Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW napriek škandálu predal viac áut

Hoci predaj koncernových značiek v USA a v západnej Európe, dokonca aj na domácom trhu, klesol, k priaznivému výsledku prispela Čína a východná Európa.
2 príspevky 11.01.2017 / TASR

Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) napriek emisnému škandálu dokázal minulý rok zvýšiť svoj odbyt o 3,8 percenta. Pomohol mu najmä výrazný rast predaja v Číne a vo východnej Európe, ktorý zmiernil pokles dopytu na iných veľkých trhoch.

Globálny odbyt nemeckého koncernu, ktorému okrem značky VW patria aj Audi, Porsche, Škoda a Seat, dosiahol minulý rok 10,31 milióna vozidiel, z toho v Číne sa odbyt koncernu zvýšil o 12,2 percenta na 3,98 milióna áut. Tento výsledok signalizuje, že VW by mohol predbehnúť Toyotu a stať sa najväčším výrobcom áut na svete. Na ilustráciu, v roku 2015 predala Toyota celkovo 10,15 milióna áut a VW 9,8 milióna.

VW poodhalil prototypy troch noviniek

Arteon, Tiguan Allspace a Up! GTI testoval Wolfsburg v horúcej Južnej Afrike, svetu ich ukázal s odlišnou úrovňou maskovania.

Predaj samotnej značky VW, ktorá vyrába napríklad populárny model Golf alebo SUV Tiguan, sa minulý rok zvýšil o 2,8 percenta na 5,9 milióna kusov. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 14-percentný nárast dopytu v Číne a sedempercentné zvýšenie odbytu v strednej a východnej Európe.

V USA však nemecká automobilka pocítila dôsledky škandálu, keďže jej predaj sa v roku 2016 znížil o takmer osem percent na 322 900 vozidiel a v celej Severnej Amerike klesol o 1,9 percenta. V západnej Európe odbyt modelov značky VW vlani klesol o dve percentá na 1,47 milióna vozidiel, pričom na domácom nemeckom trhu sa znížil o 7,2 percenta na 557 800 áut.

Výbuch VW Touranu zapríčinila korózia

Príčinou septembrovej explózie desaťročného VW Touranu pri tankovaní CNG bola skorodovaná plynová nádrž. Toto vozidlo bolo súčasťou zvolávacej akcie, preto sa preveruje možné zlyhanie VW aj majiteľa.

Vyhliadky na tento rok však stále nie sú ružové. V západnej Európe sa rast predaja všetkých značiek, ktoré patria do koncernu VW, spomalí odhadom na 1,5 percenta. Nová americká administratíva zase pohrozila zavedením ciel na dovoz vozidiel z Mexika, kde nemecká firma vyrába modely VW aj Audi. A ak sa zvýši napätie medzi Čínou a USA, po nástupe nového prezidenta Donalda Trumpa, môže to mať negatívne dôsledky pre západné automobilky, ktoré podnikajú v ázijskej krajine.

(TASR)


Najnovšie články
Ruské Lamborghini Huracán má 1 459 koní

Britský špecialista pre dvojlitrový motor prichystal turbodúchadlo, ladený výfuk, medizchladič či karbónový tepelný štít.

Mazda MX-5 so silným dopingom od BBR

Polícia v Británii má novú zbraň. Tentokrát nejde o žiadnu technickú vymoženosť, ale o možnosť konfiškácie vozidla na základe agresívnej či neprispôsobivej...

Superšporty z požičovne im zabavila polícia

Automobilový priemysel tvorí 44-% podiel na celkovej produkcii krajiny a z hľadiska vývozu predstavuje 35 %. V roku 2016 bolo na Slovensku vyrobených 1,04...

Automobilový priemysel čelí rizikám

Honda stanovila nový rekord na Nürburgringu, limitovanú verziu nemeckého súpera prekonala o viac než tri sekundy.

Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

Vzhľad britského elektrického SUV sa podľa šéfdizajnéra značky zásadne nebude meniť, rošáda nečakaná ani technické parametre.

Jaguar I-Pace: Sériovka už vo Frankfurte

Kúpou auta s nižšou spotrebou možno v konečnom dôsledku ušetriť aj tisíce eur. Je tento parameter dôležitý aj pre vás? Pozrite si prehľad 68 obľúbených áut...

Najobľúbenejšie u nás: Reálna spotreba 68 áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×