Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Súboj dvoch Brabusov: Dávid verzus Goliáš

EXKLUZÍVNE
Dvaja „zlí“ bračekovia z jedného košiara: najsilnejší Smart si to rozdal s modelom Brabus Rocket – triedou S superlatívov.
10 2 príspevky 26.12.2016 / Redakcia AUTO BILD

Dobré a zlé správy sa niekedy vyskytujú tesne vedľa seba. Napríklad taký zákazník modelu Brabus Smart môže byť pyšný, že sa stal majiteľom 109-koňového drobca – najsilnejšieho Smarta, akého môžete dnes stretnúť na ulici. To je tá dobrá správa. Tá zlá: zároveň je tým najslabším Brabusom, aký si môžete momentálne kúpiť.

Priznávame – v skutočnosti tieto dva modely značky Brabus ani nemožno porovnávať. Smart a Rocket sú od seba také vzdialené ako Bratislava od Abú Zabí. Čo ich spája, to je ich suverenita a extra dávka exkluzivity. No aj vysoké ceny. 10 fotografií v galérii Priznávame – v skutočnosti tieto dva modely značky Brabus ani nemožno porovnávať. Smart a Rocket sú od seba také vzdialené ako Bratislava od Abú Zabí. Čo ich spája, to je ich suverenita a extra dávka exkluzivity. No aj vysoké ceny.

Brabus? Brabus! Už od roku 1977 patrí medzi pevné veličiny tuningovej scény so zameraním na úpravy automobilov s hviezdou na kapote. Najskôr išlo o prestavby s pochybným estetickým nárokom, pre minimálne rovnako pochybné indivíduá – pasáci tieto silné autá z oblasti Porúria doslova milovali.

Tie časy sú však už dávno preč. Brabus sa z „obyčajného“ úpravcu medzičasom vypracoval na výrobcu automobilov s vlastnými výrobnými číslami. Dnes budete maximálne „in“ až vtedy, keď si svoj Mercedes-AMG ešte dáte vylepšiť práve u bossa značky Brabus – Boda Buschmanna z mesta Bottrop.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama

V súčasnosti je kvalita jeho áut na rovnako vysokej úrovni ako ich štýl – to si už stihli všimnúť aj v samotnom koncerne Daimler. Od roku 2002 preto existuje medzi oboma značkami joint venture – v Bottrope odvtedy vychádzajú z výrobných hál tie najsilnejšie a najdrahšie Smarty vôbec.

Test Smart ForTwo: Konečne dvojspojka

Nemecký drobec dostal dvojspojkovú prevodovku, ktorá by mala pracovať podstatne lepšie než v minulosti roboty. Spĺňa tento predpoklad?

Ako napríklad tento nový Smart Brabus. Nejde však náhodou len o marketingové „táraniny“ alebo sa aj v najmenšom Brabuse skutočne ukrýva kus fascinácie, ktorú vyžarujú veľké autá tejto značky?

Nie, toto nie je optický klam – vďaka dĺžke 2,70 metra je Smart len polovične veľký ako model Rocket. 10 fotografií v galérii Nie, toto nie je optický klam – vďaka dĺžke 2,70 metra je Smart len polovične veľký ako model Rocket.

Poďme si to vyjasniť a rovno si na porovnanie zoberme najsilnejší Brabus, aký je momentálne v ponuke. Na základe modelu Mercedes-AMG S 65 s dvojnásobne preplňovaným dvanásťvalcom vzniká v Bottrope limuzína pre oligarchov, ktorá skutočne vyniká z davu. Vďaka svojmu najvyššiemu výkonu 900 koní a (elektronicky obmedzenému) krútiacemu momentu 1 200 Nm ponúka tento sedan zážitky, ktoré nie sú celkom z tohto sveta. Z nuly na 100 km/h dokáže zrýchliť za 3,7 sekundy, ani nie o šesť sekúnd neskôr už vám na digitálnom tachometri zasvieti číslica 200 km/h a koniec zábavy je až pri tempe 350 km/h.

Ohľaduplnosť k pneumatikám je aj dôvodom elektronického obmedzenia maximálnej rýchlosti. Celkom správne sa táto „vec“ volá Rocket – po slovensky raketa.

Brabus Rocket 10 fotografií v galérii Brabus Rocket A čo Smart? Statočne sa snaží držať tempo. Opticky sa mu to aj celkom darí. Krikľavožltý matný lak karosérie, disky kolies s rovnakým dizajnom ako na veľkom bračekovi a vďaka novému prednému spojleru celkom drsný výraz. Aj jazdné výkony posúvajú maličký Smart o drobný kúsok smerom k športovým automobilom. Vďaka krútiacemu momentu 170 Nm a funkcii Race-Start postačuje kabrioletu na šprint z 0 na 100 km/h menej ako desať sekúnd.

Test Mercedes CLA: Lepšie oči i podvozok

Kompaktný kupé-sedan dostal pri modernizácii športovejšie tvary nárazníkov AMG Line, kvalitnejší displej či adaptívne tlmiče.

