Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan Vmotion 2.0 je Altima budúcnosti

Atraktívny sedan ukazuje dizajnový smer značky a v móde ProPilot má byť schopný jazdiť celkom samostatne.
21 2 príspevky 11.01.2017 / Marek Pokrývka

Na autosalóne v Detroite majú tradične hlavné slovo domáci vystavovatelia, no v ostatných rokoch si silnú pozíciu vybudovali aj značky spoza Pacifiku. Jednou z nich je Nissan. Japonský výrobca na aktuálnom ročníku podujatia nepredstavil žiadnu zásadnú sériovú novinku, no vo svojom stánku lákal pohľady na koncept. Za štítkom Vmotion 2.0 sa skrýva poriadne ostro rezaná limuzína.

Nissan Vmotion 2.0 má s veľkou pravdepodobnosťou sériový osud 21 fotografií v galérii Nissan Vmotion 2.0 má s veľkou pravdepodobnosťou sériový osud

Ako už naznačuje meno tohto vozidla, ide o evolúciu štylistického jazyka krútiaceho sa okolo tvaru písmena V. Voľne nadväzuje na štúdiu Sports Sedan predstavenú na rovnakom mieste pred tromi rokmi. Z nej sa neskôr vykľul produkčný typ Maxima a aktuálna štvordverová novinka má podľa všetkého taktiež sériový osud. S veľkou pravdepodobnosťou je to Altima budúcnosti.

Základným predpokladom teórie sú rozmery automobilu: s pôdorysom 4 860 x 1 890 milimetrov  dobre zapadá do šablóny spomínaného typu. Na výšku meria iba 1 380 mm. Môže za to nízko klenutý oblúk strechy, ktorej karbónová konštrukcia kontrastuje s matným sivým lakom karosérie. Rovnaká hra farieb vládne aj zložito tvarovaným diskom kolies s veľkým priemerom. 

Japonský koncept má dynamický vzhľad aj vďaka výrazným blatníkom 21 fotografií v galérii Japonský koncept má dynamický vzhľad aj vďaka výrazným blatníkom

Nissan Vmotion 2.0 zaujme na prvý pohľad množstvom ostrých hrán, ktoré sa okrem nárazníkov nachádzajú aj v bočných partiách. Dvere pretína viacero výrazných zlomov. V spolupráci s veľkými blatníkmi a strechou to dáva konceptu dynamický vzhľad, k čomu prispieva aj dominantná maska chladiča. Svoju rolu zohrali taktiež relatívne tenké diódové pásiky na oboch koncoch karosérie. Tej chýba B-stĺpik, zadné dvere preto museli byť ukotvené nad blatníkom.

Nissan Maxima dostal expresívny dizajn

Sériový automobil vychádzajúci zo štúdie Sports Sedan bude v ponuke iba s atmosférickým benzínovým šesťvalcom.

Všetko teda nasvedčuje tomu, že Altima ďalšej generácie bude zvonku vyzerať naozaj dobre. To však nie je jediné posolstvo japonskej štúdie. Atraktívny sedan okrem toho ukazuje aj dizajnový smer celej značky a zároveň naznačuje jej plány na zavedenie autonómnych technológii. V móde ProPilot má byť vozidlo schopné jazdiť celkom samostatne.

Veľkú časť palubnej dosky v japonskej štúdii tvorí širokouhlý displej 21 fotografií v galérii Veľkú časť palubnej dosky v japonskej štúdii tvorí širokouhlý displej

Tomuto faktu je prispôsobený volant, ktorý je zmenšený na polovicu bežnej veľkosti. Interiér je minimalistický aj v počte ovládačov. Dominantnú rolu vo vnútri Vmotion 2.0 dostal širokouhlý displej, ktorý tvorí veľkú časť palubnej dosky. Ďalšia obrazovka sa nachádza na centrálnej konzole medzi dvojicou zadných sedadiel. Samozrejme, sériová Altima bude štandardne päťmiestna a honosné kožené sedadlá ani drevenú podlahu v nej nenájdeme. No koncept napriek tomu sľubuje veľa.


Najnovšie články
Ruské Lamborghini Huracán má 1 459 koní

Britský špecialista pre dvojlitrový motor prichystal turbodúchadlo, ladený výfuk, medizchladič či karbónový tepelný štít.

Mazda MX-5 so silným dopingom od BBR

Polícia v Británii má novú zbraň. Tentokrát nejde o žiadnu technickú vymoženosť, ale o možnosť konfiškácie vozidla na základe agresívnej či neprispôsobivej...

Superšporty z požičovne im zabavila polícia

Automobilový priemysel tvorí 44-% podiel na celkovej produkcii krajiny a z hľadiska vývozu predstavuje 35 %. V roku 2016 bolo na Slovensku vyrobených 1,04...

Automobilový priemysel čelí rizikám

Honda stanovila nový rekord na Nürburgringu, limitovanú verziu nemeckého súpera prekonala o viac než tri sekundy.

Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

Vzhľad britského elektrického SUV sa podľa šéfdizajnéra značky zásadne nebude meniť, rošáda nečakaná ani technické parametre.

Jaguar I-Pace: Sériovka už vo Frankfurte

Kúpou auta s nižšou spotrebou možno v konečnom dôsledku ušetriť aj tisíce eur. Je tento parameter dôležitý aj pre vás? Pozrite si prehľad 68 obľúbených áut...

Najobľúbenejšie u nás: Reálna spotreba 68 áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×