Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo najviac trápi vodičov v Bratislave?

Dopravné zápchy sú pre motoristov nočnou morou. V indexe zahltenosti ciest TomTom Traffic Index sa prvýkrát objavila aj Bratislava a nevyšla z toho práve najhoršie, hoci vodičov výrazne viac trápia kolóny vo v podvečernej špičke.
3 46 príspevkov 22.03.2016 / Soňa Zverková

Zahltenosť cestných ťahov v celom svete od roka 2008 nepretržite stúpa, do minulého roka išlo o nárast o 13 percent. Rozdiely medzi jednotlivými kontinentmi sú veľké a zväčša súvisia s ekonomickou situáciou. Kým v Severnej Amerika intenzita premávky vzrástla o 17 percent, v Európe len o dve percentá. Podľa údajov spoločnosti TomTom, ktorá každoročne vydáva dopravný index TomTom Traffic Index, Európu ovplyvnili južné štáty, najmä Taliansko (- 7 %) a Španielsko (- 13 %), kde hustota dopravy za osem rokov výrazne klesla.

Ilustračná snímka. Zdroj: TASR 3 fotografie v galérii Ilustračná snímka. Zdroj: TASR

Petra Slámová, marketingová manažérka TomTom pre Česko, Slovensko a Maďarsko, uvádza, že cieľom indexu je snaha pomôcť vodičom a miestnym samosprávam pochopiť vývoj intenzity premávky a zlepšiť situáciu. Podľa nej by sa každý motorista mal zamyslieť nad tým, ako si môže skrátiť čas, ktorý premárni pri každodenných cestách. K zlepšeniu situácie môžu prispieť všetci. „Ak len päť percent z nás zmení svoje cestovné plány, zlepší sa prejazdnosť hlavných ťahov až o 30 percent!“, hovorí Slámová.

Bratislava prvýkrát v rebríčku

TomTom práve dnes zverejnil aktuálny index za minulý rok a prvýkrát sa v ňom vyskytlo aj Slovensko, konkrétne naše hlavné mesto. Bratislava sa v rebríčku 142 európskych miest usadila na 76. mieste, v globálnom porovnaní na 148. z 295 miest. Mestá sú radené v poradí od najhustejšej dopravy k najprejazdnejším. Hoci úroveň zahltenia ciest v Bratislave od roka 2008 vykazuje len mierne výkyvy, v časoch dopravnej špičky musia vodiči počítať s priemerne polhodinovým zdržaním. K najvýraznejšiemu zhoršeniu situácie v hlavnom meste došlo vo večerných dopravných špičkách, ostatné údaje sa v priebehu rokov zmenili len minimálne.

zdroj: TomTom 3 fotografie v galérii zdroj: TomTom

Celková úroveň zahltenia v Bratislave dosahuje 24 percent, čo znamená, že vodič pri ceste strávi v aute v priemere o 24 percent viac času než v čase, keď sú cesty voľné. Zaujímavé je porovnanie s ostatnými mestami nášho regiónu. Napríklad, vo Viedni dosahuje zahltenie 28 percent, v Prahe a Brne 27 percent. Oveľa horšie je na tom Bratislava v rannej a večernej špičke, keď vodiči v Bratislave strávia za volantom 117 hodín ročne najviac v porovnaní s časom, keď sú cesty prázdnejšie. V Prahe je to 114 hodín, vo Viedni 106 hodín a v Brne 101 hodín. Momentálnu situáciu v Bratislave však ešte zhoršuje rekonštrukcia Prístavného mosta, ktorá má trvať do polovice mája. Z dlhodobého hľadiska by mohli zahltenie zvýšiť aj projekty výstavby sídlisk v okolí Bratislavy.

Najvyššiu úroveň dosahuje zahltenie ciest medzi ôsmou a deviatou hodinou ráno v utorky a stredy (57 percent), o niečo lepšia situácia je v pondelok (51 percent) a vo štvrtok (49 percent). Najpokojnejšie sú bratislavské cesty v piatkovej rannej špičke (37 percent). Počas večernej špičky sú cesty najplnšie v stredu medzi piatou a šiestou hodinou (56 percent) a v piatok medzi štvrtou a piatou (55 percent). No ani ostatné dni v týždni nie sú popoludní oveľa lepšie, keďže vo štvrtok medzi štvrtou a piatou strávia vodiči za volantom o 50 percent viac času a v utorok o 46 percent. V pondelok je kritické obdobie od 17. do 18. hodiny so 48-percentným zdržaním.

zdroj: TomTom 3 fotografie v galérii zdroj: TomTom


Najnovšie články
Na diaľnici v strednom pruhu? Zbytočný risk

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na stredu 26. júla 2017. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Sébastien Ogier je superhviezdou kolotoča World Rally Championship. V spolupráci s firmou Red Bull si na chvíľu vyskúšal, aké je to sedieť v monoposte Formuly...

Superstar svetovej rely si vyskúšala Formulu 1

PRVÁ JAZDA Na vrchole bežnej ponuky značky Mercedes-Benz stojí legendárna limuzína s jednoduchým označením. Trieda S nedávno prešla modernizáciou a my sme už...

Mercedes-Benz S 560: Zabudnite na pedále

Tuner prizval do svojej garáže sedan E200 s klasickým bodykitom, ktorý okorenil. Benzínový motor vybavil prídavnou riadiacou jednotkou.

Brabus ladí aj štandardnú triedu E

Nabrúsený variant malého hatchbacku mení atmosférický motor za prepĺňaný, presné parametre zatiaľ nie sú známe.

Suzuki Swift dostalo verziu Sport

Nissan Micra tretej generácie rozhodne nepatrí k najkrajším ani najrýchlejším automobilom sveta. Aj zo škaredého káčatka sa však môže stať beštia, ktorá svojim...

Beštiálna Micra: Motor v strede a 680 koní?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×