Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Tesla Model S EGT: Stovka za 2,1 sekundy

Elektromobily v súčasnosti už ani náhodou nie sú pomalými a nezáživnými autami. Dokazuje to aj Tesla Model S EGT, ktorý na má väčší výkon, než Lamborghini Aventador.
9 8 príspevkov 17.01.2017 / Filip Kadlečík

Tento rok by s podporou FIA mala odštartovať nová motoristická séria. Na šampionáte Electric GT budú pretekať elektromobily, ktoré sa vďaka ohromnému výkonu a krútiacemu momentu nemusia hanbiť ani pred dvanásťvalcovým Lamborghini Aventador S.

Tesla Model S P100D EGT 9 fotografií v galérii Tesla Model S P100D EGT Zdroj: Electric GT Series

Ešte donedávna sa hovorilo o možnosti, že na kolotoči EGT bude zápoliť niekoľko upravených vozidiel Tesla. Konkrétne malo ísť o Model S P85D. Ako sa však ukázalo, čaká nás ešte viac zábavy. Premenou na pretekársky špeciál totiž prešla verzia P100D, ktorá dynamikou berie dych už v základnom vyhotovení.

Po redukčnej diéte zhodila upravená mašina 500 kg. Veľká úspora hmotnosti sa podarila napríklad vďaka využitiu karbónovému bodykitu. Svoju zásluhu na väčšej agilite však bude mať aj sparťanský interiér - okrem masívneho stredového displeja z neho zmizli prakticky všetky luxusné prvky. V špecifikácii EGT má auto len jedno sedadlo.

Práve vďaka nižšej hmotnosti je P100D EGT doslova neriadenou strelou. Na 100 km/h vyšprintuje za 2,1 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. O fascinujúce čísla sa zasluhuje pohonná sústava s výkonom 585 kW (769 k) a krútiacim momentom 995 Nm. O zvládnutie extrémneho elektromobilu sa starajú vylepšené brzdy či pretekársky podvozok.

Elektrický FF 91: Zatieni aj Bugatti a Maybach

Faraday Future už dávnejšie avizoval nový elektromobil. Málokto čakal, že bude mať taký brutálny výkon a zrýchlenie. Dojazd je tiež úctyhodný.

Schopnosti takto upravených strojov preverí niekoľko okruhov v rámci Európy, medzi nimi aj obávané Zelené peklo. Na trati bude mať 10 tímov s 20 pilotmi i pilotkami k dispozícii 20 minút na tréning a 60 minút na klasifikáciu. Samotné preteky sa budú skladať z dvoch častí, prvá sa pôjde počas dňa a druhá počas večera. Zdá sa, že formát súťaže by mohol byť atraktívny. Uvidíme, ako sa organizátorom podarí naplniť veľké ambície.


Najnovšie články
Rýchla krádež: Mercedes zmizol za 20 sekúnd

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×