Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari 812 Superfast má 6,5-litrové srdce

Nástupca typu F12 je takmer kompletne nový: zmenila sa jeho karoséria, interiér i pohonná jednotka. Motor sa drží atmosférického plnenia.
6 5 príspevkov 16.02.2017 / Marek Pokrývka

Počas ostatných týždňov sa v zákulisí veľa hovorilo o omladení superšportu Ferrari F12 Berlinetta. Neoficiálne zdroje spomínali detaily, objavili sa aj nezávislé vizualizácie. Klasický facelift sa však nakoniec nekoná. Talianska automobilka sa rozhodla svoje gé-téčko komplexne prekopať, čo reflektuje zmena názvu. Namiesto avizovanej verzie F12M tak na scénu prichádza model 812 Superfast.

Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve 6 fotografií v galérii Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve

Superšport s dravou tvárou

Za anglickým označením sa skrýva dvanásťvalcové kupé, ktoré je takmer kompletne nové. Okrem iných detailov sa zmenil aj skelet jeho karosérie. Na ňom sa objavilo niekoľko extra otvorov, kým iné z povrchových panelov zmizli. Aerodynamika je evidentne vyladená od nuly. Napríklad charakteristické „tunely“ na blatníkoch sú minulosťou, vozidlo sa viac spolieha na aktívne prvky v prednej časti.

Ako môže vyzerať omladené Ferrari F12?

Na autosalóne v Ženeve má debutovať dvanásťvalcový exot, ktorý by mal ísť v stopách štvormiestneho typu GTC4.

Tvár superšportu je poriadne dravá, za čo vďačí Ferrari 812 Superfast sviežemu stvárneniu masky chladiča i svetlometov. Vzadu môžeme vidieť inšpiráciu dvomi staršími modelmi. Tvar zadnej časti evidentne čerpal z limitovaného špeciálu F12tdf (vrátane okna), kým štvorica koncových svetiel sa zasa inšpirovala typom GTC4 Lusso. Výsledný dizajn dolaďujú kolesá s turbínovým vzhľadom.

Nástupca typu F12 prešiel viacerými zásahmi aj vo vnútri. Základná architektúra interiéru je síce na svojom mieste, Maranello však siahlo po odlišných sedadlách, palubnej doske i centrálnom tuneli. Zmenil sa tiež volant. Reálne teda nezostal kameň na kameni, pričom medzi množstvo úprav môžeme zarátať aj štíhly dotykový displej na strane spolujazdca.

Superšport je takmer kompletne nový, zmenila sa aj interiér 6 fotografií v galérii Superšport je takmer kompletne nový, zmenila sa aj interiér

Prekonáva motor LaFerrari

Zásadným modifikáciám sa nevyhla ani technická stránka. Namiesto evolúcie doterajšieho benzínového dvanásťvalca nájdeme nad prednou nápravou celkom nový motor, ktorý sa drží atmosférického plnenia. Väčšie svaly dosiahli konštruktéri nafúknutím zdvihového objemu. Ferrari 812 Superfast dostalo k dobru dve deci, pod kapotou teda má 6,5-litrové srdce.

Agregát je poriadne ostrý, svoj maximálny výkon 588 kW (800 k) dosahuje až pri 8 500 otáčkach. Týmto údajom sa vyrovnáva spaľovacej vé-dvanástke poháňajúcej vlajkovú loď LaFerrari. Krútiacim momentom ju dokonca prekonáva, pri siedmich tisícoch dosahuje špičku 718 Nm. Partnerom nabrúsenej strojovne je ešte rýchlejšia dvojspojková prevodovka so siedmimi stupňami.

Novinka má viacero spoločných rysov so špeciálom F12tdf 6 fotografií v galérii Novinka má viacero spoločných rysov so špeciálom F12tdf

Dvanásťvalcová nálož rozbehne kupé na stovku za 2,9 sekundy. Tlačiť vpred ho prestane až pri méte 340 km/h, čo sú identické parametre ako v prípade modelu F12tdf. Novinka kategórie GT je však podstatne ťažšia než limitovaný špeciál. Okrem dynamických hodnôt je spoločným rysom dvojice aj technológia Side Slip Control či ovládanie zadnej nápravy, ktoré má priniesť väčšiu agilitu. Maranello pri tomto vozidle po prvýkrát siahlo po elektrickom posilňovači riadenia.

Cenu výrobca nespresnil

Ferrari 812 Superfast bude mať oficiálnu premiéru v Ženeve. Stane sa tam najrýchlejším štandardným vozidlom talianskej značky, lepšími parametrami sa môžu pýšiť iba spomínané limitované modely. Cenu zatiaľ výrobca nespresnil. Vzhľadom na finančnú politiku exkluzívnej automobilky však možno predpokladať, že sa bude približovať k úrovni štyristotisíc eur.


Najnovšie články
Top 5 najlepšie znejúcich Porsche všetkých čias

PAL-V Liberty sa má stať prvým lietajúcim autom, ktoré sa bude bežne predávať. Výrobca už spustil možnosť rezervácie. Sľubuje veľký dolet, nepôjde však...

PAL-V Liberty: Prvé lietajúce auto v predaji

Kupé s karosériou Touring Superlleggera je v odborných kruhoch známe ako čmeliak, napriek výnimočnosti odborníci jeho hodnotu nerátajú v miliónoch.

Majiteľa chce zmeniť vzácna Alfa Romeo

Vývojári sa snažili prebrať technikov zvonením, varovnými kontrolkami, vibrujúcimi sedadlami či trasúcim sa volantom. Snaha prebudiť ich napokon viedla...

Ford odstránil z autonómnych áut volant i pedále

Na zverejnenom zábere ukázalo vozidlo svoju siluetu s opticky zoštíhlenou zadnou časťou, vidieť možno aj časť koncových svetiel.

Nové kombi Hyundai i30 vykúka z tmy

Svetové trhy len vlažne reagovali na nepriaznivé správy o vývoji zásob ropy v USA, preto ropa klesla len minimálne. Slovenské ceny palív preto stagnujú a budú...

Zlacnenie palív nám v blízkom období nehrozí

Na diaľnici v Kolíne nad Rýnom nameral radar skoro 300-tisíc vodičov, no ukázalo sa, že neoprávnene. Tým, ktorí sa prihlásia vracajú peniaze späť. Možno sú...

Zaplatili pokutu, peniaze im teraz vracajú späť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×