Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG E63: Výkon až 612 koní

VIDEO
Osemvalcová limuzína má štandardne pohon všetkých kolies, vďaka ktorému v silnejšej verzii zrýchli na stovku len za 3,4 sekundy.
25 10 príspevkov 28.10.2016 / Marek Pokrývka

Piatu generáciu triedy E už dobre poznáme. Mercedes-Benz z nej počas ostatných mesiacov predstavil viacero rôznych variantov, pričom počas leta ponuku doplnil praktickým kombi. Z neho rovno vyšľachtil aj športovú odrodu E43 označenú písmenami AMG. Bolo len otázkou času, kedy sa na vrchol modelového radu postaví plnotučný svalovec E63. Virtuálny debut si odbil v týchto dňoch.

Mercedes-AMG E63 S 4Matic+ si odbil virtuálny debut 25 fotografií v galérii Mercedes-AMG E63 S 4Matic+ si odbil virtuálny debut Zdroj: Mercedes

Osemvalec v dvoch naladeniach

Podobne ako väčšina produktov Mercedes-AMG prichádza drsný sedan v dvoch verziách, ktoré sa formálne odlišujú písmenom S v označením. Obe však v mene nesú heslo 4Matic+. Na rozdiel od predchodcu je totiž pohon 4x4 povinnou voľbou, čo už vopred avizovali neoficiálne zdroje. Okrem toho uvádzali aj presné parametre techniky. Tie sa potvrdili, ale nie stopercentne.

Ako sme už mohli vidieť na materiáloch z ruskej prezentácie, trieda E dostala známy dvakrát prepĺňaný motor koncepcie V8 so zdvihovým objemom štyri litre. V klasickej verzii produkuje výkon 420 kW (571 k) a mohutný krútiaci moment 750 Nm. To nie je vôbec málo, no vyhotovenie E63 S má ešte citeľne navrch. Disponuje špičkovými hodnotami až 450 kW (612 k) a 850 Nm. Osemvalec dokáže pracovať aj v polovičnom nasadení, čo prispieva k priemernej spotrebe 8,9 až 9,2 l/100 km.

Dvakrát prepĺňaný motor V8 produkuje 420 alebo 450 kW 25 fotografií v galérii Dvakrát prepĺňaný motor V8 produkuje 420 alebo 450 kW Zdroj: Mercedes

Športová limuzína má štandardne špecifický deväťstupňový automat a inteligentný pohon všetkých kolies, vďaka ktorému v silnejšom variante zrýchli na stovku len za 3,4 sekundy. To je ešte menej než avizovali uniknuté dokumenty. V menej potentnom naladení na to novinka potrebuje o desatinu viac, maximálne tempo je zhodne obmedzené na 250 km/h. Na želanie možno limit posunúť na tristovku.

Režim na jazdu dverami napred

Mercedes-AMG E63 4Matic+ je teda extrémne rýchly. Bez ohľadu na verziu v disciplíne 0-100 km/h prekonáva aj čistokrvný superšport z vlastnej stajne, nedávno uvedený model GT R. V zákrutách by mu však s veľkou pravdepodobnosťou nestačil. Dôvodom je pohotovostná hmotnosť 1 880 kilogramov, s ktorou musí bojovať podvozok i brzdové ústrojenstvo.

Napriek nezanedbateľným kilám je však jasné, že jazdné vlastnosti auta budú špičkové. Okrem iného sa o to postará adaptívne pruženie pracujúce vo viacerých režimoch. V prípade modelu E63 S je zaujímavosťou mód Drift, ktorého názov hovorí za všetko. Určený je na jazdu dverami napred. Princíp je jednoduchý: systém 4x4 sa dočasne deaktivuje spolu so stabilizáciou a až 612 koní prúdi z prepĺňaného osemvalca rovno dozadu. Pneumatikám to dá nepochybne pekne zabrať...

