Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Kuga: Komfortný spoločník na cesty

PRVÁ JAZDA O modernizácii modelu Kuga sa hovorilo už dlhší čas. Po prvý krát sme sa s autom stretli na jar tohto roka. Teraz sme ho však poriadne preverili v náročných podmienkach. Ako sa Kuga zmenila?
43 14 príspevkov 17.11.2016 / Filip Kadlečík

Ford Kuga je na našom trhu pomerne rozšíreným SUV. V premávke nezriedka stretnete zástupcov prvej generácie. V roku 2013 prišiel Modrý ovál s novou generáciou, ktorá si taktiež našla svoje miesto na cestách, no hlavne v garážach vodičov. Po troch rokoch od jej uvedenia sme absolvovali podrobné zoznámenie s omladenou verziou automobilu.

Vyhotovenie Vignale je v prípade Fordu zárukou kvalitnej a luxusnej výbavy, ale aj jemne upraveného exteriéru a interiéru 43 fotografií v galérii Vyhotovenie Vignale je v prípade Fordu zárukou kvalitnej a luxusnej výbavy, ale aj jemne upraveného exteriéru a interiéru Zdroj: Filip Kadlečík

S novinkou sme sa po prvýkrát stretli už na výstave Mobile World Congress v Barcelone, Takže sme viac či menej vedeli, čo od nej môžeme očakávať. Omladený dizajn, vyššia bezpečnosť, ale aj modernejšie technológie na palube by podľa slov Fordu mali byť výsadou tohto modelu. Aká je však realita? Odpoveď na to sme hľadali spoza volantu, za ktorý sme sa dostali na jazdnej prezentácii.

K veľkej zmene stačí málo

Na tomto populárnom SUV sa naozaj sa udialo pomerne veľa zmien a mnohé z nich sú badateľné už pri pohľade zvonku. V tomto prípade sa však určite nedá hovoriť o revolúcii, ale skôr o evolúcii v dizajne automobilu. Jeho základné tvary zostali zachované a Kugu na ceste stále identifikujete bez problémov.

Predné svetlá verzie Vignale zdobia diódy 43 fotografií v galérii Predné svetlá verzie Vignale zdobia diódy Zdroj: Filip Kadlečík

Do oka však znalcom modelu určite padne nová šesťuholníková maska chladiča. Z pohľadu laika ide možno o drobnú kozmetickú úpravu, SUV však vďaka nej celkovo pôsobí robustnejšie a akosi viac budí rešpekt. Lifting dostali aj svetlomety, Kugu po novom rozpoznáte vďaka denným LEDsvetlám.

Na profile vozidla by ste zmeny hľadali len márne, toho sa dizajnéri počas faceliftu nedotkli. Zadná časť však kozmetické zmeny odhaľuje ochotnejšie. Nová Kuga dostala prepracovanú architektúru koncových svetiel, ktoré v závislosti od vyhotovenia disponujú aj štýlovým diódovým pásikom. Jemne upravené je aj veko batožinového priestoru.

Koncové svetlá verzie Vignale zdobí LED pásik 43 fotografií v galérii Koncové svetlá verzie Vignale zdobí LED pásik Zdroj: Filip Kadlečík

Exteriérových zmien síce nie je veľa, no dokopy majú veľký efekt. V porovnaní s dosluhujúcim modelom Kuga teraz pôsobí reprezentatívnejšie a majestátnejšie. Práve tento fakt jej koniec-koncov môže zaručiť úspech.

Evolúcia interiéru

Interiér vozidla vyzerá v porovnaní s modelovým rokom 2015 podstatne modernejšie. Zachoval si rovnaké základné rozmiestnenie i tvarovanie prvkov, takže laik by facelift možno ani nerozpoznal. Platí však to isté, čo v prípade úprav karosérie. Na prvý pohľad malé zmeny celkovo prinášajú úplne iný zážitok z automobilu.

Rozdiel medzi verziou ST Line a Kuga nie je ani tak vo vzhľade interiéru, ako skôr o kvalite vypracovania a materiáloch 43 fotografií v galérii Rozdiel medzi verziou ST Line a Kuga nie je ani tak vo vzhľade interiéru, ako skôr o kvalite vypracovania a materiáloch Zdroj: Ford

Hneď po nastúpení váš chrbát ocení pohodlné sedadlá. My sme mali možnosť vyskúšať si verzie ST Line a Vignale, so sedačkami sme boli spokojní v oboch prípadoch. Dôležitá úprava sa dotkla hlavného pracovné nástroja vodiča, teda volantu. V novinke je trojramenný, príjemnejšie tvarovaný a zahalený do kvalitnej kože.

