Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford GT: 656 koní a maximálka 348 km/h

Parametre amerického superšportu sú konečne známe, čísla zverejnené výrobcom však mnohých sklamali.
7 6 príspevkov 28.01.2017 / Marek Pokrývka

V roku 2015 vzal Ford svoj domovský autosalón v Detroite útokom. Pod jeho svetlami prezentovala automobilka hneď tri svalnaté mašiny, s ich uvedením sa však neponáhľala. Ako prvý prišiel na rad Mustang GT350 s podpisom Shelby. Nedávno ho doplnil drsný Raptor a momentálne prichádza do predaja aj najexkluzívnejší člen tria. Je ním nástupca ikonického typu GT.

Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015 7 fotografií v galérii Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015 Zdroj: Ford

Napriek dvom rokom od premiéry držal Modrý ovál v tajnosti detaily týkajúce sa vlajkovej lode jeho dynamického programu. Teraz sú parametre amerického superšportu konečne známe. Z doteraz uvádzanej formulky „vyše 600 koní“ sa vykľul najvyšší výkon 482 kW, čo je v prepočte presne 656 plnokrvníkov. Krútiaci moment 3,5-litrového motora EcoBoost vrcholí hodnotou 746 Nm.

Nový Ford GT: Prvá liga z USA

Osobne sme sa zoznámili s americkým superšportom, ktorý má futuristický dizajn, karbónovú konštrukciu a prepĺňané šesťvalcové srdce.

Svojho predchodcu novinka jasne prekonáva a nejde len o pohonnú jednotku. Maximálka novinky dosahuje 348 km/h. Údaj akcelerácie 0-100 km/h sme sa zatiaľ nedozvedeli, tajomstvom zostáva aj v USA obľúbený čas potrebný na zdolanie štvrť míle s pevným štartom. Ford však prezradil spotrebu. Kombinovaný výsledok vychádza na takmr sedemnásť litrov, čo je zhruba rovnako ako pri predchodcovi. V mestskom i diaľničnom režime dokonca papierový apetít mierne stúpol.

Čísla zverejnené výrobcom mnohých fanúšikov sklamali, práve smäd 5,4-litrového osemvalca s kompresorom mal byť totiž hlavným dôvodom na jeho výmenu za menší agregát. No žiadna prehnaná ekológia sa nakoniec nekoná. Druhá moderná generácia typu GT je pritom o niečo ľahšia než predchodca, pohotovostná hmotnosť superšportu dosahuje 1 385 kilogramov.

Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW 7 fotografií v galérii Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW Zdroj: Ford

Modrý ovál teda splnil váhové umiestnenie kupé medzi Ferrari 488 GTBMcLaren 675LT, pričom túto dvojicu už dávnejšie označil za jeho hlavných súperov. Tým si sám narobil problémy. Obe spomínané autá sú totiž podstatne lacnejšie než americké gé-téčko, pri ktorom sa hovorí o úrovni 450-tisíc amerických dolárov (vyše 421-tisíc eur). Presná cena ešte nie je známa. No aj vďaka vysokej avizovanej sume mnohí priaznivci čakali čosi viac a z publikovaných údajov sú rozčarovaní.


Najnovšie články
Mazda6 prejde ďalšou modernizáciou

Čínsky trh s autami tento rok zasiahlo zrušenie dočasných daňových stimulov na kúpu auta, ktoré vlani pomohli zvýšiť ich predaj o 15 %.

Rast predaja áut v Číne sa spomalil na 0,4 %

Neznalosť zákona síce neospravedlňuje, no môže narobiť v premávke poriadny chaos. Tentokrát sa týka jedného pravidla pre nákladné vozidlá v obci.

Toto veľa vodičov nevie: Jazda na dvojprúdovke

Zábery populárneho automobilového nadšenca ukazujú dva exempláre vylepšeného hyperšportu, ale aj neohlásený šesťkolesový off-road.

Devel Sixteen: Prekoná všetky rekordy?

Vlani uniknuté patentové obrázky nakoniec nezachytávajú sériový model, ale virtuálny koncept navrhnutý pre svetoznámu konzolovú hru.

Malá sestra Hondy NSX bude len digitálna

Pripravované vozidlo bude podľa dobre informovaných zdrojov historicky najextrémnejším zástupcom značky, pôjde o nástupcu hybridu P1.

McLaren P15 príde ešte pred Vianocami

Generálna prokuratúra v New Jersey a nemecká automobilka potvrdili, že spor urovnali. Podľa zástupcov štátu firme pôvodne hrozila pokuta až vyše 1,2 miliardy...

VW zaplatí štátu New Jersey 69 mil. USD
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×