Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW X3 xDrive30d: Zvládne aj terén

Bavorské SUV s označením X3 poznáme už viac než desaťročie. Preverili sme, ako sa aktuálna generácia vyrovná s terénnymi nerovnosťami a bahnom. Zvládne “rozmaznané” SUV jazdu mimo spevnenej vozovky?
29 18 príspevkov 30.01.2017 / Filip Kadlečík

BMW X3 je v rámci bavorskej automobilky etablovaným zástupcom segmentu SUV. Za viac než jednu dekádu strávenú na cestách si tento model našiel množstvo priaznivcov. V našej redakčnej garáži už tento model parkoval, auto podstúpilo testovanie s agregátom 20d. Tentokrát sa nám do rúk dostala silnejšia vznetová verzia.

BMW X3 malo v našom prípade paket xLine, ktorý mu pomáha v teréne - neváhali sme a túto skutočnosť sme overili 29 fotografií v galérii BMW X3 malo v našom prípade paket xLine, ktorý mu pomáha v teréne - neváhali sme a túto skutočnosť sme overili Zdroj: Filip Kadlečík

X3 s motorizáciou xDrive30d sľubuje vyšší výkon a komfort, preto sme sa rozhodli overiť jeho všestrannosť. Disponuje danosťami, ktoré by ho z neho mali spraviť univerzálne rodinné auto vhodné aj na dlhé cesty so schopnosťou vysporiadať sa s ľahším terénom. Aká je pravda?

Oáza pokoja

Dizajn automobilu z veľkej časti vychádza z väčšieho modelu X5. Zhodné elementy sa nájdu najmä na prednej časti. Pozitívom však je, že v porovnaní s väčším bratom vyzerá X3 podstatne kompaktnejšie a dynamickejšie. Vonkajšie rozmery v tandeme s menej vystúpenými blatníkmi robia z testovaného modelu agilné auto už na prvý pohľad.

Navyše, v našom prípade bol vonkajší vzhľad okorenený balíkom xLine. Ten zahŕňa množstvo ozdobných chrómových prvkov, ale aj elementy, ktoré majú vozidlo chrániť pri prejazde terénom. Presne túto úlohu spĺňajú plastové prvky zabudované do predného i zadného nárazníka. Okrem toho zaručuje paket extra ochranu aj dverám.

Vozidlo nemalo problém ani s klzkými kameňmi na brehu rieky 29 fotografií v galérii Vozidlo nemalo problém ani s klzkými kameňmi na brehu rieky Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér BMW X3 sa dá bez okoľkov nazvať oázou pokoja. Vďaka vynikajúcemu odhlučneniu sa do kabíny dostáva minimálne množstvo ruchov, čo vo výraznej miere prispieva k jazdnému komfortu. Jedným z mála nedostatkov vozidla bolo občasné jemné vŕzganie vychádzajúce z oblasti predných dverí. Niežeby bolo rušivé či hlasné, ale v tichom interiéri doslova “bilo do uší”.

Test BMW X5 xDrive40e: Jazdí za nulu?

Bavori urobili zo svojho SUV dobre fungujúci plug-in hybrid, jeho hlavnou brzdou v našich podmienkach je infraštruktúra.

Kabína ako taká vyznáva koncepciu typickú pre automobily BMW. Volant s hrubým vencom padne výborne do rúk . Okrem toho pridáva aj rozumne a ergonomicky rozmiestnené multifunknčné tlačidlá, ktoré uľahčujú prácu s tempomatom či palubným systémom. Prístrojovej doske niet čo vytknúť, rovnako ani centrálnemu displeju či panelu klimatizácie.

Interiér je funkčný a komfortný, je však badateľné, že sa 29 fotografií v galérii Interiér je funkčný a komfortný, je však badateľné, že sa "život" aktuálnej generácie blíži ku koncu Zdroj: Filip Kadlečík

V porovnaní s novými modelmi bavorskej automobilky je na interiéri vidieť, že model X3 už nie je práve najnovší, napriek tomu však svoju úlohu spĺňa na výbornú. Pozitívny dojem podčiarkujú sedadlá zahalené v efektnej hnedej koži. Tú považujeme za lepšiu možnosť než napríklad béžovú, pretože lepšie kryje nečistoty.

Test BMW X1 sDrive18d: Pozná klientelu

Redakčnou previerkou sme zisťovali, aké je bavorské SUV so slabším dvojlitrom a pohonom predných kolies.

K prednostiam vozidla určite patrí aj vnútorný priestor, na jeho nedostatok sa nemožno sťažovať ani počas sedenia v druhom rade sedadiel. Problém sme nemali ani s kapacitou kufra. Ten totiž ponúka objem 550 litrov, po sklopení druhej rady sedadiel sa táto hodnota zväčší na 1 600 litrov.

