Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Lexus LS má najväčší head-up displej

Vlajková loď preskočila proporciami aj predĺženého predchodcu, no najmä z profilu pôsobí veľmi atleticky. Poháňa ju prepĺňaný šesťvalec.
43 10 príspevkov 11.01.2017 / Marek Pokrývka

Medzi najväčšie hviezdy podujatia NAIAS 2017 môžeme bezpochyby zaradiť Lexus LS. Piata generácia najluxusnejšieho produktu zo stajne koncernu Toyota nebola prekvapením, japonský výrobca ju oficiálnymi kanálmi avizoval vyše mesiaca vopred. Debut napriek tomu spôsobil mnoho zdvihnutých obočí. Dôvodom bolo viacero a prvým bodom sú exteriérové rozmery.

Lexus LS piatej generácie má dĺžku až 5 235 milimetrov 43 fotografií v galérii Lexus LS piatej generácie má dĺžku až 5 235 milimetrov

Pod svetlami výstaviska v Detroite debutovala verzia s kompletným štítkom LS500, ktorý hovorí o štandardnom rázvore. Napriek tomu vozidlo proporciami tesne preskočilo aj svojho predĺženého predchodcu označeného extra písmenom L. Celkovou dĺžkou až 5 235 mm dorastá natiahnuté varianty súperov, čo platí aj pre rázvor merajúci 3 125 milimetrov. Šírka karosérie je 1,9 metra a výška 1 450 mm.

Východiskom bolo čerstvé kupé LC

Nová limuzína je teda poriadny obor, no vďaka dlhej prednej kapote a plynulo klesajúcej streche nepôsobí nejako opulentne. Skôr naopak. Najmä z profilu vyzerá Lexus veľmi atleticky, v čom má prsty zníženie strechy i spodnej hrany okien. Tie sú na stranách po  prvýkrát tri. Bočné partie oživujú komplikované prahy i disky kolies, ktoré môžu mať priemer 19 alebo 20 palcov.

Natiahnuté varianty súperov dorastá novinka aj rázvorom 43 fotografií v galérii Natiahnuté varianty súperov dorastá novinka aj rázvorom

Z dizajnového hľadiska ide LS v stopách aktuálnych produktov značky. Samozrejmosťou je preto enormne veľká maska chladiča v tvare presýpacích hodín i diódová „fajka“ pod hlavnými svetlometmi. Tieto dva segmenty však tentokrát nie sú fyzicky oddelené. Ich komplikovaný tvar čiastočne reflektujú zadné svetlá, v ktorých grafike však jasne vidieť odkaz predchádzajúcu vlajkovú loď.

Lexus LC sa na ulici určite nestratí

Japonské športové kupé pôsobí vďaka mnohým ostrým tvarom ako magnet na oči. Hybridu stačí na šprint 0-100 km/h menej než päť sekúnd.

Vo vnútri dosluhujúcu generáciu sedanu necítiť, dizajnovým i ergonomickým východiskom bolo skôr stále čerstvé športové kupé LC. Od neho vozidlo prevzalo základ kokpitu. Za volantom sa nachádza obrazovka prístrojového panelu lemovaná tienidlom, z ktorého vystupujú dva otočné ovládače. Zaujímavým prvkom sú strieborné linky vedúce cez výduchy ventilácie i čalúnenie.

Základ kokpitu prevzal japonský sedan od športového kupé 43 fotografií v galérii Základ kokpitu prevzal japonský sedan od športového kupé

Toto riešenie zvýrazňuje horizontálnu orientáciu palubnej dosky, ktorá obsahuje širokouhlú 12,3-palcovú obrazovku. Tej sekundujú neodmysliteľné analógové hodiny. Samozrejmosťou je moderný multimediálny systém, množstvo bezpečnostného i komfortného vybavenia či paleta špičkových materiálov. Nový Lexus LS má okrem toho aj tromf: najväčší head-up displej na svete. Na želanie sa môže na čelnom skle objavovať digitálna plocha, ktorej uhlopriečka je údajne až 24 palcov. V zadnej časti limuzíny sú štandardne iba dve sedadlá so širokými možnosťami polohovania.

