Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mégane Grandtour: Je ako celebrita

Sú autá, za ktorými sa ľudia jednoducho otočia. Zväčša ide o zástupcov prémiovej triedy, resp. exotov typu Toyota C-HR. Aby pohľady priťahoval pomerne bežný rodinný kombík, to sa často nestáva. Testovali sme nový Mégane Grandtour.
36 8 príspevkov 13.02.2017 / Filip Kadlečík

Renault prechádza veľkou dizajnovou obrodou, ktorá sa už medzičasom stihla podpísať napríklad aj pod vzhľad vrcholného Talismana, či rodinne orientovaného Scénica. Vylepšený imidž už dávnejšie dostal aj kompaktný Mégane, tentoraz sa nám do rúk dostala verzia Grandtour.

Rodinný Francúz vďaka výraznému dizajnu priťahuje pohľady 36 fotografií v galérii Rodinný Francúz vďaka výraznému dizajnu priťahuje pohľady

Tá priťahovala toľko pohľadov, že by jej mohla závidieť aj nejedna celebrita. Do vienka okrem atraktívneho dizajnu dostala väčší rázvor kolies či praktický 580-litrový batožinový priestor. V našom prípade auto poháňal vznetový agregát s označením dCi 130 spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Treba podotknúť, že ide o vrcholnú naftovú motorizáciu. Väčší výkon už prináša len športovo ladené GT.

Priťahuje pohľady - ako celebrita

Po dizajnovej stránke musíme francúzske kombi pochváliť. Trojkombinácia zložená z charakteristickej prednej časti, elegantných línií na profile vozidla a efektných zadných svetiel jednoducho funguje. A to až tak, že za autom sa otáčajú náhodní okoloidúci.

Kombi má v porovnaní s hatchbackom väčší rázvor, prejavilo sa to najmä na priestore pre pasažierov na zadných sedadlách 36 fotografií v galérii Kombi má v porovnaní s hatchbackom väčší rázvor, prejavilo sa to najmä na priestore pre pasažierov na zadných sedadlách

Naviac, náš Mégane Grandtour bol okrášlený 18” diskami kolies či chrómovanou koncovkou výfuku. Za jeho vzhľad mu jednoznačne dávame pomyselný “like”. A nielen my. Stalo sa nám, že sa na auto pýtal neznámy okoloidúci s otázkou “Toto je nejaký nový Mercedes alebo BMW?”.

Našej odpovedi, že ide o Renault Mégane, nechcel veriť, až kým sa o tom sám nepresvedčil. Pozitívom je, že kompakt si pozitívne prekvapenia nenecháva len na prvý dojem. Príjemný je totiž aj interiér, ktorý je vo verzii Bose na vysokej úrovni.

Renault Scénic: Dvojičky sa poriadne vyfintili

PRVÁ JAZDA Renault produkuje rodinné MPV Scénic už od roku 1996. Po dvoch dekádach prichádza až nečakane atraktívna štvrtá generácia, ktorá prekvapuje 20” diskami kolies v základnej výbave. Aké dojmy...

Sedadlá zahalené do kože sú komfortne mäkké, zároveň sú výbornou oporou pri prejazde zákrutami. Posádka ocení fakt, že vďaka väčšiemu rázvoru je priestorová ponuka na zadných sedadlách bohatšia, než napríklad v prípade hatchbacku.

Charakteristické predné svetlomety dopĺňajú koncové svetlá, ktoré si s inou značkou tiež len tak ľahko nepomýlite 36 fotografií v galérii Charakteristické predné svetlomety dopĺňajú koncové svetlá, ktoré si s inou značkou tiež len tak ľahko nepomýlite

Pochváliť musíme aj volant s hrubým vencom a rozumne rozmiestnenými multifunkčnými tlačidlami. Počas dlhej jazdy šofér ocení, že ovládanie tempomatu nájde priamo na volante. Vďaka dobrej ergonómii sa vám s ním bude pracovať pohodlne a intuitívne aj po stovkách kilometrov.

