autosalón je vo veľkej miere aj o fascinujúcich konceptoch. Jeden z nich predviedol dizajnérsky dom Pininfarina. Luxusná hybridná limuzína H600 dostala nekonvenčný pohon. Okrem elektromotora pod kapotou má aj mikroturbínu.
18 1 príspevok 18.03.2017 / Filip Kadlečík

Dizajnérske štúdio Pininfarina bolo v minulosti známe najmä vďaka športovým vozidlám. Tento fakt už neplatí, dnes svoje portfólio firma stavia aj na úplne odlišných produktoch. Dôkazom je luxusná hybridná limuzína s označením H600, ktorá vznikla vďaka spolupráci s ázijskou spoločnosťou HKG.

Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou 18 fotografií v galérii Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou

Po dizajnovej stránke ide o koncept elegantnej limuzíny, ktorá sa vonkajšími rozmermi môže porovnávať s vlajkovými loďami európskych prémiových automobiliek. Interiér určený pre štyroch pasažierov je veľmi futuristický. Štúdia sa, až na drobné výnimky, ovláda pomocou mnohých dotykových displejov rozmiestnených po celej palubnej doske.

V prípade H600 je však oveľa dôležitejšia technická stránka, než vzhľad či technologické vybavenie. Ide totiž o hybrid, ktorý prioritne poháňa elektromotor s výkonom presahujúcim 588 kW (800 k), vďaka ktorému na stovku vyšprintuje v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť konceptu je stanovená na 250 km/h.

V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje 18 fotografií v galérii V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje

Fascinujúcim prvkom je predovšetkým tzv. Range Extender. Ide o malý spaľovací agregát, ktorý slúži ako generátor elektrického prúdu a v prípade potreby je schopný čiastočne dobiť akumulátor. Zo sériovo vyrábaných vozidiel ho používa napríklad BMW i3. Pininfarina a HKG však prekvapili tým, že ako generátor slúži pomerne nekonvečnený motor.

Čína opäť kopíruje: Spoznávate BMW i3?

Kopírovanie európskych automobiliek tými čínskymi je vo východnej Ázii už takpovediac folklórom. Ktoré auto si na mušku zobrali tentokrát?

Je ním mikroturbína, ktorá sa vyznačuje vysokou efektivitou a pomerne jednoduchou konštrukciou, teda aj nízkymi nákladmi na servis a vyššou spoľahlivosťou. S takýmto riešením už koketoval napríklad britský Jaguar, konkrétne v prípade hybridného superšportu C-X75. Ten však dostal červenú a do výroby sa nikdy nedostal. Otáznik sa vznáša aj nad budúcnosťou štúdie H600. Tvorba konceptu je jedna vec, predstavenie skutočného auta druhá. Len čas ukáže, či sa skutočne podarí peknú myšlienku pretaviť do reality.


Najnovšie články
BMW: Británia musí brať do úvahy obavy firiem

Prémiová divízia koncernu Toyota ohlásila debutanta pre šanghajský autosalón originálnou trojrozmernou grafikou.

Odvážne SUV Lexus NX čaká omladenie

Bugatti Chiron sa často pasuje do úlohy kráľa automobilového priemyslu. Doteraz ho do tejto úlohy stavali predovšetkým ohromujúce technické parametre...

Bugatti Chiron: Takto ľahko dosiahne 351 km/h

Po takmer dvojmesačnej prestávke sa obnovili rokovania o mzdách, keď rozhodca ministerstva práce rozlúskol dilemu o tom, ktoré z dvoch odborových organizácií...

Vo VW Slovakia sa obnovilo kolektívne vyjednávanie

Budúca generácia á-osmičky dostane obrovskú masku chladiča, interiér vychádzajúci z konceptov Q8 a údajne aj motor 5.0 V10 TDI.

Nové Audi A8: Vlajková loď prezradená

Posledné roky Seatu boli skutočne divokou jazdou. Automobilka sa však našťastie odrazila od dna a jej finančná situácia sa neustále zlepšuje. Firme by malo...

Budúcnosť Seatu: Veľké SUV aj elektromobilita

Ktosi s bujnou fantáziou a prebytkom peňazí zmenil luxusné kupé na špeciál, ktorý by pokojne zvládol rolu v známom filme Mad Max.

Šialené: Bentley ako armádny off-road
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×