Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdený VW Golf VII: Problémy mu neublížili

Volkswagen Golf patrí dlhodobo k najpredávanejším autám svojej triedy, aktuálna generácia sa ale musela vysporiadať s viacerými vážnymi problémami. Pozrite sa, na čo si treba dať pozor, pri jazdenom exemplári.
13 66 príspevkov 25.02.2017 / Redakcia AUTO BILD

Koncern Volkswagen dnes bojuje o pozíciu svetovej jednotky v počte vyrobených kusov, no nie je to tak dávno, čo jeho hlavná značka stála na pokraji krachu. Zachránil ju Golf, ktorý si Nemci dali vyvinúť vo vtedy začínajúcom štúdiu a konštruktérskej kancelárii Ital Design. Talianska firma už prakticky neexistuje, pohltil ju paradoxne práve VW, ich dieťa sa však medzičasom dočkalo už siedmej generácie.

VW Golf VII 13 fotografií v galérii VW Golf VII

VW Golf VII, označený fabrickým kódom 5G, sa predstavil na jeseň 2012 a s jedným faceliftom je vo výrobe až doteraz. Jeho základom je koncernová platforma MQB, rovnaká, ako má množstvo koncernových súrodencov, najmä Audi A3, Seat León, či Škoda Octavia. Vpredu je teda náprava McPherson, vzadu buď viacpvkové zavesenie, alebo pri slabších modeloch lacnejšie vlečené ramená spojené torznou priečkou.

V priebehu času sa Golf dočkal viacerých karosárskych verzií, v siedmom vydaní je však ponuka výrazne skromnejšia. K dispozícii je len ako troj-, alebo päťdverový hatchback, prípadne ako kombi. Veľkostne, dĺžkou karosérie aj objemom batožinového priestoru, je medzi nimi ešte ďalšie praktické riešenie, štvrtý model Sportstvan, nástupca niekdajších modelov Plus.

Jazdený VW Golf VI TDI: Nič nové pod slnkom

VW Golf šiestej generácie patrí k typom, ktoré sú najviac zasiahnuté emisnou kauzou automobilky. Jeho ceny to však, zdá sa, napriek tomu takmer nezasiahlo.

Na bezpečnosť typu Golf VII sa hneď na úvod, už v roku 2012, pozreli v Euro NCAP a preverili model 1.2 TSI Comfortline. Získal 94% za ochranu dospelých a 89% za ochranu detí, čo v celkovom hodnotení znamenalo maximálnych päť hviezdičiek. Slabšou stránkou sa ukázalo byť len zaťaženie ľavého lýtka vodiča pri čelnom náraze ako i jeho hrudník a pás pri bočnej kolízii so stĺpom.

Volkswagen Golf VII 1.6 TDI Comfortline (5G1, r.v. 2013)
Výroba – typ 5G: 08/2012 – , model 1.6 TDI: 08/2012 –
Motor
vznetový radový štvorvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 598 cm³
Maximálny výkon
77 kW (105 k) pri 4 000 1/min
Maximálny krútiaci moment
250 Nm pri 1 500 1/min
Maximálna rýchlosť
192 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
11,2 s
Prevodovka/poháňané kolesá
manuálna päťstupňová/predné
Rázvor náprav
2 637 mm
Rozmery d/š/v
4 255/1 790/1 452 mm
Objem batožinového priestoru
380 – 1 270 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 310/510 kg

Na úvod pripravil VW pre Golf VII päticu motorov, všetko prepĺňaných štvorvalcov s priamym vstrekovaním paliva, naladených na viacero výkonových verzií – zážihové 1.2 TSI (63 kW/85 k a 77 kW/105 k), 1.4 TSI (90 kW/122 k a 103 kW/140 k) a vznetové 1.6 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI (110 kW/150 k).

VW Golf VII 13 fotografií v galérii VW Golf VII

V roku 2013 ponuku obohatili ďalšie zážihové motory – 1.4 TGI na CNG (81 kW/110 k), prišiel aj model GTI (162 kW/220 k, resp. 169 kW/230 k) a neskôr aj R (221 kW/300 k). Vznetovými novinkami boli 1.6 TDI (66 kW/90 k a 81 kW/110 k) a 2.0 TDI GTD (135 kW/184 k). O rok neskôr pribudol zážihový motor 1.8 TSI (126 kW/172) a na ďalší rok sa objavil ešte trojvalec 1.0 TSI (85 kW/115 k) aj posilnený štvorvalec 1.8 TSI (132 kW/180 k).

Jazdený Renault Mégane: Stojí za hriech?

Mégane je pre Francúzov to, čo pre Nemcov Golf: domáci bestseller. A to vďaka jeho pozitívam a aj napriek jeho slabinám, na ktoré sa pozrieme.

Motory štandardne spolupracovali s päť-, resp. šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, príplatkovou alternatívou bola 7-stupňová dvojspojková DSG. Výnimkou boli modely GTI a R, vybavené už v základe 6-stupňovou DSG. Poháňané boli predné kolesá, ako opcia sa ponúkal pripojiteľný pohon zadných kolies pomocou spojky Haldex.

VW Golf VII 13 fotografií v galérii VW Golf VII

V novembri minulého roku predstavila automobilka omladené prevedenie. Vzhľadovo sa od predchodcu líši len minimálne, zmenili sa nárazníky, vpredu s inak situovaným otvorom na prívod vzduchu a nové sú aj predné blatníky, kapota motora a grafika zadných svetiel. Významnejšou zmenou bol ale nový zážihový štvorvalec 1.5 TSI Evo (97 kW/132 k, a 110 kW/150 k).

