Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q8: Bude sa vyrábať v Bratislave?

Mohutné SUV-kupé má šesťvalec a elektromotor, na stovku zrýchli za 5,4 sekundy. V obchodoch sa má objaviť v priebehu budúceho roka.
23 33 príspevkov 10.01.2017 / Marek Pokrývka

Krátko pred Vianocami vypustilo Audi na internet ochutnávku dôležitého konceptu prichystaného pre Detroit. Na tamojšom výstavisku v týchto dňoch prezentovalo typ Q8, ktorý má stáť s limuzínou A8 na vrchole portfólia značky. Bude teda jeho druhou vlajkovou loďou.

Audi Q8 Concept vnáša do dizajnu značky svieži vietor 23 fotografií v galérii Audi Q8 Concept vnáša do dizajnu značky svieži vietor Zdroj: Audi

Už vopred bolo jasné, že nové vozidlo dostane formu veľkého SUV-kupé. Pre štyri kruhy nejde o prvý pokus na tomto poli. Ešte v roku 2015 prezentoval výrobca štúdiu e-tron quattro s rýdzo elektrickým pohonom, vlani nasledovala mierne upravená verzia s palivovými článkami. No exponát prezentovaný na severoamerickej pôde je podstatne bližšie k realizácii.

Pôsobivá maska i proporcie

Audi Q8 Concept vzhľadom nadväzuje na spomínanú dvojicu, no zároveň vnáša do dizajnového katalógu značky svieži vietor. Jeho hlavným poznávacím znakom je maska chladiča so šiestimi vertikálnymi rebrami. Pôsobivá mreža je lemovaná diódovými svetlometmi a početnými chladiacimi otvormi. Trio medzier na hrane kapote je odkazom na historický typ Sport Quattro.

Maska chladiča je hlavným poznávacím znakom štúdie 23 fotografií v galérii Maska chladiča je hlavným poznávacím znakom štúdie Zdroj: Audi

Tvarom vozidla vládnu hrany, výrazne skosená je aj strecha zakončená veľkým spojlerom. Vzadu si nemožno nevšimnúť difúzor ani neprerušený pás diód. Vonku celkom chýbajú klasické kľučky a dvere nemajú rám, čo prispieva k atraktívnosti SUV-kupé. Dôležitým prvkom sú tiež kolesá. Tie umocňujú mohutný dojem z auta, blatníky totiž vypĺňajú až 23-palcové valce s obutím 305/35 R23.

Audi chystá novú vlajkovú loď: Model Q8

Blíži sa autosalón v Detroite a automobilky pomaly upozorňujú na svoje novinky. Audi plánuje predstaviť koncept nového modelu, ktorý by mal prekonať BMW X6 či Mercedes GLE Coupé.

Použitie veľkých ráfikov bolo v tomto prípade nutnosťou, štúdia Q8 totiž nie je žiadny drobec. Dĺžkou 5,02 metra a trojmetrovým rázvorom je zhruba na úrovni sériového typu Audi Q7. Na šírku ho však prerastá, v ramenách meria až 204 centimetrov. Strecha je vo výške 1,7 metra.

Luxusný interiér obsahuje minimum fyzických tlačidiel 23 fotografií v galérii Luxusný interiér obsahuje minimum fyzických tlačidiel Zdroj: Audi

Vzhľadom na exteriérové proporcie je jasné, že kabína tohto mastodonta bude vzdušná. Ingolstadt jej dal štvormiestnu konfiguráciu. Okrem kvarteta športovo tvarovaných sedadiel nájdeme vo vnútri viacero veľkých displejov, ktoré majú na starosti ovládanie väčšiny palubných funkcií. Fyzických tlačidiel je minimum. V interiéri hrajú prvé husle opäť ostré tvary, pričom spracovaním i množstvom vybavenia má patriť na špičku luxusnej triedy. Batožinový priestor má objem 630 litrov.

