Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Problémový motor TFSI: Pre chybu páli veľa oleja

Audi dalo na trh motor, ktorý ma konštrukčnú chybu piestneho krúžku. Porucha môže viesť k zničeniu celého agregátu. Na problém sa sťažujú samotní zákazníci.
3 108 príspevkov 14.02.2017 / Redakcia AUTO BILD

Značka Audi sa zvykne prezentovať reklamným sloganom „Náskok vďaka technike“ a hoci tento výrok pri množstve modelov do bodky spĺňa, o motoroch TFSI s objemom 1,8 a 2,0 litra, vyrobených v rokoch 2008 až 2011, sa to povedať nedá. Do niektorých totiž treba dopĺňať olej takmer rovnako často ako benzín. Jeho spotreba môže dosiahnuť až 2,5 litra na 1 000 kilometrov, čo je približne 10-krát viac než je obvyklé.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Spomínaný problém na olej náročného motora, označeného fabrickým kódom EA888, je síce známy už dlhšiu dobu, v tých dňoch sa však na domácom trhu fabriky vystupňoval. Dokonca získal prvé miesto v počte sťažností čitateľov nemeckého vydania magazínu AUTO BILD, ktorý im na takéto účely vytvoril akúsi „čiernu skrinku.“ O poruche však informujú viaceré nemecké média, napríklad špecializovaný portál Automobilwoche.

Ktorým automobilkám sa kazia motory najviac?

Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila výsledky aktuálneho prieskumu o spoľahlivosti motorov. Štatistika sledovala približne 50-tisíc vozidiel 37 značiek.

Magazín sa preto podujal odhaliť, čo môže byť príčinou extrémne vysokej spotreby oleja. Spolupracovník redakcie Roland Kontny tvrdí, že indície naznačujú konštrukčnú chybu stieracieho (olejového) piestneho krúžku. Jeho úlohou je pri zdvihu z hornej úvrate do dolnej stierať olej zo stien valca i piesta a cez vŕtania, ktoré sú v ňom (v pieste) vytvorené, ho odvádzať do olejovej vane.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Ak sa olejový film nepodarí zotrieť úplne, olej sa dostáva nad piest, teda do spaľovacieho priestoru. Tam časť z neho zhorí a z časti sa vplyvom vysokých teplôt vytvoria karbónové usadeniny. Usádzajú sa najmä na plášti, na dne piesta, v drážkach pre piestne krúžky, okrem toho blokujú spomínané odtokové kanáliky.

Riešiť problém dolievaním oleja nie je dlhodobo možné, a to nielen s ohľadom na jeho cenu, či preto, že jeho splodiny extrémne znižujú životnosť katalyzátora a navyše zvyšujú škodlivé emisie. Ešte väčším problémom je, že spomenuté usadeniny výrazne zhoršujú odvod tepla z piesta a skôr, či neskôr spôsobia jeho prepálenie, či minimálne zadretie. Navyše sa oveľa rýchlejšie opotrebúva aj valec.

Nezničiteľné autá: Tieto sa kazia najmenej

Spoločnosť Dekra zverejnila najnovší prieskum spoľahlivosti jazdených vozidiel. Štatistika, ktorá pri každom aute berie do úvahy počet najazdených kilometrov, sa týka takmer 15 miliónov modelov...

Motory série EA888 samozrejme využíva, resp, využívalo viacero značiek koncernu, okrem Audi aj materský Volkswagen, Seat i Škoda. U nich sa ale zatiaľ podľa dostupných informácií problémy v takej výraznej miere neprejavili. Posledné automobily, v ktorých boli tieto agregáty osadené sa mali predávať ešte koncom roku 2012.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Aktuálne už používa Audi v sériovej výrobe aj pri opravách rekonštruované piesty, ktoré zatiaľ problém nemajú. V Spojených štátoch v roku 2014 automobilka zadarmo opravila 129-tisíc automobilov, ktorým navyše predĺžila záruku na osem rokov. Európski zákazníci takýmto spôsobom doteraz riešení neboli.


Najnovšie články
Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Elektromobily sú dnes jednou z najhorúcejších tém automobilového priemyslu. Trendy pritom nezasahujú len do prepravy osôb. Najväčšie elektroauto sveta vozí...

Najväčší elektromobil sveta: Je ako elektráreň

Mladí neskúsení vodiči patria z hľadiska nehodovosti medzi najrizikovejšie skupiny. Nedostatok skúseností často vynahradzujú preceňovaním svojich schopností...

Máte čerstvý vodičák? Pozor na tieto chyby!

Inovatívny model GLC F-Cell spája vodík a elektrinu. Dosahuje výkon 147 kW (200 k), na elektrinu prejde 49 kilometrov a má kombinovaný dojazd 437 km.

Mercedes-Benz GLC F-Cell ide do výroby

Hoci polícia počas svojich avizovaných akcií neustále chytá nezodpovedných vodičov, tento víkend a akcia zameraná na alkohol tento trend narušila. Policajti...

Deň zodpovednosti: Žiadny vodič pod parou

Na svete sú prvé vizualizácie úprav elektromobilu. Kalifornská spoločnosť ho plánuje znížiť a pripravuje preň agresívnejší bodykit.

Tesla Model 3 sa určite nevyhne tuningu

Dizajn novinky je verný konceptu prezentovanému počas minulého roka, všimnúť si na ňom možno názov balíka R-Design i označenie T5.

Volvo XC40: Malé SUV predčasne odhalené
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×