Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda HR-V: CVT jej veľmi nesvedčí

Skriňa s variabilným prevodom prináša pohodlie, no má viacero mínusových bodov. Hlavným problémom je však porovnanie s výborným manuálom.
34 5 príspevkov 03.02.2017 / Marek Pokrývka

Počas minulého roka Honda znovuzrodila označenie HR-V. Jedno z prvých malých SUV vôbec sa po necelých dvoch dekádach vrátilo do segmentu, ktorý sa medzičasom niekoľkonásobne nafúkol. Trendový automobil sme vlani podrobili komplexnému testu. Nedávno sme ho opäť vzali do rúk, pričom dôvodom bola možnosť vyskúšať si v ňom samočinnú prevodovku.

Honda HR-V vo vyhotovení 1.5 i-VTEC CVT Executive 34 fotografií v galérii Honda HR-V vo vyhotovení 1.5 i-VTEC CVT Executive Zdroj: Marek Pokrývka

Absencia nutnosti ručného radenia sa vo vyšších segmentoch postupne stáva všeobecným štandardom, ale popularitu získava aj pri lacnejších autách. Trieda okolo tohto japonského vozidla nie je výnimkou. Automobilka preto okrem manuálu ponúka aj verziu CVT, ktorú sme podrobili previerke. Vzhľadom na malý počet ďalších noviniek sme sa zamerali výhradne na technickú stránku.

Lenivejšia akcelerácia a vyššia spotreba

Na slovenskom trhu je typ HR-V k dispozícii s dvomi motormi, benzín reprezentuje štvorvalec 1.5 i-VTEC. Práve s ním sme sa už v minulosti zoznámili. Jeho výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 155 Nm vtedy spracúvala šesťstupňová mechanika, teraz šlo o skriňu s variabilným prevodom.

Benzín kombinuje výrobca s bezstupňovou prevodovkou 34 fotografií v galérii Benzín kombinuje výrobca s bezstupňovou prevodovkou Zdroj: Marek Pokrývka

Honda udáva pre samočinnú verziu horšie dynamické parametre, hovorí o nižšej maximálnej rýchlosti i pomalšej akcelerácii. V šprinte na stovku je rozdiel podľa vybavenia maximálne jedna sekunda. Subjektívne však ide o priepastnú odlišnosť, model s CVT pôsobí podstatne lenivejšie.

Test Honda HR-V: Trendsetter je späť

Malé japonské SUV so staronovým označením sme si vyskúšali so základným benzínovým motorom. Má čo ponúknuť súčasnému trhu?

Neodmysliteľnou súčasťou bezstupňovej verzie je „efekt vysávača“, ktorý spôsobujú stabilné otáčky. Prejavuje sa najmä mimo mesta. Pohonná jednotka sa tam často udržiava vo vysokom pracovnom tempe a posádku ruší hlukom. O niečo lepší dojem sme mali z manuálneho radenia siedmich virtuálnych stupňov. To je však len malá náplasť, ktorá v celkovom hodnotení veľmi nezaváži.

S touto technikou má malé SUV horšie dynamické parametre 34 fotografií v galérii S touto technikou má malé SUV horšie dynamické parametre Zdroj: Marek Pokrývka

V tejto verzii teda SUV neohúri dynamickým prejavom, no podľa papiera by malo byť výrazne úspornejšie. Čo na to realita? Bohužiaľ, v tomto prípade dokazuje nereálnosť výsledkov nameraných v laboratóriách. Naša skúsenosť je totiž presne opačná. Vo všetkých režimoch vozidlo vykázalo minimálne o pollitra vyšší odber paliva než pri mechanickom radení: v meste šlo o 7,1 l/100 km, na diaľnici si benzín pýtal ešte o krígeľ viac. Brázdenie vidieckych ciest sa skončilo s výsledkom 5,6 litra.

Príplatok za prevodovku CVT je 1 300 eur

V našich končinách sa Honda HR-V predáva od 18 290 eur, pričom toto číslo platí pre skúšaný benzínový motor s manuálom a vyhotovenie Comfort. Pri prevodovke CVT však cenník štartuje až od úrovne Elegance. V tabuľke preto nájdeme základnú čiastku 21 290 eur a zároveň môžeme pomocou nej jasne zadefinovať výšku príplatku. Ide o tisícku a tri stovky.

