Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prvá jazda: Octavia prekvapila technológiami

VIDEO
PRVÁ JAZDA Spočiatku bola modernizácia Octavie vnímaná najmä prostredníctvom kontroverzného dizajnu predných svetlometov. Po prvých jazdných dojmoch sme sa však presvedčili o tom, že facelift prináša omnoho viac.
25 31 príspevkov 09.02.2017 / Filip Kadlečík

Novinka z dieľne mladoboleslavskej automobilky vzbudila vášne už pri svojej virtuálne premiére. Jej štyri oči sme si po prvýkrát prezreli v predvčer viedenského autosalónu, kde absolvovala svoju svetovú výstavnú premiéru. Medzičasom sa už Škoda stihla pochváliť novými technológiami na palube bestselleru, ale i verziami Scout a RS.

18 25 fotografií v galérii 18" disky kolies autu sadnú ako uliate, v kombinácii so sivou farbou dobre vyzerajú aj predné svetlá

Teraz sme konečne dostali možnosť modernizovanú Octaviu preveriť na portugalských cestách. Zamerali sme sa nielen na jazdné vlastnosti, ale aj techniku, s ktorou český bestseller prichádza. Nezostanú všetky podstatné inovácie v tieni kontroverzných svetlometov?

Konečne s vlastnou identitou

Práve predné svetlá sú najväčším tŕňom v oku slovenských, ale i českých fanúšikov vozidla. Zatiaľ nevedia prekúsnuť pomerne veľkú dizajnovú zmenu. S istým odstupom sme k nim doteraz pristupovali aj my, po živom zoznámení však obavy z trapasu mladoboleslavskej automobilky opadli.

Ako tŕň v oku, tak na niektorých ľudí pôsobia dvojité svetlomety 25 fotografií v galérii Ako tŕň v oku, tak na niektorých ľudí pôsobia dvojité svetlomety

Vec sa má totiž tak, že z pohľadu výrobcu bol tento krok nevyhnutnosťou. Ak Škoda chcela vniesť poriadok medzi modely Superb, Octavia a Rapid, nemala inú možnosť. Práve prekvapivé svetlomety totiž Octavii dodávajú charakter a zaručujú, že si ju nepomýlite so žiadnym iným vozidlom Škoda. Až donedávna sa zdiaľky medzi Rapidom a Octaviou rozdiely hľadali ťažko.

Naviac, naživo svetlá vôbec nevyzerajú zle. Najmä v kombinácii s modrou, červenou či sivou farbou vozidlu svedčia. Na názor sme sa pýtali aj domácich Portugalčanov. Štyria z piatich motoristov sa vyjadrili, že sa im viac páči faceliftovaná verzia. Negatívne reakcie na Slovensku či v Česku sú teda pravdpodobne zapríčinené popularitou vozidla na našich trhoch a konzervatívnym prístupom zákazníkov.

Zadná časť vyzerá bezpochyby lepšie, nové koncové svetlá využívajú LED architektúru 25 fotografií v galérii Zadná časť vyzerá bezpochyby lepšie, nové koncové svetlá využívajú LED architektúru

Škoda sa v konečnom dôsledku môže tešiť z diskusie, ktorá okolo auta vznikla. Ako sa hovorí, aj negatívna reklama je reklama. Naviac, Octavia ponúka po stránke dizajnu podstatne viac. Prepracovaná je totiž aj čelná maska či kapota, nová je architektúra zadných svetiel, ktoré využívajú LED technológiu.

Moderné technológie a poctivý interiér

Prvú jazdu sme absolvovali s vozidlom vo vyhotovení Laurin&Klement. Už tieto dve zvučné mená sú zárukou toho, že interiér bude na veľmi dobrej úrovni. V porovnaní s Octaviou pred faceliftom sa zmenil predovšetkým centrálny panel, ktorému v našom prípade kraľoval 9,2” displej s infotainmentom Columbus.

