Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Ford Kuga: Stačí mu 120 žrebcov?

Omladená verzia vozidla prichádza s najslabším naladením 1,5-litrového motora EcoBoost, ktoré sme podrobili skúške.
36 9 príspevkov 16.02.2017 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sa kompaktné SUV zaradili k najpopulárnejším triedam automobilového trhu, čoho následkom sa ich rady výrazne rozšírili. Ford Kuga však nie je žiadnym nováčikom. Ide o stabilného zástupcu segmentu, ktorý si za viac než dekádu výroby našiel množstvo majiteľov.

Ford Kuga s najslabším naladením 1,5-litrového motora 36 fotografií v galérii Ford Kuga s najslabším naladením 1,5-litrového motora

Keďže druhá generácia tohto vozidla už má svoj vek, vlani ju Modrý ovál zmodernizoval. Facelift bol pomerne komplexný. S jeho rozsahom sme sa dobre zoznámili počas prvej jazdy, teraz prišiel na rad plnohodnotný test v domácich podmienkach. Tomu sme podrobili trochu netradičný model. Namiesto obvyklej „plnky“ sa nám totiž ako prvá do rúk dostala verzia Business so základným motorom.

Nový infotainment rozumie češtine

Dizajnovým zásahom súvisiacim s omladením sme sa už venovali viackrát, nebudeme ich preto opäť podrobne rozoberať. Kuga pôsobí vďaka hranatejším tvarom o poznanie mužnejšie. V našom prípade nebola vybavená žiadnymi extra doplnkami, no nič jej ani nechýbalo. Kombinácia šesťuholníkovej masky chladiča s diódovými linkami denných svetiel dávala vozidlu moderný ráz.

SUV zvláda po facelifte kvalitnejšie filtrovať nerovnosti 36 fotografií v galérii SUV zvláda po facelifte kvalitnejšie filtrovať nerovnosti

Testovaný exemplár SUV stál na sedemnásťpalcových ráfikoch. Na dnešnú dobu ide o malý rozmer, ale osobne s tým nemáme žiaden problém. Prítomnosť pneumatík s vyššou bočnicou oceňujeme. Na týchto kolesách ponúka Ford po inovovaní viac komfortu než doposiaľ, pruženie zvláda kvalitnejšie filtrovať nerovnosti. Výborné jazdné vlastnosti však zostali zachované.

Ford Kuga: Komfortný spoločník na cesty

PRVÁ JAZDA O modernizácii modelu Kuga sa hovorilo už dlhší čas. Po prvý krát sme sa s autom stretli na jar tohto roka. Teraz sme ho však poriadne preverili v náročných podmienkach. Ako sa Kuga...

Keďže je reč len o facelifte, z priestorového hľadiska zostalo vo vnútri všetko po starom. Ani po dizajnovej stránke nemožno hovoriť o revolúcii. Vylepšenia kabíny sa koncentrovali v oblasti materiálov. Na svojom mieste je pôvodná konštrukcia sedadiel, nezmenil sa ani základný tvar palubnej dosky. Na nej však okrem trojramenného volantu nájdeme kvalitný displej nového infotainmentu.

Hlavnou novinkou vo vnútri je multimediálny systém Sync 3 36 fotografií v galérii Hlavnou novinkou vo vnútri je multimediálny systém Sync 3

V omladenom SUV sa objavil multimediálny systém Sync 3, ktorý je hlavnou interiérovou novinkou. Logika jeho ovládania sa v mnohom zmenila. Snaží sa byť jednoduchšia a intuitívnejšia, čo môžeme potvrdiť. Okrem toho počítač po novom rozumie češtine. Po aktivovaní hlasových povelov počúva systém na požiadavky v českom jazyku a dokáže za vodiča vykonať mnoho rôznych úkonov. Bohužiaľ, slovenčina zatiaľ v ponuke nefiguruje.

Vlažná dynamika, no vyššia spotreba

Pod kapotou testovaného auta pracovala základná technika, prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra. V portfóliu nie je novinkou. Omladená verzia auta však prichádza s jeho najslabším naladením, ktoré charakterizuje maximálny výkon 88 kW (120 k). Krútiaci moment so špičkovou hodnotou 240 Nm zostal zachovaný. Jedinou voľbou je tu šesťstupňová mechanická prevodovka, rovnako ako pohon predných kolies.

Prepĺňaný štvorvalec je tichý a má akceptovateľné parametre 36 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorvalec je tichý a má akceptovateľné parametre

S pohotovostnou hmotnosťou 1 579 kg síce Ford nepatrí k ťažkej váhe, no stačí mu 120 žrebcov? Subjektívne viac-menej áno. Pre nenáročného vodiča poskytuje aj štartovací motor akceptovateľné parametre: stovku odbije za 12,5 sekundy a SUV rozbehne na 180 km/h. Tieto čísla na bežné jazdenie stačia. Štvorvalec slušne zaberá od nízkych otáčok a zaujme tichým chodom.

Problémy nastávajú, ak chcete od pohonnej jednotky čosi viac. Na výzvy vodičovej pravej nohy veľmi nereaguje. EcoBoost sa pod plynom dostáva do otáčok a jeho zvuk začne výraznejšie prenikať spod kapoty, no akcelerácia to neodráža. Zrýchľovanie zostáva na priemernej úrovni. Základnej technike dajú zabrať aj niektoré diaľničné stúpania, najmä v prípade zaťaženého vozidla.

