Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mitsubishi Outlander: Hybridné SUV

Vyskúšali sme si Mitsubishi Outlander PHEV. Plug-in hybridné SUV je možno pre mnohých ľudí tŕňom v oku, my sme však presvedčení o niečom inom.
43 6 príspevkov 28.11.2016 / Filip Kadlečík

Do našej redakčne garáže nedávno zavítalo Mistubishi Outlander s pohonom všetkých kolies v hybridnej verzii. Mnoho ľudí si pri spojení veľkého SUV a ekologickej technológie možno bude ťukať na čelo a pýtať sa, aký môže mať takýto výstrelok zmysel? Skladačka však do seba začne zapadať hneď ako sa na symbiózu modernej technológie a veľkej karosérie pozrieme racionálnym pohľadom.

Plug-in hybrid sa ponúka s pomerne veľkými diskami kolies, auto napriek nim však zostáva pohodlné 43 fotografií v galérii Plug-in hybrid sa ponúka s pomerne veľkými diskami kolies, auto napriek nim však zostáva pohodlné Zdroj: Filip Kadlečík

Paradoxne, veľké SUV si často nájdu domov práve v mestskom prostredí, kde plug-in hybridný pohon majiteľovi môže priniesť veľkú úsporu. Navyše, elektromotory roztáčajú zadné kolesá, takže okrem úspory paliva prispievajú aj k dobrým schopnostiam v teréne. Outlander prešiel minulý rok faceliftom, aký je teda omladený model s hybridným ústrojenstvom?

Výrazný vzhľad a pohodlný interiér

Subjektívne môžeme povedať, že facelift sa podaril a modernizovaný Outlander je vizuálne podstatne príťažlivejší než jeho predchodca. Prispieva k tomu predná časť v štýle Dynamic Shield, väčšie disky kolies či diódové koncové svetlá. V interiéri sa zmeny prejavili na volante, ale aj multimediálnom systéme.

Mitsubishi osviežilo Outlander

Japonské SUV dostalo novú tvár s dizajnom Dynamic Shield a niekoľko ďalších zmien. Vylepšeniami prešla aj technická stránka.

 Zo všetkých úprav v kabíne nám do oka najviac padol práve prepracovaný volant. Zaujal nás veľmi kvalitným koženým čalúnením, ale aj ergonomicky umiestnenými multifunkčnými tlačidlami. Ovládanie tempomatu umiestnené na volante sa pomaly stáva štandardom a Mitsubishi ho zvláda na výbornú. Čo sa týka spracovania či komfortu, celý interiér hodnotíme veľmi pozitívne.

 Menej sa nám páčil systém infotainmentu. V porovnaní s konkurenciou nám príde trochu zastaraný, v niektorých situáciách reaguje pomerne pomaly. Najviac nám na ňom prekážalo, že pri naštartovaní vozidla zobrazí hneď niekoľko upozornení a výstrah, čo v konečnom dôsledku znamená, že auto niekoľko sekúnd nepríjemne pípa. Výčitka smeruje aj k umiestneniu tlačidla parkovacej brzdy. Nachádza sa hneď pod voličom prevodovky, čo podľa nás nie je práve šťastné riešenie.

V interiéri vozidla sa nám páčil najmä kvalitný volantu 43 fotografií v galérii V interiéri vozidla sa nám páčil najmä kvalitný volantu Zdroj: Filip Kadlečík

Na oplátku, silnou stránkou multimediálneho systému je parkovacia kamera a 360° pohľad okolo vozidla. Niekoľko pozitívnych bodov mu pridáva aj výborne hrajúca sústava reproduktorov. Kvalitný zvuk si užijú aj pasažieri na zadných sedadlách. Tí sa okrem toho môžu tešiť z dostatočného miesta pre nohy, ale aj nastaviteľného sklonu operadiel.

 Batožinový priestor ponúka napriek použitiu hybridnej technológie pomerne veľa miesta. Disponuje základným objemom 451 litrov, čo by na bežné cestovanie rodiny malo stačiť. Zníženie prepravnej kapacity je daňou za ekologickú stránku vozidla - batérie si našli miesto pod podlahou a čiastočne zasiahli aj do kufra. Po sklopení zadných sedadiel stúpne objem batožinového priestoru na hodnotu 1 590 litrov.

Úspora hlavne v meste

Outlander PHEV má pod kapotou benzínový atmosférický dvojliter s výkonom 89 kW (121 k). Ten sa stará o pohon predných kolies. Okrem tohto agregátu plug-in hybrid disponuje dvomi elektromotormi, ktoré prenášajú výkon výsostne na zadnú nápravu.

