Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Slovenská jednotka: Kia Sportage po 100 000 km

Tu nemôžete nič pokaziť! Testovaný Sportage síce prednedávnom nahradil nový model, ale ako mladá „jazdenka“ je aj tak dobrou voľbou – nielen vďaka svojej dlhej záručnej lehote.
19 71 príspevkov 03.01.2017 / Redakcia AUTO BILD

Kia to skrátka vie. Medzičasom si už o tom medzi sebou čvirikajú aj vrabce na streche. Lacný tovar z Kórey? To platilo kedysi. Dnes už neplatí ani to, že Sportage je kórejský. Ako je všeobecne známe, toto SUV schádza z liniek slovenského závodu pri Žiline. Ani celkom lacné už nie je, nami testovaný oranžovaný exemplár s výbavou Platinum vyšiel na rovných 30 000 eur.

Ako doma: turisti z Kórey v Česku. Kia sa však vyrába tesne vedľa –u nás, pri Žiline. 19 fotografií v galérii Ako doma: turisti z Kórey v Česku. Kia sa však vyrába tesne vedľa –u nás, pri Žiline.

To znie draho. Napriek tomu je však Kia výhodná, lebo ku kompletnej výbave (automatická klimatizácia, panoramatické strešné okno, vyhrievania volantu a navigácia) patrí aj sedemročná záruka alebo do najazdenia 150 000 km. Veľkorysé? Samozrejme – zákazníci nemeckých značiek o niečom takom môžu iba snívať. Napriek tomu Kia vôbec nepreháňa.

Pred rokmi zavedený marketingový ťah, určený na podporu zvýšenia dôvery zákazníkov a predaja, sa ukázal ako dobrý ťah – aj preto, že sa im skutočne takmer nič nekazí. Rovnako ako predtým kompaktný hatchback Kia Cee´d, aj Sportage zvládol dlhodobý test na 100 000 km bez porúch. Nepojazdné? Pokazené? Nič také.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

Iba každých 30 000 km bolo potrebné namontovať nové brzdové platničky – pravdepodobne dôsledok vyššej pohotovostnej hmotnosti vozidla (1 749 kg), ktorá dala Kii zabrať pocitovo aj merateľne.„Kde je ukrytých tých 184 koní?“ pýtali sa mnohí vodiči, ktorí si naftový dvojliter predstavovali o čosi temperamentnejší. „Má slušný krútiaci moment, ale ťažkopádna automatická prevodovka ho oberá o výkon,“ zaznamenal jeden kolega. „Od 140 km/h zrýchľuje pomalšie“.

Najväčším problémom modelu Sportage je opotrebovávanie brzdových doštičiek 19 fotografií v galérii Najväčším problémom modelu Sportage je opotrebovávanie brzdových doštičiek

Dlhodobou témou záznamov boli aj sťažnosti na vyššiu spotrebu: „Okolo deviatich litrov na 100 km, so stúpajúcou tendenciou na diaľnici – to je príliš veľa,“ zaznamenal náš kolega Frank B. Meyer, ktorému sa tento „tučniačik“ inak veľmi páčil.

Test Kia Sportage: Hviezda zo Žiliny

Kórejský bestseller prišiel v novej forme. Čo v sebe skrýva sme sa snažili zistiť ostrou skúškou verzie 2.0 CRDi HP GT Line s automatickou prevodovkou.

Celú testovaciu vzdialenosť napokon Kia zvládla s celkom pyšnou priemernou spotrebou 9,4 l/100 km. Naši kolegovia so slabšou 136-koňovou verziou sa dostali na údaj 8,6 l/100 km – aj to je dosť, ale po rozpočítaní na 100 000 km by ste aj tak ušetrili takmer 850 eur!

Najpredávanejším modelom je, zdá sa, Kia Sportage 1,7 CRDi vo vyhotovení Gold 19 fotografií v galérii Najpredávanejším modelom je, zdá sa, Kia Sportage 1,7 CRDi vo vyhotovení Gold

Smädná alebo nie: na dlhé služobné cesty bola Kia so svojimi pohodlnými sedadlami vždy žiadanou spoločníčkou. Aj nastaviteľné riadenie si našlo svojich fanúšikov. Medzi troma režimami „Comfort“, „Normal“ a „Sport“ síce nebol veľký rozdiel, ale v rámci precíznosti a spätnej väzby urobila Kia dosť veľké pokroky.

Čo sa týka mierne drsného komfortu pruženia (aj dôsledkom nízkoprofilových pneumatík s priemerom 18 palcov), väčšina prižmúrila oko. V testovacej prevádzke nás občas hnevala len priemerná priestorová ponuka, vysoká nakladacia hrana kufra (74,5 cm), ako aj skromný výhľad: „V porovnaní s jeho vonkajšou veľkosťou je Sportage vnútri príliš malý,“ posťažoval sa kolega Diether Rodatz.

