Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Honda Jazz: V rytme priestoru

Tretia generácia japonského hatchbacku nadväzuje na kvality predchodcu, no zároveň eliminuje niektoré jeho neduhy.
37 12 príspevkov 12.05.2016 / Marek Pokrývka

Začiatkom tohto tisícročia uviedla Honda na trh model Jazz, ktorý prijala pozitívne odborná verejnosť i klientela značky. Vozidlo sa prakticky hneď stretlo s predajným úspechom. V roku 2008 pokračoval príbeh druhou generáciou a vlani pristálo na európskych brehoch tretie vydanie.

Honda Jazz tretej generácie stojí na rovnakej platforme ako HR-V 37 fotografií v galérii Honda Jazz tretej generácie stojí na rovnakej platforme ako HR-V

Vozidlo známe na svetových trhoch aj pod menom Fit je postavené na rovnakej platforme ako väčší a drahší typ HR-V, s ktorým sme sa zoznámili nedávno. Príbuzenský vzťah však na dvojici veľmi nevidieť. Honda dala päťdverovému hatchbacku svojský vzhľad i interiér, navyše do neho montuje menší 1,3-litrový motor. Vyskúšali sme si ho v kombinácii s manuálnou prevodovkou.

Ešte viac miesta pre pasažierov

Jazz tretej generácie narástol: do jeho rázvoru pribudli tri centimetre a celková dĺžka je väčšia takmer o desať. Vozidlo sa tak dostalo tesne pod štvormetrovú hranicu. Základnými líniami japonská novinka vychádza zo svojho predchodcu, no dizajnovo je podstatne výraznejšia. Môžu za to ostrejšie rezané tvary. Honda má zaujímavo koncipované svetlá na oboch koncoch, štvoricu bočných okien a členitú masku chladiča. Pri testovanom aute podčiarkol vzhľad oranžový lak.

V porovnaní s predchodcom je novinka väčšia a výraznejšia 37 fotografií v galérii V porovnaní s predchodcom je novinka väčšia a výraznejšia

Vo vnútri zvolila Honda presne opačný prístup. Tvarovo vcelku divoká palubná doska je minulosťou, na jej miesto nastúpil menej členitý dielec. V našom prípade k jeho jednoduchosti prispela veľká časť tvorená dotykovou plochou displeja. Pomocou neho sa ovládal aj navigačný systém, ktorý ponúka výrobca za príplatok. Ten si vyžiadal aj bezpečnostný balík. Jeho súčasťou bol prednárazový systém, ktorý však v premávke občas reaguje príliš citlivo.

Interiér pôsobí hodnotnejšie než pri predchodcovi, čo platí najmä pre sedadlá. Tie postúpili na vyššiu úroveň. Popri príjemnejšom vzhľade sú pohodlnejšie, vpredu i vzadu. V porovnaní s predchodcom ponúkajú pre pasažierov ešte viac miesta. Jazz hral pritom už od uvedenia na trh svoju hudbu najmä v rytme priestoru a tretia generácia túto melódiu posúva opäť ďalej. V tomto smere patrí drobný Japonec jednoznačne medzi lídrov segmentu. Zvnútra sa zdá, akoby patril o triedu vyššie.

Sedadlá hatchbacku sú pohodlnejšie než pri predchodcovi 37 fotografií v galérii Sedadlá hatchbacku sú pohodlnejšie než pri predchodcovi

Veľkým pozitívom je tiež variabilita, za ktorú Honda vďačí najmä sedadlám Magic Seats. Okrem nich možno pochváliť aj dostatok odkladacích priestorov. Kufor sa však prekvapujúco scvrkol: z necelej štyristovky sa stalo 354 litrov. Napriek tomu patrí Jazz stále medzi špičku kategórie. To platí aj pre 1 314-litrový objem pri sklopení zadných sedadiel, ktoré tvoria s dvojitým dnom batožinového priestoru dokonalú rovinu. Hatchback preto zvládne aj prepravu nejakého nábytku.