Mitsubishi Outlander PHEV - plug-in hybridné SUV 43 fotografií v galérii Mitsubishi Outlander PHEV - plug-in hybridné SUV Zdroj: Filip Kadlečík

Jedno elektrické srdce je umiestnené v prednej časti vozidla, druhé si miesto našlo bližšie pri zadnej náprave. Zhodne produkujú výkon na úrovni 60 kW (82 k). Vďaka symbióze elektromotorov a spaľovacieho agregátu systém dosahuje maximálny výkon 149 kW (203 k). Detailnému opisu pohonnej sústavy sme sa venovali už v minulosti.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Nechcený priekopník

Ekologicky ladené autá to u nás majú ťažké. Ďalším z priekopníkov, ktorý sa rozbieha hlavou proti múru, je hybridný Outlander.

 Sústava ako celok funguje príjemne. Elektrické jednotky sa k slovu dostanú pomerne často do rýchlosti 120 km/h. Vodič ich najviac využije v mestských podmienkach, do 50 km/h je vozidlo bez väčšej snahy schopné jazdiť prakticky s nulovou spotrebou benzínu. Pomerne zaujímavý je aj dojazd v mestských podmienkach, podľa našich meraní by ste mali so zachovaním všetkého komfortu v úspornom režime prejsť prinajhoršom 40 kilometrov.

Výhodou Mitsubishi Outlander PHEV je fakt, že vďaka systému rekuperácie ukladá elektrickú energiu nahromadenú pri brzdení do batérií. To v praxi znamená, že aj keď máte vybitú batériu, elektromotory vám v meste pomôžu aspoň pri rozbiehaní. Pri jazde s prázdnymi batériami si však napriek tomu benzínový štvorvalec vypýta približne 11 litrov paliva na 100 kilometrov.

Systém S-AWC a dva elektromotory robia s Outlandera slušné terénne vozidlo 43 fotografií v galérii Systém S-AWC a dva elektromotory robia s Outlandera slušné terénne vozidlo Zdroj: Filip Kadlečík

Podstatne lepšie sa atmosférický agregát cíti na vidieckych cestách. Tam si pri minimálnej pomoci elektrického pohonu vystačí so spotrebou 8,2 l/100 km. V prípade, že nebudete výraznejšie akcelerovať, a máte nabité batérie, s minimálnymi nákladmi sa môžete voziť až 50 kilometrov. Približne toľko podľa našich meraní vydrží mimo mesta Outlander bez pomoci spaľovacieho motora.

Na diaľnici sa však na pomoc elektrických jednotiek spoliehať netreba. Nad 120 km/h sa do pohonnej sústavy nezapájajú. Pri rýchlosti 130 km/h je napriek tomu spotreba Outlanderu akceptovateľná, ustáli sa na hodnote 8,9 l/100 km. Výhodou je, že batéria sa dobíja aj počas jazdy vo vyšších rýchlostiach, po dlhej ceste na diaľnici sa vám teda môže stať, že prídete do mesta a spaľovací motor sa opäť nedostane k slovu aj niekoľko desiatok kilometrov.

SUV pôsobí elegantným dojmom, prispievajú k tomu napríklad aj lakované nárazníky - v tomto ohľade ide Outlander čiastočne proti súčasnému trhu 43 fotografií v galérii SUV pôsobí elegantným dojmom, prispievajú k tomu napríklad aj lakované nárazníky - v tomto ohľade ide Outlander čiastočne proti súčasnému trhu Zdroj: Filip Kadlečík

Podvozok modelu Outlander sa nám páčil. Nie je to síce špecialista na rýchle prejazdy zákrutami, no od ekologicky orientovaného SUV takúto vlastnosť ani nemá zmysel očakávať. Tento model je ladený skôr s ohľadom na komfortnú jazdu a filtrovanie nerovností. Napriek mäkšiemu naladeniu netrpí výraznými bočnými náklonmi, a to predovšetkým vďaka pomerne nízko položenému ťažisku.

 Všestrannosť plug-in hybridu podčiarkuje aj aplikovanie systému S-AWC, čiže Super All Wheel Control. Systém 4x4 pozostáva z aktívneho predného diferenciálu, medzinápravovej spojky a otvoreného diferenciálu na zadnej náprave. Jeho komplexnej charakteristike sme sa venovali už v minulosti. V praxi sa osvedčil, auto zvláda aj väčšie terénne prekážky bez zaváhania. Počas nášho testu bolo sucho, preto nevieme posúdiť ako sa vyrovnáva s klzkým povrchom.

