Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911: Slimáky aj pre verzie GTS

Rodina inovovaných modelov má jemne upravený dizajn a trojlitrový boxer s maximálnym výkonom 331 kW (450 k).
12 10.01.2017 / Marek Pokrývka

Trend menom downsizing neobišiel ani športové autá. Napríklad slávne Porsche 911 prešlo ešte predvlani faceliftom, v rámci ktorého vymenili varianty Carrera svoje atmosférické šesťvalce za menšie agregáty s dvomi turbodúchadlami. Slimáky teraz výrobca pripravil aj pre verzie GTS. Opäť klesal objem motora spolu s papierovou spotrebou, no výkon sa hýbal opačným smerom.

Modely Porsche 911 GTS budú odteraz poháňané turbomotormi 12 fotografií v galérii Modely Porsche 911 GTS budú odteraz poháňané turbomotormi

Dovedna päťčlenná rodina modelov s označením GTS bude odteraz poháňaná trojlitrovým boxerom, ktorý má maximálny výkon 331 kW (450 k). Svojho predchodcu teda prekonáva o dvadsať koní. Ešte výraznejšie stúpal krútiaci moment, ktorý má nové maximum na úrovni pekných 550 Nm. Prepĺňaná pohonná jednotka ho môže prenášať len dozadu alebo na všetky štyri kolesá.

Porsche 718 Cayman prešlo na turbo

Malé športové kupé absolvovalo rad očakávaných zmien. Pohonné jednotky vozidla sú rovnaké ako v otvorenom bratovi.

Motor možno naďalej kombinovať s klasickým manuálom i dvojspojkovou prevodovkou. V prípade voľby PDK dokáže Porsche 911 Carrera 4 GTS Coupe zrýchliť na stovku už za 3,6 sekundy a je tak najrýchlejším zástupcom radu. Bez systému 4x4 je športový model o niečo pomalší. Desatiny pridáva aj voľba karosérie Cabriolet/Targa, keďže tieto verzie majú vyššiu hmotnosť než kupé.

Najrýchlejším zástupcom radu je kupé s pohonom všetkých kolies 12 fotografií v galérii Najrýchlejším zástupcom radu je kupé s pohonom všetkých kolies

Modely GTS majú okrem turbomotora aj jemne upravený dizajn, ktorý vychádza zo štandardných vyhotovení. Detailná retuš sa dotkla svetiel, nárazníkov i chladiacich rebier nad šesťvalcom. Výfukový systém ústi dvomi centrálne umiestnenými koncovkami, čo je oproti predchodcovi zmena. Facelift priniesol aj niekoľko úprav v kabíne a zozname vybavenia. Ceny sa nijak výrazne nepohli: na nemeckom trhu stojí najlacnejšie inovované Porsche 911 so štítkom GTS presne 124 451 eur.


Najnovšie články
Kamión sa náhle skrížil v premávke

Seat Leon v našich končinách občas akoby žil v tieni väčšej Octavie a drahšieho Golfu. Je však táto pozícia zaslúžená? Toto kombi vás presvedčí o tom, že nie.

Test Seat Leon ST: Keď v kolónach relaxujete

Nedávno omladený pick-up má charakteristické farby i osvetlenie, rám v prednej časti či integrovanú vysielačku. Poháňa ho šesťvalec EcoBoost.

Do policajnej služby nastupuje Ford F-150

Nemci majú servis automobilov zasiahnutých škandálom zadefinovaný ako povinnosť, KBA plánuje ignorovanie výziev tvrdo trestať.

Dieselgate: Autám hrozí strata značiek

Americké športové autá boli vždy odlišné od tých európskych. Kým v Európe sa výrobcovia doťahujú o to, kto vyrobí motor s čo najmenším objemom a najvyšším...

Omladený Mustang dýcha na krk Európanom

Medzi motoristami sa nájde množstvo vodičov, ktorí si vyslovene potrpia na čistote ich štvorkolesového tátoša. Ak sa však chcú vyhnúť poškodeniu krycej vrstvy...

Fatálna chyba pri čistení auta: Nerobíte ju aj vy?

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Od dnes zatvoria R2 pri Zvolene
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×