Turbodúchadlo nie je potrebné

Downsizing sa síce rozšíril z Európy aj ďaleko na východ, no Honda patrí k značkám naďalej odolávajúcim tomuto všeobecnému trendu. Napríklad model Civic Type R zostal napriek prechodu na turbo verný svojim dvom litrom. Ani pri hatchbacku Jazz nepristúpila automobilka k nejakému prepĺňanému trojhrnčeku, do vozidla montuje atmosférický štvorvalec 1.3 i-VTEC.

Atmosférický štvorvalec má maximálny výkon 75 kW (102 k) 37 fotografií v galérii Atmosférický štvorvalec má maximálny výkon 75 kW (102 k)

Tento motor nadväzuje na výborného 1,4-litrového predchodcu a ponúka podobné parametre: maximálny výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 123 Nm. V našich končinách ide o jediné dostupné srdce. Zákazníci si môžu vyberať iba prevodovku, v našom prípade šlo o šesťstupňový manuál. Ten má pomerne krátke a dobre vymedzené dráhy. Bohužiaľ, takmer bezkonkurenčnú úroveň kulisy radenia použitú v type HR-V sa tu zopakovať nepodarilo.

Malý benzín Japoncovi plne postačuje, turbodúchadlo nie je potrebné. Samozrejme, nejde o žiadneho siláka. V nízkych otáčkach má akurátnu dávku elánu na bežné jazdenie, ale na dolovanie ďalších plnokrvníkov ho treba poriadne vytočiť. Vtedy ponúka celkom slušnú dynamiku. Dych mu ale rýchlo dochádza, na diaľnici preto zďaleka nie je taký suverénny ako v uliciach veľkomesta. Motor sa navyše začne v interiéri ozývať. Bežne je však veľmi tichý a boduje svojou kultivovanosťou.

V meste sme citeľne podliezli oficiálny papierový údaj spotreby 37 fotografií v galérii V meste sme citeľne podliezli oficiálny papierový údaj spotreby

Pozitívom je, že pri nenáročnom zaobchádzaní dokáže byť štvorvalec veľmi hospodárny. Od tejto atmosféry by sa šetrnosti mohol učiť nejeden prepĺňaný drobec. V meste sme s modelom Jazz dokázali bez nejakého brzdenia premávky jazdiť za 5,5 litra na sto a citeľne sme podliezli oficiálny papierový údaj. Ani na diaľnici sme sa pritom nedostali cez šesťlitrovú hranicu. Samozrejme, počas brázdenia okresných ciest bol motor najúspornejší: v priemere mu stačilo 4,6 litra benzínu.

Najväčší pokrok urobil Jazz z hľadiska jazdných vlastností. Z jeho podvozku sa celkom vytratila predchádzajúca neistota, ktorú sa snažil eliminovať prehnane citlivý systém ESP. Hranice vozidla sa posunuli omnoho ďalej. V zákrutách sa síce hatchback stále výrazne nakláňa, no má omnoho poctivejšie držanie stopy. Na elitu segmentu však automobilka ešte nedočiahla.

Z podvozku japonského hatchbacku sa celkom vytratila neistota 37 fotografií v galérii Z podvozku japonského hatchbacku sa celkom vytratila neistota

Pruženie je mierne tuhšie než doposiaľ, no komfort zostal zachovaný na akceptovateľnej úrovni. Bežné nerovnosti filtruje malá Honda na pomery triedy celkom dobre. Výraznejšie defekty asfaltu počuť i cítiť, no nie je to žiadna tragédia. K dobrému pocitu za volantom tretej generácie prispelo aj riadenie. Má menší účinok posilňovača a strmší prevod, vďaka čomu pôsobí auto naozaj obratne.

Cenu vyvažuje bohaté vybavenie

Ako je už pri japonských značkách zvykom, Jazz je v ponuke s tromi úrovňami vybavenia a minimom príplatkových možností. Najlacnejší variant stojí v našich končinách 13 190 eur. Na auto segmentu B je to vysoká štartovacia priečka, no vyvažuje ju bohaté základné vybavenie. V ňom nájdeme okrem iného LED svietenie, klimatizáciu, tempomat, automatické svetlá, dažďový senzor či rozhranie Bluetooth.