Vďaka výraznému dizajnu prednej časti si Outlander s inými vozidlami nepomýlite 43 fotografií v galérii Vďaka výraznému dizajnu prednej časti si Outlander s inými vozidlami nepomýlite Zdroj: Filip Kadlečík

Daňou za ekológiu je však samozrejme vyššia cena. Outlander v základnom vyhotovení automobilka ponúka za 21 500 eur. Naftovú ponuku modelu zasa otvára cenovka 26 900 eur. Najlepšie vybavený diesel kúpite bez príplatkov za 35 900 eur.

Mitsubishi Outlander: Nová tvár i štvorkolka

PRVÁ JAZDA    Japonské SUV prichádza s výrazne upraveným dizajnom a pohonom všetkých kolies, ktorý sa inšpiroval ikonickým modelom Evo.

Plug-in hybridná verzia je takmer o 10 000 eur drahšia, než vrcholná naftová motorizácia. Mitsubishi si ju bez príplatkov cení na 45 500 eur. S príplatkovým metalickým lakom hodnota automobilu stúpne ešte o 600 eur. Cenu môže v súčasnosti o 3 000 eur zraziť dotácia, ktorú prednedávnom odsúhlasil aj parlament Slovenskej republiky.

Netreba ho zatracovať

Mitsubishi Outlander PHEV ako celok dáva zmysel. V meste, ale aj na vidieku, s ním vodič dokáže jazdiť s príjemne nízkymi nákladmi a vďaka pohodlnému podvozku aj veľmi komfortne. Ak sa vybijú batérie, nastupuje benzínový agregát, ktorý autu dodáva obstojnú dynamiku.

Štát vám dá tisíce eur na kúpu elektrického auta

Od zajtra, teda od piatka 11. novembra, budú môcť záujemcovia požiadať o finančnú podporu na kúpu elektromobilu alebo plug-in hybridu. Program bude aktívny len do konca budúceho roka alebo...

 Je trochu škoda, že technológiami nabitý Outlander nedostal výrazne modernejší systém infotainmentu. Okrem neho sme však boli s interiérom vozidla spokojní. Plug-in hybridný Outlander môže byť dobrou voľbou pre ľudí, ktorí žijú v meste, no na víkend radi “vypadnú” do prírody. Cez týždeň budú jazdiť s minimálnymi nákladmi a cez víkend ich nebude obmedzovať kapacita elektrickej batérie.

Mitsubishi Outlander PHEV
Usporiadanie a počet valcov
R4 + elektromotory
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
98 kW/121 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
195 Nm
pri otáčkach
4 200/min
Max. výkon (obidva elektromotory zhodne)
60 kW/82 k
Max. krútiaci moment (obidva elektromotory zhodne)
195 Nm
Max. výkon (celkový)
149 kW/203 k
Palivo
benzín
Pohon
4x4
Prevodovka
1-stupňová automatická s fixným prevodom
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 695 mm
Šírka
1 800 mm
Výška
1 710 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 920 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 995 kg
Užitočná hmotnosť
420 kg
Celková hmotnosť
2 340 kg
Objem batožinového priestoru
451 l/1 590 l
Objem palivovej nádrže
45 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11, 0 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
neudáva sa
Mimo mesta - normovaná
neudáva sa
Plné nabitie kombinovaná - normovaná
0 l/100 km
Minimálne nabitie kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Plné nabitie mesto - počas testu
21,8 kWh/100 km
Minimálne nabitie mesto - počas testu
11,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Plné nabitie vidiek - počas testu
19,7 kWhl/100 km
Minimálne nabitie vidiek - počas testu
8,2 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
42 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 21 500 €
Základná cena verzie
od 45 500 €
Cena testovaného exemplára
46 100 €

Najnovšie články
VW je naďalej európskou trhovou jednotkou

Automobilke Hyundai sa na poli SUV darí, Tucson patrí medzi predajné hviezdy aj na Slovensku, Santa Fe dostáva novú generáciu. Teraz Kórea do ohňa prilieva...

Jazda s SUV Hyundai: Nástup silnej trojice

Japonské vozidlo dostalo početnú sadu prvkov vyrobených z uhlíkových vlákien, úprava vyjde na približne 10-tisíc eur.

Larte Design: Karbónový šat pre kupé Q60

Slováci stále kupujú nové autá, v júni však predaj mierne klesol. Medzi osobnými autami stále dominuje tradičná trojica Škoda, VW a Hyundai.

Slováci stále najviac obľubujú Škodu

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Hoci emisná aféra stojí Volkswagen nemalé peniaze, jeho víťazné ťaženie to nezastavilo. V prvom polroku zlomil svoj predchádzajúci rekord v počte predaných áut.

VW má za sebou rekordný polrok

Britský superšport poháňa 3,5-litrový šesťvalec Ford EcoBoost, automobilka hovorí o maxime na úrovni 404 kW (550 k).

Noble M500: Angličan s americkým srdcom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×