Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford GT: 656 koní a maximálka 348 km/h

Parametre amerického superšportu sú konečne známe, čísla zverejnené výrobcom však mnohých sklamali.
7 6 príspevkov 28.01.2017 / Marek Pokrývka

V roku 2015 vzal Ford svoj domovský autosalón v Detroite útokom. Pod jeho svetlami prezentovala automobilka hneď tri svalnaté mašiny, s ich uvedením sa však neponáhľala. Ako prvý prišiel na rad Mustang GT350 s podpisom Shelby. Nedávno ho doplnil drsný Raptor a momentálne prichádza do predaja aj najexkluzívnejší člen tria. Je ním nástupca ikonického typu GT.

Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015 7 fotografií v galérii Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015

Napriek dvom rokom od premiéry držal Modrý ovál v tajnosti detaily týkajúce sa vlajkovej lode jeho dynamického programu. Teraz sú parametre amerického superšportu konečne známe. Z doteraz uvádzanej formulky „vyše 600 koní“ sa vykľul najvyšší výkon 482 kW, čo je v prepočte presne 656 plnokrvníkov. Krútiaci moment 3,5-litrového motora EcoBoost vrcholí hodnotou 746 Nm.

Nový Ford GT: Prvá liga z USA

Osobne sme sa zoznámili s americkým superšportom, ktorý má futuristický dizajn, karbónovú konštrukciu a prepĺňané šesťvalcové srdce.

Svojho predchodcu novinka jasne prekonáva a nejde len o pohonnú jednotku. Maximálka novinky dosahuje 348 km/h. Údaj akcelerácie 0-100 km/h sme sa zatiaľ nedozvedeli, tajomstvom zostáva aj v USA obľúbený čas potrebný na zdolanie štvrť míle s pevným štartom. Ford však prezradil spotrebu. Kombinovaný výsledok vychádza na takmr sedemnásť litrov, čo je zhruba rovnako ako pri predchodcovi. V mestskom i diaľničnom režime dokonca papierový apetít mierne stúpol.

Čísla zverejnené výrobcom mnohých fanúšikov sklamali, práve smäd 5,4-litrového osemvalca s kompresorom mal byť totiž hlavným dôvodom na jeho výmenu za menší agregát. No žiadna prehnaná ekológia sa nakoniec nekoná. Druhá moderná generácia typu GT je pritom o niečo ľahšia než predchodca, pohotovostná hmotnosť superšportu dosahuje 1 385 kilogramov.

Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW 7 fotografií v galérii Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW

Modrý ovál teda splnil váhové umiestnenie kupé medzi Ferrari 488 GTBMcLaren 675LT, pričom túto dvojicu už dávnejšie označil za jeho hlavných súperov. Tým si sám narobil problémy. Obe spomínané autá sú totiž podstatne lacnejšie než americké gé-téčko, pri ktorom sa hovorí o úrovni 450-tisíc amerických dolárov (vyše 421-tisíc eur). Presná cena ešte nie je známa. No aj vďaka vysokej avizovanej sume mnohí priaznivci čakali čosi viac a z publikovaných údajov sú rozčarovaní.


Najnovšie články
Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 22. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta

Mercedes-Benz je okrem luxusných osobných vozidiel známy aj off-roadovými strojmi, ktoré sa nezastavia takmer pred ničím. Za všetko hovorí dlhoročný úspech...

All-Terrain 4x4²: Lepší ako drsné G-čko?

Navneeth Kannan navrhol, ako by mohol japonský produkt vyzerať v roku 2025. Elektromobil čerpá zo súčasného štylistického jazyka značky.

Infiniti Q50 EV: Elektrická budúcnosť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×