Testovaný variant patril k vrcholnej úrovni Executive 34 fotografií v galérii Testovaný variant patril k vrcholnej úrovni Executive Zdroj: Marek Pokrývka

Cenu za samočinné ústrojenstvo pokladáme za adekvátnu, pri mnohých autách ide o väčšie peniaze. V prípade testovaného vozidla sa pod kúpnu sumu podpísalo skôr vybavenie. Šlo totiž o vrcholný model Executive, ktorý štandardne stojí 24 290 eur. Táto hodnota bola už finálna. Obsahuje pritom aj panoramatickú strechu, bezkľúčový vstup, balík bezpečnostných systémov, polokožené čalúnenie či navigáciu.

Porovnanie s manuálom je problém

Po druhom rande s touto Hondou sme museli skonštatovať, že CVT jej veľmi nesvedčí. Nejde pritom len o subjektívny „efekt vysávača“. V porovnaní s mechanikou je táto Honda HR-V objektívne lenivejšia a počas testu vykázala vyššiu spotrebu vo všetkých režimoch. Okrem toho sa za ňu pripláca 1 300 eur. Nie je to síce nejaký nezvyčajný príplatok, no v danej cenovej kategórii sa ráta.

CVT nemá v kontexte ručne radenej prevodovky šancu 34 fotografií v galérii CVT nemá v kontexte ručne radenej prevodovky šancu Zdroj: Marek Pokrývka

Mínusových bodov je teda viacero. Zákazník túžiaci po pohodlí prinášanom samočinnou technikou ich možno prehryzne, no pre nás bol hlavný problém čosi iné. Porovnanie s manuálom. Výborná ručne radená prevodovka v tomto vozidle totiž patrí používateľsky k tomu najlepšiemu, čo možno kúpiť. Nemyslíme tým pritom len malé SUV. A to je kontext, v ktorom CVT nemá šancu vyhrať...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 498 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
6 600/min
Max. krútiaci moment
155 Nm
pri otáčkach
4 600/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
bezstupňová CVT
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 294 mm
Šírka
1 772 mm
Výška
1 605 mm
Rázvor náprav
2 610 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 318 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 393 kg
Užitočná hmotnosť
472 kg
Celková hmotnosť
1 790 kg
Objem batožinového priestoru
470/1 533 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
187 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,4 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,4 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
125 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 18 290 €
Základná cena verzie
od 21 290 €
Cena testovaného exemplára
24 290 €

Najnovšie články
Audi A1: Drobec dostal nabrúsenú fazónu

Farmári z viacerých regiónov Slovenska smerujú do Bratislavy tromi trasami: z Michaloviec, Námestova a Veľkého Medera. Hoci polícia avizovala niektoré...

Protest farmárov: Obrňte sa trpezlivosťou

Automobilka v týchto dňoch odhalila tretí variant crossoveru, pre ktorý bude ponúkať dva akumulátory. Pôjde o najrýchlejšieho člena modelového radu.

Niro na elektrinu: Kedy príde do predaja?

Volkswagen potvrdil, že v súvislosti s vyšetrovaním emisného škandálu vyšetrovatelia zadržali šéfa Audi Ruperta Stadlera.

Dieselgate: Šéfa Audi zadržala polícia

Superšporty vyrábajú výlučne prestížne automobilky. Čo keby však majú takéto autá v ponuke aj bežné značky? Mohli by vyzerať napríklad takto.

7 bežných áut v podobe luxusných superšportov

Aféra dieselgate síce ešte ani zďaleka nekončí, no minimálne podľa predajných čísiel sa zdá, že Volkswagen sa z najhoršieho otriasol. V máji predal viac áut...

VW sa otriasol, jeho predaj stúpa

Ceny palív v celej Európe klesli, Slovensko nie je výnimkou. Ďalší vývoj bude závisieť od stretnutia významných ropných krajín: buď budeme tankovať lacnejšie,...

Budú palivá lacnejšie, alebo sa nedoplatíme?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×