Vodič má všetky dôležité informácie vo svojom zornom poli vďaka veľkému TFT displeju, ktorý čiastočne zastupuje úlohu tradičnej prístrojovej dosky. Svoju funkciu výborne plní aj head-up displej. Ten okrem aktuálnej rýchlosti zobrazuje informácie o obmedzení maximálnej povolenej rýchlosti či vzdialenosti vozidla idúceho pred vami.

Interiér je typický pre súčasné Renaulty, prístrojovú dosku tvorí veľký TFT displej, centrálnej konzole kraľuje zobrazovacia jednotka systému R-Link 2 36 fotografií v galérii Interiér je typický pre súčasné Renaulty, prístrojovú dosku tvorí veľký TFT displej, centrálnej konzole kraľuje zobrazovacia jednotka systému R-Link 2

Systém infotainmentu R-Link 2 sa zobrazuje na displeji s uhlopriečkou 8,7”, ktorý má matnú povrchovú úpravu. Prostredníctvom tohto rozhrania môžete ovládať prakticky všetky funkcie vozidla, napríklad aj klimatizáciu. Renault však stále zachoval možnosť regulovať ju aj manuálne, čo jednoznačne kvitujeme.

So systémom sa pracuje veľmi dobre, základné menu pozostáva z veľkých dlaždíc, ktoré prstom trafíte bez väčšieho sústredenia. Veľmi nás zaujala jedna funkcia, ktorá v iných automobilkách nie je úplným štandardom. Po vypnutí agregátu zobrazí komplexné zhrnutie efektivity aktuálnej jazdy. Okrem spotreby hodnotí aj akceleráciu či predvídavosť šoféra a pôsobí motivujúco.

Prekvapivo dobrá spotreba

Možno aj táto vychytávka prispela k priaznivej spotrebe, ktorú sa nám počas testu podarilo namerať. Renault uvádza, že auto by si na 100 kilometrov malo v priemere vypýtať 4,0 l nafty. K tejto hodnote sme sa nepriblížili ani náhodou, no aj výsledný údaj 5,1 litra považujeme za pozitívny.

Dizajnový C-stĺpik je dnes doslova nutnosťou 36 fotografií v galérii Dizajnový C-stĺpik je dnes doslova nutnosťou

V meste si Mégane Grandtour na 100 km vypýtal 5,7 litra a na diaľnici 5,9 litra nafty. Vozidlu sa najlepšie dýcha na vidieckych cestách, tam je schopné jazdiť so spotrebou 3,8 l/100 km. Sme presvedčení, že k nízkej spotrebe pozitívne prispela aj excelentná šesťstupňová manuálna prevodovka.

Radí sa s ňou tak dobre, že na luxus v podobe automatu sme si počas testovania ani nespomenuli. Má veľmi presné dráhy, jednotlivé prevody sú nastavené rozumne a šestka je dostatočne dlhá. Vďaka tomu na diaľnici o agregáte takmer ani neviete.

Test Renault Mégane: Slušný krok vpred

Štvrtá generácia francúzskeho hatchbacku má štýlový vzhľad a lepší podvozok. Testovali sme ju s 1,6-litrovým naftovým štvorvalcom.

Typický zvuk diesela spod kapoty je počuť len na voľnobehu, potom už je motor veľmi kultivovaný. To platí aj o jazde. Dynamické parametre 96 kW (130 k) a 320 Nm možno v dnešnej dobe neohúria, no prepĺňaný vznetový štvorvalec vozidlu dodáva nadpriemernú dynamiku. S prihliadnutím na dobrú spotrebu preto pohonnému ústrojenstvu nemáme čo vytknúť.

Full-LED svetlomety svietia na jednotku s hviezdičkou 36 fotografií v galérii Full-LED svetlomety svietia na jednotku s hviezdičkou

To isté však neplatí pre podvozok. Ten je síce naladený výborne, no nie na naše cesty. Veľké 18” disky na pneumatikách s nízkym profilom dali pruženiu zabrať najmä pri prejazde priečnych nerovností. Vyzerajú síce skvelo, no z racionálnych dôvodov by sme zvolili menší rozmer. S nimi by jazda bola určite pohodlnejšia.

