Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Impreza má modulárnu techniku

Japonský výrobca priniesol do New Yorku sériovú verziu hatchbacku i sedanu. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform.
29 2 príspevky 28.03.2016 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sme si pri značke Subaru zvykli, že jej produkčné modely sa slušne vzďaľujú od sľubov vopred daných konceptmi. Impreza v tomto smere nie je výnimkou. Jej vzhľad automobilka počas jesene naznačila štúdiou hatchbacku i sedanu, v týchto dňoch priniesla do New Yorku sériovú verziu kompaktu s oboma karosárskymi vyhotoveniami.

Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku 29 fotografií v galérii Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku

Piata generácia Subaru vyzerá vo finále podstatne konzervatívnejšie než avizovali prototypy, neprehliadnuteľná agresivita sa z jeho dizajnu vytratila. Hlavnú úlohu v tom zohralo niekoľko prvkov. Namiesto zamračených diód sú tu väčšie konvenčné svetlomety, zmenšili sa blatníky i kolesá a nárazníky dostali umiernenejšie tvary. Oproti predchodcovi však Impreza napriek tomu pôsobí o niečo štíhlejšie a dynamickejšie. To možno povedať o oboch verziách karosérie.

Najdôležitejšie je, že tento model má pod plechmi modulárnu techniku. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform. Tú by v budúcnosti mali využívať takmer všetky modely japonského výrobcu, čo hovorí o širokých možnostiach prispôsobenia sa rôznym koncepciám vozidiel. Využíva prednú nápravu typu McPherson a nezávislé lichobežníkové zavesenie vzadu.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

V porovnaní s predchodcom je auto dlhšie, širšie a nižšie. Strecha klesla o zanedbateľné milimetre. Všetky vykonané zmeny však prispeli k tomu, že sa znížil koeficient aerodynamického odporu. Moderná konštrukcia má zásluhu vo zvýšení torznej tuhosti až o 70%.

Interiér je síce kompletne nový, ale drží sa riešení charakteristických pre túto značku. Štandardom je tu multimediálny systém s 6,5-palcovým displejom. Vo vybavení sa objavila vylepšená verzia bezpečnostnej technológie EyeSight, okrem nej dostalo Subaru aj adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový vstup či sústavu reproduktorov Harman Kardon.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

Na americkom trhu bude Impreza naďalej ponúkaná s plochým atmosférickým dvojlitrom, ktorý prešiel viacerými zmenami. Boxer po nich dosahuje maximálny výkon 112 kW (152 k). Inžinieri sa pri generačnom striedaní stráží dotkli aj prevodovky CVT, ktorá má sedem prednastavených stupňov pre manuálny režim. Samozrejme, v Európe uvidíme pri jesennom spustení predaja turbodiesel i manuál.


Najnovšie články
Fascinujúca evolúcia Range Roveru na videu

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Volkswagen chce s čínskou automobilkou vytvoriť spoločný podnik a spustiť výrobu. Do novej továrne plánuje investovať miliardy eur.

VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×