Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Suzuki Baleno: Nečakane veľký priestor

Suzuki sa na slovenskom trhu v poslednom čase darí, megaúspešná Vitara vytlačila z prominentných pozícií dokonca aj evergreeny Škody. Môže niečo podobné zopakovať Baleno?
32 36 príspevkov 01.03.2017 / Filip Kadlečík

Suzuki Baleno je jedným z najčerstvejších prírastkov v európskom portfóliu automobilky Suzuki. Aktuálnosťou ho tromfne len nastupujúca generácia populárneho modelu Swift. Baleno je o niečo väčší kompaktný hatchback, ktorý sa vonkajšími rozmermi zaraďuje do segmentu B, kde na Slovensku tradične kraľuje Škoda Fabia.

Dizajn Balena môže byť diskutabilný, jedno mu však uprieť nemožno - v dave iných vozidiel sa nestratí 32 fotografií v galérii Dizajn Balena môže byť diskutabilný, jedno mu však uprieť nemožno - v dave iných vozidiel sa nestratí Zdroj: Filip Kadlečík

Suzuki už ukázalo, že nášmu trhu rozumie - bestseller Vitara je nepopierateľným dôkazom. Môže menšie Baleno zopakovať úspech kompaktného SUV? Na papieri má všetky dôležité predpoklady, reálne odpovede nám poskytol redakčný test.

Nezameniteľný vzhľad

Dizajn japonského drobca na prvý pohľad pre mnohých nie je príťažlivý. Nájde sa však množstvo ľudí, a my medzi nich patríme, ktorým neortodoxný vzhľad hatchbacku imponuje. V dave sa rozhodne nestratí a na ceste si ho s iným autom nepomýlite.

Výrazným prvkom sú predné svetlomety, ktorým v testovanom vyhotovení GLX dominuje LED pásik denného svietenia. Ten sa výborne dopĺňa s chrómovanou líniou prechádzajúcou cez celú masku. Kapota je krátka - to sa hodí najmä pri parkovaní a manévrovaní v meste.

Niektorým je dizajn Balena vyslovene 32 fotografií v galérii Niektorým je dizajn Balena vyslovene "proti srsti", nás však chytil za srdce Zdroj: Filip Kadlečík

Celým vozidlom sa tiahne pozvoľne stúpajúca linka, ktorá spája predné svetlomety s koncovými. Tie sú taktiež čiastočne vybavené LED technológiou a ich svetelný podpis vyzerá efektne. Baleno svojimi krivkami kráča proti trendom modernej doby - komplikované a ostré línie na ňom nenájdete.

Pri pohľade z profilu je vozidlo o niečo konzervatívnejšie, no v niečom sa od bežných štandardov predsalen odlišuje. Ide o spomínanú krátku kapotu, ktorá akoby padla za obeť nadštandardne veľkej kabíne. Tá nie je zbytočným výmyslom dizajnérov. Mierna disproporcia vozidla má svoje opodstatnenie.

To najlepšie z Vitary a niečo naviac

Netradične veľká kabína totiž prináša prekvapivo veľký vnútorný priestor. Po usadnutí do Balena sa cítite ako vo vozidle, ktoré je prinajmenšom o triedu väčšie. Máme vyskúšané, že za vodiča s výškou 185 cm si bez väčšej námahy sadne bezmála dvojmetrový urastený muž. Priestor mu pritom nechýba ani nad hlavou.

Interiér má množstvo spoločných prvkov s inýmo vozidlami Suzuki 32 fotografií v galérii Interiér má množstvo spoločných prvkov s inýmo vozidlami Suzuki Zdroj: Filip Kadlečík

Navyše, na druhý rad sedadiel sa vedľa seba skutočne zmestia traja dospelí pasažieri. Nebudú síce mať komfort limuzíny, no pár desiatok kilometrov bez problémov zvládnu. Dostatok miesta má aj vodič so spolujazdcom. Pohodliu trochu uberajú pomerne tvrdé sedadlá. Pri cestovaní na dlhšiu trasu ich na svojom tele zaručene pocítite.

