Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pagani Huayra: Roadster má 764 koní

Otvorený superšport je o 80 kilogramov ľahší než kupé, má silnejší dvanásťvalec, prepracovaný dizajn a dve verzie strechy.
19 5 príspevkov 15.02.2017 / Marek Pokrývka

Medzi automobilovú smotánku sa Pagani zaradilo hneď svojím prvým produktom Zonda. V jeho odkaze pokračuje typ Huayra, ktorý sme doposiaľ okrem základného variantu spoznali aj v drsnejšom označenom písmenami BC. Nedávno firma vydala niekoľko avíz na tretí. Ide o otvorený model, ktorý mal byť podľa zákulisných zdrojov extrémnejší než východiskové kupé. Tieto správy sa potvrdili.

Pagani Huayra Roadster bude mať premiéru v Ženeve 19 fotografií v galérii Pagani Huayra Roadster bude mať premiéru v Ženeve

Roadster absolvoval v týchto dňoch virtuálnu premiéru, ktorá priniesla viacero dôležitých údajov. V prvom rade výkon. Oproti štandardnému superšportu je novinka silnejšia, jej dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec od Mercedes-AMG dosahuje pri 6 200 otáčkach maximum 562 kW. Vodič má teda k dispozícii až 764 koní. Krútiaci moment motora presahuje 1 000 Nm, ktoré musí spracúvať sedemstupňová robotizovaná prevodovka Xtrac. Tú poznáme z hard-core vyhotovenia BC.

Pagani Huayra BC: 800 koní pre Ženevu

Extrémne talianske kupé váži iba 1 218 kilogramov. Taliani plánujú vyrobiť 20 exemplárov, pričom všetky si už našli majiteľov.

Otvorené verzie vozidiel zväčša priberajú. Pagani však už pri type Zonda ukázalo, že to nemusí byť stopercentným pravidlom. Huayra ide v tomto smere ešte ďalej. V porovnaní s klasickým typom je model bez pevnej strechy ľahší, inžinierom sa podarilo ušetriť celých 80 kilogramov. To nijak neohrozilo tuhosť konštrukcie kombinujúcej karbón s titánom. Práve naopak, tá mala vraj ešte stúpnuť.

Pod redukciu kíl sa okrem iných zásahov podpísalo aj prepracované zavesenie kolies z hliníkovej zliatiny HiForg, ktorému sekundujú špecifické mnoholúčové ráfiky či nové karbónovo-keramické brzdy Brembo. Na oboch nápravách využívajú kotúče s priemerom 380 milimetrov. Taliani upravili aj nastavenie ESP a superšportu dali vlastné pneumatiky Pirelli označené iniciálkami zakladateľa značky.

Tuhosť konštrukcie auta mala napriek šetreniu kíl stúpnuť 19 fotografií v galérii Tuhosť konštrukcie auta mala napriek šetreniu kíl stúpnuť

Ako sme mohli vidieť už pred premiérou, z dizajnového hľadiska nejde len o strechu. Rozdielov je viac. Kým východiskový variant disponuje krídlovými dverami vyklápanými nahor, v tomto prípade muselo Pagani z logických siahnuť po konvenčnom otváracom mechanizme.

To stále nie je všetko, vozidlo vystavujúce na obdiv panely z uhlíkových vlákien prešlo aj ďalšími zmenami. Napríklad predný nárazník je kompletne prepracovaný. Za kokpitom sa nachádzajú ochranné oblúky, ktoré pokračujú aerodynamickými tunelmi s početnými chladiacimi rebrami. V zadnej časti sa objavili decentné spojlery. Interiér sa prakticky nezmenil, je rovnako luxusný ako pri kupé. Ochrániť ho možno dvomi spôsobmi. Exot môže so sebou voziť núdzovú strechu z textilu a karbónu, alternatívou je menej skladný hardtop disponujúci presklenou časťou. S ním auto pripomína kupé.

Dizajnových rozdielov medzi kupé a roadsterom je viac 19 fotografií v galérii Dizajnových rozdielov medzi kupé a roadsterom je viac

Každý výrobok značky Pagani je exkluzívny vďaka nízkemu počtu kusov i mastnej cene, Huayra Roadster nebude výnimkou. Talianska spoločnosť ráta s výrobou rovnej stovky vozidiel. Ako to už pri takýchto automobiloch býva, všetky si našli majiteľa ešte pred jeho verejným odhalením. Zákazníci zaplatili za otvorený superšport minimálne 2,28 milióna eur bez zarátania dane. Živá premiéra novinky sa odohrá už o niekoľko týždňov, vidieť ju bude možné na autosalóne v Ženeve.


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×