Vyššia cena, bohatšia výbava

Čísla hovoria pomerne jednoznačne, kúpa nového Renault Mégane Grandtour je dobrý “kauf”. Najmä v porovnaní s hatchbackom, ktorý stojí len o 1 000 eur menej. Základné vyhotovenie kombi si Renault cení na 13 990 eur. Výbava Bose, ktorou disponovalo aj naše testovacie auto, začína na sume 19 950 eur.

Batožinový priestor disponuje objemom 580 litrov, aj vďaka nemu považujeme Mégane Grandtour za štýlové a praktické rodinné auto 36 fotografií v galérii Batožinový priestor disponuje objemom 580 litrov, aj vďaka nemu považujeme Mégane Grandtour za štýlové a praktické rodinné auto

Vznetový štvorvalec dCi 130 v kombinácii so šesťstupňovým manuálom stojí 22 390 eur. Testovacie vozidlo si automobilka cení na 25 590 eur. Na prvý pohľad vysoká cena v sebe skrýva príplatok za vyhrievané sedadlá a volant, parkovací asistent s kamerou a senzormi, adaptívny tempomat či vynikajúce full-LED svetlomety.

Potešil nás

Má voľba takto vybaveného modelu Mégane zmysel? Určite áno. Vyššia cenovka totiž do kompaktného kombi vnáša jemný nádych prémiovosti. Automobil jazdí výborne, podvozok má problémy len s veľkými priečnymi nerovnosťami. Motor a prevodovku môžeme len chváliť. Subjektívne sa nám páči aj dizajn vozidla.

Test Renault Talisman kombi: Výkonný benzín

Renault prechádza dizajnovou obrodou. Jedným z plodov tohto obdobia je podarené kombi Talisman Grandtour. My sme ho testovali v najvyššej výbave s výkonným benzínovým srdcom.

Mégane Grandtour vo vyhotovení Bose má čo ponúknuť aj po stránke výbavy. Full-LED svetlomety svietia výborne, audiosústava Bose svojimi výkonmi taktiež nesklame. Pohodlné sedadlá, veľký batožinový priestor či podarený infotainment R-Link 2 len zvýrazňujú pozitívne dojmy, ktoré z auta máme. Tento Francúz nás jednoducho potešil.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 598 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 626 mm
Šírka
2 058 mm
Výška
1 457 mm
Rázvor náprav
2 712 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 394 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 469 kg
Užitočná hmotnosť
558 kg
Celková hmotnosť
1 952 kg
Objem batožinového priestoru
580/1 504 l
Objem palivovej nádrže
47 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
198 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,6 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
4,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,0 l/100 km
Mesto - počas testu
5,7 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
3,8 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
103 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 13 990 €
Základná cena verzie
od 22 390 €
Cena testovaného exemplára
25 590 €

 


Najnovšie články
Peugeot Pick Up: Francúz má čínsky pôvod

O Rusku sa často hovorí ako o krajine neobmedzených možností. Tento výrok sa nedávno opäť potvrdil - niekoľkí nadšenci prerobili tri autá do podoby módneho...

Ošiaľ menom fidget spinner už aj v Rusku

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 25. júna 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Francúzsky hot-hatch bude dostupný s dvomi verziami podvozka. Okrem toho bude mať systém 4Control, teda riadenú zadnú nápravu.

Mégane R.S. prezrádza ďalšie detaily

Balík zvyšujúci schopnosti svalovca zlepšil hodnotu pôvodnej verzie o vyše trinásť sekúnd, za výsledok 7:16,04 sa hanbiť určite nemusí.

Camaro ZL1 1LE: Super čas na Nordschleife

Dizajnér navrhol dynamicky tvarované vozidlo hodné označenia Shooting Brake. Využil charakteristické rysy, no zároveň priniesol vlastné nápady.

Maserati: Dočkáme sa kombi s trojzubcom?

Do sveta štvorkolesových vozidiel jednoznačne patria aj poľnohospodárske traktory. Často stoja na okraji záujmu, napriek tomu však ide o fascinujúce stroje,...

Najextrémnejšie traktory sveta: Výkon cez 600 k
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×