Mimo cesty sa nestratí

Podvozok sa vzhľadom na charakter vozidla správa adekvátne. Výborne tlmí nerovnosti a je dostatočne komfortný. Nesmrdí mu však ani dynamická jazda, SUV pri rýchlom prejazde zákrut na ceste drží stabilne a netrpí veľkými náklonmi karosérie. Suverénne správanie si zachováva aj mimo spevnenej vozovky.

Auto sme neskúšali len pri prejazde veľkou kalužou, jeho vlastnosti sme preverili na veľkom štrkovisku, ale aj v poriadne šmykľavom bahne 29 fotografií v galérii Auto sme neskúšali len pri prejazde veľkou kalužou, jeho vlastnosti sme preverili na veľkom štrkovisku, ale aj v poriadne šmykľavom bahne Zdroj: Filip Kadlečík

V teréne sme ho zobrali na miesta, kam s ním v 90% prípadov majitelia ani len nezablúdia. Pohon všetkých kolies xDrive sme preverili na kamenistom podklade, štrku i bahne a nikde nás nesklamal. Inteligentný systém si vedel výborne zvoliť vhodný krútiaci moment a automobil za všetkých okolností nástrahy terénu zvládal na vysokej úrovni a s príznačnou gráciou.

Aj keď sú moderné SUV často kritizované za to, že väčšia svetlá výška im je zbytočná a slúži len na imidžové účely, nemusí to byť nevyhnutne pravda. Karoséria BMW X3 je od vozovky vzdialená 212 mm a v teréne to bolo citeľné. Vozidlo zvládlo prekonať prekvapivo náročné prekážky, vrátane rozjazdu na rozbahnenom kopci či pri krížení náprav. Tam, kde svetlá výška nestačila, pomohli ochranné prvky balíka xLine.

Najväčšou zábavou bolo sledovanie začudovaných pohľadov ľudí - takéto špinavé BMW sa len tak nevidí 29 fotografií v galérii Najväčšou zábavou bolo sledovanie začudovaných pohľadov ľudí - takéto špinavé BMW sa len tak nevidí Zdroj: Filip Kadlečík

Najväčšou zábavou bolo sledovať neveriace pohľady ľudí po tom, ako sme s prémiovým SUV špinavým “od hlavy po päty” jazdili po cestách. Auto v bahenej kamufláži priťahovalo viac pozornosti, než podstatne drahšie a extravagantnejšie vozidlá. Nuž, X-trojku na off-road vezme naozaj len málokto. To však neznamená, že by sa s terénom nevedela vyrovnať. Práve naopak, zvláda ho prekvapivo dobre.

Výborná dynamika, ale vyššia spotreba

K univerzálnemu charakteru vozidla jednoznačne prispieva aj šesťvalcový vznetový agregát, ktorý tróni pod kapotou. Nedá sa o ňom povedať, že by išlo o premianta v oblasti spotreby paliva, no na druhú stranu sa s ním jazdí extrémne komfortne. Krútiaceho momentu, ktorý vrcholí na úrovni 560 Nm, má na rozdávanie za každých okolností.

Výkonný vznetový trojliter sa nehanbí vypýtať si svoj prídel paliva 29 fotografií v galérii Výkonný vznetový trojliter sa nehanbí vypýtať si svoj prídel paliva Zdroj: Filip Kadlečík

Auto ho dobre využíva aj vďaka kombinácii agregátu a samočinnej osemstupňovej Steptronic prevodovky. Ich príkladná spolupráca sa prejavuje najmä na kultúre jazdy, radenie prakticky necítite. Ak si však navolíte športovejšie charakteristiky jazdnej sústavy, ucítite poriadne kopance. Veď silný diesel ponúka maximálny výkon 190 kW (258 k) a auto s hmotnosťou presahujúcou 1,8 tony katapultuje na rýchlosť 100 km/h za 5,9 sekundy.

Test Mercedes GLC Coupé: Imidž predáva

Do redakčnej garáže sme pozvali štýlovú novinku, ktorá vyniká svojim dizajnom. Je lepšia než konvenčný brat?

Daňou za prémiovú motorizáciu je len vyšší apetít. Pri jazde v mestských podmienkach, teda v dopravných zápchach, ale napríklad aj po cestách s rýchlosťou obmedzenou na 70 km/h, si pohonná jednotka na 100 km vypýtala 11,3 l paliva. Na vidieku sa X-trojke dýchalo podstatne lepšie, spotreba sa ustálila na hodnote 7,3 l. Jazda po diaľnici pri tempomatovej rýchlosti 130 km/h vás zasa bude stáť 8,7 litra nafty na každých 100 kilometrov.