Vyhotovenie „kormidla“ sa nám páčilo hlavne vo verzii Vignale, pocitovo bolo ešte o chlp lepšie než v športovo orientovanej ST Line. Modernizovaná Kuga prichádza aj s vyhrievaním volantu. Ten sa zíde najmä v aktuálnych sychravých a studených dňoch. Multifunkčné tlačidlá na ovládanie infotainmentu sú rozmiestnené veľmi dobre a vodič ich pohodlne dosiahne.

Verziu ST Line sme mali k dispozícii s manuálnou prevodovkou, Kuga Vignale radila samočinne 43 fotografií v galérii Verziu ST Line sme mali k dispozícii s manuálnou prevodovkou, Kuga Vignale radila samočinne Zdroj: Ford

Menej šťastné nám príde riešenie tempomatu. Je umiestnený v ľavom dolnom kvartáli volantu a je trochu od ruky. Šofér na neho v štandardnej pozícii držania rúk palcom nedočiahne. Ide však len o ergonomický nedostatok. Adaptívny tempomat samotný fungoval počas našej jazdy výborne a nemáme k nemu pripomienky.

Prístrojová doska ostala nedotknutá. To však neplatí o centrálnom paneli - na ňom sa zmien udialo viac než dosť. Kuga totiž prichádza s palubným systémom Sync 3, ktorý Modrý ovál vyvíjal v spolupráci so spoločnosťou Blackberry. Ten musíme pochváliť, jeho najväčšou výhodou je hlasová komunikácia. Systému len stačí povedať, že máte chuť na kávu a on vám automaticky ponúkne zoznam kaviarní vo vašom okolí.

Ford Kuga Vignale vo finálnej forme

Sériový model sa od exemplára odhaleného v Ženeve prakticky nelíši. Ford pri ňom špecifikoval akurát paletu ponúkaných motorov.

S rozhraním Sync 3 sa na veľkej dotykovej obrazovke pracuje veľmi dobre, má rýchlu odozvu. Páči sa nám, že k dispozícii sú aj hardvérové tlačidlá, ktoré slúžia na uľahčenie orientácie v základnom menu. Vadil nám však fakt, že výduchy klimatizácie vodičovi čiastočne zacláňajú výhľad na displej. Ford perfektne zapracoval na infotainmente, no tento detail mu ušiel.

Nižšie na centrálnom paneli sa nachádza nové a modernejšie ovládanie klimatizácie. Ako celok sa nám palubovka veľmi páčila a to predovšetkým vo verzii Vignale. Možno je to len subjektívny pocit, no zdalo sa nám, že vo verzii ST Line sa na nej objavilo až príliš veľa druhov materiálov s rozličnou povrchovou úpravou.

Systém SYNC 3 je graficky výborne spracovaný, ponúka aj výbornú funkcionalitu 43 fotografií v galérii Systém SYNC 3 je graficky výborne spracovaný, ponúka aj výbornú funkcionalitu Zdroj: Ford

Vodič a spolujazdec majú k dispozícii viac než dosť priestoru. V pozdĺžnom smere tento fakt platí aj o druhej rade sedadiel. Štyria dospelí cestujúci sa v omladenom SUV odvezú veľmi komfortne. Ak však pribudne piaty, na zadných sedadlách by mohlo začať byť tesno.

S veľkosťou batožinového priestoru sme spokojní. Jeho objem sa ustálil na hodnote 456 litrov, čo je na automobil rozmerov Kugy slušný údaj. Navyše, druhá rada sedadiel má nastaviteľný sklon operadiel, takže v prípade potreby môžete jeho kapacitu ešte rozšíriť. Po ich úplnom sklopení narastie celkový objem na hodnotu 1 603 litrov.

V prvom rade pohodlie

Na palube Kugy vládne pohodlie. Prispieva k tomu kombinácia výborne naladeného podvozku, dostatočne výkonných motorizácií a pohonu AWD. Samozrejme, SUV je dostupné aj vo verzii s pohonom predných kolies, v nami testovaných vozidlách však kolesá roztáčal systém 4x4. S jeho fungovaním sme boli spokojní a môžeme ho odporučiť.

Kuga ST Line má byť športovejšou alternatívou vynoveného SUV, úpravy sa údajne mali dotknúť aj podvozku 43 fotografií v galérii Kuga ST Line má byť športovejšou alternatívou vynoveného SUV, úpravy sa údajne mali dotknúť aj podvozku Zdroj: Filip Kadlečík

Na rozdiel od niektorých iných automobilov tejto kategórie Kuga nedisponuje žiadnym voličom režimov, o distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy sa systém stará automaticky. Páči sa nám, že zadné kolesá zapája pomerne často. Stačí ak potrebujete dynamicky zrýchliť a systém okamžite zapriahne druhý pár pneumatík. K stabilite automobilu prispieval napríklad aj na zasneženej diaľnici. Jeho fungovanie môžete sledovať na displeji zabudovanom medzi rýchlomerom a otáčkomerom.