Vzhľadom na vlažnú dynamiku je spotreba motora vysoká 36 fotografií v galérii Vzhľadom na vlažnú dynamiku je spotreba motora vysoká

Tento motor je teda určený pre pokojných šoférov, ktorým by sa mohol teoreticky odvďačiť priaznivou spotrebou. Čo hovorí prax? O nejakej hviezdnej hospodárnosti reč byť nemôže, najslabšia verzia štvorvalca si za svoju prácu s SUV pýta značné prídely paliva. V meste sme s ňou bez problémov dosiahli apetít 9,4 l/100 km. Na diaľnici bol motor ešte o dve deci smädnejší a pri vidieckej jazde sme dosiahli necelých sedem. Vzhľadom na vlažnú dynamiku automobilu sú tieto čísla trochu vysoké.

Uvádzací bonus na všetky modely

Motorizácia s výkonom 88 kW (120 k) je základom ponuky, štandardný slovenský cenník SUV otvára tesne pod hranicou 23-tisíc. V prípade druhej dostupnej úrovne Business hovoríme o sume 25 390 eur. Toto vybavenie pritom okrem iného obsahuje denné LED svetlá, zadné parkovacie senzory, tempomat, bezkľúčový systém, automatickú klimatizáciu či infotainment Sync 3 s implementovanou navigáciou.

Slovenský cenník otvára Kuga tesne pod hranicou 23-tisíc 36 fotografií v galérii Slovenský cenník otvára Kuga tesne pod hranicou 23-tisíc

Skúšané vozidlo k tomu pridalo zopár príplatkov: ľahkozliatinové disky, strieborné strešné lyžiny, tmavé zadné okná, metalický lak či vyhrievanie predných sedadiel. Cenu to zvýšilo na 26 930 eur. Tuzemský importér značky Ford však na všetky modely Kuga momentálne ponúka uvádzací bonus, ktorý v našom prípade dosahuje 2 500-eurovú výšku. Výsledok tak skresáva pod 25-tisíc.

Svižnejšia verzia rozumnejšou voľbou

V rámci kompaktných SUV zostáva Ford Kuga vhodnou voľbou. Po modernizácii pôsobí tento automobil mužnejšie, pričom na sedemnásťpalcových diskoch ponúka viac komfortu než doposiaľ. Okrem toho má vylepšený interiér. Hlavnou novinkou v ňom je multimediálny systém, ktorý disponuje kvalitným displejom a počúva na požiadavky v českom jazyku.

Najslabšia verzia motora EcoBoost nás v SUV nepresvedčila 36 fotografií v galérii Najslabšia verzia motora EcoBoost nás v SUV nepresvedčila

Základný motor nás však celkom nepresvedčil. Nenáročnému šoférovi síce jeho vlažná dynamika môže postačovať, no ako problém vidíme pomer výkonu a spotreby. Tá bola v našom teste trochu vysoká. Ak to rozpočet dovolí, ako rozumnejšiu voľbu vidíme verziu poskytujúcu 110 kW (150 k). Drahší je o 1 600 eur. Vozidlo je s ňou podstatne svižnejšie a malo by si pýtať rovnaké porcie paliva.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 498 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
240 Nm
pri otáčkach
1 600-3 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 531 mm
Šírka
1 838 mm
Výška
1 703 mm
Rázvor náprav
2 690 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 504 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 579 kg
Užitočná hmotnosť
521 kg
Celková hmotnosť
2 100 kg
Objem batožinového priestoru
456/1 603 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
7,9 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,3 l/100 km
Mesto - počas testu
9,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
145 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 22 980 €
Základná cena verzie
od 25 390 €
Cena testovaného exemplára
26 930 €

Najnovšie články
Peugeot Pick Up: Francúz má čínsky pôvod

O Rusku sa často hovorí ako o krajine neobmedzených možností. Tento výrok sa nedávno opäť potvrdil - niekoľkí nadšenci prerobili tri autá do podoby módneho...

Ošiaľ menom fidget spinner už aj v Rusku

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Francúzsky hot-hatch bude dostupný s dvomi verziami podvozka. Okrem toho bude mať systém 4Control, teda riadenú zadnú nápravu.

Mégane R.S. prezrádza ďalšie detaily

Balík zvyšujúci schopnosti svalovca zlepšil hodnotu pôvodnej verzie o vyše trinásť sekúnd, za výsledok 7:16,04 sa hanbiť určite nemusí.

Camaro ZL1 1LE: Super čas na Nordschleife

Dizajnér navrhol dynamicky tvarované vozidlo hodné označenia Shooting Brake. Využil charakteristické rysy, no zároveň priniesol vlastné nápady.

Maserati: Dočkáme sa kombi s trojzubcom?

Do sveta štvorkolesových vozidiel jednoznačne patria aj poľnohospodárske traktory. Často stoja na okraji záujmu, napriek tomu však ide o fascinujúce stroje,...

Najextrémnejšie traktory sveta: Výkon cez 600 k
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×