Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari 812 Superfast má 6,5-litrové srdce

Nástupca typu F12 je takmer kompletne nový: zmenila sa jeho karoséria, interiér i pohonná jednotka. Motor sa drží atmosférického plnenia.
6 3 príspevky 16.02.2017 / Marek Pokrývka

Počas ostatných týždňov sa v zákulisí veľa hovorilo o omladení superšportu Ferrari F12 Berlinetta. Neoficiálne zdroje spomínali detaily, objavili sa aj nezávislé vizualizácie. Klasický facelift sa však nakoniec nekoná. Talianska automobilka sa rozhodla svoje gé-téčko komplexne prekopať, čo reflektuje zmena názvu. Namiesto avizovanej verzie F12M tak na scénu prichádza model 812 Superfast.

Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve 6 fotografií v galérii Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve

Superšport s dravou tvárou

Za anglickým označením sa skrýva dvanásťvalcové kupé, ktoré je takmer kompletne nové. Okrem iných detailov sa zmenil aj skelet jeho karosérie. Na ňom sa objavilo niekoľko extra otvorov, kým iné z povrchových panelov zmizli. Aerodynamika je evidentne vyladená od nuly. Napríklad charakteristické „tunely“ na blatníkoch sú minulosťou, vozidlo sa viac spolieha na aktívne prvky v prednej časti.

Ako môže vyzerať omladené Ferrari F12?

Na autosalóne v Ženeve má debutovať dvanásťvalcový exot, ktorý by mal ísť v stopách štvormiestneho typu GTC4.

Tvár superšportu je poriadne dravá, za čo vďačí Ferrari 812 Superfast sviežemu stvárneniu masky chladiča i svetlometov. Vzadu môžeme vidieť inšpiráciu dvomi staršími modelmi. Tvar zadnej časti evidentne čerpal z limitovaného špeciálu F12tdf (vrátane okna), kým štvorica koncových svetiel sa zasa inšpirovala typom GTC4 Lusso. Výsledný dizajn dolaďujú kolesá s turbínovým vzhľadom.

Nástupca typu F12 prešiel viacerými zásahmi aj vo vnútri. Základná architektúra interiéru je síce na svojom mieste, Maranello však siahlo po odlišných sedadlách, palubnej doske i centrálnom tuneli. Zmenil sa tiež volant. Reálne teda nezostal kameň na kameni, pričom medzi množstvo úprav môžeme zarátať aj štíhly dotykový displej na strane spolujazdca.

Superšport je takmer kompletne nový, zmenila sa aj interiér 6 fotografií v galérii Superšport je takmer kompletne nový, zmenila sa aj interiér

Prekonáva motor LaFerrari

Zásadným modifikáciám sa nevyhla ani technická stránka. Namiesto evolúcie doterajšieho benzínového dvanásťvalca nájdeme nad prednou nápravou celkom nový motor, ktorý sa drží atmosférického plnenia. Väčšie svaly dosiahli konštruktéri nafúknutím zdvihového objemu. Ferrari 812 Superfast dostalo k dobru dve deci, pod kapotou teda má 6,5-litrové srdce.

Agregát je poriadne ostrý, svoj maximálny výkon 588 kW (800 k) dosahuje až pri 8 500 otáčkach. Týmto údajom sa vyrovnáva spaľovacej vé-dvanástke poháňajúcej vlajkovú loď LaFerrari. Krútiacim momentom ju dokonca prekonáva, pri siedmich tisícoch dosahuje špičku 718 Nm. Partnerom nabrúsenej strojovne je ešte rýchlejšia dvojspojková prevodovka so siedmimi stupňami.

Novinka má viacero spoločných rysov so špeciálom F12tdf 6 fotografií v galérii Novinka má viacero spoločných rysov so špeciálom F12tdf

Dvanásťvalcová nálož rozbehne kupé na stovku za 2,9 sekundy. Tlačiť vpred ho prestane až pri méte 340 km/h, čo sú identické parametre ako v prípade modelu F12tdf. Novinka kategórie GT je však podstatne ťažšia než limitovaný špeciál. Okrem dynamických hodnôt je spoločným rysom dvojice aj technológia Side Slip Control či ovládanie zadnej nápravy, ktoré má priniesť väčšiu agilitu. Maranello pri tomto vozidle po prvýkrát siahlo po elektrickom posilňovači riadenia.

Cenu výrobca nespresnil

Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve. Stane sa tam najrýchlejším štandardným vozidlom talianskej značky, lepšími parametrami sa môžu pýšiť iba spomínané limitované modely. Cenu zatiaľ výrobca nespresnil. Vzhľadom na finančnú politiku exkluzívnej automobilky však možno predpokladať, že sa bude približovať k úrovni štyristotisíc eur.


Najnovšie články
GT-R vs. Aventador: 2 400 koní v šprinte

Pick-upy v Európe začínajú byť čoraz viac v móde. Podstatne väčšiemu záujmu sa však stále tešia v USA. Dodge sa rozhodol zaplniť dieru na trhu a prišiel...

Ram Tungsten: Ultimátny americký luxus

PRVÁ JAZDA Ochutnali sme omladenú verziu ostrého španielskeho kompaktu a okrem nej sme si mohli vyskúšať aj ďalšie dve novinky.

Seat: Športovať vie Leon, Ateca aj Ibiza

Luxusné anglické kupé je oblečené do čierno-bielej kamufláže, má strešný nosič, prídavné reflektory a výkon 596 kW (810 k).

Jon Olsson dokončil výstredný Rolls-Royce

Segment crossoverov, resp. malých SUV začína obsadzovať čoraz viac veľkých hráčov. K nedávno predstaveným kórejským dvojičkám sa teraz pridáva Seat Arona...

Arona: Malé SUV Seatu sme si prezreli naživo

Zmena hlavného partnera britskej značky znamená časový odklad. Základom elektromobilu bude sériový typ, na cesty sa má dostať 155 vozidiel.

Elektrický Aston Martin príde v roku 2019

Je iróniou osudu, že Volkswagen, ktorý okrem iného impérium vybudoval na motoroch so skratkou TDI, môže byť tým, kto diesel nakoniec aj pochová. Oplatí sa ešte...

Dilema: Oplatí sa vôbec ešte kúpiť naftové auto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×