Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Odteraz len s trojvalcami

Český bestseller dostal motor 1.0 TSI, agregát prichádza v dvoch naladeniach. Kombinovaná spotreba klesla o šesť percent.
2 34 príspevkov 02.03.2017 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sa stále častejšie hovorí, že downsizing má svoje dni zrátané. Napriek tomu sa mnohí výrobcovia týmto princípom naďalej riadia. Jedným z nich je Škoda, ktorá v týchto dňoch urobila zmeny pod kapotou populárneho typu Fabia. Odteraz ho bude predávať len s trojvalcami. Český bestseller totiž dostal motor 1.0 TSI, v portfóliu nahradí 1,2-litrový štvorvalcový benzín.

Škoda Fabia 1.0 TSI je pružnejšia a úspornejšia než predchodca 2 fotografie v galérii Škoda Fabia 1.0 TSI je pružnejšia a úspornejšia než predchodca

Litrový agregát prichádza v dvoch naladeniach. Lacnejší model disponuje maximálnym výkonom 70 kW (95 k) a krútiacim momentom 160 Nm, čo stačí na akceleráciu 0-100 km/h v priebehu 10,3 sekundy. V porovnaní s predchodcom je to o tri desatiny menej. Maximálna rýchlosť taktiež decentne rástla, teraz ide o 185 km/h. Kombinovaná spotreba pritom klesla o šesť percent na 4,3 l/100 km.

Škoda Polar: Najmenšie SUV značky je odhalené

Mladoboleslavská automobilka prednedávnom predstavila SUV Kodiaq. Koncom tohto roka by mal českého medveďa v ponuke doplniť aj model Yeti druhej generácie. To však nebude všetko, už o rok neskôr sa...

V prípade slabšieho motora je jedinou voľbou päťstupňový manuál. Pri potentnejšej alternatíve montuje Škoda prevodovku so šiestimi stupňami, pričom voliteľným príplatkom je sedemstupňová skriňa DSG. Trojvalec v tomto nastavení ponúka špičkové parametre 81 kW (110 k) a 200 Nm. Napriek väčšiemu krútiacemu momentu trvá stovka 9,5 sekundy, čo je o jednu desatinu viac než doposiaľ. Mladá Boleslav však hovorí o výrazne pružnejšom prejave. Litrový agregát je pritom zároveň úspornejší než bola verzia 1.2 TSI: zmiešaný apetít sa znížil na 4,4-litrový priemer.


Najnovšie články
GT-R vs. Aventador: 2 400 koní v šprinte

Pick-upy v Európe začínajú byť čoraz viac v móde. Podstatne väčšiemu záujmu sa však stále tešia v USA. Dodge sa rozhodol zaplniť dieru na trhu a prišiel...

Ram Tungsten: Ultimátny americký luxus

PRVÁ JAZDA Ochutnali sme omladenú verziu ostrého španielskeho kompaktu a okrem nej sme si mohli vyskúšať aj ďalšie dve novinky.

Seat: Športovať vie Leon, Ateca aj Ibiza

Luxusné anglické kupé je oblečené do čierno-bielej kamufláže, má strešný nosič, prídavné reflektory a výkon 596 kW (810 k).

Jon Olsson dokončil výstredný Rolls-Royce

Segment crossoverov, resp. malých SUV začína obsadzovať čoraz viac veľkých hráčov. K nedávno predstaveným kórejským dvojičkám sa teraz pridáva Seat Arona...

Arona: Malé SUV Seatu sme si prezreli naživo

Zmena hlavného partnera britskej značky znamená časový odklad. Základom elektromobilu bude sériový typ, na cesty sa má dostať 155 vozidiel.

Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×