Okrem toho je po stránke komfortu všetko v poriadku. Volant je starý známy z modelov Vitara či SX4 S-Cross, rovnako aj infotainment. Baleno má dokonca niečo naviac - farebný TFT displej umiestnený medzi budíkmi. V porovnaní s bestsellerom z radov SUV ide o výhodu, ale len na prvý pohľad.

Pekné budíky zdobí ešte krajší farebný displej - jeho funkcionalita je však diskutabilná 32 fotografií v galérii Pekné budíky zdobí ešte krajší farebný displej - jeho funkcionalita je však diskutabilná Zdroj: Filip Kadlečík

Nepáči sa nám, že zobrazovacia jednotka umiestnená na prístrojovej doske je úplne odlúčená od tej, ktorá tróni centrálnemu panelu. Dva displeje vôbec nie sú prepojené - miestami dokonca ukazovali odlišný čas. V porovnaní s konkurenciou v tomto ohľade Baleno stráca.

Nerozumieme tomu, prečo Suzuki v malom mestskom aute investovalo do displeja, ktorý zvláda zobrazovať preťaženie, ktoré vodič aktuálne prekonáva, ale neviete si pomocou neho prepnúť pieseň či začať telefonický hovor. Farebný displej s dobrým rozlíšením je dnes síce “cool”, no okrem údajoch o spotrebe či čase vám v podstate nič rozumné neprezradí.

Hlasové ovládanie je silnou stránkou nielen v prípade Balena, ale aj iných vozidiel Suzuki 32 fotografií v galérii Hlasové ovládanie je silnou stránkou nielen v prípade Balena, ale aj iných vozidiel Suzuki Zdroj: Filip Kadlečík

Apropos, na druhú stranu musíme povedať, že sa nám páči, že displej vám po vypnutí motora vždy zobrazí zhrnutie vašej cesty. Dozviete sa, akú ste prejazdili vzdialenosť, ako dlho vám to trvalo a akú ste na poslednej trase dosiahli priemernú spotrebu. Táto funkcionalita sa nám veľmi páčila.

Silnou stránkou infotainmentu je rozpoznávanie reči a hlasové ovládanie. V ňom však zároveň tkvie aj jeho slabina - auto nehovorí po slovensky. Nevadí mu naša výslovnosť mien, ale miesto “Volať” musíte použiť príkaz “Call”. Ak sa však príslušné heslá naučíte naspamäť, časom prestanete vnímať, že systém na vás hovorí po anglicky.

Možno to tak nevyzerá - no dozadu sa na 32 fotografií v galérii Možno to tak nevyzerá - no dozadu sa na "knap" zmestí aj dvojmetrový chlap Zdroj: Filip Kadlečík

Okrem centrálneho displeja sa na stredový panel dostalo aj ovládanie klimatizácie - to akoby korešponduje s netradičným dizajnom exteriéru vozidla. Pracuje sa s ním však intuitívne a svoju úlohu plní na 100 percent. Pri ručnej brzde nájdete lačidlá určené na ovládanie vyhrievania sedadiel.

Jednou z kľúčových vlastností Balena je batožinový priestor. V tomto ohľade poráža aj Fabiu. Za všetko hovoria čísla, jeho základný objem je 355 litrov a po zložení druhého radu sedadiel táto hodnota narastie na 756 litrov. Štedrým dimenzovaním dokonca atakuje niektoré vozidlá vyššej triedy.

Agilný vďaka nízkej hmotnosti

Trojvalcový prepĺňaný agregát testovaného vozidla na kolesá posiela 82 kW (112 k) a 170 Nm krútiaceho momentu. To v dnešnej dobe nemusí vyzerať ako ohurujúce číslo, prax je však iná. Hmotnosť auta totiž aj v najvyššej výbave ledva presiahne tonu. V kombinácii s výborne fungujúcou päťstupňovou prevodovkou preto motor s vozidlom príliš veľa práce nemá.