Testovaný exemplár bol okrem iného vybavený aj navigáciou 37 fotografií v galérii Testovaný exemplár bol okrem iného vybavený aj navigáciou

Nami skúšaná verzia Comfort pridáva do zoznamu 16-palcové disky kolies, parkovacie senzory na oboch koncoch karosérie, balík bezpečnostných prvkov, multimediálny systém s dotykovou obrazovkou a vyhrievanie spätných zrkadiel. Zákazníci sa to zaplatia tisícku. Konkrétny exemplár preverený redakčnou garážou bol popri tom vybavený navigáciou, parkovacou kamerou i metalízou. Tieto tri opcie dostali finálnu čiastku na úroveň 15 269 eur. Nie je to málo, no cenu možno obhájiť.

Hlavnými devízami priestor a motor

Honda Jazz tretej generácie nadväzuje na kvality svojho predchodcu, no zároveň eliminuje niektoré jeho neduhy. Reč je najmä o jazdných vlastnostiach. Tie sa citeľne zlepšili, komfort napriek tomu veľmi neutrpel. Hatchback má okrem toho výraznejší dizajn i hodnotnejšie pôsobiaci interiér. Jeho hlavnými devízami však zostal vnútorný priestor a pohonná jednotka.

Rozlet modelu Jazz môže brzdiť len absencia nafty a cena 37 fotografií v galérii Rozlet modelu Jazz môže brzdiť len absencia nafty a cena

Jediným dostupným motorom na našom trhu je 1.3 i-VTEC. Nejde o žiadneho siláka, ale na bežné jazdenie plne postačuje. Okrem toho boduje kultivovanosťou a nízkou spotrebou, ktorú mu môžu závidieť mnohé prepĺňané agregáty. Dôvod siahať po nafte nevidíme. Napriek tomu je absencia vznetového motora v cenníku jednou z vecí, ktoré môžu predajný rozlet vozidla brzdiť.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 318 cm3
Max. výkon
75 kW/102 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
123 Nm
pri otáčkach
5 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
3 995 mm
Šírka
1 694 mm
Výška
1 525 mm
Rázvor náprav
2 530 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 038 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 113 kg
Užitočná hmotnosť
492 kg
Celková hmotnosť
1 605 kg
Objem batožinového priestoru
354 l/1 314 l
Objem palivovej nádrže
40 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,0 l/100 km
Mesto - počas testu
5,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
116 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 13 190 €
Základná cena verzie
od 14 190 €
Cena testovaného exemplára
15 269 €

 


Najnovšie články
Lamborghini Centenario v plnom nasadení

Charakteristické farby si v rámci krátkodobej pôžičky obliekla honosná biela limuzína Ghost, navyše v špeciálnej edícii Black Badge.

Policajný luxus: Rolls-Royce pre mužov zákona

Taliansky veterán má špecifický vzhľad a techniku Chrysler. Jeden exemplár z 26-člennej série plánuje v rámci dražby ponúknuť spoločnosť RM Sotheby’s.

Na predaj je bezchybné kupé Ghia L 6.4

Závod v meste Čchung-čching je súčasťou plánov juhokórejskej firmy zvýšiť konkurencieschopnosť. Mal by totiž vyrábať malé sedany a športovo-úžitkové vozidlá...

Hyundai spustí v Číne výrobu v piatom závode

Britská výrobca vypustil na verejnosť trio fotografií. Možno na nich vidieť čierny ráfik, brzdy, výkonné pneumatiky i časť zadného nárazníka.

Lotus chystá premiéru ostrého modelu

Strečnianske bralo je mimoriadne nestabilné, úplná uzávera cesty I/18 potrvá pravdepodobne do konca júla. Ak môžete, Žiline a okoliu sa vyhnite. Ponúkame...

Uzávera Strečna: Ako obísť kritický úsek?

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na štvrtok 20. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×