Cenovka hodná prémie

Ako tomu je pri automobiloch prémiovej triedy zvykom, luxus v podobe BMW X3 xDrive30d vo vyhotovení xLine vás nevyjde práve lacno. Tomu sa však v tomto automobilovom segmente nemožno diviť. Modelový rad X3 štartuje na cene 38 200 eur, v našej konfigurácii sa začína na 52 750 eur.

Rozmerný batožinový priestor a nízka nakladacia hrana sú ozdobou vozidla 29 fotografií v galérii Rozmerný batožinový priestor a nízka nakladacia hrana sú ozdobou vozidla Zdroj: Filip Kadlečík

V prípade, že si ešte do auta navolíte príplatkovú výbavu v podobe elektronicky regulovateľných tlmičov, športových sedadiel, parkovacieho asistenta, slovensky hovoriaceho systému a mnohých príplatkových paketov, vyšplháte sa na cenovku 76 625 eur. To nie je málo, na druhú stranu však X3 za túto cenu ponúka pomerne dosť.

Skutočne univerzálne SUV

Kompaktné SUV od BMW nás predsvedčilo bohatým priestorom v interiéri, nadpriemerným komfortom a tichom v kabíne, ale predovšetkým jazdnými vlastnosťami a všestrannosťou. Len pred niekoľkými rokmi bolo nepredstaviteľné, aby auto, ktoré na stovku akceleruje v priebehu 5,9 sekundy takto bravúrne zvládalo jazdu mimo spevnených ciest a zároveň si zachovávalo vysokú mieru pohodlia.

BMW i8: Mníchovský Armageddon

EXKLUZÍVNA JAZDA Bavorský plug-in hybrid má dizajn Batmobilu a supermodernú techniku. Je to cesta k záchrane superšportov?

Aj vďaka tomu považujeme testovanú X-trojku za univerzálne rodinné auto, ktoré po stránke jazdných vlastností len ťažko hľadá konkurenciu. Výraznejším negatívom je len vyšší apetít agregátu. Ten však treba vnímať ako daň, ktorá je s prihliadnutím na výkonové parametre, hmotnosť vozidla a aerodynamický odpor jednoducho nevyhnutná.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 993 cm3
Max. výkon
190 kW/258 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
560 Nm
pri otáčkach
1 500-3 000/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová Steptronic
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 648 mm
Šírka
1 881 mm
Výška
1 675 mm
Rázvor náprav
2 810 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 830 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 905 kg
Užitočná hmotnosť
580 kg
Celková hmotnosť
2 410 kg
Objem batožinového priestoru
550/1 600 l
Objem palivovej nádrže
67 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
232 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,1 l/100 km
Mesto - počas testu
11,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
159 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 38 200 €
Základná cena verzie
od 52 750 €
Cena testovaného exemplára
76 625 €

Najnovšie články
Nissan Terra: Veľké SUV na ďalších fotkách

Ropné trhy zažili turbulentný týždeň, no po prudkom vzostupe sa ropa vrátila na pôvodnú úroveň. Vývoj medzinárodných cien palív nenaznačujú žiadnu úľavu.

Benzín a nafta: Za koľko natankujeme cez sviatky

SUV s vysokým výkonom sa stávajú čoraz populárnejšími. Na dopyt odpovedajú nielen automobilky ale aj úpravcovia. Manhart spojil extrémnu silu s off-roadovými...

Najdrsnejšia X6 sveta: Off-road od Manhartu

Model S je známy najmä vďaka svojim výkonnostným parametrom a mnohých stále šokuje svojím zrýchlením. Novitec si pre neho pripravil športovejší vzhľad aj...

Novitec: Ostrejší vzhľad pre elektrický Model S

Za prvých 11 mesiacov tohto roka sa odbyt skupiny zvýšil takmer o 4 % na 9,74 milióna vozidiel.

Predaj koncernu Volkswagen vzrástol o vyše 11 %

Na objednávku vytvorené karbónové monštrum sa inšpirovalo farebnou schémou konceptu z roku 1954, v jeho interiéri prevláda netradičný šachovnicový vzor.

Huayra Lampo: Najnovší exot od Pagani

V našich končinách je brunejský sultán známy hlavne vďaka svojej zbierke áut. Časť z nej už však rozpredal a naďalej v tom pokračuje. V Anglicku sa v ponuke...

Staňte sa ďalším majiteľom sultánovho BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×