Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toyota GT86 absolvovala facelift

Modifikácie kompaktného japonského kupé sa týkali dizajnu, interiéru, podvozka a v americkom variante aj motorizácie.
2 12 príspevkov 19.03.2016 / Marek Pokrývka

Na jeseň oslávila Toyota GT86 svoje štvrté narodeniny, pričom počas tohto času neprešla prakticky žiadnymi zmenami. Na facelift bol teda najvyšší čas. Zábavná mašinka ho absolvovala oficiálne v týchto dňoch, pričom automobilka jej omladenú verziu predvedie o niekoľko dní na autosalóne v New Yorku. Pre tamojšie publikum pôjde formálne o úplnú novinku. Tento model bol totiž donedávna predávaný ako Scion FR-S, no túto značku čaká čoskoro koniec.

Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku 2 fotografie v galérii Toyota predvedie omladenú verziu GT86 v New Yorku

Kompaktné kupé dostalo do vienka svetlá s výraznejšie členenou diódovou grafikou, odlišné disky kolies a nový predný nárazník. Ten má uprostred veľkú „papuľu“ a po stranách otvory prekryté tromi priečkami. Japonci vymenili aj detail v predných blatníkoch, ktorý teraz viac pripomína pokrvného príbuzného menom Subaru BRZ. Predstavený kus sa k nemu hlási aj modrou farbou.

Popri dizajne sa japonský gigant venoval aj kabíne. Žiadne fotografie interiéru inovovanej GT86 nám Toyota zatiaľ neukázala, hovorí však o celoplošnom zlepšení kvality. Väčšie slovo mala vo vnútri automobilu dostať alcantara. Facelift sa klasicky dotkol ponuky materiálov a vybavenia, okrem toho prináša do kupé aj mierne odlišný multifunkčný volant.

Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu 2 fotografie v galérii Modifikácie motora sa týkajú iba amerického variantu

Automobilka neobišla ani techniku. Zásahy sa týkali podvozka, kde ladením prešli pružiny i tlmiče. Úpravy by mali priniesť väčšiu agilnosť a zároveň jednoduchšiu kontrolu vozidla. Atmosférický dvojliter pod kapotou síce nezostal na ocot, no modifikácie sa týkajú iba motorizácie amerického variantu. Tá prichádza s výkonom zvýšeným o zanedbateľných päť koní na 151 kW (205 k) a krútiacim momentom 212 Nm. Okrem toho dostala Toyota v USA aj upravenú šesťstupňovú prevodovku. Európsky model bude podľa všetkého pokračovať bez takýchto zmien.


Najnovšie články
77 miliónov v pohybe: Driftujúce Aston Martiny

Novú mníchovskú päťku sme podrobili skúške v druhom najvyššom variante a nevyhli sa porovnaniam s jeho priamym súperom.

Test BMW 540i: Radosť nielen z jazdy

Automobil dosahuje o 43% vyšší prítlak než východiskový model, viacero zmien urobila automobilka aj na podvozku.

Lotus uvádza najdrsnejší Exige histórie

Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 %...

Tržby PSA vzrástli na vyše 13 miliárd eur

Karoséria vozidla dostala nafúknuté blatníky, ktoré vypĺňajú 22-palcové ráfiky. Detaily o technike si úpravca necháva pre seba.

TechArt Grand GT je rozšírená Panamera

Päťka dostala najsilnejší naftový šesťvalec. Štvordverovej verzii stačí 4,4 sekundy na dosiahnutie 100 km/h, čo je len o desatinu viac než pri M5.

BMW M550d má štyri turbodúchadlá

S jarným oteplením pribúdajú na cestách cyklisti. Aj pre nich však platí zákon o premávke, no v prvom rade musia dbať na vlastnú bezpečnosť.

Vodič vs. cyklista: Aké majú práva a povinnosti?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×