Litrový trojvalec je dobrou voľbou, chybu však nespravíte ani výberom objemnejšieho štvorvalca 32 fotografií v galérii Litrový trojvalec je dobrou voľbou, chybu však nespravíte ani výberom objemnejšieho štvorvalca Zdroj: Filip Kadlečík

Agregát 1.0 BoosterJet sa v prípade Balena dá označiť ako adekvátny. V minulosti sme už mali príležitosť vyskúšať si aj objemnejšiu atmosféricku jedna-dvojku. “Klasika” výrazne zaostávala dynamikou, no spotrebu mala približne rovnakú. Aj s neprepĺňaným motorom sa však jazdilo veľmi pohodlne.

Rozdiel medzi agregátmi bol cítiť najmä na diaľnici, kde si lepšie počínal menší trojvalec. Jazdu tempom 130 km/h zvládal bez akýchkoľvek problémov. Jedinou nevýhodou Balena pri vyšších rýchlostiach bola citlivosť na nárazy vetra. Niet sa však čomu diviť, nízka hmotnosť v kombinácii s úzkymi pneumatikami spravia svoje.

Krátku kapotu oceníte najmä pri parkovaní či manévrovaní úzkymi uličkami 32 fotografií v galérii Krátku kapotu oceníte najmä pri parkovaní či manévrovaní úzkymi uličkami Zdroj: Filip Kadlečík

Páči sa nám, že litrový BoosterJet sa cíti pohodlne vo veľmi rozsiahlom spektre. Nedusí sa pri, na pomery zážihových motorov, netradične nízkych otáčkach, ale keď treba, nebráni sa ani červeným číslam. Auto je vtedy až prekvapivo flexibilné, nesmrdí mu ani športová jazda.

Prekvapenie na vidieku

Za bežných podmienok však ide v prvom rade o prekvapivo kultivovaný a úsporný motor. Podľa výrobcu si v meste na 100 km vypýta 5,4 l paliva, mimo mesta spotreba klesne na 3,9 l/100 km. Kombinovaný údaj udávaný Suzuki sa teda zastavil na hodnote 4,4 l/100 km.

Vyhotovenie GLX si na cestu svieti xenonóvými svetlometmi 32 fotografií v galérii Vyhotovenie GLX si na cestu svieti xenonóvými svetlometmi Zdroj: Filip Kadlečík

Realita je trochu iná. Počas redakčného testu potrebovalo Baleno v mestských podmienkach 6,5 litra paliva na každých 100 kilometrov. Na diaľnici si vypýtalo ešte o deci viac. Jednoznačne najlepší, až prekvapivo dobrý, výkon malé Suzuki podalo na vidieckych cestách. Tam mu na 100 km jazdy stačilo iba 3,8 litra paliva. To je hodnota, ktorá dokonca podlieza oficiálne údaje značky.

Priemerná spotreba v kombinovanom cykle sa pri pokojnom štýle šoférovania usadí na hodnote 5,3 l/100 km. Vzhľadom na priestrannosť vozidla považujeme túto hodnotu za priaznivú. Baleno 1.0 BoosterJet sa oplatí kúpiť najmä v prípade, že väčšinu času jazdíte po okreskách. Tam vás totiž z finančného hľadiska zaťaží len nepatrne.

Pod zaliatym logom značky sa skrýva dištančný radar 32 fotografií v galérii Pod zaliatym logom značky sa skrýva dištančný radar Zdroj: Filip Kadlečík

Malý Japonec váš rozpočet nevyprázdni ani pri kúpe. Cenou totiž s agregátom 1,2 DualJet začína na hodnote 10 690 eur. Testovaná verzie štartuje na 15 690 eur, vozidlo navyše za príplatok 350 eur dostalo metalickú farbu karosérie.

Malý hatchback Suzuki vo vyhotovení GLX teda na prvý pohľad nie je úplne lacný. Ak si však všetko rozrátate na drobné a zistíte, že okrem adaptívneho tempomatu s radarom, multifunknčného koženého volantu, plejády jazdných asistentov či navigácie má vaše vozidlo všetko až po vyhrievané sedadlá, ťažko mu niečo vyčítať.

Má šancu preraziť

Mohlo by Baleno, podobne ako Vitara, tromfnúť predaje automobilky Škoda, ktorá z hľadiska odbytu na Slovensku len ťažko hľadá konkurenciu? Podľa nášho názoru určite áno. Za férové peniaze dostanete výborný kus auta. Zatiaľ sa extrémny predajný boom nekoná, no na cestách sa pomaly začínajú objavovať prvé kúsky.

