Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Príplatková výbava: Vráti sa vám pri predaji auta?

Pri kúpe nového auta mnohí motoristi vyberajú celý rad príplatkového vybavenia. Otázka však znie, či sa dodatočná výbava, ktorá väčšinou vôbec nie je lacná, pri ďalšom predaji auta aspoň sčasti vráti. Naše zistenia vôbec nie sú príjemné.
9 89 príspevkov 30.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Nákupná horúčka pri objednávaní nového vozidla môže poriadne udrieť do peňaženku. V prípade prehnaných nárokov sa môže cena auta kvôli príplatkovej výbave zvýšiť aj o viac než 50 percent. Lusknutím prstov sa zo základnej ceny 30 000 eur môže razom stať 45 000, a to iba pre drahé hliníkové disky, kožu v interiéri či supermodernú navigáciu.

V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia 9 fotografií v galérii V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia Zdroj: Auto BILD

Otázka za milión však znie: oplatia sa tieto vysoké výdavky pri opätovnom predaji auta? Redakcia AUTO BILD sa rozhodla zistiť realitu. Na svojej stránke, kde sa predávajú ojazdené vozidlá, redaktori porovnávali ceny dobre vybavených áut voči tým sparťanskejším. A všetko na záver prepočítali pomocou špeciálneho programu, ktorý porovnal jednotlivé varianty.

Výsledok asi majiteľov, ktorí sa do príplatkovej výbavy rozhodli zainvestovať, príliš nepoteší. Kým celé ojazdené vozidlo stráca po štyroch rokoch 45 až 65 percent, dodatočná výbava takmer dvojnásobok. Napríklad, kožené poťahy prišli takmer o 85 percent hodnoty a drahá navigácia vymazala z peňaženky zhruba 80 percent. Najlepší výsledok – len s 20-percentnou stratou - dosiahla automatická prevodovka.

Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta  nikdy nevráti 9 fotografií v galérii Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta nikdy nevráti Zdroj: Auto BILD

Z uvedeného vyplýva, že drahá extra výbava sa pri opätovnom predaji len zriedka vypláca. No ani opačné garde nie je ideálne. V závislosti od triedy nesmie byť auto príliš strohé. Limuzíny vyššej triedy bez zabudovanej navigácie či automatickej klimatizácie sú takmer nepredajné. Ak si chcete niečo priplatiť, rozhodne odporúčame objednávať len takú výbavu, ktorú naozaj chcete a potrebujete. Do imidžoviek sa skrátka investovať neoplatí, pretože pri predaji takmer vôbec nezavážia.


Najnovšie články
Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?

Francúzska automobilka Renault ukončila minulý rok s rekordnými číslami. Predaj potiahol región Ázie a Tichomoria, predovšetkým však Čína.

Renault v rekordérskej nálade

Polčasové zmeny zasiahli typ Active Tourer i jeho väčšieho brata. Prinášajú nielen osvieženú vizáž, ale aj dvojspojkovú prevodovku.

BMW modernizuje svoje kompaktné MPV

Neznámy milovník deväťstojedenástky zhromažďoval pod jednou strechou to najlepšie z ikonickej generácie 964. Čoskoro jeho kolekcia poputuje do aukcie.

Dražiť sa bude unikátna zbierka Porsche

Stredne veľké SUV prispieva k budovaniu mena švédskeho výrobcu, pyšný môže byť taktiež Volkswagen s tromi prvenstvami.

Najbezpečnejšou novinkou je Volvo XC60

Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×