Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota GT86 absolvovala facelift

Modifikácie kompaktného japonského kupé sa týkali dizajnu, interiéru, podvozka a v americkom variante aj motorizácie.
2 12 príspevkov 19.03.2016 / Marek Pokrývka

Na jeseň oslávila Toyota GT86 svoje štvrté narodeniny, pričom počas tohto času neprešla prakticky žiadnymi zmenami. Na facelift bol teda najvyšší čas. Zábavná mašinka ho absolvovala oficiálne v týchto dňoch, pričom automobilka jej omladenú verziu predvedie o niekoľko dní na autosalóne v New Yorku. Pre tamojšie publikum pôjde formálne o úplnú novinku. Tento model bol totiž donedávna predávaný ako Scion FR-S, no túto značku čaká čoskoro koniec.

Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku 2 fotografie v galérii Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku

Kompaktné kupé dostalo do vienka svetlá s výraznejšie členenou diódovou grafikou, odlišné disky kolies a nový predný nárazník. Ten má uprostred veľkú „papuľu“ a po stranách otvory prekryté tromi priečkami. Japonci vymenili aj detail v predných blatníkoch, ktorý teraz viac pripomína pokrvného príbuzného menom Subaru BRZ. Predstavený kus sa k nemu hlási aj modrou farbou.

Popri dizajne sa japonský gigant venoval aj kabíne. Žiadne fotografie interiéru inovovanej GT86 nám Toyota zatiaľ neukázala, hovorí však o celoplošnom zlepšení kvality. Väčšie slovo mala vo vnútri automobilu dostať alcantara. Facelift sa klasicky dotkol ponuky materiálov a vybavenia, okrem toho prináša do kupé aj mierne odlišný multifunkčný volant.

Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu 2 fotografie v galérii Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu

Automobilka neobišla ani techniku. Zásahy sa týkali podvozka, kde ladením prešli pružiny i tlmiče. Úpravy by mali priniesť väčšiu agilnosť a zároveň jednoduchšiu kontrolu vozidla. Atmosférický dvojliter pod kapotou síce nezostal na ocot, no modifikácie sa týkajú iba motorizácie amerického variantu. Tá prichádza s výkonom zvýšeným o zanedbateľných päť koní na 151 kW (205 k) a krútiacim momentom 212 Nm. Okrem toho dostala Toyota v USA aj upravenú šesťstupňovú prevodovku. Európsky model bude podľa všetkého pokračovať bez takýchto zmien.


Najnovšie články
VW plánuje výrobu v Číne

Kórejská automobilka len pred niekoľkými dňami v Detroite po prvýkrát predstavila model Stinger. Teraz sme sa s pravdepodobne najkrajším zástupcom značky Kia...

Stinger GT: Najkrajšiu Kiu sme videli naživo

Dvojlitrový turbomotor má výkon 170 kW (231 k) a krútiaci moment 350 Nm, ktorý štandardne putuje na všetky kolesá druhej generácie SUV.

Do rodiny JCW prichádza aj Countryman

Omladenie zasiahlo najmä prednú časť auta. Šesťvalec je minulosťou, pôvodný automat nahradila modernejšia desaťstupňová prevodovka.

Mustang pôsobí po facelifte agresívnejšie

Naftový model 520d má papierovú spotrebu iba 3,9 l/100 km. Mníchov okrem neho prináša zmeny aj pre rady 3,4 a 6.

Nová päťka v najhospodárnejšej verzii

Zohriať poriadne motor býva počas zimných mesiacov riadnym problémom. Pomôcť mu môžu aj prídavné clony pred chladičom, ktoré sa stávajú medzi vodičmi stále...

Prídavné clony chladiča: Pomôžu alebo uškodia?

V emisnej afére Volkswagenu sa otvoril nový front, tentokrát začali vyšetrovnaie poľské úrady. Ak rozhodnú o pokute, môže ísť o nemalú sumu.

Dieselgate už aj v Poľsku
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×