Interiér na nás pôsobil solídnym a kvalitným dojmom 25 fotografií v galérii Interiér na nás pôsobil solídnym a kvalitným dojmom

So systémom sa pracuje výborne a jednoducho. Logicky rozvrhnuté základné menu pozostáva z niekoľkých dlaždíc, ktoré vedú do rôznych priečinkov. Na novom displeji nám prekáža len absencia hardvérových tlačidiel. Chýba predovšetkým klasický regulátor hlasitosti. O systéme Columbus sa viac dozviete v priloženom videu.

Octavia RS 245: Najvýkonnejšia v histórii

Facelift českého bestselleru bol pomerne kontroverzný. Teraz však konečne prichádza poriadna náplasť. Octavia nikdy nebola výkonnejšia, verzia RS 245 na stovku vystrelí za 6,6 sekundy.

Okrem nového infotainmentu, ktorý je známy napríklad z modelu Kodiaq, sa na palubu inovovaného bestselleru po prvýkrát dostali aj ďalšie prvky. Systém Front assist, doplnený o prediktívnu ochranu chodcov, sme na portugalskej diaľnici podrobili zaťažkávajúcej skúške. Výsledok testu so simulovaným mikrospánkom si taktiež môžete pozrieť vo videu.

Octavia premiérovo disponuje aj systémom, ktorý eliminuje mŕtvy uhol, vylepšeným parkovacím asistentom či technológiou, ktorá vám pomôže pri cúvaní s pripojeným prívesným vozíkom. Okrem asistenčných systémov potešia aj rôzne milé riešenia, napríklad držiak na nápoje, ktorý vám umožní fľašu otvoriť jednou rukou.

Nečakané: Šéfdizajnér Kabaň opúšťa Škodu

Len krátko po odhalení kontroverzného faceliftu Škody Octavia sa ukázalo, že Slovák Jozef Kabaň končí na pozícii šéfdizajnéra Škody. Mohla novinka ovplyvniť jeho odchod? Vieme aj to, kam zamieria...

Technologickú vyspelosť modelu dokladuje aj fakt, že auto môže posádke vytvoriť Wi-Fi hotspot a vy tak nestratíte internetové pripojenie ani na cestách. Octavia si poradí aj v prípade, že by mobilným zariadeniam na palube dochádzala batéria. Okrem indukčnej nabíjačky totiž ponúka niekoľko USB portov a dokonca aj 230 V elektrickú prípojku.

Modernizovaná Škoda Octavia 25 fotografií v galérii Modernizovaná Škoda Octavia

Kráľovskou disciplínou Octavie je samozrejme vnútorný priestor a obrovský batožinový priestor. Ten sa po modernizácii vo verzii kombi stále môže pochváliť objemom 610 litrov, liftback ponúka o 20 litrov menej. V dobre tvarovanom kufri s dvojitým dnom tradične nechýbajú praktické háčiky a ďalšie “simply clever” riešenia.

Komfort aj dynamika, vyberá si vodič

Počas medzinárodnej prezentácie sme mali možnosť vyskúšať si dva agregáty, vznetový 2.0 TDI a zážihový 1.8 TSI. Obidva by sme charakterizovali ako rodených univerzálov, pričom odhliadnuc od spotreby sa nám viac páčila benzínová pohonná jednotka.

Toto sa nám nepáči, dotykové ovládanie hlasitosti považujeme za efektné, ale nie veľmi praktické 25 fotografií v galérii Toto sa nám nepáči, dotykové ovládanie hlasitosti považujeme za efektné, ale nie veľmi praktické

Oceňujeme najmä fakt, že TSI je komfortne tiché pri pomalej jazde, ale aj na diaľnici. Pokiaľ netlačíte plynový pedál na podlahu, motor takmer nepočujete. V tejto disciplíne “nafťák” jednoznačne poráža. Viac sa nám páčil aj s prihliadnutím na dynamiku. Nedá sa o ňom povedať, že by bol športový, na bežné potreby je však svižný viac než dosť.

