Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Toyota Hilux: Robotník s automatom?

Pozreli sme sa na zúbok Toyote Hilux so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Má takýto komfort v terénnej legende zmysel, alebo ide o zbytočný príplatok, ktorému sa radšej treba vyhnúť?
60 6 príspevkov 09.02.2017 / Filip Kadlečík

Našim testovaním prešla Toyota Hilux 2,4 D-4D s označením Double Cab 6A/T. Komplikovaný názov znamená následovné. Terénnu legendu poháňa radový vznetový štvorvalec s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Názov Double Cab indikuje, že Hilux disponuje piatimi miestami na sedenie.

Off-roadovú legendu zastaví máločo, takéto blato je pre ňu len rozcvičkou 60 fotografií v galérii Off-roadovú legendu zastaví máločo, takéto blato je pre ňu len rozcvičkou

Kód 6A/T naznačuje šesťstupňovú samočinnú prevodovku s možnosťou manuálneho sekvenčného radenia prevodových stupňov. S ôsmou generáciou japonského pick-upu sme sa zoznámili už v minulosti, tentoraz sa preto zameriame na hlavný rozdiel medzi testovanými vozidlami - využitie samočinnej prevodovky.

Ticho a pohoda

Po dizajnovej stránke je Hilux typickým zástupcom svojho segmentu. Najvýraznejším prvkom je jeho predná časť, ktorou sa ponáša na ostatné modely automobilky Toyota. Profil či zadná časť sú skôr funkčné a jednoduché. V našom prípade bol Hilux obohatený o špeciálny kryt korby, ktorý zvyšuje prepravnú kapacitu v nepriaznivých podmienkach.

Interiér môže byť pre mnohých znalcov triedy pick-up prekvapením. Od bežných osobných vozidiel ho odlišuje prakticky len volič režimov pohonu. V kabíne nechýba vyhrievanie sedadiel či moderný infotainment s výbornou navigáciou. Páči sa nám, že aj tento “roboš” dokáže s mobilom prostredníctvom rozhrania Bluetooth komunikovať spoľahlivo a na vysokej úrovni.

Interiér síce využíva odolné materiály, okrem toho však prináša všetky komfortné prvky známe z osobných vozidiel 60 fotografií v galérii Interiér síce využíva odolné materiály, okrem toho však prináša všetky komfortné prvky známe z osobných vozidiel

Sedenie na druhom rade sedadiel je pohodlné, vďaka mohutným rozmerom vozidla si dozadu sadnú aj traja dospelí. Oceňujeme, že vozidlo je napriek svojej pracovnej povahe výborne odhlučnené aj pri diaľničnom tempe. Ku komfortu v kabíne nepochybne prispieva aj samočinná prevodovka, ktorá radí plynulo a rozumne.

Nezmyselný automat?

Nie je však v takomto vozidle trochu zbytočná? Veď kto by do úžitkového vozidla potreboval montovať automat? Odpoveď je, že samočinná prevodovka má veľký zmysel a dokonca sme presvedčený o tom, že pre tento automobil je ešte lepšou voľbou, než napríklad šesťstupňový manuál.

V teréne je Hilux ako doma, nestratí sa však ani na bežných cestných komunikáciach 60 fotografií v galérii V teréne je Hilux ako doma, nestratí sa však ani na bežných cestných komunikáciach

Dôdovodom je súhra niekoľkých faktorov. Totiž, treba brať do úvahy, že Toyota Hilux sa prehupne cez hmotnosť 2 tony bez akéhokoľvek nákladu. S maximálnym zaťažením môže pick-up vážiť až 3 210 kg, naviac zvládne ťahať brzdený príves s hmotnosťou do 3,5 tony. To znamená, že spomínaných 400 Nm sa vo výnimočných prípadoch musí vysporiadať so súpravou, ktorej celková hmotnosť dosiahne 6 710 kilogramov.

Test Toyota Hilux: Legenda nevymäkla

Nezničiteľný japonský pick-up pôsobí v ôsmom vydaní hodnotnejšie než kedykoľvek predtým, no zo svojich schopností prakticky nič nestratil.

Realita je taká, že toto extrémne zaťaženie v prípade Hiluxu nie je zriedkavou záležitosťou typu cesty na dovolenku či chatu. Úprimne, kúpiť si japonský off-road ako náhradu populárnych SUV nie je úplne dobrý nápad. Toto vozidlo jednoducho musí slúžiť a množstvo firiem ho aj naplno využíva. Práve v týchto prípadoch začína manuál na automat strácať.

Svetlá výška presahuje hodnotu 29 centimetrov, podvozok o zem len tak ľahko neoškriete 60 fotografií v galérii Svetlá výška presahuje hodnotu 29 centimetrov, podvozok o zem len tak ľahko neoškriete

Predsalen, samočinná skriňa dokáže prevodový stupeň preradiť vhodnejšie, než priemerný šofér. To znamená, že okrem lepšieho využitia krútiaceho momentu môže v hraničných podmienkach výrazne znížiť náklady. Či už ide o zbytočne spálené palivo pri vytáčaní motora alebo opotrebovanie samotného prevodového mechanizmu a spojky.

Jazdená Toyota Land Cruiser: Poctivý off-road

Toyota Land Cruiser už patrí k off-roadovým legendám. V posledných generáciách je síce o čosi civilnejšia, náročného terénu sa však stále nebojí. Pozrite sa, na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného...

