Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Fabia ScoutLine: Len pre oči

Novú verziu českého kombi sme si vyskúšali s overeným štvorvalcom 1.2 TSI. Možno tento model vziať aj mimo spevnených ciest?
33 50 príspevkov 01.06.2016 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch prešiel európsky automobilový trh výraznou premenou. Veľkú rolu v ňom začali hrať všemožní zástupcovia kategórie SUV a na tejto vlne sa zviezli aj rôzne „allroady“, teda modifikované verzie existujúcich vozidiel. Všeobecnému trendu sa nevyhla ani Škoda.

Škoda oprášila pri verzii Fabia ScoutLine známy scenár 33 fotografií v galérii Škoda oprášila pri verzii Fabia ScoutLine známy scenár Zdroj: Marek Pokrývka

Mladá Boleslav uviedla do svojho portfólia model Octavia Scout už pred desiatimi rokmi, pričom rovnaké označenie použila aj pri ďalších produktoch. V minulosti ho niesla napríklad Fabia s karosériou kombi. Vlani na jeseň automobilka oprášila známy scenár, no tentokrát mu dala odlišný titulok. Päťdverové vozidlo s terénnym štýlom pokrstila označením ScoutLine.

Terénny balík malému kombi sekne

K zmene názvu sa Škoda rozhodla z jasných dôvodov. Pri modeloch Scout totiž zákazníci očakávajú štedrejšiu svetlú výšku a dostupnosť pohonu všetkých kolies. V tomto prípade sa však nekoná ani jedno. Nový variant si vystačí aj bez systému 4x4, je totiž najmä o vzhľade.

Od bežného kombi sa tento model líši v spodných partiách 33 fotografií v galérii Od bežného kombi sa tento model líši v spodných partiách Zdroj: Marek Pokrývka

ScoutLine sa od bežného modelu Fabia Combi líši najmä v spodných partiách, kde sa objavili obligátne dielce z nelakovaného plastu. Tmavý materiál ovládol viaceré časti karosérie. Nájdeme ho na lemoch blatníkov, prahoch i nárazníkoch. Tým dominujú strieborné dielce imitujúce ochranný plech. S nimi farebne korešpondujú kryty spätných zrkadiel a strešné nosiče.

Dizajnové prvky tento model jasne odlišujú od bežného variantu, terénny balík malému kombi sekne. Možno však tento model vziať aj mimo spevnených ciest? Veľmi ružové to v tomto smere nie je, keďže k žiadnemu výraznému zväčšeniu odstupu od podvozku nedošlo. Škoda dáva novému modelu štandardne iba balík pre zlé cesty. Jeho súčasťou sú prídavné ochranné prvky v spodnej časti a zdvihnutie o pomerne zanedbateľných 15 milimetrov. Mierne rozpačitý je fakt, že spojler použitý na prednom nárazníku zhoršuje nájazdový uhol.

Kabína v prípade skúšaného auta korešpondovala s exteriérom 33 fotografií v galérii Kabína v prípade skúšaného auta korešpondovala s exteriérom Zdroj: Marek Pokrývka

Vo vnútri sa Fabia ScoutLine vyznačuje špecifickým textilným čalúnením, v našom prípade šlo o trojfarebnú kombináciu modrej, čiernej a bielej. Kabína teda v tomto prípade dobre korešpondovala s exteriérovými odtieňmi. Okrem toho má tento model bohatšie štandardné vybavenie. Z hľadiska priestrannosti je zhodný s bežným kombíkom, žiadne zmeny sa na tomto fronte neudiali.

Overený prepĺňaný štvorvalec

Škoda predáva model ScoutLine s viacerými pohonnými jednotkami. My sme si novú verziu českého kombi vyskúšali s overenou motorizáciou 1.2 TSI, ktorú má postupne nahradiť litrový trojvalec. Silnejšia verzia agregátu nás v teste nesklamala. Pre malé kombi je vhodným srdcom, ktoré vodičovi nerobí starosti. Medzi jeho prednosti možno zaradiť kultivovanosť a pomerne tichý chod.

Vďaka výkonu 81 kW (110 k) dosahuje táto Fabia akceptovateľnú úroveň dynamiky, pričom v jednotlivých prevodových stupňoch sa prepĺňaný motor správa pomerne pružne. Na príjemnom prejave pohonného reťazca sa podieľa aj dobre nastavený šesťstupňový manuál. Počas testu si benzínový štvorvalec pýtal v meste 7,1 l/100 km, pri diaľničných presunoch dosiahol 6,2-litrový priemer. Na vidieku vykázal počítač vo vozidle rovných päť litrov.

