Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Dlhodobý test: Silné a slabé stránky Octavie

V posledných dňoch boli slovenské diaľnice o niečo plnšie, než zvyčajne. Počas sviatkov ľudia veľa cestujú, navštevujú rodinu, vyrážajú na dovolenky. Presne na takéto cestovanie sa Škoda Octavia Combi hodí ideálne.
16 67 príspevkov 28.12.2016 / Redakcia AUTO BILD

Škoda Octavia Combi nás v dlhodobom teste AUTO BILDU dokázala presvedčiť. „Je to skvelý spoločník na dlhé služobné cesty,“ povedal redaktor Christopher Clausen (29). „Octavia Combi je komfortná, vzhľadná, príjemná počas každodenného používania.“

Modrá metalíza (498 eur extra) sa skvelo hodí aj k azúrovému pobrežiu s bielymi jachtami. 16 fotografií v galérii Modrá metalíza (498 eur extra) sa skvelo hodí aj k azúrovému pobrežiu s bielymi jachtami.

Pracant z Českej republiky sa vďaka obrovskému kufru (610 až 1 740 litrov) zaraďuje medzi kombi VW Golf a VW Passat, s ktorými sa spoločne delí o techniku: živý naftový dvojliter TDI s výkonom 150 koní vrátane dvojspojkovej prevodovky, podvozka, infotainmentu a čiastočne aj šťavnatých cien.

Extra doplnky ako xenónové svetlomety, strešný nosič a hliníkové disky kolies vyhnali cenu nášho kombi až na 37 015 eur. Napriek tomu zostala v priestore visieť ústredná otázka: načo vlastne ešte investovať do VW?

Climatronic chladí spoľahlivo aj pri 35 stupňoch Celzia aj s plným zaťažením zvláda kombi náročné serpentíny úplne dôveryhodne, ani rýchlosť 220 km/h na nemeckej diaľnici nie je problém. „Kde sú vlastne hranice medzi Škodou a VW?“ zapísal svoju otázku do denníka jázd náš kolega Jörg Maltzan.

Rozdiely sú v detailoch: tenšia akustická izolácia umožňuje motoru TDI viac sa zvukovo prejavovať, koberce pôsobia lacnejším dojmom, ale bodujú dlhou trvácnosťou. Ku koncu nášho testu prežili neustále nakladanie a vykladanie batožiny prekvapujúco dobre. Už po 11 079 kilometroch však začal opakovane vyskakovať tempomat a štartovacie tlačidlo si vyžadoval čoraz vyšší tlak – aby o štyri mesiace neskôr došlo až k jeho výmene. Skrátka – nie je všetko zlato... čo koncernová matka VW dodá svojim dcérskym značkám. Motor TDI, inak suverénny spoločník na dlhé cesty, si v  priemere zapýtal 7,0 l/100km 16 fotografií v galérii Motor TDI, inak suverénny spoločník na dlhé cesty, si v  priemere zapýtal 7,0 l/100km

Ako napríklad navigácia, ktorá po vypnutí motora zabudne starý nastavený cieľ alebo neisté rozpoznávanie dopravných značiek, no najviac nám prekážala prevodovka DSG. V zásade je dobre odstupňovaná, aj jednotlivé prevody radí v správnom okamihu, v meste však ide často na nervy pre nečakané spínanie spojky spojené s trhavým rozbehom. Dokonca aj skúsení vodiči vďaka tomu občas vyzerajú ako začiatočníci v autoškole.

Obzvlášť vtedy, keď systém štart/stop tesne predtým vypne motor a vy pridáte o trochu viac plynu. Ak sa vtedy zopne spojka – hop, a už vyzeráme ako amatérski truľkovia... Malá nepríjemnosť, ktorá na dlhých cestách prekáža omnoho menej ako malá palivová nádrž.

Pod kapotou testovaného vozidla spočíval štvorvalcový prepĺňaný vznetový agregát 16 fotografií v galérii Pod kapotou testovaného vozidla spočíval štvorvalcový prepĺňaný vznetový agregát

Motor TDI, inak suverénny spoločník na dlhé cesty, si v priemere zapýtal 7,0 l/100 km. Počas rýchlejších jázd tak dojazd vychádza iba na 500 kilometrov: „Pre naftové kombi tejto veľkosti to nie je akceptovateľné,“ uviedol redaktor AUTO BILDU Christian Steiger. Tuhé pruženie s občas dreveným odvaľovaním však napokon prevalcovali dobré vlastnosti počas dovolenkových jázd: to, čo sa nám nepáčilo počas dlhších výletov, sme si v bežnej premávke ani nevšímali.

Inak však platí – tuhé sedadlá, rozumné detaily ako držiak na diaľničné známky, solídna kvalita. Až pokým sa pri stave 58 790 kilometrov nevyskytol neželaný jav: praskanie, ktoré sa ozývalo v interiéri predovšetkým počas studenších dní, najskôr len v určitom tesnom rozsahu otáčok motora, neskôr čoraz častejšie.

