Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda CR-V: Zbohom, atmosféra!

Benzínový dvojliter pod kapotou japonského SUV síce neohúri dynamikou, no pri jazde je veľmi príjemný. Jeho spotreba pritom nie je žiadnou tragédiou.
36 35 príspevkov 10.01.2017 / Marek Pokrývka

Vlani v októbri prezentovala Honda piatu generáciu typu CR-V. Jej predstavenie na autosalóne v Los Angeles bolo jasným signálom toho, že aktuálnej verzii populárneho SUV zvoní umieračik. Vozidlo tým zároveň dá zbohom atmosférickým motorom. Ešte pred ich definitívnym odchodom sme sa rozhodli štvorku naposledy pozvať do redakčnej garáže a osobne sa s ňou rozlúčiť.

Honda CR-V štvrtej generácie s benzínovým motorom 2.0 i-VTEC 36 fotografií v galérii Honda CR-V štvrtej generácie s benzínovým motorom 2.0 i-VTEC

Dosluhujúci japonský automobil už dobre poznáme, našimi rukami prešiel viackrát. Tentokrát sa však k nám dostal variant po facelifte spred dvoch rokov. Omladenie prinieslo najmä upravenú prednú časť a širší zoznam vybavenia, ale „hladký“ benzínový dvojliter zostal počas neho nedotknutý. Vyskúšali sme si ho v kombinácii s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Pri bežnej jazde je výnimočne tichý

Honda CR-V 2.0 i-VTEC má pod kapotou štvorvalec s objemom 1 997 kubických centimetrov, ktorý dosahuje maximálny výkon 114 kW (155 k) pri 6 500 otáčkach. Zhruba o dvetisíc nižšie ponúka vrchol krútiaceho momentu. Jeho špičková hodnota 192 Nm je na dnešnú dobu podpriemerná a prax dáva teoretickému predpokladu za pravdu. Dynamikou tento model určite neohúri.

Atmosférický dvojliter vyniká najmä svojou kultivovanosťou 36 fotografií v galérii Atmosférický dvojliter vyniká najmä svojou kultivovanosťou

Pri jazde s japonským SUV musíte zabudnúť na naftové kopance tesne nad voľnobehom, atmosférický zážihový motor treba pre prudšiu akceleráciu vyhnať do otáčok. Vtedy dokáže predviesť slušný elán. Akcelerácia na stovku za 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť 190 km/h nie sú hviezdne parametre, ale ide o akceptovateľné hodnoty. Dvojliter si však žiada častejšiu prácu s prevodovkou.

Test Honda Civic 1.8 i-VTEC: Rozlúčka

Atmosférickému motoru pod kapotou populárneho japonského kompaktu zvoní hrana, jeho dosluhujúce vydanie sme preto opäť vzali do rúk.

Páka šesťstupňového manuálu je šikovne po ruke, jeho kulisa má navyše pomerne presné dráhy. Miešanie prevodov preto nie je problémom. Počítač si ho pýta aj pri diaľničných stúpaniach, ktoré niekedy na šestke motor nevládze utiahnuť. Inak s ním nie je problém. Tento agregát vyniká najmä svojou kultivovanosťou, pri bežnej jazde je výnimočne tichý. Na každodenné používanie je veľmi príjemný.

Na rozdiel od iných modelov je papierová spotreba reálna 36 fotografií v galérii Na rozdiel od iných modelov je papierová spotreba reálna

Už podľa papiera je jasné, že benzínové SUV sa nebude presúvať za pár drobných. Na rozdiel od mnohých iných modelov je však papierová spotreba reálna. Mestský údaj sa nám v praxi podarilo podliezť o jeden krígeľ a dostať sa pod deviatku, vo vidieckych podmienkach sme 6,5-litrový oficiálny apetít prekročili o dva deci. Na diaľnici spotrebovalo japonské vozidlo v priemere 7,8 l/100 km.

Uvedené čísla síce nie sú nízke, ale vzhľadom na parametre nejde ani o nejakú tragédiu. Najmä v porovnaní s prepĺňanými súpermi. V kolónke laboratórnych údajov síce jasne vyhrávajú, no pri porovnaní spotreby v skutočných podmienkach sú rozdiely niekedy zanedbateľné.

