Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford GT: 656 koní a maximálka 348 km/h

Parametre amerického superšportu sú konečne známe, čísla zverejnené výrobcom však mnohých sklamali.
7 6 príspevkov 28.01.2017 / Marek Pokrývka

V roku 2015 vzal Ford svoj domovský autosalón v Detroite útokom. Pod jeho svetlami prezentovala automobilka hneď tri svalnaté mašiny, s ich uvedením sa však neponáhľala. Ako prvý prišiel na rad Mustang GT350 s podpisom Shelby. Nedávno ho doplnil drsný Raptor a momentálne prichádza do predaja aj najexkluzívnejší člen tria. Je ním nástupca ikonického typu GT.

Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015 7 fotografií v galérii Nástupca ikonického typu GT mal premiéru ešte v roku 2015

Napriek dvom rokom od premiéry držal Modrý ovál v tajnosti detaily týkajúce sa vlajkovej lode jeho dynamického programu. Teraz sú parametre amerického superšportu konečne známe. Z doteraz uvádzanej formulky „vyše 600 koní“ sa vykľul najvyšší výkon 482 kW, čo je v prepočte presne 656 plnokrvníkov. Krútiaci moment 3,5-litrového motora EcoBoost vrcholí hodnotou 746 Nm.

Nový Ford GT: Prvá liga z USA

Osobne sme sa zoznámili s americkým superšportom, ktorý má futuristický dizajn, karbónovú konštrukciu a prepĺňané šesťvalcové srdce.

Svojho predchodcu novinka jasne prekonáva a nejde len o pohonnú jednotku. Maximálka novinky dosahuje 348 km/h. Údaj akcelerácie 0-100 km/h sme sa zatiaľ nedozvedeli, tajomstvom zostáva aj v USA obľúbený čas potrebný na zdolanie štvrť míle s pevným štartom. Ford však prezradil spotrebu. Kombinovaný výsledok vychádza na takmr sedemnásť litrov, čo je zhruba rovnako ako pri predchodcovi. V mestskom i diaľničnom režime dokonca papierový apetít mierne stúpol.

Čísla zverejnené výrobcom mnohých fanúšikov sklamali, práve smäd 5,4-litrového osemvalca s kompresorom mal byť totiž hlavným dôvodom na jeho výmenu za menší agregát. No žiadna prehnaná ekológia sa nakoniec nekoná. Druhá moderná generácia typu GT je pritom o niečo ľahšia než predchodca, pohotovostná hmotnosť superšportu dosahuje 1 385 kilogramov.

Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW 7 fotografií v galérii Kupé má hmotnosť 1 385 kilogramov a najvyšší výkon 482 kW

Modrý ovál teda splnil váhové umiestnenie kupé medzi Ferrari 488 GTBMcLaren 675LT, pričom túto dvojicu už dávnejšie označil za jeho hlavných súperov. Tým si sám narobil problémy. Obe spomínané autá sú totiž podstatne lacnejšie než americké gé-téčko, pri ktorom sa hovorí o úrovni 450-tisíc amerických dolárov (vyše 421-tisíc eur). Presná cena ešte nie je známa. No aj vďaka vysokej avizovanej sume mnohí priaznivci čakali čosi viac a z publikovaných údajov sú rozčarovaní.


Najnovšie články
Rakúska novinka: Pasca na vodičov s alkoholom

Na autosalóne v Tokiu sa odohrá premiéra štúdie so známym menom. Automobilka ho použije na SUV, ktoré budú poháňať elektromotory.

Mitsubishi oživí označenie Evolution

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 21. septembra 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Automobilky do reklamy investujú obrovské peniaze, mnohí klienti sa o kúpe vozidla rozhodujú na základe dizajnu, farebných kombinácií či iných efektných...

Reklama vs. realita: Čím sa výrobcovia nechvália
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×