Kia namiesto skladacieho kresla: redaktor Robin Hornig sleduje 24-hodinové preteky na Nürburgringu z kufra. Objem 465 až 1 353 litrov je viac ako dostatočný, nie však obrovský 19 fotografií v galérii Kia namiesto skladacieho kresla: redaktor Robin Hornig sleduje 24-hodinové preteky na Nürburgringu z kufra. Objem 465 až 1 353 litrov je viac ako dostatočný, nie však obrovský

Príliš široké strešné stĺpiky a malé bočné okná neprekážali iba jemu: „Bez parkovacích senzorov a cúvacej kamery by to nešlo.“Zvyšok kritiky sa obmedzil na detaily: napríklad na nízku vratnú silu stieračov počas jazdy v daždi na diaľnici, alebo na občas štrajkujúci elektronický uzamykací systém. Po vypnutí motora niekedy zostalo zapaľovanie zapnuté, potom sa auto nedá zvonka uzamknúť.

TOP 10 SUV z bazárov: Tieto kupujeme najviac

Blíži sa koniec roka, čas bilancovania. Prinášame prehľad 10-tich najpredávanejších SUV s rokom výroby 2011. Mnoho päťročných krások sa v bazároch ani nestihne ohriať.

Keď si Kiu zobral do parády expert spoločnosti DEKRA Günther Schiele, väčšina jej menších hriechov bola zabudnutá, pretože skvelý výsledok prehliadky všetko prekonal: odborník vystavil rozobratému Sportage bieloskvúce vysvedčenie. Keď so svojím endoskopom zamieril do dutín karosérie a podrobne prekontroloval jednotlivé motorové súčiastky na opotrebovanie, bolo nad slnko jasnejšie: naše hodnotenie dlhodobých testov má nového kráľa.

Slabé a silné stránky modelu:

  • Farebne nestále: Povrch palubnej dosky vykazuje jemné svetlé sfarbenie. Pomôže pravidelné používanie čističa na plasty.
  • Jemne krčivé: Teraz sa budeme sťažovať na vysokej úrovni: na roletke pod posuvným strešným oknom sa vytvorili jemné vlnky.
  • Celkom bez rušivých zvukov: Áno, Kórejci to vedia. V interiéri Sportage sa nič neozýva, ani spod veľkého strešného okna nevychádzajú žiadne pazvuky.
  • Slabá priehľadnosť: Po demontáži sa ukázala nevýhoda karosérie Sportage- obrovský výrez zadných dverí a za ním tučný C stĺpik.
  • Slabá výdrž: Pri každej predpísanej servisnej prehliadke po 30 000 km bolo potrebné meniť brzdové platničky. Predné celkovo trikrát, zadné dvakrát.
  • Celkom nenápadné: V rámci motora, pohonu 4x4, výfukovej sústavy a chladiaceho systému odborníci neurobili žiadne poznámky hodné záznamu.

    Jazdená Kia Sportage: Stále takmer ako nová

    Kia už niekoľko mesiacov vyrába Sportage štvrtej generácie, jeho predchodca však stále dobre vyzerá a navyše disponuje spoľahlivou technikou. Niektoré exempláre sú dokonca ešte stále kryté pôvodnou...

Sportage od nás dostáva známku jedna, žiadne iné auto doteraz nebolo lepšie. Kia to jednoducho vie! Spoľahlivosť na špičkovej úrovni, vlastnosti produktu a dizajn na stopercentnej európskej úrovni – Kia sa už dlhší čas neprofiluje iba cez výhodné ceny. Táto značka naháňa strach aj nemeckej konkurencii. Možno aj preto patrí na samotný vrchol rebríčka spomedzi najpredávanejších ojazdených SUV s rokom výroby 2011 na Slovensku.


Najnovšie články
Kamionisti podvádzajú s emisiami

Ceny palív na Slovensku zastavili prudký rast a aspoň nateraz to vyzerá, že sa už výraznejšie meniť nebudú. Analytici v nadchádzajúcich týždňoch očakávajú skôr...

Nafta a benzín: Za aké ceny budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 23. januára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom nemajú ani trošku citu

Návrhy grafických dizajnérov často dráždia našu fantáziu. Výnimkou nie je ani upravený Ford Mustang, ktorý dostal karosériu typu sedan.

Nová verzia legendy: Mustang aj ako sedan?

KLEBETY TÝŽDŇA Civic Type R bude mať len manuál, Kia chystá malé SUV a omladená trieda S má byť špičkou v autonómnych technológiách.

Corvette ZR1 a Focus štvrtej generácie

Automobily, ktoré vznikli v časoch socializmu, sú na našich cestách vidieť čoraz menej. Pripomeňte si ich v dnešnom kvíze, pamätáte si ešte na ich názvy...

Kvíz: Ako dobre poznáte legendy socializmu?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×