Vhod padne aj v ťažkom teréne, resp. pri rozbiehaní na rozbahnenom povrchu. Automat len umocňuje výbornú priechodnosť Hiluxu. Ide teda vyslovene o racionálnu voľbu, ktorú môžeme len a len odporučiť. Vyšší komfort pri jazde je v tomto prípade len pomyselnou čerešničkou na torte.

Veľké pozitívum - auto bolo vybavené systémom keyless, kľúč nebolo treba vyťahovať z vrecka či tašky 60 fotografií v galérii Veľké pozitívum - auto bolo vybavené systémom keyless, kľúč nebolo treba vyťahovať z vrecka či tašky

Motor ako taký poskytuje vozidlu dostatočnú flexibilitu. Samozrejme, dynamické parametre nie sú nijak dychberúce, na stovku pick-up zrýchli za 12,8 sekundy. Dôležitý však je skôr fakt, že mu nerobí problém udržiavať tempo 130 km/h a to ani pri plnom obsadení kabíny. Ani apetít cestného obra nie je úplnou katastrofou.

Adekvátna spotreba a množstvo príplatkov

V meste si Hilux so samočinnou prevodovkou vypýta na 100 kilometrov priemerne 10,5 litra paliva. Mimo mesta sa uspokojí so spotrebou 8,2 l/100 km. V diaľničnom tempe potrebuje na každých sto kilometrov 10,1 litra nafty. Orientačne sme spotrebu zmerali aj v teréne, kedy bol agregát pod neustálou záťažou. V takých podmienkach stúpla spotreba pick-upu na 19,5 l/100 km. Na dvojtonový off-road to nie sú zlé výsledky.

Toyota Hilux 2,4 D-4D Double Cab 6A/T 60 fotografií v galérii Toyota Hilux 2,4 D-4D Double Cab 6A/T

Jedinou nevýhodou automatu je fakt, že sa kombinuje len s vyhotovením Double Cab, vo vyhotovení Active ho Toyota ponúka za 35 700 eur. Výbava Executive, ktorou bolo osadené aj testovacie vozidlo, zasa začína na hodnote 38 100 eur.

Test Nissan Navara: Robotník v obleku

Skúške sme podrobili tretiu generáciu vozidla stojaceho na hranici osobného a úžitkového segmentu. Zaujalo nás svojou civilizovanosťou.

Navigácia, hardtop na korbu, zadné parkovacie senozry, plastové veko nákladového priestoru či ďalšie príplatky cenu nafúkli na 44 700 eur. V tomto prípade však ide o naozaj nadpriemerne vybavený pick-up. Mnohé z príplatkov, medzi nimi napríklad ozdobný nápis Invincible v cene takmer 44 eur, by sa dali bez problémov oželieť a cena by tým pádom klesla o niekoľko percentuálnych bodov.

Príjemné s užitočným

Toyota Hilux v kombinácii so samočinnou prevodovkou nás presvedčila o tom, že automat v tomto aute jednoznačne má zmysel. Okrem menšieho opotrebovania pohonného ústrojenstva prináša aj benefit v podobe väčšieho jazdného komfortu.

Najväčším limitom testovaného Hiluxu boli bežné cestné pneumatiky, na poriadnych off-roadových by mal podstatne lepšiu stabilitu i trakciu 60 fotografií v galérii Najväčším limitom testovaného Hiluxu boli bežné cestné pneumatiky, na poriadnych off-roadových by mal podstatne lepšiu stabilitu i trakciu

V tomto prípade teda ide o vzácnu zhodu príjemného s užitočným. Menším negatívom je len spomínaný fakt, že automat je dostupný až vo vyšších výbavách. Ak však v rozpočte máte rezervu, určite po ňom odporúčame siahnuť. Odmenou vám bude jednoduchšie manévrovanie pod záťažou, ale i vyššie pohodlie pri bežnej jazde.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 393 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3 400/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 600-2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
5 330 mm
Šírka
1 855 mm
Výška
1 815 mm
Rázvor náprav
3 085 mm
Pohotovostná hmotnosť
2 155 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 230 kg
Užitočná hmotnosť
1 055 kg
Celková hmotnosť
3 210 kg
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV)
1 525 x 1 540 x 480 mm
Objem palivovej nádrže
80 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,8 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
9,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,8 l/100 km
Mesto - počas testu
10,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
10,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
8,2 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
204 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 24 996 €
Základná cena verzie
od 38 100 €
Cena testovaného exemplára
44 700 €

Najnovšie články
Trik: Čo robiť, ak vojdete na diaľnicu bez známky?

Demontáž alebo deaktivácia filtra pevných častíc je v Rakúsku nelegálna a úrady sa rozhodli zakročiť. Dolné Rakúsko žaluje zhruba 50 firiem, ktoré túto službu...

Rakúsko žaluje firmy, ktoré demontujú DPF filtre

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 30. marca 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Mnoho fanúšikov Formule 1 na exkluzívne preteky v posledných rokoch zanevrelo. Vraj im niečo chýba. Dvojica historických vozidiel teraz veľmi presne ukázala,...

Historické pretekárske autá v tesnom súboji

V severnej časti Laponska otvorila nové skúšobné centrum kórejská značka Hankook a dovolila nám nakuknúť do zákulisia.

Zimné pneumatiky: Kde a ako sa testujú?

Veterána vyrobila automobilka pod strechou pilotnej továrne. Nejde o klasického svalovca, pod kapotou by ste osemvalec hľadali márne.

Prvé kupé Ford Mustang ide do dražby

Americká automobilka Ford investuje vyše miliardu dolárov do troch závodov v štáte Michigan. Okrem modernizácie závodov by investícia mala vytvoriť vyše 100...

Ford investuje do troch závodov miliardu dolárov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×