Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford chce znížiť náklady v britskom závode

Ford je ďalšou z automobiliek, ktoré majú obavy z budúcnosti po brexite, najmä zo zvedenia ciel na vývoz áut a dovoz autokomponentov po vystúpení Británie z Európskej únie (EÚ).
03.03.2017 / TASR

Automobilka Ford Motor tento týždeň iniciovala rokovania s odbormi o znížení nákladov vo svojom britskom závode na výrobu motorov. Ohrozených je tak viac ako 1 100 pracovných miest. Firma totiž zápasí s dôsledkami júnového referenda o brexite a  spomaľovaním odbytu v Európe.

Ford je ďalšou z automobiliek, ktoré majú obavy z budúcnosti po brexite, najmä zo zvedenia ciel na vývoz áut a dovoz autokomponentov po vystúpení Británie z Európskej únie (EÚ).

Automobilky v Spojenom kráľovstve sú totiž závislé od voľného presunu komponentov medzi Európu a Britskými ostrovmi.

Aj konkurenční producenti áut - Nissan Motor a Jaguar Land Rover (JLR) už vyzvali vládu v Londýne, aby poskytla finančnú podporu dodávateľom komponentov a zaručila tak ich konkurencieschopnosť aj po odchode Británie z EÚ a zavedení ciel.

Šéf JLR Ralf Speth v stredu (1. 3.) povedal, že by privítal pomoc vlády, napríklad vo forme finančného balíka vo výške 100 miliónov libier (116,88 milióna eur) na prilákanie výrobcov autokomponentov do Británie tak, ako to tento týždeň odporučil Nissan. Podľa Spetha, čím bližšie bude sieť dodávateľov, tým lepšie pre automobilky.

Premiérka Theresa Mayová momentálne rokuje s francúzskou automobilkou PSA Group a koncernom General Motors o budúcnosti jeho európskej divízie, do ktorej patrí aj britský závod Vauxhall. Vyhlásila však, že vedie dialóg aj s Fordom o prípadnej pomoci.

(TASR)


Najnovšie články
Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Prvý zástupca divízie sa nemá za čo hanbiť. Stojí na novej platforme a prvým predávaným variantom sa má stať plug-in hybrid so systémom 4x4.

Chery Exeed TX vzniklo najmä pre Európu

Hodnota akcií Tata Motors počas dnešného obchodovania vzrástla až o 5 %, čo je ich najväčší denný zisk od júla.

Tata Sons chce posilniť vlastníctvo koncernu JLR

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Automobilové zrazy sú napriek predpokladom zvyčajne nevinné a najmä pri tých, kde sa stretnú superšporty, ide často len o statické predvádzanie nadupaných...

“Frajer” zranil 11 ľudí: Ukazoval svoje Porsche

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×