Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Fiesta ST: Zostáva na špičke

ZO ŽENEVY
Panika okolo pohonnej jednotky nemá reálne opodstatnenie, nátura ospevovaného hot-hatchu zostala podľa všetkého zachovaná.
18 8 príspevkov 13.03.2017 / Marek Pokrývka

Na prelome novembra a decembra debutovala už siedma generácia typu Fiesta. Ford ju rovno predviedol vo viacerých verziách, ku ktorým sa pred dvomi týždňami pridal športovo ladený model ST. Virtuálna premiéra tohto vozidla spôsobila slušný rozruch. Automobilka sa ho totiž rozhodla vybaviť trojvalcom, čím u mnohých upadol do nemilosti. Reálne opodstatnenie to však nemá.

Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti 18 fotografií v galérii Ford Fiesta ST upadol pre trojvalec u mnohých do nemilosti

S novinkou sme sa zoznámili na ženevskom autosalóne. Presvedčili sme sa, že kontroverzný motor nie je signálom o nejakej zásadnej zmene ospevovaného malého hot-hatchu. Jeho nátura zostala podľa všetkého zachovaná. Dôraz na dynamiku je evidentný: trojdverová karoséria je odetá do ostro tvarovaného bodykitu, ktorého súčasťou je veľký strešný spojler. Vzadu nájdeme malý difúzor.

Ford odhalil Fiestu ST: Dostáva trojvalec

Ford predstavil novú generáciu Fiesty už pre niekoľkými mesiacmi, na rade je ostro rezaná verzia ST. Poháňať ju bude úplná novinka - trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a funkciou vypínania...

Zvonku nás Fiesta ST upútala aj originálnymi osemnásťpalcovými diskami kolies, spod ktorých vykúkajú červené brzdiče. Rovnakú farbu majú označenia verzie. Tie nechýbajú ani v kabíne: nesie ich volant s hrubým splošteným vencom i dvojica anatomických sedadiel Recaro, ktoré aspoň od oka poskytujú v zákrutách dobrú oporu. Chýbať nesmú kovové pedále či hlavica radiacej páky.

Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách 18 fotografií v galérii Označenia verzie nájdeme aj na anatomických sedadlách

Ako už bolo povedané, pod kapotou hatchbacku sa nachádzajú iba tri piesty. Agregát však má solídny zdvihový objem 1,5 litra. Ford už síce vyrába rovnaký veľký štvorvalec, no ten ani v najsilnejšom naladení neponúka také parametre ako novinka s nepárnym počtom spaľovacích priestorov. Dosahuje maximálny výkon 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 290 Nm.

Motor je spriahnutý so šesťstupňovým manuálom, nabrúsený model dokáže na stovku rozbehnúť za 6,7 sekundy. To je o dve desatiny menej než v prípade predchodcu s objemnejším srdcom. Kontroverzný motor pritom prispel k nižšej hmotnosti, z ktorej bude zasa ťažiť agilnosť na ceste. Už v minulosti pritom tento Ford patril k najlepšie jazdiacim automobilom segmentu B.

Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy 18 fotografií v galérii Športovo ladený model sa na stovku rozbehne za 6,7 sekundy

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Fiesta ST zostáva na špičke svojej kategórie. Trojvalec túto pozíciu reálny nepodkopal. Subjektívnym problémom môže byť jeho zvukový charakter, ani v tomto smere však nemusíme čakať katastrofu. Napríklad obdobne koncipovaný motor koncernu BMW dokáže znieť príjemne športovo. Výrobca si iste dal na naladení agregátu záležať a nepochybujeme o tom, že panika sprevádzajúca premiéru malého hot-hatchu po budúcoročnom spustení predaja pominie.


Najnovšie články
Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Automobilové zrazy sú napriek predpokladom zvyčajne nevinné a najmä pri tých, kde sa stretnú superšporty, ide často len o statické predvádzanie nadupaných...

“Frajer” zranil 11 ľudí: Ukazoval svoje Porsche

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×