Záujemcovia o Golf VII, ktorí nechcú mať zbytočné problémy a najazdia veľa kilometrov, si môžu pokojne zvoliť niektorý z modelov so vznetovým motorom 1.6 TDI. Sú dostatočne silné a takisto úsporné. Kto jazdí menej, môže byť spokojný s niektorou z verzii štvorvalca 1.4 TSI. Radšej sa však treba obzerať po kusoch s rekonštruovaným rozvodom s remeňom, resp. preveriť jeho servisnú históriu

Typické problémy

S platformou MQB nastúpili aj nové motory a práve tie sa ukázali ako zdroj najväčších problémov tohto auta. Ako prvé prišli komplikácie s rozvodovými reťazami motorov TSI (kód EA111), ktoré sa v prevádzke nadmerne naťahovali, čo viedlo často až k ich roztrhnutiu, a tým takmer vždy k zničeniu agregátu. Nápravu priniesla až rekonštrukcia rozvodu a návrat k pohonu remeňom (kód motora EA 211).

VW Golf VII 13 fotografií v galérii VW Golf VII

Pri motoroch 1.2 TSI, vyrobených v roku 2014, mohol spôsobiť zničenie celého agregátu aj variátor rozvodu, zabezpečujúci zmenu jeho časovania. V júli 2015 preto fabrika spustila servisnú akciu, počas ktorej ho kompletne vymieňala. O mesiac skôr okrem toho vymieňala palivové čerpadlá zážihových motorov, ktoré mohli spôsobiť problémy s dodávkou benzínu.

Jazdený Ford Focus III: Nekazí sa a nestojí veľa

Aktuálny Ford Focus je pomerne nenápadný, patrí mu však titul najpredávanejšieho auta na svete a priaznivo ho hodnotia aj štatistiky spoľahlivosti. Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného exempláru.

Vzorom spoľahlivosti nie je ani sedemstupňová prevodovka DSG (DQ200). Vo vytrvalostnom teste magazínu AUTO BILD, kde bol ba previerke model 1.4 TSI vydržala spoľahlivo radiť len do 150 000 kilometrov. Potom už boli jej lamely natoľko opotrebované, že bránili jej normálnej funkcii. Tento nedostatok je pritom vlastný celému modelovému radu.

VW Golf VII 13 fotografií v galérii VW Golf VII

Bez chýb nie je ani zavesenie kolies. Modely s viacprvkovou zadnou nápravou, teda s motormi s výkonom vyše 90 kW (122 k), môžu pri verziách vybavených športovým podvozkom trpieť problémami so zadnými tlmičmi. Fabrika ich bezplatne vymieňala v rámci akcie. Citlivým miestom je aj uloženie ložiska prednej nápravy, ktoré môže prasknúť a spôsobiť stratu ovládateľnosti.

Siedmemu vydaniu typu Golf sa nevyhli ani zvolávacie akcie, ktoré nariadil Spolkový úrad pre cestnú dopravu. Vo februári 2016 sa preverovali exempláre vyrobené v roku 2014 z dôvodu netesnosti palivového vedenia. O niekoľko mesiacov boli príčinou už spomenuté nedostatky uloženia ložiska prednej nápravy sérií, vyrobených v rokoch 2014 a 2015.

Testovaný exemplár

V teste sme tentoraz preverili model Golf VII 1.6 TDI Comfortline. Vyrobili ho v roku 2013 a ako ukazuje počítadlo prejdenej vzdialenosti, predchádzajúci majiteľ s ním odvtedy najazdil 54 400 kilometrov. Teraz ho predáva za 13 980 eur.

Prevodovka DSG

Tradičným nedostatkom dvojspojkových prevodoviek DSG sú nadmieru sa opotrebovávajúce spojkové lamely. Chyba bráni bežnému užívaniu auta.

Prevodovka DSG 13 fotografií v galérii Prevodovka DSG

Zadné tlmiče

Pri modeloch s viacprvkovou zadnou nápravou hrozí pokles účinnosti zadných tlmičov. Výrobca ich ale bezplatne vymieňal v rámci servisnej akcie.

Zadné tlmiče 13 fotografií v galérii Zadné tlmiče

Uloženie ložiska predného kolesa

Problémovým miestom je aj uloženie ložiska prednej nápravy. Pri sériách z rokov 2014 a 2015 môže prasknúť.

Uloženie ložiska predného kolesa 13 fotografií v galérii Uloženie ložiska predného kolesa

Oplatí sa?

Či sa to niekomu páči, alebo nie, Golf VII možno považovať za dobre vyvážené auto a dokonca i zrelé auto. Možno ho preto bez nejakých výčitiek svedomia odporúčať aj ako ojazdené. Predsa len sú však isté výnimky, pozor si treba dať na sedemstupňové prevodovky DSG a zážihové motory TSI z prvých rokov výroby.

Volkswagen Golf VII 1.6 TDI Comfortline (5G, kód motora CLHA), r.v. 2013
Orientačné ceny náhradných dielov*
Olejový filter
9,87
Vzduchový filter
23,48
Palivový filter
27,43
Kabínový filter
23,48
Rozvodová sada
218,07
Kladky drážkovaného remeňa príslušenstva
134,41
Chladič chladiacej kvapaliny
221,48
Dvojhmotový zotrvačník
649,71
Spojka
517,86
Predný brzdový kotúč
73,25
Zadný brzdový kotúč
48,46
Predné brzdové obloženie (sada)
112,84
Zadné brzdové obloženie (sada)
64,45
Ložisko predného kolesa
176,11
Ložisko zadného kolesa (vrát. náboja)
111,21
Predný tlmič pruženia
132,31
Zadný tlmič pruženia
106,48
*bez nákladov na servisné práce

Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×