Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Príplatková výbava: Vráti sa vám pri predaji auta?

Pri kúpe nového auta mnohí motoristi vyberajú celý rad príplatkového vybavenia. Otázka však znie, či sa dodatočná výbava, ktorá väčšinou vôbec nie je lacná, pri ďalšom predaji auta aspoň sčasti vráti. Naše zistenia vôbec nie sú príjemné.
9 91 príspevkov 30.03.2016 / Redakcia AUTO BILD

Nákupná horúčka pri objednávaní nového vozidla môže poriadne udrieť do peňaženku. V prípade prehnaných nárokov sa môže cena auta kvôli príplatkovej výbave zvýšiť aj o viac než 50 percent. Lusknutím prstov sa zo základnej ceny 30 000 eur môže razom stať 45 000, a to iba pre drahé hliníkové disky, kožu v interiéri či supermodernú navigáciu.

V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia 9 fotografií v galérii V galérii a v tejto infografike nájdete prehľad, ako sa vám jednotlivé prvky príplatkovej výbavy pri predaji auta vrátia

Otázka za milión však znie: oplatia sa tieto vysoké výdavky pri opätovnom predaji auta? Redakcia AUTO BILD sa rozhodla zistiť realitu. Na svojej stránke, kde sa predávajú ojazdené vozidlá, redaktori porovnávali ceny dobre vybavených áut voči tým sparťanskejším. A všetko na záver prepočítali pomocou špeciálneho programu, ktorý porovnal jednotlivé varianty.

Výsledok asi majiteľov, ktorí sa do príplatkovej výbavy rozhodli zainvestovať, príliš nepoteší. Kým celé ojazdené vozidlo stráca po štyroch rokoch 45 až 65 percent, dodatočná výbava takmer dvojnásobok. Napríklad, kožené poťahy prišli takmer o 85 percent hodnoty a drahá navigácia vymazala z peňaženky zhruba 80 percent. Najlepší výsledok – len s 20-percentnou stratou - dosiahla automatická prevodovka.

Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta  nikdy nevráti 9 fotografií v galérii Kožené poťahy sú jedným z príplatkových prvkov, ktorých cena sa vám pri predaji auta nikdy nevráti

Z uvedeného vyplýva, že drahá extra výbava sa pri opätovnom predaji len zriedka vypláca. No ani opačné garde nie je ideálne. V závislosti od triedy nesmie byť auto príliš strohé. Limuzíny vyššej triedy bez zabudovanej navigácie či automatickej klimatizácie sú takmer nepredajné. Ak si chcete niečo priplatiť, rozhodne odporúčame objednávať len takú výbavu, ktorú naozaj chcete a potrebujete. Do imidžoviek sa skrátka investovať neoplatí, pretože pri predaji takmer vôbec nezavážia.


Najnovšie články
Dopravné policajné hliadky na dnes

Náhodne vybraných ľudí vozí na diaľnici špeciálna verzia liftbacku A7, ktorej technika umožňuje vedenie bez zásahov vodiča do rýchlosti 130 km/h.

Audi spustilo autonómnu taxislužbu

Volkswagen prehodnocuje svoje investície, aby získal ďalšie financie na riešenie dôsledkov nákladného emisného škandálu. Na predaj je aj motocyklová legenda...

O Ducati má záujem aj rodina Benettonovcov

Opel predstavil športovo ladený variant liftbacku. Maximálny výkon dvojlitrového motora nezvýšil, ide najmä o dizajn a podvozok.

Insignia GSi: Rýchlejšia než predchodca

Tlak na nemecké automobilky neustáva a opäť to zrejme spustil Volkswagen. V dobrovoľnom priznaní totiž upozornil úrady na nelegálnu dohodu veľkých nemeckých...

Nemecké automobilky v 90. rokoch vytvorili kartel

V predaji je júlové číslo najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku. Čo všetko v novom vydaní AUTO BILDU nájdete?

Nový AUTO BILD: Tieto témy prináša júlové číslo

Šprinty na štvť míle sú odjakživa skôr doménou amerických muscle cars. Medzi nimi sa však zavše zjavia aj exoti, ktorých neradno podceňovať.

Výkon cez 2 000 koní: Najrýchlejšie Evo sveta
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×