Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Problémový motor TFSI: Pre chybu páli veľa oleja

Audi dalo na trh motor, ktorý ma konštrukčnú chybu piestneho krúžku. Porucha môže viesť k zničeniu celého agregátu. Na problém sa sťažujú samotní zákazníci.
3 116 príspevkov 14.02.2017 / Redakcia AUTO BILD

Značka Audi sa zvykne prezentovať reklamným sloganom „Náskok vďaka technike“ a hoci tento výrok pri množstve modelov do bodky spĺňa, o motoroch TFSI s objemom 1,8 a 2,0 litra, vyrobených v rokoch 2008 až 2011, sa to povedať nedá. Do niektorých totiž treba dopĺňať olej takmer rovnako často ako benzín. Jeho spotreba môže dosiahnuť až 2,5 litra na 1 000 kilometrov, čo je približne 10-krát viac než je obvyklé.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Spomínaný problém na olej náročného motora, označeného fabrickým kódom EA888, je síce známy už dlhšiu dobu, v tých dňoch sa však na domácom trhu fabriky vystupňoval. Dokonca získal prvé miesto v počte sťažností čitateľov nemeckého vydania magazínu AUTO BILD, ktorý im na takéto účely vytvoril akúsi „čiernu skrinku.“ O poruche však informujú viaceré nemecké média, napríklad špecializovaný portál Automobilwoche.

Ktorým automobilkám sa kazia motory najviac?

Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila výsledky aktuálneho prieskumu o spoľahlivosti motorov. Štatistika sledovala približne 50-tisíc vozidiel 37 značiek.

Magazín sa preto podujal odhaliť, čo môže byť príčinou extrémne vysokej spotreby oleja. Spolupracovník redakcie Roland Kontny tvrdí, že indície naznačujú konštrukčnú chybu stieracieho (olejového) piestneho krúžku. Jeho úlohou je pri zdvihu z hornej úvrate do dolnej stierať olej zo stien valca i piesta a cez vŕtania, ktoré sú v ňom (v pieste) vytvorené, ho odvádzať do olejovej vane.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Ak sa olejový film nepodarí zotrieť úplne, olej sa dostáva nad piest, teda do spaľovacieho priestoru. Tam časť z neho zhorí a z časti sa vplyvom vysokých teplôt vytvoria karbónové usadeniny. Usádzajú sa najmä na plášti, na dne piesta, v drážkach pre piestne krúžky, okrem toho blokujú spomínané odtokové kanáliky.

Riešiť problém dolievaním oleja nie je dlhodobo možné, a to nielen s ohľadom na jeho cenu, či preto, že jeho splodiny extrémne znižujú životnosť katalyzátora a navyše zvyšujú škodlivé emisie. Ešte väčším problémom je, že spomenuté usadeniny výrazne zhoršujú odvod tepla z piesta a skôr, či neskôr spôsobia jeho prepálenie, či minimálne zadretie. Navyše sa oveľa rýchlejšie opotrebúva aj valec.

Nezničiteľné autá: Tieto sa kazia najmenej

Spoločnosť Dekra zverejnila najnovší prieskum spoľahlivosti jazdených vozidiel. Štatistika, ktorá pri každom aute berie do úvahy počet najazdených kilometrov, sa týka takmer 15 miliónov modelov...

Motory série EA888 samozrejme využíva, resp, využívalo viacero značiek koncernu, okrem Audi aj materský Volkswagen, Seat i Škoda. U nich sa ale zatiaľ podľa dostupných informácií problémy v takej výraznej miere neprejavili. Posledné automobily, v ktorých boli tieto agregáty osadené sa mali predávať ešte koncom roku 2012.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD

Aktuálne už používa Audi v sériovej výrobe aj pri opravách rekonštruované piesty, ktoré zatiaľ problém nemajú. V Spojených štátoch v roku 2014 automobilka zadarmo opravila 129-tisíc automobilov, ktorým navyše predĺžila záruku na osem rokov. Európski zákazníci takýmto spôsobom doteraz riešení neboli.


Najnovšie články
Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

Vzhľad britského elektrického SUV sa podľa šéfdizajnéra značky zásadne nebude meniť, rošáda nečakaná ani technické parametre.

Jaguar I-Pace: Sériovka už vo Frankfurte

Kúpou auta s nižšou spotrebou možno v konečnom dôsledku ušetriť aj tisíce eur. Je tento parameter dôležitý aj pre vás? Pozrite si prehľad 68 obľúbených áut...

Najobľúbenejšie u nás: Reálna spotreba 68 áut

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 25. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na výstavisko Incheba sa chystá dovedna 46 značiek, ktoré okrem množstva odhalení lokálneho významu pripravia aj jeden európsky debut.

Bratislavský Autosalón: Hlavné premiéry

Majiteľom moderných SUV sa často vyčíta, že napriek väčšej svetlej výške ich vozidlá do terénu berú len sporadicky. Tento vodič Slovensku ukázal,...

Slovák za volantom Fiatu zatienil off-roady

Do predaja ide legendárny predchodca typu Hummer H1, ktorý pochádza z roku 1992. Jeho vojenskú minulosť pripomína najmä kamufláž.

Nového pána si hľadá armádny Humvee
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×