To možno neznie nijako extra zaujímavo – ale v interiéri tejto pojazdnej šálky na kávu to veru poriadne pocítite. Našťastie počas ostatnej modelovej zmeny urobili z mikroskopického dvojmiestneho Smarta poriadne auto. O desať centimetrov väčšia šírka znamená, že v zákrutách už neurobí kotrmelce, ale skutočne pôjde presne tam, kam si to jeho šofér bude želať.

Smart Brabus 10 fotografií v galérii Smart Brabus

Pritvrdený podvozok od Brabusa prináša ešte lepšie jazdné vlastnosti – teraz možno skutočne bez začervenania spojiť slová Smart a agilita. Na druhej strane však Smart Brabus prináša iba krátke potešenie – nielen vďaka svojej dĺžke 2,70 metra. Na diaľnici totiž koniec zábavy prichádza veľmi skoro – kabriolet prestane samočinne zrýchľovať už pri 165 km/h.

To je rýchlosť, pri ktorej sa kolega Rocket iba prevaľuje na ceste takmer na voľnobehu. Spôsob, ako túto rýchlosť dosiahne, však nie je ani zďaleka taký zábavný, ako by sa mohlo na základe strohých čísel spočiatku zdať. Dôvod je celkom prozaický – táto raketa je jednoducho premotorizovaná.

Malý trojvalec nevyzerá vôbec sexi – svojich 109 koní však dokáže celkom šarmantne skultivovať. 10 fotografií v galérii Malý trojvalec nevyzerá vôbec sexi – svojich 109 koní však dokáže celkom šarmantne skultivovať.

Dvanásťvalcový model totiž Mercedes zo zásady ponúka iba s pohonom z
adnej nápravy, a tak zadné pneumatiky musia permanentne bojovať o priľnavosť. Už pri najmenšom zošliapnutí plynového pedála je elektronika nútená znižovať výkon. V opačnom prípade by toto delo na kolesách hneď išlo bokom – alebo by sa množstvo koní zmenilo na dym vychádzajúci spod zadnej nápravy.

Vo svojom elemente je Rocket až od rýchlosti viac ako 150 km/h, brachiálne zrýchľovanie na diaľnici však môže mať za následok také bolesti šije, že na to nepomôže ani masážna funkcia predných sedadiel. Na druhej strane vás tento brutálny Benz nechá inak celkom pokojných. Aj skutočne rýchle diaľničné zákruty možno prechádzať extrémne precízne. Ak si na to teda trúfnete. Pokojne sa môžeme staviť, že skôr dôjde väčšine šoférov odvaha než modelu Rocket „para“.

Dvanásť valcov auto rozhýbe až na 350 km/h, na stovku katapultuje za 3,7 sekundy 10 fotografií v galérii Dvanásť valcov auto rozhýbe až na 350 km/h, na stovku katapultuje za 3,7 sekundy

Takže toľko k rozdielom – existujú však aj nejaké spoločné znaky? Veru áno, zopár ich je. Pri obidvoch modeloch totiž Brabus dokázal z dobrého základného materiálu urobiť ešte lepšie, športovejšie auto. S fajnovými materiálmi v interiéri, výkonom a so suverénnou kultúrou chodu – kvázi akýsi „Benz plus“.

Brabus dopuje Mercedes-AMG GLE43 Coupé

Úpravca z Bottropu pripravil pre SUV balík, ktorý zdvíha parametre trojlitrového šesťvalca na 302 kW (410 k) a 570 Nm.

Spoločné znaky však, žiaľ, pokračujú aj počas platenia pri pokladnici. Rocket je vďaka svojej základnej cene 434 000 eur mimo nákupných možností pravdepodobne 99,999 percent všetkých záujemcov. Aj základná cena 19 710 eur za Smart Brabus je len polovičnou pravdou. Ak totiž zaškrtnete pri objednávke sklápaciu strechu, matný lak a ešte zopár milých drobností, cena sa raz-dva vyšplhá na 34 000 eur, ako pri našom testovacom modeli.


Najnovšie články
Kamionisti podvádzajú s emisiami

Ceny palív na Slovensku zastavili prudký rast a aspoň nateraz to vyzerá, že sa už výraznejšie meniť nebudú. Analytici v nadchádzajúcich týždňoch očakávajú skôr...

Nafta a benzín: Za aké ceny budeme tankovať?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na pondelok 23. januára 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Stačí trošku nepozornosti, pohotová kamera a hneď je človek hviezdou internetu, či už chce, alebo nechce. Presne tak, ako vodiči v nasledujúcich príbehoch.

Babráci za volantom nemajú ani trošku citu

Návrhy grafických dizajnérov často dráždia našu fantáziu. Výnimkou nie je ani upravený Ford Mustang, ktorý dostal karosériu typu sedan.

Nová verzia legendy: Mustang aj ako sedan?

KLEBETY TÝŽDŇA Civic Type R bude mať len manuál, Kia chystá malé SUV a omladená trieda S má byť špičkou v autonómnych technológiách.

Corvette ZR1 a Focus štvrtej generácie

Automobily, ktoré vznikli v časoch socializmu, sú na našich cestách vidieť čoraz menej. Pripomeňte si ich v dnešnom kvíze, pamätáte si ešte na ich názvy...

Kvíz: Ako dobre poznáte legendy socializmu?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×