Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Polar: Najmenšie SUV značky je odhalené

EXKLUZÍVNE
Mladoboleslavská automobilka prednedávnom predstavila SUV Kodiaq. Koncom tohto roka by mal českého medveďa v ponuke doplniť aj model Yeti druhej generácie. To však nebude všetko, už o rok neskôr sa môžeme tešiť na úplne nové SUV.
1 65 príspevkov 15.02.2017 / Filip Kadlečík

Škoda už dávnejšie avizovala veľkú modelovú ofenzívu na poli SUV. V roku 2016 ju odštartoval sedemmiestny Kodiaq, túto jeseň štafetu preberie druhá generácia Yetiho a rok 2018 bude patriť malému crossoveru, ktorý by mal vychádzať z populárnej Fabie. Na sklonku desaťročia ťaženie zavŕši Kodiaq vo verzii Coupé.

Škoda Polar príde koncom roka 2018, pohon 4x4 či samočinnú prevodovku pravdepodobne nedostane, tešiť sa však môžeme na nový agregát 1.5 TSI

Z tejto štvorice by práve crossover s označením Polar mohol zastávať pozíciu najpredávanejšieho modelu. Poukazuje na to hneď niekoľko vlastností, ktorými vozidlo bude disponovať. Základom úspechu by mala byť priaznivá cena, auto bude totiž po stránke výbavy či interiéru vychádzať z Fabie.

O tom, že tento automobil nevyprázdni vašu peňaženku, svedčí aj fakt, že pohonná jednotka bude roztáčať len predné kolesá. To samo o sebe môže odbytu len pomôcť, absencia 4x4 je zárukou nižšej ceny. Naviac, podľa predajných výsledkov na našom trhu pohon všetkých kolies pre klientov nie je rozhodujúcim faktorom.

Imidžovka od Škody: Kodiaq príde aj ako kupé

ODHALENIE Prinášame pohľad do budúcnosti mladoboleslavskej automobilky. Zdá sa, že Škoda Superb bude musieť uvoľniť trón pre nového kráľa. Na jeho mieste sa uvelebí SUV s klesajúcou strechou v štýle...

Polar by teda nemal byť strojom určeným na off-road. Jeho výhodou bude najmä vyšší posed a väčšia svetlá výška. Dá sa tiež očakávať, že v záujme lepšej priechodnosti v teréne bude mať pokročilé možnosti nastavenia rôznych režimov trakčnej kontroly.

Ďalším indikátorom priaznivej cenovky je využitie prepĺňaných agregátov s nižším zdvihovým objemom. Zážihové jednotky by mal reprezentovať predovšetkým litrový trojvalec 1.0 TSI naladený v rozmedzí 48 až 85 kW (65 - 115 k). Najdynamickejší benzínový Polar bude mať pod kapotou nový 1,5-litrový štvorvalec s výkonom vrcholiacim na úrovni 110 kW (150 k).

Crossover samozrejme dostane aj naftový variant. Ten by údajne mohla poháňať prepĺňaná vznetová jednotka 1,4 TDI s výkonom 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Nad týmto agregátom sa však v posledných dňoch zatiahli poriadne husté chmáry. Zdá sa, že kvôli avizovanému koncu downsizingu by ho nakoniec mohla nahradiť motorizácia s väčším zdvihovým objemom.

Exkluzívne: Nová Škoda Yeti konečne odhalená

Česká značka plánuje v najbližších rokoch odhaliť 4 nové vozidlá v populárnych kategóriách crossoverov a SUV. Kľúčovým modelom bude druhá generácia Škody Yeti.

Crossover bude stáť na modulárnej MQB platforme, mal by mať veľa spoločného s Volkswagenom T-Cross odvodeným z modelu Polo. Dá sa očakávať, že crossover VW dostane lepšiu výbavu, dvojspojkovú samočinnú prevodovku či pohon všetkých kolies.

Pred niekoľkými mesiacmi sa predpokladalo, že za príplatok budú tieto vymoženosti dostupné aj v Škode Polar. Teraz sa zdá, že s dvomi hnanými nápravami je definitívny koniec. Za to však crossover poteší základnou cenou na úrovni 15 000 eur.

Nakoniec, dve hnané nápravy a vyšší štandard ponúkne už tento rok nový Yeti, ktorý bude plnohodnotným SUV na úrovni Seatu Ateca. Plachtu z malého crossoveru automobilka strhne v roku 2018. Na trh sa vozidlo pravdepodobne dostane na prelome rokov 2018 a 2019.

Prvá jazda: Octavia prekvapila technológiami

PRVÁ JAZDA Spočiatku bola modernizácia Octavie vnímaná najmä prostredníctvom kontroverzného dizajnu predných svetlometov. Po prvých jazdných dojmoch sme sa však presvedčili o tom, že facelift prináša...

Tento model má najmä na našom trhu veľký potenciál. Dá sa predpokladať, že by mohol poriadne zavariť napríklad obľúbenému Suzuki Vitara. Bude to však mať extrémne ťažké, japonské SUV je silnou konkurenciou s priaznivou cenovkou, pohonom všetkých kolies a dokonca aj samočinnou prevodovkou.


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×