Silnejšia verzia motorizácie 1.2 TSI sa správe pomerne pružne 33 fotografií v galérii Silnejšia verzia motorizácie 1.2 TSI sa správe pomerne pružne Zdroj: Marek Pokrývka

Ako sme už spomínali, s dostupnosťou systému 4x4 tu rátať netreba. V terénnych schopnostiach nepomáha ani výrazne zväčšená svetlá výška. Keďže podvozok je upravený len mierne, na charaktere vozidla príslušnosť k sorte ScoutLine necítiť. Subjektívne jazdí rovnako ako štandardné kombi. V rámci segmentu je na tom dobre, či už je reč o jazdných vlastnostiach , alebo komforte. Do väčších ráfikov než boli šestnástky použité na testovanom vozidle by sme ale nešli.

Štartuje nad dvanásťtisícovou hranicou

S praktickejšou karosériou sa Fabia v našich končinách predáva od 10 440 eur, no vyhotovenie ScoutLine štartuje tesne nad dvanásťtisícovou hranicou. Zákazník však neplatí len za dizajn. V štandarde dostáva aj viacero prídavných prvkov vybavenia, za ktoré by inak musel siahnuť hlbšie do peňaženky. Ide napríklad o zadné parkovacie senzory, vyhrievanie predných sedadiel, automatickú klimatizáciu, presklenú strechu, tempomat či bezdrôtové rozhranie Bluetooth.

ScoutLine dostáva v štandarde viacero prvkov vybavenia 33 fotografií v galérii ScoutLine dostáva v štandarde viacero prvkov vybavenia Zdroj: Marek Pokrývka

S testovaným motorom 1.2 TSI nesie vozidlo základnú cenu 14 590 eur, ku ktorej pridali ďalších deväť stoviek príplatky. Najväčšou položkou z nich bola modrá metalíza. Okrem nej si extra financie vyžiadali kovové kryty pedálov, bezkľúčové štartovanie či balík riešení Simply Clever.

Šanca na odlíšenie sa od davu

Škoda Fabia ScoutLine nie je žiadny terénny variant. Novinka existuje len pre oči, no má svoj zmysel. Pre zákazníkov poškuľujúcich po malom kombi je to šanca na odlíšenie sa od davu. Český automobil je na našom trhu mimoriadne populárny a mnohí iste ocenia možnosť vyniknúť.

ScoutLine nie je terénny variant, ale len štýlovejšie vyhotovenie 33 fotografií v galérii ScoutLine nie je terénny variant, ale len štýlovejšie vyhotovenie Zdroj: Marek Pokrývka

Použité doplnky kombíku seknú a výsledok vyzerá nepochybne vkusnejšie než kadejaký tuning zo supermarketu. Cena štýlovejšieho vyhotovenia pritom nie je veľmi vysoká. Vozidlo síce štartuje na hranici dvanásťtisíc eur, ale vyvažuje to bohatším vybavením zahrnutým v štandarde.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 197 cm3
Max. výkon
81 kW/110 k
pri otáčkach
4 600-5 600/min
Max. krútiaci moment
170 Nm
pri otáčkach
1 400-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 257 mm
Šírka
1 732 mm
Výška
1 488 mm
Rázvor náprav
2 470 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 078 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 153 kg
Užitočná hmotnosť
530 kg
Celková hmotnosť
1 608 kg
Objem batožinového priestoru
530 l/1 395 l
Objem palivovej nádrže
45 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
199 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,8 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
110 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 12 090 €
Základná cena verzie
od 14 590 €
Cena testovaného exemplára
15 499 €

Najnovšie články
Rýchla krádež: Mercedes zmizol za 20 sekúnd

Štvrtá generácia luxusného SUV by mala vzniknúť na architektúre CLAR, ktorá prinesie vyššiu tuhosť a zároveň nižšiu hmotnosť.

Nové BMW X5: Mediálna kampaň sa začala

niektoré modely dieselových áut budú mať zakázaný vjazd do dvoch úsekov dvoch ulíc v štvrti Altona.

Hamburg uvádza obmedzenia pre naftové autá

Bezpečnosť dieťaťa vo vozidle nemožno podceňovať a teda ani výber vhodnej autosedačky. Autokluby ADAC a ÖAMTC v tejto sezóne otestovali 23 modelov a väčšina...

Test autosedačiek: Jedna je extrémne nebezpečná

Vlajkovú loď francúzskej značky sme preverili s novým 1,8-litrovým benzínom, ktorý pôvodne debutoval pod kapotou kupé Alpine A110.

Test Renault Espace TCe 225: Dobré srdce

Moderné automobily sú plné asistenčných systémov, dostávajú sa už aj do najlacnejších modelov a čoskoro budú mnohé z nich povinnou výbavou. Používajú ich však...

Asistenčné systémy: Používajú ich vodiči?

Na záberoch zverejnených na sociálnych sieťach môžeme vidieť čierny a červený exemplár SUV, oba mali putovať do arabského sveta.

Cullinan: Prvé kusy už Rolls-Royce dodal
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×