Dokáže fungovať aj na elektrinu

Pri predchádzajúcich štúdiách tohto razenia Audi experimentovalo s elektrinou a vodíkom, tentokrát padla voľba na benzínový plug-in hybrid. Pod prednou kapotou sa nachádza známy šesťvalec 3.0 TFSI. Agregát je spriahnutý s osemstupňovým automatom, ktorého súčasťou je elektromotor. Výsledkom spolupráce dvoch pohonných jednotiek je výkon 330 kW (449 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Plug-in hybrid má poskytnúť elektrický dojazd 60 km 23 fotografií v galérii Plug-in hybrid má poskytnúť elektrický dojazd 60 km Zdroj: Audi

Tieto parametre prúdia na všetky štyri kolesá, systém quattro tu nesmie chýbať. Svojou troškou prispieva k pekným dynamickým parametrom vozidla. Koncept má šprint na stovku zdolať za 5,4 sekundy a dosiahnuť limitovanú rýchlosť 250 km/h. Dokáže pritom fungovať aj výhradne na elektrinu. Batéria s kapacitou 17,9 kWh má poskytnúť dojazd 60 kilometrov, pričom v kombinovanom režime dosiahne Q8 Concept normovanú spotrebu iba 2,3 l/100 km. Celkový dojazd je asi tisíc kilometrov.

Test Audi Q7: Nemecká oceľ z Bratislavy

Vyskúšali sme si druhú generáciu luxusného SUV vo verzii 3.0 TDI a nevyhli sme sa porovnaniam s novým švédskym modelom Volvo XC90.

Audi síce nezverejnilo hmotnosť tohto vozidla, no vzhľadom na jeho veľkosť i množstvo palubnej techniky bude nepochybne výrazne nad dvojtonovou hranicou. Jazdné vlastnosti superšportu teda nemožno čakať. Nemecký výrobca však nenechal nič na náhodu, štúdia má päťprvkové zavesenie kolies na oboch nápravách, vzduchové pruženie schopné meniť svetlú výšku v rozmedzí 90 milimetrov a obrovské karbónovo-keramické kotúče. Vpredu majú priemer až dvadsať palcov.

Zakotví nakoniec v Bratislave?

Už pred premiérou konceptu bolo jasné, že nepôjde o nejaké dizajnové cvičenie. Audi Q8 má sériovú budúcnosť. Ingolstadt to počas detroitského odhalenia potvrdil: SUV-kupé plánuje predstaviť v priebehu budúceho roka. Ešte pred jeho koncom by sa malo dostať aj do obchodov.

SUV-kupé sa možno bude vyrábať v slovenskej továrni 23 fotografií v galérii SUV-kupé sa možno bude vyrábať v slovenskej továrni Zdroj: Audi

Otáznik zatiaľ zostáva visieť nad miestom produkcie. Bude sa druhá vlajková loď štyroch kruhov vyrábať v Bratislave, ktorá je centrálou veľkých SUV koncernu Volkswagen? Tento scenár by mal svoj svoje opodstatnenie. Z pásov továrne v slovenskej metropole schádza aj Audi Q7 či Porsche Cayenne, novinka by do tejto partie dobre zapadla. No automobilka ešte vlani po premiére vodíkového konceptu h-tron quattro spomínala belgický Brusel. Čas ukáže, kde nakoniec sériová verzia zakotví.


Najnovšie články
Nová Kia Ceed: Stvorená na obraz Európana

Najmenšie SUV americkej značky má kontroverzný dizajn a priestorom neohúri, ale disponuje dobrým podvozkom i motorom.

Test Ford EcoSport: Fiesta na steroidoch

Švédsky sedan debutoval v americkom Charlestone, kde ho automobilka začína vyrábať. Jeho modelová paleta bude benzínovo-elektrická.

Volvo S60: Krásavec bojkotujúci naftu

Volkswagen len tento týždeň zaplatil miliardovú pokutu v súvislosti s dieselgate a už si na časť z tohto koláča robia zálusk viaceré spolkové krajiny. Aké sú...

VW zaplatil miliardu, každý ju chce

Vzácne vozidlo pravdepodobne vzbĺklo vinou chybného ventilu palivového systému, zachovaná zostala iba jeho predná časť.

Ford GT: Pýcha značky zhorela do tla

Český automobilový priemysel zaznamenal rekordný minulý rok, keďže sa vyrobilo vyše 1,4 milióna nových áut. Pochopiteľne sa to odrazilo aj na zárobkoch...

Česi vlani vyrobili rekordný počet áut

Malý japonský off-road sa drží klasického receptu, okrem retro vzhľadu má rebrinový rám, pohon štyroch kolies a redukčnú prevodovku.

Suzuki Jimny: Prvé oficiálne fotografie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×