Pod kapotou úradoval downsizing

Technickým základom novinky je platforma GA-L, na ktorej automobilka počas minulého roka postavila už spomínaný typ LC. Vďaka tejto architektúru došlo k zníženiu hmotnosti. Konštrukcia využívajúca veľký podiel hliníka a vysokopevnostnej ocele ušetrila 90 kilogramov, pričom v porovnaní s predchodcom je výrazne tuhšia. Z toho by mali ťažiť jazdné vlastnosti.

Limuzína stojí na tuhej platforme, ktorá ušetrila hmotnosť 43 fotografií v galérii Limuzína stojí na tuhej platforme, ktorá ušetrila hmotnosť

Lexus bude mať štandardne vzduchové pruženie s variabilnou svetlou výškou, ktorá sa zväčší aj pri nastupovaní. Proces má byť vďaka tomu pohodlnejší. Podvozok okrem toho využije aktívne stabilizátory i riadenie zadných kolies, čo bude iste cítiť pri rýchlej jazde i pomalom manévrovaní. Všetkému má pritom veliť technológia nazvaná Vehicle Dynamics Integrated Management.

Za štítkom LS500 by sme síce očakávali atmosférický päťlitrový osemvalec, no tento predpoklad je mylný. Pod kapotou totiž úradoval downsizing. Limuzínu poháňa celkom nový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,5 litra a dvomi turbodúchadlami, v ktorom údajne nájdeme technológie z F1. Vďaka nim mali inžinieri pri vysokom výkone minimalizovať spotrebu, hluk i vibrácie.

Štandardným partnerom motora je desaťstupňový automat 43 fotografií v galérii Štandardným partnerom motora je desaťstupňový automat

Tento agregát má maximum na úrovni 305 kW (415 k), jeho krútiaci moment vrcholí pri hodnote 600 Nm. To sú naozaj slušné čísla. Lexus má vďaka tomu zrýchliť na 60 míľ za hodinu (96 km/h) v priebehu len 4,5 sekundy a nepochybne bez problémov dosiahne tempo 250 km/h. Reč je pritom o verzii s pohonom zadných kolies. V ponuke sa pravdepodobne objaví aj verzia AWD, pričom štandardným partnerom motora je moderný desaťstupňový automat. Podľa výrobcu je rýchly ako dvojspojka.

Do obchodov príde na konci roka

Pilotný šesťvalec bez najmenších pochybností neostane jedinou voľbou. Keďže je reč o značke Lexus, istú budúcnosť má hybridný pohon. Pokojne pritom môže byť k dispozícii už od štartu predaja. Vlajková loď značky síce debutovala na začiatku roka 2017, ale do obchodov príde až na jeho konci. O chystaných cenových reláciách sa zatiaľ nehovorí.


Najnovšie články
Mazda MX-5 so silným dopingom od BBR

Polícia v Británii má novú zbraň. Tentokrát nejde o žiadnu technickú vymoženosť, ale o možnosť konfiškácie vozidla na základe agresívnej či neprispôsobivej...

Superšporty z požičovne im zabavila polícia

Automobilový priemysel tvorí 44-% podiel na celkovej produkcii krajiny a z hľadiska vývozu predstavuje 35 %. V roku 2016 bolo na Slovensku vyrobených 1,04...

Automobilový priemysel čelí rizikám

Honda stanovila nový rekord na Nürburgringu, limitovanú verziu nemeckého súpera prekonala o viac než tri sekundy.

Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

Vzhľad britského elektrického SUV sa podľa šéfdizajnéra značky zásadne nebude meniť, rošáda nečakaná ani technické parametre.

Jaguar I-Pace: Sériovka už vo Frankfurte

Kúpou auta s nižšou spotrebou možno v konečnom dôsledku ušetriť aj tisíce eur. Je tento parameter dôležitý aj pre vás? Pozrite si prehľad 68 obľúbených áut...

Najobľúbenejšie u nás: Reálna spotreba 68 áut

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na utorok 25. apríla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×