Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

AMG oslavuje: Kupé GT C atakuje pozíciu GT R

AMG sa rozhodlo svoje päťdesiate výročie osláviť v duchu tradícií automobilového priemyslu. Okrem modernizovaných modelov GT coupé a GT S coupé si firma dala ďalší veľký darček.
19 3 príspevky 10.01.2017 / Filip Kadlečík

Dvorný úpravca modelov Mercedes-Benz, nemecká spoločnosť AMG, oslavuje päťdesiate výročie založenia. Ako to už býva firma si k svojim narodeninám darovala poriadne výkonné darčeky. Na autosalóne v Detroite odhalila modernizovanú rodinu superšportov s označením GT. Do modelového radu karosárskej verzie coupé dokonca pribudol nový prírastok.

Mercedes-Benz AMG GT C Edition 50 sa po stránke technológií približuje vrcholnému modelu GT R 19 fotografií v galérii Mercedes-Benz AMG GT C Edition 50 sa po stránke technológií približuje vrcholnému modelu GT R

Modernizácia prišla pomerne skoro, autá ešte na trhu nie sú ani tri roky. Na druhú stranu treba povedať, že sa dala očakávať. Modely Mercedes-AMG GT a GT S totiž dostali prvky známe z nedávno predstavených roadsterov GT a GT C. Nemecký úpravca si naviac okrem nich dal špeciálny darček, Mercedes-AMG GT C Edition 50, čiže kupé zastávajúce úlohu akéhosi predskokana pred vrcholným modelom GT R.

Mercedes-AMG GT R: Nemecká beštia

Špičková verzia kupé dostala jedovatý zelený lak, drsný bodykit, riadenie zadnej osi a maximálny výkon 430 kW (585 k).

Po dizajnovej stránke sa omladzovacia kúra prejavila na novej čelnej maske či agresívne tvarovanom prednom nárazníku. Ten naviac prichádza s aktívnymi segmentmi, ktoré prispôsobujú aerodynamiku vozidla momentálnym potrebám. Dostupné su aj nové prvky výbavy či možnosť synchronizácie telemetrie a smartfónu.

Omladenie sa dotklo i kupé s označením GT a GT S 19 fotografií v galérii Omladenie sa dotklo i kupé s označením GT a GT S

Dôležitý je však aj nárast výkonu jednotlivých kupé. Základná špecifikácia s označením GT teraz ponúka 350 kW (475 k), výkon verzie GT S vrcholí na 384 kW (522 k) a nový člen rodiny, GT C coupé, na cestu posiela 410 kW (558 k). Okrem toho novinka prichádza s väčšími kolesami, adaptívnym pružením, ale aj riadením zadnej osi. Od beštie so označením GT R ho teda delí len zopár vychytávok a 20 kilowattový deficit výkonu.


Najnovšie články
Nádherný Countach: Klasika jazdí vidiekom

Šesťvalcové kupé s komplexne prepracovanou karosériou malo podľa výrobcu zvládnuť domácu trať Hethel v rovnakom čase ako špeciál 3-Eleven.

Evora GT430: Najsilnejší Lotus histórie

Zákaz vjazdu dieselových áut do európskych miest môže poškodiť schopnosť automobiliek investovať do vývoja vozidiel s nulovými emisiami.

Zákazy vjazdu dieselov do miest nepomôžu

Zlodeji v každej krajine radi číhajú na turistov, ktorí sú ich ľahkými obeťami. Ponúkame niekoľko rád a tipov, ako sa vyhnúť nepríjemnostiam.

7 rád, ako sa vyhnúť na dovolenke zlodejom

Kupé disponuje porciou 496 kW (675 k), podvozkom s komponentmi KW a karbónovými dielcami. Disciplína 0-100 km/h mu trvá 2,7 sekundy.

Modrý šíp: Porsche 911 dosiahlo 344 km/h

Facelift kórejského vozidla je pomerne decentný, zmien však narátame dosť. V interiéri sa objavil odlišný volant či volič automatickej prevodovky.

Kia Sorento podstúpila malú modernizáciu

Najmenšie SUV severskej značky by malo zákazníkom ponúknuť široké možnosti na prispôsobenie vlastnému vkusu.

Volvo XC40 staví na kvalitné materiály
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×