Ford Kuga: Nový vzhľad a turbodiesel

Európske SUV kopíruje facelift amerického variantu. Hlavnou odlišnosťou sú motory: v palete pribudol 1,5-litrový vznetový štvorvalec.

Počas testovacej jazdy sa autostráde vytvorili tvrdé a nerovné vrstvy ľadu a snehu, ktoré dajú pruženiu automobilu poriadne zabrať. Kuga si však s týmito nerovnosťami poradila bez zaváhania a nemali tak negatívny vplyv na komfort pasažierov. Podvozok sa nám páčil aj na kvalitnom asfalte. Kabína sa ani v prudkých zákrutách príliš nenakláňa a auto si zachováva veľmi dobrú priľnavosť.

Dynamika s manuálom

Počas našej prvej jazdy sme k dispozícii mali dve motorizácie. Vyhotovenie ST Line malo pod kapotou 2,0-litrový prepĺňaný štvorvalec TDCi. Vznetový agregát na kolesá posiela 132 kW (180 k) a v našom prípade bol spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho krútiaci moment vrcholí na hodnote 400 Nm.

Verzia Vignale má všetky ochranné plasty nalakované korešpondujúc s farbou karosérie 43 fotografií v galérii Verzia Vignale má všetky ochranné plasty nalakované korešpondujúc s farbou karosérie Zdroj: Filip Kadlečík

Jazda na naftovom dvojlitri bola pocitovo veľmi dobrá. Motor dokáže auto veľmi slušne rozhýbať. Pri rýchlosti 90 km/h a zaradenom šiestom prevodovom stupni sme pri predbiehaní ani nemuseli podradiť, pohonná jednotka mala stále dosť pary. Neskôr sme si sadli aj za volant benzínového 1,5-litrového štvorvalca EcoBoost, ktorý výkonom na úrovni 134 kW (182 k) väčšieho naftového brata ešte o niečo prekoná. Tento fakt však platí len na papieri.

Vo verzii Vignale bol skombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom a nám sa zdalo, že časť početného stáda koníkov spod kapoty ušla. Automobil bol stále pomerne agilný, no subjektívnou dynamikou sa naftovej verzii ani zďaleka nevyrovnal. Tento fakt je pravdepodobne daňou za pohodlnú automatickú prevodovku.

Pohodový spoločník

Keď si automobil rozobraný na drobné spojíme do jedného celku, vznikne predovšetkým komfortné a podľa nášho subjektívneho názoru aj reprezentatívne SUV. Vďaka dizajnu, interiéru a jazdným vlastnostiam pôsobí modernizovaná Kuga ako spoľahlivý partner vhodný na dlhé cestovanie. Najmä vo verzii Vignale ponúka vďaka kvalite materiálov a vyhotoveniu nadštandardný komfort.

Povedzte si, čo chcete: Ford Kuga to vybaví

Omladený Ford Kuga prichádza s novým multimediálnym systémom Sync 3 ponúkajúcim viacero unikátnych funkcií. Naživo sme si vyskúšali, čo dokážu.

Oceňujeme, že okrem sebaistého prejavu na cestách sa Kuga nestratí ani v teréne. Off-roadové schopnosti systému AWD však lepšie preveríme až v redakčnom teste. Nami testované verzie, teda ST Line a Vignale, budú podľa našich informácií dostupné aj na Slovensku. Ceny a informácie o dostupnosti by mali byť známe ešte v priebehu novembra.


Najnovšie články
Hyundai i20: Po modernizácii bez nafty

Japonci odhalili novú limuzínu vyššej strednej triedy. Evokuje vlani uvedenú vlajkovú loď, dvojicu však nerozdeľujú iba rozmery.

Lexus ES: V našich končinách len hybrid

Čína je pre všetky veľké automobilové koncerny kľúčovým trhom. Volkswagen nie je výnimkou, preto tam pripravuje veľkú investíciu do alternatívnych pohonov.

VW chce v Číne investovať do elektromobilov

Opel Insignia je vo všeobecnosti už dávno známy ako vynikajúci hltač kilometrov. S pohonom 4x4, osemstupňovým automatom a silným dvojlitrom tomu nebude inak...

Test Opel Insignia ST: Esencia vlajkovej lode

Ak ste už niekedy videli vozidlá víťaziace na pretekoch Le Mans, zrejme by vás nenapadlo, že by ste na jednom z nich mohli legálne jazdiť v premávke.

Porsche 917: Okruhová legenda na cestách

Štvordverová verzia kompaktu prichádza s dlhším rázvorom, pri uvedení na trh bude dostupná výhradne s 1,3-litrovým benzínovým motorom.

Mercedes-Benz triedy A vo forme sedanu

Chcete si nechať skontrolovať pneumatiky bez toho, aby ste museli navštíviť pneuservis? Continental ponúkne slovenským motoristom kontrolu v rámci svojho...

Continental vám skontroluje pneumatiky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×