Prehľad nákupného správania zákazníkov Škody, toto sú ich obľúbené špecifikácie 16 fotografií v galérii Prehľad nákupného správania zákazníkov Škody, toto sú ich obľúbené špecifikácie

„Keď sa zatlačí na kryt tachometra, zvuk zmizne,“ zapísal do denníka náš redakčný kolega Mario Pukšec. Zvuk zostal až do konca testu a jeho pôvod sa nedal určiť ani po kompletnom rozložení auta. Náš predpoklad: uvoľnený káblový zväzok. Na praskanie sme si zvykli. Rovnako ako na horúčavu počas letných dovoleniek.


Bestseller nie je úplne bez chýb

  • Nerovnomerné lakovanie: S meračom hrúbky vrstiev sme namerali hrúbku laku od 118 po 150 μm. Na Octavii si to však nikto nevšimol.
  • Absolútne sucho: Spodná strana nášho testovaného exemplára pri demontáži nepreukazovala žiadnu vlhkosť. Prevodovka aj motor boli zvonka bezchybné. Iba akási neposlušná kuna si pochutnala na akustickej izolácii.
  • V palubovke to praská: V lete nebolo počuť takmer nič, ale v zime sa za obkladom zobudili duchovia. Zdroj rušivých zvukov sme, žiaľ, nikdy nezistili.
  • Zdroje hluku v kufri: Obloženie zadných piatych dverí, ako aj bočné obloženie stien kufra, majú tendenciu k miernemu hrkotaniu.
  • Sporný prípad DSG: Sťažovať sa na komfort počas rozbehu s dvojspojkovou prevodovkou možno plným právom. K presvedčivému stavu súkolesia neexistujú dva rozdielne názory.
  • Turbo potrebuje veľa vzduchu: Chladič plniaceho vzduchu aj vodný chladič sú takmer rovnako veľké. Spoločne s chladičom klimatizácie to v motorovom priestore vytvára veľmi kompaktný celok.
  • Tlmiče sa spotili hneď na troch zo štyroch tlmičov (obidva predné a ľavý zadný) sme spozorovali dôsledky vlhkosti.
  • Ochranný kryt koncovky výfuku (proti horúčave) sa natrhol na troch miestach.

 Kúpiť či nekúpiť?

Určite áno, pokojne s naftovým motorom, ktorého výkonová charakteristika sa k Octavii hodí najlepšie. Prvou voľbou je TDI s výkonom 150 koní. Menší motor 1,6 TDI sa môže pri plnom zaťažení „zapotiť“, silnejší 2,0 TDI (190 koní) je zbytočný luxus. Od trhavej automatiky DSG skôr odrádzame.

Test Škoda Octavia Scout TDI DSG: Vrchol

Vrchol? Aký vrchol? Veď na špičke ponuky modelu Octavia predsa stojí Laurin&Klement! Scout má na to ale trochu iný názor. 

Bez ohľadu na diskusie o motoroch TDI: podiel naftových motorov tvorí jednoznačných 90 % (75 % pri verzii liftback). Najväčší podiel na tom majú služobné autá, ktoré ročne najazdia mnoho kilometrov.


Najnovšie články
Kamión sa náhle skrížil v premávke

Seat Leon v našich končinách občas akoby žil v tieni väčšej Octavie a drahšieho Golfu. Je však táto pozícia zaslúžená? Toto kombi vás presvedčí o tom, že nie.

Test Seat Leon ST: Keď v kolónach relaxujete

Nedávno omladený pick-up má charakteristické farby i osvetlenie, rám v prednej časti či integrovanú vysielačku. Poháňa ho šesťvalec EcoBoost.

Do policajnej služby nastupuje Ford F-150

Nemci majú servis automobilov zasiahnutých škandálom zadefinovaný ako povinnosť, KBA plánuje ignorovanie výziev tvrdo trestať.

Dieselgate: Autám hrozí strata značiek

Americké športové autá boli vždy odlišné od tých európskych. Kým v Európe sa výrobcovia doťahujú o to, kto vyrobí motor s čo najmenším objemom a najvyšším...

Omladený Mustang dýcha na krk Európanom

Medzi motoristami sa nájde množstvo vodičov, ktorí si vyslovene potrpia na čistote ich štvorkolesového tátoša. Ak sa však chcú vyhnúť poškodeniu krycej vrstvy...

Fatálna chyba pri čistení auta: Nerobíte ju aj vy?

Po uzavretí cesty pod Strečnom motoristi pravdepodobne prišli o časť jednej z možných obchádzkových trás. Od zajtra totiž bude úplne zatvorená R2 pri Zvolene.

Od dnes zatvoria R2 pri Zvolene
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×