Celková cena tesne nad 32-tisíc eur

Honda CR-V štvrtej generácie je na slovenskom trhu štandardne dostupná od 21 650 eur, pričom za pohon všetkých štyroch kolies a druhú najvyššiu úroveň Lifestyle treba prihodiť vyše deväťtisíc. Zoznam vybavenia sa vďaka tomu výrazne predĺži. Popri dvojzónovej klimatizácii obsahuje vyhrievanie predných sedadiel, parkovacie senzory na oboch koncoch, zadnú kameru či navigáciu.

Druhá najvyššia úroveň Lifestyle výrazne predĺži zoznam vybavenia 36 fotografií v galérii Druhá najvyššia úroveň Lifestyle výrazne predĺži zoznam vybavenia

V danej verzii si možno doplatiť len za dve veci. Extra financie si treba pripraviť na metalický lak (559 €) a balík bezpečnostných systémov obsahujúci šesť funkcií (700 €). V našom prípade boli zaškrtnuté obe možnosti. Celková cena sa tak vyhupla tesne nad 32-tisíc eur, reálne však tuzemský importér japonskej značky ponúka na toto vyhotovenie tisícový bonus.

S dvojlitrom jazdí SUV veľmi príjemne

Uvedenie piatej generácie typu CR-V je na spadnutie. Automobilka pod jej kapotu plánuje montovať rýdzo prepĺňané motory a nám zostáva len povedať: Zbohom, atmosféra! Pre stredne veľké SUV s pohonom všetkých kolies síce zväčša nepatríš k prvým voľbám, ale našla si si svojich fanúšikov. A my sa po rozlúčkovom teste s týmto japonským automobilom nečudujeme.

Nástupca japonského SUV bude mať rýdzo prepĺňané motory 36 fotografií v galérii Nástupca japonského SUV bude mať rýdzo prepĺňané motory

Honda jazdí s týmto „hladkým“ dvojlitrom veľmi príjemne. Boduje svojím prejavom, v bežnom režime je agregát naozaj výnimočne tichý. Okrem toho ponúka akceptovateľnú dynamiku. Treba síce častejšie pracovať s radiacou pákou, no tá je po ruke a má presnú kulisu. Bodom zlomu nie je ani spotreba. Prepĺňaní súperi síce víťazia na poli hodnôt nameraných v laboratóriách, ale v praxi nie je apetít atmosférického štvorvalca nijak závratne vyšší.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 997 cm3
Max. výkon
114 kW/155 k
pri otáčkach
6 500/min
Max. krútiaci moment
192 Nm
pri otáčkach
4 300/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 605 mm
Šírka
1 820 mm
Výška
1 685 mm
Rázvor náprav
2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 544 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 619 kg
Užitočná hmotnosť
531 kg
Celková hmotnosť
2 075 kg
Objem batožinového priestoru
589/1 669 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
9,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,6 l/100 km
Mesto - počas testu
8,9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
177 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 21 650 €
Základná cena verzie
od 30 750 €
Cena testovaného exemplára
32 009 €

Najnovšie články
Test Ford Edge: Splnený americký sen

ri predpokladanom trvaní tendra v lehote 12 mesiacov by sa tak podľa jeho slov mohol úsek začať stavať v roku 2022 a hotový by mohol byť v roku 2026.

Posledný úsek D1: Súťaž až v roku 2021

Číslami z exaktne meraného testu dynamiky sa pýcha britskej automobilky dostáva do spoločnosti omnoho drahších modelov.

McLaren 720S sa vyrovná hyperšportom

Nemecká firma prezentovala ďalšiu verziu vozidla, ktorá svoju podstatu prezrádza názvom MHX 800. Z osemvalca vyžmýkal špecialista presne 605 kW (823 k).

Monštruózne BMW dostalo ešte viac výkonu

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Podľa spravodajského servera portfolio.hu kabinet už pracuje na príprave zákona o tzv. e-mobilite i jeho vykonávacích predpisoch.

Maďarská vláda nakúpi 200 elektromobilov

Temperamentný taliansky sedan, v ktorého DNA by sa dal vystopovať aj vplyv Ferrari, sa postavil proti ostrému nemeckému kupé. Kto zvíťazí v pretekoch na úplne...

Giulia QV vs. C 63 S Coupé: Súboj na okruhu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×