Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Fiesta ST: Zostáva na špičke

ZO ŽENEVY
Panika okolo pohonnej jednotky nemá reálne opodstatnenie, nátura ospevovaného hot-hatchu zostala podľa všetkého zachovaná.
18 8 príspevkov 13.03.2017 / Marek Pokrývka

Na prelome novembra a decembra debutovala už siedma generácia typu Fiesta. Ford ju rovno predviedol vo viacerých verziách, ku ktorým sa pred dvomi týždňami pridal športovo ladený model ST. Virtuálna premiéra tohto vozidla spôsobila slušný rozruch. Automobilka sa ho totiž rozhodla vybaviť trojvalcom, čím u mnohých upadol do nemilosti. Reálne opodstatnenie to však nemá.

Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti 18 fotografií v galérii Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti Zdroj: Ford

S novinkou sme sa zoznámili na ženevskom autosalóne. Presvedčili sme sa, že kontroverzný motor nie je signálom o nejakej zásadnej zmene ospevovaného malého hot-hatchu. Jeho nátura zostala podľa všetkého zachovaná. Dôraz na dynamiku je evidentný: trojdverová karoséria je odetá do ostro tvarovaného bodykitu, ktorého súčasťou je veľký strešný spojler. Vzadu nájdeme malý difúzor.

Ford odhalil Fiestu ST: Dostáva trojvalec

Ford predstavil novú generáciu Fiesty už pre niekoľkými mesiacmi, na rade je ostro rezaná verzia ST. Poháňať ju bude úplná novinka - trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a funkciou vypínania...

Zvonku nás Fiesta ST upútala aj originálnymi osemnásťpalcovými diskami kolies, spod ktorých vykúkajú červené brzdiče. Rovnakú farbu majú označenia verzie. Tie nechýbajú ani v kabíne: nesie ich volant s hrubým splošteným vencom i dvojica anatomických sedadiel Recaro, ktoré aspoň od oka poskytujú v zákrutách dobrú oporu. Chýbať nesmú kovové pedále či hlavica radiacej páky.

Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách 18 fotografií v galérii Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách Zdroj: Marek Pokrývka

Ako už bolo povedané, pod kapotou hatchbacku sa nachádzajú iba tri piesty. Agregát však má solídny zdvihový objem 1,5 litra. Ford už síce vyrába rovnaký veľký štvorvalec, no ten ani v najsilnejšom naladení neponúka také parametre ako novinka s nepárnym počtom spaľovacích priestorov. Dosahuje maximálny výkon 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 290 Nm.

Motor je spriahnutý so šesťstupňovým manuálom, nabrúsený model dokáže na stovku rozbehnúť za 6,7 sekundy. To je o dve desatiny menej než v prípade predchodcu s objemnejším srdcom. Kontroverzný motor pritom prispel k nižšej hmotnosti, z ktorej bude zasa ťažiť agilnosť na ceste. Už v minulosti pritom tento Ford patril k najlepšie jazdiacim automobilom segmentu B.

Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy 18 fotografií v galérii Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy Zdroj: Marek Pokrývka

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Fiesta ST zostáva na špičke svojej kategórie. Trojvalec túto pozíciu reálny nepodkopal. Subjektívnym problémom môže byť jeho zvukový charakter, ani v tomto smere však nemusíme čakať katastrofu. Napríklad obdobne koncipovaný motor koncernu BMW dokáže znieť príjemne športovo. Výrobca si iste dal na naladení agregátu záležať a nepochybujeme o tom, že panika sprevádzajúca premiéru malého hot-hatchu po budúcoročnom spustení predaja pominie.


Najnovšie články
Chiron: Z továrne vyšiel kus s číslom 100

Tlakovanie pneumatík dokáže byť najmä pre neskúsených šoférov otravné. V prípade Nissanu sú obavy minulosťou, výrazne ich totiž uľahčuje.

Nissan: Dofukovanie gúm nikdy nebolo ľahšie

Odbory vstúpili do štrajkovej pohotovosti po tom, ako s vedením nevedeli zosúladiť predstavy o sume a percente zvýšenia. 

Odborári v trnavskej automobilke chcú štrajkovať

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×