Test Suzuki Vitara S: Bestseller s korením

S turbomotorom pôsobí obľúbené vozidlo prekvapujúco živo, ale namiesto automatu by sme k nemu volili manuálnu prevodovku.

Suzuki Baleno je vo svojej triede unikátnym zjavom. Jeho rozmery to nenaznačujú, no čo sa vnútorného priestoru týka, pokojne by mohlo súperiť s vozidlami klasifikovanými o jednu kategóriu vyššie. Tento fakt mu jednoznačne slúži ku cti a v prípade slovenských spotrebiteľov by mohol byť rozhodujúci.

Ostré línie a agresívne tvary Balenu nič nehovoria, stavia skôr na kartu sympatického autíčka 32 fotografií v galérii Ostré línie a agresívne tvary Balenu nič nehovoria, stavia skôr na kartu sympatického autíčka Zdroj: Filip Kadlečík

Viac než seriózneho konkurenta mladoboleslavského bestselleru z neho robia aj výborné jazdné vlastnosti, technologická vyspelosť a príjemná cenovka. Baleno by sme určite odporúčali ľuďom, ktorí so sebou nepotrebujú voziť hektolitre vzduchu a jazdia predovšetkým na kratšie trasy.

Test Suzuki SX4 S-Cross: Rodinný univerzál

Facelift mal modelu SX4 S-Cross priniesť drsnejší a robustnejší vzhľad, zlepšiť sa mali aj technológie. Aký však je omladený variant naozaj?

Miesto na bežnú batožinu je v aute viac než dostatočné, no zároveň si zachováva kompaktné rozmery a agilitu. Je to veľmi vydarený Japonec, z ktorého cítiť zodpovedný prístup výrobcu a istú nostalgiu za rovnako mechanicky poctivými autami deväťdesiatych rokov. Baleno je jednoducho ako správne namiešaný koktejl. Vďaka tomu môže byť tvrdým orieškom pre akúkoľvek konkurenciu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
998 cm3
Max. výkon
82 kW/112 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
170 Nm
pri otáčkach
2 000 - 3 500/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
5-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
3 995 mm
Šírka
1 745 mm
Výška
1 470 mm
Rázvor náprav
2 520 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 025 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 100 kg
Užitočná hmotnosť
405 kg
Celková hmotnosť
1 430 kg
Objem batožinového priestoru
355 l
Objem palivovej nádrže
37 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,4 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
5,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,4 l/100 km
Mesto - počas testu
6,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
3,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
109 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 10 690 €
Základná cena verzie
od 15 690 €
Cena testovaného exemplára
16 040 €

Najnovšie články
Mazda6 prejde ďalšou modernizáciou

Čínsky trh s autami tento rok zasiahlo zrušenie dočasných daňových stimulov na kúpu auta, ktoré vlani pomohli zvýšiť ich predaj o 15 %.

Rast predaja áut v Číne sa spomalil na 0,4 %

Neznalosť zákona síce neospravedlňuje, no môže narobiť v premávke poriadny chaos. Tentokrát sa týka jedného pravidla pre nákladné vozidlá v obci.

Toto veľa vodičov nevie: Jazda na dvojprúdovke

Zábery populárneho automobilového nadšenca ukazujú dva exempláre vylepšeného hyperšportu, ale aj neohlásený šesťkolesový off-road.

Devel Sixteen: Prekoná všetky rekordy?

Vlani uniknuté patentové obrázky nakoniec nezachytávajú sériový model, ale virtuálny koncept navrhnutý pre svetoznámu konzolovú hru.

Malá sestra Hondy NSX bude len digitálna

Pripravované vozidlo bude podľa dobre informovaných zdrojov historicky najextrémnejším zástupcom značky, pôjde o nástupcu hybridu P1.

McLaren P15 príde ešte pred Vianocami

Generálna prokuratúra v New Jersey a nemecká automobilka potvrdili, že spor urovnali. Podľa zástupcov štátu firme pôvodne hrozila pokuta až vyše 1,2 miliardy...

VW zaplatí štátu New Jersey 69 mil. USD
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×