Prepĺňaný benzínový motor bol spriahnutý so šesťstupňovou samočinnou DSG prevodovkou, spolupráca medzi nimi fungovala výborne. Výkon 132 kW (180 k) sa podľa potreby rozdeľuje medzi všetky štyri kolesá, čo bolo cítiť najmä pri rýchlom prejazde zákrut.

Pri agresívnej jazde sme ocenili aj adaptívny podvozok DCC s voličom režimov. Ten sa nám však ešte viac páčil v režime komfort, kedy auto cez nerovnosti doslova plávalo. Rovnakou konfiguráciou pohonu, prevodovky a podvozku disponoval aj vznetový testovací exemplár.

Nová Škoda Octavia: Toto sú slovenské ceny

Mladoboleslavský bestseller dostal oficiálne slovenské ceny. Prinášame detailný pohľad na cenník faceliftovanej Škody, pretože novinka prichádza s prvkami výbavy, ktoré by ste doposiaľ v Octavii...

Po stránke jazdných vlasností bol benzínu veľmi podobný, rušil nás len výraznejší zvuk prepĺňaného agregátu. Taktiež by sme nepovedali, že výkonom 135 kW (184 k) ešte prekonáva benzínovú jednaosmičku. Našu jazdu portugalskými okreskami a diaľnicami si môžete pozrieť aj na priloženom videu.

Na dostrel k Superbu

Samozrejme, Škoda si za takto nakonfigurované modely nechá aj poriadne zaplatiť. Vozidlo vybavené pohonnou jednotkou 1.8 TSI si Mladá Boleslav cení na 32 330 eur, 2.0 TDI začína na hranici 32 990 eur. Za túto cenu však autá majú čo ponúknuť. Dostanete komfortný interiér a efektný exteriér vo vyhotovení Laurin&Klement, pohon 4x4, adaptívny podvozok a šesťstupňovú samočinnú DSG prevodovkou.

OCtavia vo vyhotovení Laurin&Klement vyzerá k svetu, potešila nás aj technológiami a jazdnými vlastnosťami 25 fotografií v galérii OCtavia vo vyhotovení Laurin&Klement vyzerá k svetu, potešila nás aj technológiami a jazdnými vlastnosťami

V tejto verzii sa už Octavia blíži na dostrel k Superbu. Na novinke sa nám páči predovšetkým využitie moderných technológií, výborne fungujúci systém Columbus a poctivo spracovaný interiér. S výnimkou chýbajúceho hardvérového ovládača úrovne hlasitosti zvuku sa autu čokoľvek vyčíta len ťažko. Inovovanému modelu sa lepšie na zúbok pozrieme v redakčných testoch, kedy sa nám do rúk dostanú aj verzie, ktoré na našom trhu tvoria majoritný podiel predaných Octavií.


Najnovšie články
Babráci za volantom len tak pred hocčím necúvnu

Pod svetlami ženevského autosalóna bude mať premiéru druhé vydanie bestselleru, ktoré by malo ísť dizajnovo po stopách väčšieho brata.

Volvo XC60: Generačná výmena na dosah

V porovnaní so súčasným systémom odmeňovania bude príjem topmanažérov nižší o 40 %.

VW má nový systém odmeňovania topmanažérov

Ford predstavil novú generáciu Fiesty už pre niekoľkými mesiacmi, na rade je ostro rezaná verzia ST. Poháňať ju bude úplná novinka - trojvalec so zdvihovým...

Ford odhalil Fiestu ST: Dostáva trojvalec

Spor s Bruselom o spoplatnenie ciest už nemecká vláda vyhrala, proti zavedeniu mýta sa však stále viac ozývajú aj domáci odporcovia. Ktorá strana nakoniec...

Nemecké diaľničné mýto: Oplatí sa im vôbec?

Myšlienka o novej vlajkovej lodi sa nezdá veľmi pravdepodobná, reálnejší scenár hovorí o jedinom aute s podpisom divízie Special Projects.

Ferrari chystá ďalší výnimočný superšport

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na nedeľu 26. februára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×