Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG GLC43 má výkon 367 koní

Šnúra pokračuje, trojcípa hviezda prinesie do New Yorku dynamické SUV, ktoré benzínový trojliter rozbehne na 100 km/h za 4,9 sekundy.
7 8 príspevkov 18.03.2016 / Marek Pokrývka

Koncom minulého roka prešiel modernizáciou malý roadster zo Stuttgartu, ktorý okrem upraveného mena dostal športovo ladenú verziu SLC43 s biturbo šesťvalcom. Rovnaké dvojčíslie krátko na to prevzalo Céčko (predtým C450 AMG). K jeho pôvodným variantom sa nedávno pridalo dvojdverové kupé a následne prišiel model Mercedes-AMG E43. Teraz šnúra pokračuje.

Mercedes-AMG GLC43 siahol po pôvodnej verzii biturbo trojlitra 7 fotografií v galérii Mercedes-AMG GLC43 siahol po pôvodnej verzii biturbo trojlitra Zdroj: Mercedes

Trojcípa hviezda prezradila, že do New Yorku prinesie okrem silnej triedy E aj podobne ladenú odrodu typu GLC. Stredne veľké SUV siahlo po slabšej verzii známej pohonnej jednotky. Benzínový trojliter pod jeho kapotou má teda výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm, pričom tieto čísla spracúva modifikovaný deväťstupňový automat. Úpravami prešiel aj pohon všetkých kolies. Silu delí v pomere 31:69, pričom uprednostňuje zadnú nápravu.

Tento pohonný reťazec rozbehne dynamické SUV z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy. Maximálne tempo vozidla je 250 km/h, pričom hovoríme o elektronickom limite. Mercedes-AMG GLC43 je štandardne vybavený vzduchovým pružením so špeciálne nastavenými adaptívnymi tlmičmi, inžinieri prepracovali nápravy, riadenie i brzdový systém.

Novinka je navonok pomerne decentná, vychádza z balíka AMG Line 7 fotografií v galérii Novinka je navonok pomerne decentná, vychádza z balíka AMG Line Zdroj: Mercedes

Tak ako všetci členovia šesťvalcovej rodiny je aj novinka navonok pomerne decentná. Vychádza z balíka AMG Line, od ktorého sa odlišuje charakteristickými prvkami: maskou chladiča, delenými výfukovými koncovkami a devätnásťpalcovými diskami kolies so špecifickým dizajnom. V interiéri sa objavili športové sedadlá, sploštený volant či červené bezpečnostné pásy.


Najnovšie články
Hyundai Veloster dostal rovno aj verziu N

Fiat Chrysler sa chce v budúcnosti zamerať na segment SUV a využiť pritom potenciál značky Jeep. Do roka 2022 by tak mohol zvýšiť zisk až dvojnásobne.

Fiat Chrysler chce zdvojnásobiť zisky

Prototyp predstavený pred sedemdesiatimi rokmi v Amsterdame vyše šesť dekád odpočíval, reštaurovanie má napraviť škody zanechané zubom času.

Úplne prvý Land Rover prejde renováciou

Ešte pred sklonkom života aktuálnej generácie Fordu Focus sme mali možnosť absolvovať rande s jednou z jeho najlepších verzií. Vyhotovenie ST Line tu dáva...

Test Ford Focus ST Line: Baví vás šoférovanie?

Siedma generácia obľúbeného sedanu pôsobí oproti predchodcovi dospelejšie. Stojí na platforme MQB a poháňať ju bude motor 1.4 TSI.

Jetta by mala VW vrátiť na výslnie v USA

Hybridný sedan chce konkurovať triednemu bestselleru. Vo svojich útrobách spojí benzínový štvorvalec, elektromotor a batériu uloženú pod sedadlami.

Honda Insight má jazdiť pod päť litrov

Francúzska značka začína byť silným hráčom na dôležitom indickom trhu. Model Kwid zaknihoval veľký úspech a Renault vraj chystá podobnú obdobnú novinku, ktorá...

Renault: Ešte lacnejšie SUV než Dacia Duster?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×