Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Impreza má modulárnu techniku

Japonský výrobca priniesol do New Yorku sériovú verziu hatchbacku i sedanu. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform.
29 2 príspevky 28.03.2016 / Marek Pokrývka

V ostatnom čase sme si pri značke Subaru zvykli, že jej produkčné modely sa slušne vzďaľujú od sľubov vopred daných konceptmi. Impreza v tomto smere nie je výnimkou. Jej vzhľad automobilka počas jesene naznačila štúdiou hatchbacku i sedanu, v týchto dňoch priniesla do New Yorku sériovú verziu kompaktu s oboma karosárskymi vyhotoveniami.

Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku 29 fotografií v galérii Subaru Impreza sedan piatej generácie v New Yorku

Piata generácia Subaru vyzerá vo finále podstatne konzervatívnejšie než avizovali prototypy, neprehliadnuteľná agresivita sa z jeho dizajnu vytratila. Hlavnú úlohu v tom zohralo niekoľko prvkov. Namiesto zamračených diód sú tu väčšie konvenčné svetlomety, zmenšili sa blatníky i kolesá a nárazníky dostali umiernenejšie tvary. Oproti predchodcovi však Impreza napriek tomu pôsobí o niečo štíhlejšie a dynamickejšie. To možno povedať o oboch verziách karosérie.

Najdôležitejšie je, že tento model má pod plechmi modulárnu techniku. Do sveta uvádza architektúru Subaru Global Platform. Tú by v budúcnosti mali využívať takmer všetky modely japonského výrobcu, čo hovorí o širokých možnostiach prispôsobenia sa rôznym koncepciám vozidiel. Využíva prednú nápravu typu McPherson a nezávislé lichobežníkové zavesenie vzadu.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

V porovnaní s predchodcom je auto dlhšie, širšie a nižšie. Strecha klesla o zanedbateľné milimetre. Všetky vykonané zmeny však prispeli k tomu, že sa znížil koeficient aerodynamického odporu. Moderná konštrukcia má zásluhu vo zvýšení torznej tuhosti až o 70%.

Interiér je síce kompletne nový, ale drží sa riešení charakteristických pre túto značku. Štandardom je tu multimediálny systém s 6,5-palcovým displejom. Vo vybavení sa objavila vylepšená verzia bezpečnostnej technológie EyeSight, okrem nej dostalo Subaru aj adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový vstup či sústavu reproduktorov Harman Kardon.

Subaru Impreza piatej generácie 29 fotografií v galérii Subaru Impreza piatej generácie

Na americkom trhu bude Impreza naďalej ponúkaná s plochým atmosférickým dvojlitrom, ktorý prešiel viacerými zmenami. Boxer po nich dosahuje maximálny výkon 112 kW (152 k). Inžinieri sa pri generačnom striedaní stráží dotkli aj prevodovky CVT, ktorá má sedem prednastavených stupňov pre manuálny režim. Samozrejme, v Európe uvidíme pri jesennom spustení predaja turbodiesel i manuál.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×