Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pod kapotou má turbínu: Hybridný koncept H600

ZO ŽENEVY
Ženevský autosalón je vo veľkej miere aj o fascinujúcich konceptoch. Jeden z nich predviedol dizajnérsky dom Pininfarina. Luxusná hybridná limuzína H600 dostala nekonvenčný pohon. Okrem elektromotora pod kapotou má aj mikroturbínu.
18 1 príspevok 18.03.2017 / Filip Kadlečík

Dizajnérske štúdio Pininfarina bolo v minulosti známe najmä vďaka športovým vozidlám. Tento fakt už neplatí, dnes svoje portfólio firma stavia aj na úplne odlišných produktoch. Dôkazom je luxusná hybridná limuzína s označením H600, ktorá vznikla vďaka spolupráci s ázijskou spoločnosťou HKG.

Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou 18 fotografií v galérii Naživo vyzerá koncept nanajvýš efektne, rešpekt budí rozmermi i elegantnou karosériou Zdroj: Filip Kadlečík

Po dizajnovej stránke ide o koncept elegantnej limuzíny, ktorá sa vonkajšími rozmermi môže porovnávať s vlajkovými loďami európskych prémiových automobiliek. Interiér určený pre štyroch pasažierov je veľmi futuristický. Štúdia sa, až na drobné výnimky, ovláda pomocou mnohých dotykových displejov rozmiestnených po celej palubnej doske.

V prípade H600 je však oveľa dôležitejšia technická stránka, než vzhľad či technologické vybavenie. Ide totiž o hybrid, ktorý prioritne poháňa elektromotor s výkonom presahujúcim 588 kW (800 k), vďaka ktorému na stovku vyšprintuje v priebehu 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť konceptu je stanovená na 250 km/h.

V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje 18 fotografií v galérii V interiéri si miesto našli v podstate len sedadlá, volant a displeje Zdroj: Filip Kadlečík

Fascinujúcim prvkom je predovšetkým tzv. Range Extender. Ide o malý spaľovací agregát, ktorý slúži ako generátor elektrického prúdu a v prípade potreby je schopný čiastočne dobiť akumulátor. Zo sériovo vyrábaných vozidiel ho používa napríklad BMW i3. Pininfarina a HKG však prekvapili tým, že ako generátor slúži pomerne nekonvečnený motor.

Čína opäť kopíruje: Spoznávate BMW i3?

Kopírovanie európskych automobiliek tými čínskymi je vo východnej Ázii už takpovediac folklórom. Ktoré auto si na mušku zobrali tentokrát?

Je ním mikroturbína, ktorá sa vyznačuje vysokou efektivitou a pomerne jednoduchou konštrukciou, teda aj nízkymi nákladmi na servis a vyššou spoľahlivosťou. S takýmto riešením už koketoval napríklad britský Jaguar, konkrétne v prípade hybridného superšportu C-X75. Ten však dostal červenú a do výroby sa nikdy nedostal. Otáznik sa vznáša aj nad budúcnosťou štúdie H600. Tvorba konceptu je jedna vec, predstavenie skutočného auta druhá. Len čas ukáže, či sa skutočne podarí peknú myšlienku pretaviť do reality.


Najnovšie články
Škoda prekvapuje: V Bratislave aj Vision X

Kórejská dcéra koncernu General Motors dlhodobo zápasí s problémami, ktoré ju dostali na pokraj bankrotu. Nateraz sa firme podarilo hrozbu bankrotu odvrátiť.

GM Korea sa tesne vyhol bankrotu

Firma slávneho konštruktéra a jazdca F1 prešla vďaka jeho synovi oživením, momentálne chystá výrobu poriadne ostrého kupé.

Brabham BT62 má mať 730 koní na tonu

Pohon všetkých kolies sa nikdy nespájal len so segmentom SUV a inak tomu nie ani dnes. Okrem športovo-úžitkových vozidiel sa štyrmi hnanými kolesami môžu...

Veľký prieskum: 20 naj štvorkoliek roka

Koncern PSA vyvíja na svoju novú dcéru Opel čoraz väčší tlak s cieľom čo najskôr obnoviť jeho ziskovosť. Okrem konsolidácie siete predajcov teraz požaduje...

Opel by mal prepustiť tisíce ľudí

Identitu štúdie pripravenej pre autosalón v Pekingu prezradili uniknuté fotografie, na technické detaily si ešte musíme počkať.

Maybach chystá kríženca SUV a limuzíny

Minulý týždeň bol pre Porsche mimoriadne ťažký. Automobilka zažila nielen sériu razií, ale jeden z manažérov skončil za mrežami.

Manažér Porsche skončil vo väzení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×