Pohon všetkých kolies možno dočasne deaktivovať 25 fotografií v galérii Pohon všetkých kolies možno dočasne deaktivovať Zdroj: Mercedes

Súčasťou technického balíka sú aj silné brzdy. Trojcípa hviezda štandardne montuje 360-milimetrové kotúče na obe nápravy, do ktorých vpredu hryzú šesťpiestikové strmene. To je však len základ. Výkonnejší model má na tejto osi oceľové taniere s priemerom 390 milimetrov, pri voľbe príplatkových karbónovo-keramických bŕzd hovoríme o rozmeroch až 402 x 39 mm. Ich hostiteľom sú 20-palcové disky so šiestimi zdvojenými lúčmi. V klasickej verzii sú disky o palec menšie, šírka je zhodná.

Premiéru bude mať v Los Angeles

Veľké ráfiky sú jedným z množstva dizajnových špecifík, ktorým sa model E63 odlišuje od štandardných vyhotovení triedy E. Sedan vyššej strednej triedy dostal do vienka poriadne svalnatý bodykit. Niektoré jeho rysy sú charakteristické, napríklad kapota s dvomi pozdĺžnymi líniami. Predným nárazníkom či maskou s vertikálnymi rebrami pripomína novinka už spomínané kupé GT R.

Novinka pripomína kupé GT R nárazníkom i maskou 25 fotografií v galérii Novinka pripomína kupé GT R nárazníkom i maskou Zdroj: Mercedes

Nemecký svalovec disponuje aj rozšírenými blatníkmi. Tie predné obsahujú malé odvetrávanie a štítok identifikujúci pohonnú jednotku. Vzadu sa objavil drobný spojler na veku batožinového priestoru. Výraznejším prvkom je difúzor, ktorý lemuje štvorica lichobežníkových výfukových koncoviek s brutálnym zvukom. Hlas osemvalca naznačil Mercedes-Benz na videu.

Samozrejme, interiér limuzíny si taktiež užil svoju porciu pozornosti. O slovo sa v ňom hlásia športové sedadlá, volant s hrubým skoseným vencom či obklady z uhlíkových vlákien. V prípade verzie S možno hovoriť napríklad aj o hodinkách navrhnutých spoločnosťou IWC. Nechýba špecifická grafika multimediálneho systému ani aplikácia určená na okruhové použitie.

V interiéri sú uhlíkové obklady či volant so skoseným vencom 25 fotografií v galérii V interiéri sú uhlíkové obklady či volant so skoseným vencom Zdroj: Mercedes

Do tejto kabíny sa potenciálni záujemcovia budú môcť posadiť v priebehu budúceho roka. Mercedes-Benz začne objednávky na športový sedan prijímať 16. januára, ostrý vstup do predaja pripravuje na marec. Svetovú premiéru bude mať model E63 na blížiacej sa výstave v Los Angeles.


Najnovšie články
Mazda6 prejde ďalšou modernizáciou

Čínsky trh s autami tento rok zasiahlo zrušenie dočasných daňových stimulov na kúpu auta, ktoré vlani pomohli zvýšiť ich predaj o 15 %.

Rast predaja áut v Číne sa spomalil na 0,4 %

Neznalosť zákona síce neospravedlňuje, no môže narobiť v premávke poriadny chaos. Tentokrát sa týka jedného pravidla pre nákladné vozidlá v obci.

Toto veľa vodičov nevie: Jazda na dvojprúdovke

Zábery populárneho automobilového nadšenca ukazujú dva exempláre vylepšeného hyperšportu, ale aj neohlásený šesťkolesový off-road.

Devel Sixteen: Prekoná všetky rekordy?

Vlani uniknuté patentové obrázky nakoniec nezachytávajú sériový model, ale virtuálny koncept navrhnutý pre svetoznámu konzolovú hru.

Malá sestra Hondy NSX bude len digitálna

Pripravované vozidlo bude podľa dobre informovaných zdrojov historicky najextrémnejším zástupcom značky, pôjde o nástupcu hybridu P1.

McLaren P15 príde ešte pred Vianocami

Generálna prokuratúra v New Jersey a nemecká automobilka potvrdili, že spor urovnali. Podľa zástupcov štátu firme pôvodne hrozila pokuta až vyše 1,2 miliardy...

VW zaplatí štátu New Jersey 69 mil. USD
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×